Roeltje 164

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . . . . . gruwel

za apr 28, 2007 00:36

Ik wil inschrijven voor een paar 159 modellen.....

Keep me posted s.v.p als je gaat bestellen..

gr Roel :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . . . Spiders

za apr 28, 2007 09:25

Kom er net achter dat ik de 'Brera' Spider van Minichamps nog niet vermeld had. De officiële zilvergrijze versie was al een paar maanden uit, volgens de MC-site zijn alle 2208 exemplaren al weer uitverkocht.

Afbeelding

Fer meldt in de Miniatura Nieuwsbrief dat er ook een rode versie is verschenen, samen met de al bekende rode Duetto in een duodoos, als weggever bij de dealerintoductie en voor journalisten. Wederom in een oplage van 1008 stuks, dat aantal zijn we al bij meer 'Sondermodelle' tegengekomen.
Het zou me verbazen als deze rode niet ook via de reguliere handel in omloop zou komen.

Afbeelding

Overigens had Racing43 al een Spider gereed op het moment dat de 1:1 versie net bij de dealer stond.


En dan nòg een Spider, ietsje groter: 1:18, van Norev:

Afbeelding

We kennen 'm al van de Neurenbergfoto's, op dit plaatje is te zien dat er ook een gesloten kap wordt meegeveleverd. Leuk.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . . . . . gr

za apr 28, 2007 13:34

Ik wil inschrijven voor een paar 159 modellen.....

Keep me posted s.v.p als je gaat bestellen..

gr Roel :wink:
Iets gemist :?:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . . . Spiders

za apr 28, 2007 19:03

Nog maar een 'Spider' dan ;)

Afbeelding

Dit is de Centauri, een ontwerp van Walter da'Silva en een groep aanstormend talent van het ADUS.

Afbeelding Afbeelding
Bron: www.homdrum.net

Ten tijde van de introductie op de Salon van Bologna in 1999 was de Centauri fel oranje metallic. Nu staat hij in het automuseum in Turijn en is 'ijs'blauw.

De naam Alfa Centauri komt misschien al bekend voor, het is een aardige vondst: het is ook de naam van een nabij gelegen sterrenstelsel met twee om elkaar heen draaiende sterren, Centaurus A en B.
In gedachten zie ik de stylingstudenten in de ontwerpfase al druk discussierend en gebarend om elkaar en de tekentafel heen lopen, hoe toepasselijk :P

Afbeelding

Mr. Oonk Teik Seng van het Maleisische Ban Seng (hij maakte ook de op de SZ gebaseerde Castagna Vittoria) had al een oranje model gemaakt. Hij bouwt altijd in heel kleine oplagen, nooit meer dan 100. Hij heeft nu nadat Fer Akkermans hem de foto's van de blauwe versie had gestuurd, toch een kleine tweede serie gemaakt: 35 stuks.
Het is een schitterend model, net als bij het origineel is onder het minimale voorruitje de Alfa V6 te zien.

Het spreekt vanzelf dat een in zo'n kleine oplage gemaakt meesterwerkje geen weggevertje is, de prijs ligt boven de 150 euro.

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . . . Spiders

za apr 28, 2007 19:18

Die Centauri wordt inderdaad ook al op Ebay aangeboden door "Modelcars-Bergselaan-Rotterdam". (Of is dat die "Fer Akkermans" zelf ?)

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . . . Spiders

za apr 28, 2007 19:21

Nee, dat is niet dezelfde ;)

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . . . Spider

za apr 28, 2007 19:26

Die Centauri wordt inderdaad ook al op Ebay aangeboden door "Modelcars-Bergselaan-Rotterdam". (Of is dat die "Fer Akkermans" zelf ?)
Leuke zaak !! :thumbs: Er lopen bijna altijd drie teckels in de winkel !


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . . . Spiders

za apr 28, 2007 23:43

Nou we toch in Spidersferen zijn.... in de speelgoedklasse:

Dit nieuwtje lag al even op de plank. Ik kom er maar niet achter van welk merk deze is. Een 916 met nieuwe neus in 1:32, op eBay gesignaleerd:

Afbeelding


Deze is al enkele jaren oud, van Lanard in 1:25, met vliegwielmotor:

Afbeelding

Destijds bij de Amerikaanse K-mart te koop. Stond onlangs ook op eBay.


Net als de volgende:

Afbeelding

Bij drie repen Milka kreeg je een modelletje in het befaamde Milka-lila. Daaronder o.a. een 916 Spider (rechtsboven). In welk land deze actie liep is me niet bekend, evenmin als de schaal van de modelletjes, het lijkt 1:43 te zijn.
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op za apr 28, 2007 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** Ban Seng

za apr 28, 2007 23:52

Ban Seng uit Malaysia bouwt modellen van een super kwaliteit van uitsluitend concept cars, die de grote firma's niet maken.
De oplage is nooit meer dan 30-40 stuks.! Al vele jaren heb ik direct contact met hem. Aan de hand van door me aangeleverde foto's heeft hij inmiddels 3 Alfa modellen gemaakt. Verbazingwekkend dat hij alleen met behulp van foto's zulke perfecte modellen kan afleveren :
*Scighera GT 3.0V6 van Ital Design, zilvergrijs, Salon Geneve 1997
*Centauri 3.0V6 A.D.U.S. in oranje metallic, Bologna Motor Show 1999
*Castagna Vittoria, het witte monster , variant op de ES30/SZ , Salon Geneve 1995
en de nu inmiddels blauw gespoten Centauri A.D.U.S. (uit Auto Museo Torino 2002).

