Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . Als de brandweer...(Sei)

zo mar 25, 2007 13:16

Een betere foto van de Fabbri Alfetta GTV 2000 (en dus niet de 2.0, die aanduiding kwam pas na de facelift) van Pregliasco:

Afbeelding

Net als z'n rode voorganger ziet het model er goed uit, de verhoudingen kloppen ook beter dan die van de Altaya/Ixo waarvan de neuspartij van een andere schaal lijkt dan de rest van de auto. De kleur van Pregliasco's rallymonster is wel veel te hard blauw. Zie de Narton-kit voor de betere kleur.

Er staan inmiddels meerdere exemplaren te koop op eBay. Ik zou zeggen, bied nooit meer dan +/- 17,50 voor een kiosk-model. Dan heeft de aanbieder al een leuke winst te pakken (inkoop 9,90 aan de kiosk). Er komen ook nog porti bij (7 - 11 euro), en zulke hoge bedragen zijn ze niet waard omdat ze nog tot in lengte van dagen op eBay en beurzen zullen verschijnen. Ook al is het ene model wat lastiger te vinden dan het andere. De Fabbri's gaan overigens allemaal als M4 verschijnen voor 20 euro, met nog een fatsoenlijk vitrinedoosje op de koop toe.
Van de week werd er een rode DeA Giulietta 116 verkocht voor maar liefst 35 euro... als de bieders een beetje beter hadden gezocht hadden ze hetzelfde model voor 12 euro op de kop kunnen tikken...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . de specials (2)

zo mar 25, 2007 18:08

Kort geleden besteedde ik wat aandacht aan gelimiteerde uitgaven.

En een voorbeeld dat ik al eens eerder liet zien was de 6c 1750 die Brumm ter gelegenheid van de 100e verjaardag van de Coppa Milano San Remo uitgaf. Ik vond 'm wel mooi, zeker in combinatie met de smaakvolle verpakking. Dus eigenlijk wilde ik die wel hebben, maar ja, bij een oplage van slechts 500 stuks wordt dat vaak toch wel lastig.

Ik dus blij dat er één op Markplaats aangeboden werd. Bod gedaan en kreeg bericht dat de winkel (commerciële aanbieder) nog op binnenkomst van het model wachtte. Ergens in februari kon ik 'm verwachten, met accept bij het model.

OK, dus ik wachten... wachten... en uiteindelijk gedacht 'dat wordt 'm niet meer, jammer dan'.

Totdat er deze week een pakje werd bezorgd.. :P

Ik blij met m'n schaarse gelegenheids model... totdat...:

Afbeelding

Nou ja zeg! :? Gelimiteerde uitgave uitverkocht, ach, dan doen we er gewoon nog één achteraan :?: Zo zie je maar weer, 'gelimiteerd' is een wassen neus...
Echt een drama vind ik het overigens niet, het ging mij om het model en niet om z'n exclusiviteit. Maar echt fatsoenlijk van Brumm is 't niet.

Hij is best leuk namelijk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook sympathiek van de leverancier, Adam's World, om mij gewoon de winkelprijs te berekenen in plaats van mijn bod op MP dat een paar euro hoger lag.

Gebruikersavatar
Duc
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: do nov 02, 2006 13:04
Locatie: Barneveld

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . . AR8 Poli

zo mar 25, 2007 18:30

mss komt er voor die GTV wel een gezamelijke inkoop actie...?...
even geduld en dit topic in de gaten houden.

Waarschijnlijk verschijnt-ie volgende week op www.journeaux.fr :arrow: groene tabblad "Collections" :arrow: "Véhicules Miniatures" :arrow: "Monte Carlo". Mijn ervaring met deze bestelservice is erg positief. Soepel en snel, modellen had ik binnen een week thuis.
Even een update vwb het gezamelijk bestellen:
Ik ben van plan om als het model op journeaux staat een bestelling te plaatsen. (de Gtv staat nog niet bij de monte carlo serie..)
De voorwaarden zullen zijn zoals Dinky op pagina 1 reeds heeft aangehaald.
Het bestellen van andere modellen uit de journeaux reeks neem ik in overweging.

