Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen ** . . ~zucht~ alweer een Matt

zo mar 11, 2007 18:59

Toe maar, verklaar me maar voor gek.....

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1


Afbeelding

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Je bent gek !!! :wink:



Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen ** . . ~zucht~ alweer een Matt

zo mar 11, 2007 20:56

Best bijzonder zo'n Edil maar de verhouding prijs kwaliteit is natuurlijk buiten proporties. Als je zo'n Auto-art Bertje ziet of zo'n zware Century wordt ik toch wel wat warmer. Maar Veel plezier ermee. :wink:

Kijk wel ff of je vrouw/vriending inmiddels aan het koffers pakken is. :wink:
Tja, die andere heb ik allemaal al, dus......
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen ** . . ~zucht~ alweer een Matt

zo mar 11, 2007 20:58

Best bijzonder zo'n Edil maar de verhouding prijs kwaliteit is natuurlijk buiten proporties.
Daar gaat het niet om... HET IS EEN EDIL TOYS!!!! OK, zegt de meesten waarschijnlijk niet zo veel, maar voor veel verzamelaars is dit als een witte truffel... :D

De prijs valt eigenlijk nog wel mee zelfs... Gefeliciteerd Yvo, hoop dat je er voor een vriendelijk bedrag een keer een doosje bij vindt.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen ** . . ~zucht~ alweer een Matta...

zo mar 11, 2007 21:12

Ja je weet ik ben een barbaar.... :wink:

Daar koop je een heel 2 liter Nord blok voor man :!: ... Wie is hier nu ehh.... :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen ** . . ~zucht~ alweer een Matta...

zo mar 11, 2007 21:14

...collectio-nerd? :biggrin:

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen ** . . ~zucht~ alweer een Matta...

zo mar 11, 2007 22:17

Dank je, Dink, eindelijk iemand die me begrijpt :wink:
De foto's volgen (....en wellicht een keer een (repro)box).
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
cees
Member
Member
Berichten: 105
Lid geworden op: za sep 03, 2005 22:41

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen ** . . ~zucht~ alweer een Matt

zo mar 11, 2007 22:28

Best bijzonder zo'n Edil maar de verhouding prijs kwaliteit is natuurlijk buiten proporties. Als je zo'n Auto-art Bertje ziet of zo'n zware Century wordt ik toch wel wat warmer. Maar Veel plezier ermee. :wink:

Kijk wel ff of je vrouw/vriending inmiddels aan het koffers pakken is. :wink:
Tja, die andere heb ik allemaal al, dus......
De prijs is niet echt te hoog voor dit model, het is namelijk een blauwe en die is het moeilijkste te vinden. Aan de andere kant kan je zien dat het model NIET mint is, terwijl het wel als zodanig gelist is. De chroom van de voorbumper is er al aardig af, de rode ondergrond is al te zien. De rand van de motorkap heeft volgens mij ook al wat schade. Eigenlijk had de verkoper wat meer foto's moeten plaatsen voor een beter beeld. Is toch een risico voor zo'n duur model. De koper had ook nog een Giulia TI van Edil te koop staan, is weggegaan voor ruim $ 200 en dat valt nog wel weer mee. Hierbij wat foto's van mijn Edils met doosje in mijn verzameling. De modellen zonder doosje zijn copien van Edil. De mallen waren destijds in Turkije terechtgekomen bij Orfey Toys. De Orfey's zijn veel zeldzamer dan de Edils maar dat is vaker het geval met copien. Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen ** . . ~zucht~ alweer een Matt

zo mar 11, 2007 23:10

Best bijzonder zo'n Edil maar de verhouding prijs kwaliteit is natuurlijk buiten proporties. Als je zo'n Auto-art Bertje ziet of zo'n zware Century wordt ik toch wel wat warmer. Maar Veel plezier ermee. :wink:

Kijk wel ff of je vrouw/vriending inmiddels aan het koffers pakken is. :wink:
Tja, die andere heb ik allemaal al, dus......
De prijs is niet echt te hoog voor dit model, het is namelijk een blauwe en die is het moeilijkste te vinden. Aan de andere kant kan je zien dat het model NIET mint is, terwijl het wel als zodanig gelist is. De chroom van de voorbumper is er al aardig af, de rode ondergrond is al te zien. De rand van de motorkap heeft volgens mij ook al wat schade. Eigenlijk had de verkoper wat meer foto's moeten plaatsen voor een beter beeld. Is toch een risico voor zo'n duur model. De koper had ook nog een Giulia TI van Edil te koop staan, is weggegaan voor ruim $ 200 en dat valt nog wel weer mee. Hierbij wat foto's van mijn Edils met doosje in mijn verzameling. De modellen zonder doosje zijn copien van Edil. De mallen waren destijds in Turkije terechtgekomen bij Orfey Toys. De Orfey's zijn veel zeldzamer dan de Edils maar dat is vaker het geval met copien. Afbeelding Afbeelding

@cees.......zijn die modellen die ervoor staan de copieen van die Edils???

