Ciao allemaal
Ik ben een tijdje weggeweest van 't forum - beetje druk gehad, eerste eigen huis, klussen, verhuizen, bezig met ander werk, vriendin, vakantie, the works) en daarom is 't forum en mijn sociale alfa-leven er een 'ietsje' bij ingeschoten. Waarvoor excuses! Ik probeer mijn leven te beteren en ik lurk alweer een paar weken als vanouds mee... een echte veel-poster guru qua-trente-duplice in rosso 130 zonder blanke lak zal ik toch wel nooit worden
Maarrrr... ik heb een behoorlijk probleem; zoals in "Gezocht" al stiekem te lezen staat; binnen afzienbare tijd zit ik zonder stallingruimte voor de Sprint! De Sprint... die momenteel nog voor de helft op bokjes staat bij gebrek aan wielophanging. Dat verhuist dus knap lastig... nog afgezien van dat ik nog niet weet waarheen. Dat laatste wordt hard aan gewerkt trouwens, maar het wordt waarschijnlijk een 'doodgewone' garagebox hier in de buurt - waar ik al dolblij mee zou zijn trouwens. Dat houdt echter ook in dat ik (veel) minder plek over ga houden voor de opslag van (reserve) onderdelen...
Maarr... ik heb het volgende bedacht:
Ik heb een week vrij genomen - met een vriend samen - om puin te ruimen, een heleboel onderdelen uit te zoeken, bij elkaar te krijgen en klaar te maken voor montage etc. De week van 24 maart en dan verder moet dat gaan gebeuren. Da's dus weekend, een hele week, en dan weer een weekend. Moet ik toch een eind kunnen komen toch, of niet?
Maar dan waar dit topic om draait... HULP! Ik heb namelijk een lijstje gemaakt van wat er allemaal nog moet gebeuren voordat de Sprint weer een auto is, en dat lijkt een vreselijke waslijst... maar als je het snel en heel optimistisch leest va;t jet best mee. En het vàlt ook best mee... het grote probleem is tijd en een tekort aan handen. Ik kan 't gewoon niet allemaal in de tijd die nog rest.
Ik denk namelijk dat met een man of 5-6 we in een of twee weekenden tijd echt een héél eind kunnen komen! Dus heb ik het volgende bedacht, met het weekend van 31 maart/1april (geen geintje) als uitgangspunt.
Waarom maken we er niet een soort forum-project van? Er is hier vreselijk veel kennis en ervaring... we hebben elektro-goeroe's, mensen die al 30 boxerblokken in en uit elkaar gebouwd hebben, mensen die de gouden tip weten om een voorruit te plaatsen zonder 'm te mollen, mensen die alles weten over wielophangingen, veerpoten, schokbrekers en wegliggingssets en weer een ander heeft al 30 keer nieuwe remleidingen gelegd. we hebben àlle kennis in huis! er hoeft niets echt restauratie-achtigs meer te gebeuren, het is 'gewoon' een kwestie van het bouwpakket weer in elkaar zetten. Op die manier zou het (denk ik) mogelijk zijn om in die een of twee weekenden met een paar extra mensen een klein wonder te verrichten en met een rijdbare sprint de loods uit te kunnen gaan. En zelfs al is hij niet (zelf)rijdbaar, al zit hij dan maar zo ver in elkaar dat de onderdelenstapel in ieder geval een stuk compacter is geworden EN hij gewoon op een aanhanger/oprijwagen verplaatst kan worden dan ben ik er al uit!
Wat kan ik hier tegenover stellen? Een geweldig vervolg-verhaal op 't forum, 1 of meer geweldig gezellige weekenden (de huidige ruimte leent zich uitstekend voor sleutelen met een grote groep, ook bij slecht weer), vreselijk veel kunnen leren van elkaar en het stellen van een geweldige daad; het redden van een hartstikke mooi sud sprint project. Dit is de kans om als forum te laten zien wat we kunnen! Ik zou willen laten zien dat wat Veronica kan met "de grote beurt" dat wij als forum dat beter kunnen!
Een (samengevatte) lijst van 'what to do':
- motorblok 'grote beurt' geven en inbouwen
- kabelboom nazien en inbouwen
- achteras terug onder bouwen
- remleidingen
- voorruit/achterruit
- dashboard inbouwen
- zijramen achter inbouwen
- handrembediening aanpassen
- snelheidsmetermechanisme (17 x woordwaarde) vd versnellingsbak ombouwen
- auto op wielen zetten en gààn!
95% van het benodigde is in twee of zelfs drievoud aanwezig (wie wel eens langsgeweest is weet daarvan) en anders zijn Arese en de Brezan dichtbij...
Ik zeg dat 't mogelijk is! We hopen natuurlijk op lekker weer tegen die tijd en wie van ver komt mag best blijven slapen
foto'tje ter inspiratie:
en natuurlijk wat vooraf ging