In voorbereiding al heel lang is de rode race GT versie van de Scighera; waarbij hij gezien de gelimiteerde oplage, problemen heeft om goede decals te laten maken.
De 35 stuks van de blauwe Centauri zijn gegaan naar een aantal winkels : meestal Autopassion Haarlem, soms Modelscars Rotterdam en modelbouwer Kahn, GrandPrix Models UK, Johann Stegny in Oostenrijk, naar USA en Japan. Sporadisch op Ebay te vinden. Elk model is uitverkocht. Van de Alfa modellen heeft hij me steeds minstens 10 exemplaren geleverd voor onze Alfa Romeo Miniatura vrienden tegen een aantrekkelijke prijs. Helaas maakt hij vrijwel nooit een 2e oplage van zijn modellen.

Dit stond vorige week nog op Ebay USA:
Ban Seng Models from Malaysia, 1999 Alfa Romeo Centauri in a 1/43rd scale hand built model car.
The Alfa Centauri was produced in 1999. Created as a project by Alfa designers, the Centauri was shown at all the major auto shows throughout Europe. Beautiful metallic blue paint with blue and grey interior.
This is a brand new model from Ban Seng. VERY LIMITED production and completely sold out from the manufacturer. ONLY 35 PIECES WERE PRODUCED!
Ban Seng models are produced using a unique method of casting their models in optically grade clear resin, and then painting the bodies. This creates a smooth flow from the body to the windshield.
Just this past year, Ban Seng Models that were out of production for less than a month have sold for $350.00 to $450.00 on ebay!
(de Castagna Vittoria en oranje Centauri dus)

Winkel prijs vanaf euro 140-190 als je ze kunt bemachtigen. Mooi en uniek.
vrgr Fer

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . Spider 916 1:32

zo apr 29, 2007 00:22

De Spider type 916 2003 2.0JTS met nieuwe neus is van New-Ray CityCuiser, een Chinese 'Spidel' dus
ref.no 51933 in zilvergrijs
ref.no 50403 in geel
schaal 1:32 met terugtrek motor en achterwiel aandrijving !
vrgr Fer

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . .Milka Spider

zo apr 29, 2007 00:34

De Milka Spider type 916 3.0V6 , eerste serie 1995, is schaal 1:38 die-cast van Welly uit China
eveneens voorzien van een terugtrek motor.
ref 9742D in het lila 'Welly Milka Car Collection' Italia.
Daarnaast ook in het geel, rood, wit en zwart te vinden op beurzen voor een paar euros.
vrgr Fer

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . .1900 SSZ 'MM'

zo apr 29, 2007 10:11

Dank voor de aanvullingen :wink:

Op Automodellando verscheen inmiddels o.a. deze foto van de Fabbri 1900 SSZ:

Afbeelding

Uitgave nr. 59, in de kleuren zoals die in 1955 aan de Mille Miglia deelnam. Het is een kleurvariant op de eerder verschenen groene 307 uit de MM '56.

Deze nr. 416 van Vladimiro Galluzzi en Umberto Castiglioni legde de 1000 mijlen af in 13 uur, 13 minuten en 8 seconden en haalden daarmee de 9e plaats in hun klasse en de 26e overall. Het traject was in dat jaar, waarin Stirling Moss samen met 'Jenks' in de fameuze 300SLR nr. 722 zijn heroische overwinning behaalde, overigens maar 992,3 mijl lang...

Veel Italiaanse kopers poetsen de nummers er af zodat een civiele versie ontstaat. Die overigens t.z.t. heus wel in de winkels zal verschijnen.

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . Polizia: AR8 vs Dail

zo apr 29, 2007 20:30

Beste Kitaro, (en welkom Fer!)
Als er op de bodem geen merkaanduiding staat, dan is het model wel te herkennen aan het silhouet. Een Racing 43 is qua proporties niet helemaal goed (volgens mij zijn de ruiten van de achterportieren smaller en hoger dan in het echt). Ik heb nog ergens een ongebouwd kitje van een Racing 43 liggen. Als jullie het op prijs stellen maak ik foto's voor vergelijking.

De beloofde foto's van het Racing 43 model. De versie die ik heb is de "Presentazione", dus zonder reclames en startnummer. Maar de carrosserievorm zal hetzelfde zijn als de raceversies.
Hier zie je goed dat de proporties van de achterportieren en achterzijruiten niet helemaal juist zijn. En volgens mij is de neus van dit model ook iets te schuin aflopend. Maar ondanks alles: toch een fraai model. Ik heb ooit zo'n Racing 43 gezien in gebouwde staat; eenmaal gespoten en gemonteerd vallen de foutjes veel minder op dan bij deze kale body.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . .1900 SSZ 'MM'

zo apr 29, 2007 22:41

Ik heb vandaag verschillende modelletjes gekregen, en volgens de gulle gever zouden hierbij 2 Alfa's zijn .... :shock: Ik dacht toen aan een prototype (Caimano) geloof ik, maar dat is 'm toch niet. De andere modellen zijn wel duidelijk herkenbaar, zoals bijv een Slopel Gt of een Volkswagen Porsche 914.Iemand een idee ?
Dit zouden dan Alfa's moeten zijn :
Afbeelding
Dit ook (Ter vergelijking hoe groot of ze zijn, een normale aansteker er naast) :
Afbeelding
Iemand een idee ? :?

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . .1900 SSZ 'MM'

zo apr 29, 2007 23:02

Die laatste is in ieder geval een OSI Scarabeo (type 1),

Afbeelding

kwam op pagina 154 nog aan de orde vanwege de Alezan Scarabeo type 2.

Nog een plaatje van die laatste:

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”