Heb nog nooit op deze manier(inkoopactie) gewerkt dus allemaal nieuw.. De details vwb levering en betaling ga ik nog even bestuderen.
Heb je belangstelling stuur dan een PB.

Groeten Martijn
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . de specials (2)

zo mar 25, 2007 18:41

@Dink:

Even over de Altaya/Ixo.
In het echt is de neus vd Altaya/Ixo GTV6 vrij correct.
Op de foto ziet de GTV6 er een beetje vreemd uit, daar ben ik het mee eens.

Ik vertel dit maar omdat ik namelijk de Sainz GTV6 heb, de Loubet GTV6 is ook al onderweg.

Naar wat ik kan zien op de Loubet-foto's wat ik gevonden heb, de lichten zitten nu wel op 1 lijn.
Bijj de Sainz zat er verschil tussen de binnenste en de buitenste koplampen.

Die Fabbri's ga ik binnenkort achteraan.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . de specials (2)

zo mar 25, 2007 19:29

Ik heb die blauwe GTV van Fabbri hier voor me staan. Ziet er echt goed uit en het blauw is in het echt beduidend donkerder
dan hierboven op de foto. :o
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . de specials (2)

ma mar 26, 2007 10:11

zaterdag ondanks dat ik me meer op de oude alfa's richt, in Leeuwarden de 02'Spider van schuco junior maar meegenomen.
Ik kon hem niet laten liggen voor 4,95, en het is nog een leuk model ook (ik zou bijna zeggen beter dan solido)

ook heb ik via Marktplaats een Mebetoys junior Zagato op de kop getikt, deze moet alleen nog aankomen
:)

Afbeelding

foto van het door mij gekocht model (beetje wazig, maar ik heb de foto niet gemaakt)

Afbeelding

en een duidelijker foto van een soortgelijk model
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

marcmilano

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . de specials (2)

ma mar 26, 2007 11:30

Mooi model, die JZ van Mebetoys. Ik heb hem in het geel, in zo'n irritante Hema-blisterverpakking. Omdat ik nogal freaky ben qua ongeopende blisters is 'ie dus nog dicht, waardoor 'ie niet zo goed tot zijn recht komt in de vitrine. :D Hoop alleen nog eens tegen een nette Solido JZ aan te lopen, volgens mij is die nog beter van lijn.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . de specials

ma mar 26, 2007 11:56

Mooi model, die JZ van Mebetoys. Ik heb hem in het geel, in zo'n irritante Hema-blisterverpakking. Omdat ik nogal freaky ben qua ongeopende blisters is 'ie dus nog dicht, waardoor 'ie niet zo goed tot zijn recht komt in de vitrine. :D Hoop alleen nog eens tegen een nette Solido JZ aan te lopen, volgens mij is die nog beter van lijn.
ik wist niet eens dat solido er een uitgebracht heeft, maar inderdaad, ziet er beter uit

Afbeelding

en tevens verem:

Afbeelding
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . de specials (2)

ma mar 26, 2007 18:17

Verem maakte gebruik van de oude mallen van Solido. De modellen waren slechter afgewerkt (geen decals meer, mindere kwaliteit lak in nogal goedkoop aandoende kleuren) terwijl ze wel opeens veel moesten kosten (35 à 40 gulden). Solido's zijn onder talloze merken steeds teruggekomen, o.a. Metosul (Portugees), Brosol, Cougar, Dinky Toys (de naam kwam na het faillisement weer terug) en recentelijk ook Corgi Toys, in een samenwerkingsverband voor Hachette.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . de specials

ma mar 26, 2007 18:55

Verem maakte gebruik van de oude mallen van Solido. De modellen waren slechter afgewerkt (geen decals meer, mindere kwaliteit lak in nogal goedkoop aandoende kleuren) terwijl ze wel opeens veel moesten kosten (35 à 40 gulden). Solido's zijn onder talloze merken steeds teruggekomen, o.a. Metosul (Portugees), Brosol, Cougar, Dinky Toys (de naam kwam na het faillisement weer terug) en recentelijk ook Corgi Toys, in een samenwerkingsverband voor Hachette.
dat meende ik al te zien ja :wink: maar is die Solido junior zeldzaam? en wat brengt zoiets op?
kzou er wel graag een willen hebben, en ook de Solido 2600 Sprint (die laatste stond laatst op MP voor 50 euro..)
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . de specials (2)

ma mar 26, 2007 19:02

Vind het altijd lastig om uitspraken over waarde te doen, hangt af van de staat (matig, nearmint of mint), de eventuele kleurvariant en of het doosje en andere toebehoren aanwezig zijn.

