156 GTA of GT

156 GTA
45%
22
GT
47%
23
houden die 155!
8%
4

Totaal aantal stemmen: 49
enzo

156 GTA of GT?

wo apr 25, 2007 01:10

beste mensen,

ik bevind me in de gelukkige positie dat ik volgend jaar kan gaan kiezen tussen een GT (oude type) en een 156GTA,
dat houd in, er zijn wel meer modellen / types waar uit gekozen kan worden, maar mijn voorkeur gaat uit naar deze 2.. het betreft in dit geval natuurlijk wel de GT 3.2 V6, anders was de keuze snel gemaakt 8)

mijn liefde voor alfa is gewekt, of eigenlijk versterkt door de schitterende lijnen van de 156,
die was toen financieel niet haalbaar en nu rijd ik een 155, wat ik een heerlijke rijdersauto vind moet ik zeggen :D
maar sinds de komst van de GT ben ik op deze ook helemaal verliefd.

optisch en op uiterlijk is het dus moeilijk om te kiezen, vooral ook omdat dit vrij persoonlijk ligt.
qua gebruiksgemak neig ik meer naar de GTA, omdat dit een 5deurs is, en waarschijnlijk meer ruimte bevat.
maar nu de vraag: zijn er dingen die zeker overwogen moeten worden voordat je een 156 GTA of een GT koopt?
technisch, praktisch, of wat dan ook, zijn er eventuele nadelen aan de GTA of GT waar ik bij mijn keuze rekening mee kan/moet houden.

ik heb deze post ook op www.alfa156club.nl gezet, om aan zoveel mogelijk info en objectieve meningen te komen :wink:

Groeten Henk

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 156 GTA of GT?

wo apr 25, 2007 01:38

Ik heb alleen maar korte rij-ervaringen met deze auto's opgedaan, persoonlijk zou ik zeker de GT nemen. Hoewel de onderstellen volgens mij vergaand gelijk (zouden moeten?) zijn vond ik de GT veel prettiger in balans dan de 156GTA. Die vond ik onderstuurder en ook een stuk minder tractie hebben. Daarbij zat ik in de GT lekkerder, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. En als laatste vind ik een GT 3.2 veel mooier (ingetogener) dan een 156 GTA die er toch wel een beetje overdreven uitziet, vooral die faux luchtuitstroomopeningen achter de voorwielen vind ik té, en de rest van de bodykit had van mij ook niet gehoeven.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo apr 25, 2007 08:17

Ondertsel is het zelfde GT / 156. Zal dus puur van je smaak afhangen en praktische gebeuren: heb je achterdeuren nodig of niet ?
Q2 sperretje er in, fatsoelijk onderstel er onder en gassen :lol:
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

Re: 156 GTA of GT?

wo apr 25, 2007 08:28

beste mensen,

ik bevind me in de gelukkige positie dat ik volgend jaar kan gaan kiezen tussen een GT (oude type) en een 156GTA,

Groeten Henk
Dat wordt een lang jaar dan :shock: , maar wel een leuk vooruitzicht 8)

Belangrijk is vooral hoe er met de auto is omgegaan door de vorige eigenaren. Als dit lekker lomp gebeurd is, kun je nog wel eens tegen verrassende kosten aanlopen.
Verder is het vooral eigen smaak en gebruiksgemak voor welk type je kiest. De GT is ruim voor een coupe en de SW is klein voor een station. Dat doet elkaar niet zoveel. UIterlijk is natuurlijk ook eigen gevoel.

Mijn komt de GTA iets "ruwer" over, maar dat is meer een gevoel dan dat ik dat wetenschappelijk kan onderbouwen :) . Wel is de GTA toch echt een heel andere auto om mee te rijden dan de GT, dat komt met name door de andere ruimtebeleving van binnen.

Maar hoe dan ook het is geweldig om mee te rijden, dus alvast heel veel plezier ermee!!
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

SQUADRA LEO
Guru
Guru

wo apr 25, 2007 09:50

GTA

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

wo apr 25, 2007 11:39

GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA, GTA!!!!!!!!!!

Eh, GTA dus.... :wink:
33,33SW,155,156,156SW,164TS,GT,GTV6,Giulia,Bertone,Alfetta QO2.0i

lex thissen

wo apr 25, 2007 11:40

Ik zou ook geen keuze kunnen maken,.... :wink: Ik neig naar de brutte 156 maar vind de GT super mooi.
Dus heb de poll niet ingevuld.

Succes iig.

Lex.

