Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8954
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschil?

ma mar 12, 2007 08:56

En nu wil ik het weten ook: is er ECHT verschil tussen de motorsteunpunten van een 75 V6 en een 4-cilinder? Ofwel: kun je, zonder omlassen, een V6 in een 4-cilinder koets lepelen? Ik heb gisteren wat staan meten aan een V6 en een 1.8, maar het is nogal moeilijk om echt goede referentiepunten te vinden, dus mijn resultaten tot nu toe vind ik niet 100% overtuigend. Wie weet meer?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi

ma mar 12, 2007 09:41

De afsteunplaten zijn breder, dus wel degelijk verschil

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8954
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi

ma mar 12, 2007 09:53

Wat moet er dan concreet aangepast worden aan een 4-cilinder body voor een V6-transplantatie?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi

ma mar 12, 2007 10:18

Kijk op www.alfetta.nl
Daar staan fotos van mn Alfetta V6 implantatie....

Ze zijn breder. Wat je moet doen is de stukken blik waar ze op staan, die
steunen dus, bestellen in V6 versie. Je hakt de 4c versies uit de auto en
bakt deze dr in. Perfect fit !
Evt. kun je ook de 4c stukken verbouwen maar de prijs van die stukjes blik
nieuw is erg laag. Gewoon doen dus.
Vergeet ook niet de steun in het staartstuk. Die is ook anders als ik me niet vergis....!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8954
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi

ma mar 12, 2007 13:07

Bedankt, helemaal duidelijk nu! In principe heb ik alles in huis (blok zit in een auto), ik ben eens rustig aan het bezinnen wat kosten- en werktechnisch het beste alternatief is:

* De huidige (kaalgemaakte) koets laten lassen en spuiten
* Een goede V6-koets zoeken en het blok overknopen
* Een goede 4-cilinder koets zoeken en de complete techniek overknopen
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi

wo mar 14, 2007 15:07

kijk eens naar mijn projectje.....t is wel te doen maar dan moet je wel een echt hele goede 4 cilinder koets hebben..
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi

wo mar 14, 2007 15:10

Tis een eitje.
Het was zelfs mn eerste lasklus !
(Ja het is te zien :wink: )

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT ver

wo mar 14, 2007 16:14

Tis een eitje.
Het was zelfs mn eerste lasklus !
(Ja het is te zien :wink: )
ja het lassen van die steuntjes is niks maar de rest vd ombouw is wel aarbeids intensiever.....
maar dat maakt het teglijkertijd ook interessanter...
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8954
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi

wo mar 14, 2007 19:53

De rest van de ombouw valt wel mee toch? Ik heb immers een complete V6 staan (maar nog geen goede 4C body). Het is m.i. vooral een kwestie van overzetten.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi

wo mar 14, 2007 23:55

met name van het chassisnr. Want dat scheelt weer gedoe.
Alhoewel ik net lees dat dat een punt is dat vervallen is volgens de nieuwste autoweek krantje.
Aantal cil. hoeft niet meer gecheckt voor de apk. De eigenaar is zelf verantwoordelijk voor het op de hoogte stellen van de RDW.
Als je dan ook stelt dat als er niet meer dan zoveel % vermogenstoename mag zijn, en dat zit wel goed van TS naar V6, dan lullen we nergens meer over. Ombouwen die hap......

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8954
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi

wo mar 14, 2007 23:59

Binnenkort ga ik nog een buitenlandsche V6 aanschouwen, en die zou naar verluidt kogelhard zijn (ik heb dat soort dingen overigens vaker horen verluiden :roll: ). En als dat zo is, wordt dat de ontvanger van het blok, hoef ik alleen een wijziging van kleur aan de RDW te melden :mrgreen: Maar goed, eerst die auto zien, dan geloven.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi

do mar 15, 2007 00:02

goed zo yuri, jij begrijp.......
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT ver

do mar 15, 2007 23:08

De rest van de ombouw valt wel mee toch? Ik heb immers een complete V6 staan (maar nog geen goede 4C body). Het is m.i. vooral een kwestie van overzetten.
kabelboom, brandstofleidingen, tank, remmen (indien geen TS) , cardanas, naven (indien geen ts en je toch 5 gaats wilt) t is geen middagje werk in ieder geval :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8954
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT verschi

vr mar 16, 2007 00:08

Ja, is wel even werk, maar het is allemaal wel bolt-on werk :idea:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Motorsteunpunten 75 4-cilinder en V6: is er ECHT ver

vr mar 16, 2007 08:48

Ja, is wel even werk, maar het is allemaal wel bolt-on werk :idea:
ja dat is waar!
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Terug naar “Algemene Technische vragen”