Voor een mint 2600 Sprint kan ik me in 50 euro wel vinden, voor een JZ 40. Maar dat is ook nog eens heel persoonlijk.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . Extreem

ma mar 26, 2007 22:56

De term 'extreem' is tegenwoordig bijna exclusief gekoppeld aan de tuning-scene, maar in dit geval gaat het om zeer verregaande detaillering:

Afbeelding

Dit is dus 1:43 :!:

Het model wordt gemaakt door het Duitse One Man Factory. Het is gebaseerd op de modellen van Scala43. Die zijn al erg gedetailleerd maar dit gaat nog een reuzenstap verder. Er wordt gezaagd en gevijld en de onderdelen die bij het originele model niet aanwezig zijn, zoals alles wat zich onder de motorkap bevindt, worden eigenhandig gefabriceerd. Minpuntje is dat de fouten uit het origineel gebleven zijn: de vorm van de kont is niet goed, de achterschermen lopen veel te sterk naar binnen van onderen, waardoor het er meer als een staart gaat uitzien. Kleur en uitvoering zijn naar keuze, ook exemplaren met te openen portieren schijnen mogelijk te zijn. Dit geeft al aan dat de oplage heel gering zal zijn, zo rond de 20. Prijzen beginnen bij 500 euro.

Afbeelding
De basis is deze Scala43

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . Extreem

ma mar 26, 2007 23:08

Erg mooi maar zulke prijzen gaan me momenteel toch een beetje te ver :shock: , dan zou ik zelf liever een aantal minder dure modellen aanschaffen :roll:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Matta Ambulanza

do mar 29, 2007 00:33

Afbeelding

Bovenstaand plaatje is redelijk bekend; het is een gesloten uitvoering van de Alfa Romeo Matta. De standaard Matta, AR51 (militair) en AR52 (civiel) waren open, en voorzien van een stangenstelsel met huif. AR staat overigens voor Autovettura da Ricognizione, anders gezegd: verkenningsvoertuig.
Er werden ook wat bijzondere versies gebouwd zoals de twee die meereden in de Raid della Fratellanza e della Pace, waarvan Fabbri zo'n leuk modelletje maakte.

En dan deze ambulance met een weer heel andere vorm. En nu heeft Gila daar een modelletje van gemaakt:

Afbeelding


Gila heeft daarnaast ook nog enkele nieuwe bussen gepresenteerd, de 140A(F) SIAI Marchetti:

Afbeelding

De F staat voor de trolleybus (F komt van 'filo', draad). De bussen zijn in 1:43 en dus niet in 1:50 zoals de meeste truck- en bus-modellen. Daarmee zijn het flink uit de kluiten gewassen modellen. Prijzen weet ik niet, maar reken op 300+.

EDIT: prijzen zijn wel bekend, ik had er in de Alfa Romeo Miniatura Nieuwsbrief (bron van dit nieuws) in de gauwigheid overheen gelezen ;)

De bussen:
Winkelprijs 422 euro (kit 215)
De groene is een Milanese bus, de blauwe een Romeinse.

De Matta Ambulanza:
Winkelprijs 220 euro (kit 110).
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op do mar 29, 2007 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . Extreem

do mar 29, 2007 09:24

De term 'extreem' is tegenwoordig bijna exclusief gekoppeld aan de tuning-scene, maar in dit geval gaat het om zeer verregaande detaillering:

Afbeelding

Dit is dus 1:43 :!:
Dit is erg mooi om te zien! Vakmanschap! Als ik nou een 1:43 nuova modelletje zou opsturen ?!? 8) Heeft de beste man ook een site?
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”