Maxtor
Guru
Guru

wo apr 25, 2007 11:52

GT in blackline uitvoering is voor mij de allermooiste Alfa vanaf de 155. Rijeigenschappen zijn superieur, uitstraling, stijl, gevoel, emotie en die stoelen. Die stoelen die trek je aan, echt fantastisch! Maar.... ik ben alleen nieuwe GT's gewend, en heel persoonlijk vind ik de standaard V6 uitvoering een beetje minder, ik vind de velgen tever naar binnen staan. Echter, met een mooie set velgen :roll:
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 25, 2007 12:19

GTA :wink:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415

Scelta di Potenza

Beezztie
Full Member
Full Member

wo apr 25, 2007 13:04

JIJ bent de enige die kunt bepalen of het een GTA of GT moet worden. Er kunnen wel 100 mensen antwoorden dat ze de GTA mooier vinden / lekkerder vinden rijden etc. maar da's allemaal subjectief. Als het gaat om ervaringen op het gebied van techniek / kwaaltjes is het een ander verhaal, maar volgens mij zullen de meeste antwoorden daar niet op zijn gebaseerd. Omdat techniek van beide modellen vergaand hetzelfde is lijkt me dat ok geen argument om voor de een of de ander te gaan.
Om toch een subjectieve mening te geven, als je niet per sé vier deuren en wat extra ruimte nodig hebt dan zou IK voor de GT gaan!
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 156 GTA of GT?

wo apr 25, 2007 13:14

JIJ bent de enige die kunt bepalen of het een GTA of GT moet worden. Er kunnen wel 100 mensen antwoorden dat ze de GTA mooier vinden / lekkerder vinden rijden etc. maar da's allemaal subjectief. Als het gaat om ervaringen op het gebied van techniek / kwaaltjes is het een ander verhaal, maar volgens mij zullen de meeste antwoorden daar niet op zijn gebaseerd. Omdat techniek van beide modellen vergaand hetzelfde is lijkt me dat ok geen argument om voor de een of de ander te gaan.
Om toch een subjectieve mening te geven, als je niet per sé vier deuren en wat extra ruimte nodig hebt dan zou IK voor de GT gaan!
Niks aan toe te voegen Reinier, behalve dan dat t met die beschikbare ruimte best nog eens mee kan vallen ( bij een gt kan ook de bank plat )
Persoonlijk zou ik ook voor de Gt gaan...Moie auto, subtieler dan een Gta qua uiterlijk.
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 25, 2007 13:40

Geef mij maar het ingetogene van de GT met fraaie 17" velgen eronder..( en leer erin) en als het toch schreeuwend mag zijn: een witte of blauwe 147 GTA..
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

enzo

wo apr 25, 2007 14:27

bedankt voor alle reacties!

ik denk toch dat de keuze een stuk makkelijker wordt gezien het prijsverschil,
een kleine 10.000euro voor vrijwel dezelfde techniek in een ander jasje
ben bang dat de GT dan toch in de categorie niet haalbaar valt..

ik vind het inderdaad heel moeilijk kiezen.. maar het gaat tegen die tijd zeer waarschijnlijk toch de GTA worden.

ik vind de GT een verschrikkelijk mooie auto, maar het aggresievere van de GTA spreekt me toch heel erg aan!
heb nu een beetje een richtlijn, en weet wat ik voorlopig moet doen en laten om volgend jaar een GTA aan te kunnen schaffen

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: 156 GTA of GT?

wo apr 25, 2007 15:02

bedankt voor alle reacties!

ik denk toch dat de keuze een stuk makkelijker wordt gezien het prijsverschil,
een kleine 10.000euro voor vrijwel dezelfde techniek in een ander jasje
ben bang dat de GT dan toch in de categorie niet haalbaar valt..

ik vind het inderdaad heel moeilijk kiezen.. maar het gaat tegen die tijd zeer waarschijnlijk toch de GTA worden.

ik vind de GT een verschrikkelijk mooie auto, maar het aggresievere van de GTA spreekt me toch heel erg aan!
heb nu een beetje een richtlijn, en weet wat ik voorlopig moet doen en laten om volgend jaar een GTA aan te kunnen schaffen
Goede keuze! :wink:
33,33SW,155,156,156SW,164TS,GT,GTV6,Giulia,Bertone,Alfetta QO2.0i

tommie
Guru
Guru

wo apr 25, 2007 17:48

heb je ook al eens geïnformeerd naar de onderhoudskosten?

toevallig maakte mn collega vandaag een afspraak met een klant met een 147GTA voor een onderhoudsbeurt, voor de distributie alleen al staat 6 uur! (en ja, die tijd is ook echt nodig)

vind trouwens (voor de Poll) beide auto's ontzettend mooi, maar zou ook voor de GTA gaan, toch idd dat brute, dat mag ik wel :D
Laatst gewijzigd door tommie op wo apr 25, 2007 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”