ik bevind me in de gelukkige positie dat ik volgend jaar kan gaan kiezen tussen een GT (oude type) en een 156GTA,
dat houd in, er zijn wel meer modellen / types waar uit gekozen kan worden, maar mijn voorkeur gaat uit naar deze 2.. het betreft in dit geval natuurlijk wel de GT 3.2 V6, anders was de keuze snel gemaakt

mijn liefde voor alfa is gewekt, of eigenlijk versterkt door de schitterende lijnen van de 156,
die was toen financieel niet haalbaar en nu rijd ik een 155, wat ik een heerlijke rijdersauto vind moet ik zeggen

maar sinds de komst van de GT ben ik op deze ook helemaal verliefd.
optisch en op uiterlijk is het dus moeilijk om te kiezen, vooral ook omdat dit vrij persoonlijk ligt.
qua gebruiksgemak neig ik meer naar de GTA, omdat dit een 5deurs is, en waarschijnlijk meer ruimte bevat.
maar nu de vraag: zijn er dingen die zeker overwogen moeten worden voordat je een 156 GTA of een GT koopt?
technisch, praktisch, of wat dan ook, zijn er eventuele nadelen aan de GTA of GT waar ik bij mijn keuze rekening mee kan/moet houden.
ik heb deze post ook op www.alfa156club.nl gezet, om aan zoveel mogelijk info en objectieve meningen te komen

Groeten Henk