Vettttttttttt
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
cees
Member
Member
Berichten: 105
Lid geworden op: za sep 03, 2005 22:41

RE: Alfa Romeo miniaturen ** . . ~zucht~ alweer een Matta...

ma mar 12, 2007 00:08

Ja hoor, bij de Giulia GT met en zonder decal op de motorkap uitgebracht. Bij de Giulia TI twee verschillende versies. De middelste, de blauwe is met dubbele koplampen uitgebracht zoals de Edil. Bij de andere versie hebben ze eigenlijk de hele gril weggelaten en een nieuw frontje gemaakt met enkele koplampen, dus dat is eigenlijk een heel nieuw model geworden, een 1300. Ook weer met of zonder decal op de motorkap uitgebracht.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: Alfa Romeo miniaturen ** . . ~zucht~ alweer een Matta...

ma mar 12, 2007 09:54

Stond er laatst niet zo'n Edil giulia polizia op MP? 350 ofzo meende ik, leuk maar dat rijkt nog iets te ver boven mijn budget :roll:

mijn Polistil 90 is binnen en al is ie wat werk nodig en kloppen de wielen niet (zijn er duidelijk door de eigenaar zelf opgezet.. en hoe :shock: ) toch ben ik er zeer blij mee :D Mocht iemand nog weten waar ik of de originele wieltjes of eventueel mooie 1:25 sportvelgjes e.a kan verkrijgen dan hoor ik dat graag :wink:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen ** . . ~zucht~ alweer een Matta...

ma mar 12, 2007 10:10

Je hebt een fraaie collectie, Cees!

Bij dat rekbare begrip "mint" heb ik in dit geval ook weer ook zo mijn twijfels (ik heb trouwens nog extra foto's opgevraagd). Maar zoals je zegt, het is niet echt te duur (wel veel geld trouwens) voor dit model. Die bumpers had ik ook gezien, maar die restaureer ik wel. Ik had er ook niet op gerekend dat ik de veiling zou winnen, met dit bedrag....

En ja het is een blauwe en dat is wel bijzonder tussen als dat rode geweld.

Grappig trouwens dat die mallen weer gebruikt zijn!. Wist ik niet. Grrrrr, moet ik weer constateren dat er iets ontbreekt in mijn Bertone collectie (die zo langzamerhand aardig omvangrijk begint te worden). Ik heb trouwens ook geen Yat Ming :wink:
Hoe kom ik aan zo'n Orfey Toys model, die vind ik wel heel bijzonder! De Turkse Ebay?

Van welk jaar zijn die Orfeys eigenlijk? Ik meen dat Edil alleen in '68 en '69 bestaan heeft?
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen ** . . ~zucht~ alweer een Matt

ma mar 12, 2007 10:20

Stond er laatst niet zo'n Edil giulia polizia op MP? 350 ofzo meende ik, leuk maar dat rijkt nog iets te ver boven mijn budget :roll:

mijn Polistil 90 is binnen en al is ie wat werk nodig en kloppen de wielen niet (zijn er duidelijk door de eigenaar zelf opgezet.. en hoe :shock: ) toch ben ik er zeer blij mee :D Mocht iemand nog weten waar ik of de originele wieltjes of eventueel mooie 1:25 sportvelgjes e.a kan verkrijgen dan hoor ik dat graag :wink:
Ja.
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen ** . . ~zucht~ alweer een Matt

ma mar 12, 2007 10:21

Ja je weet ik ben een barbaar.... :wink:

Daar koop je een heel 2 liter Nord blok voor man :!: ... Wie is hier nu ehh.... :wink:
En zo'n blokkie heb ik ook al..... :mrgreen:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . f_AB*bb-(Ri)?

ma mar 12, 2007 19:25

Fabbri is echt helemaal de weg kwijt met z'n site...

Werd aanvankelijk de pagina met de nieuwtjes voor maart helemaal niet ge-upload, vervolgens plakten ze er een kopie van februari in en sinds vandaag weten we dan eindelijk wat er komen gaat. Opvallend hoe vaak het mis gaat op die site en hoe slecht de nabestel-service in Italië is.


Een deel van de noviteiten kenden we al dankzij eBay, zoals de 33.3 Sebring, de RL 1923 en de 33TT12 N'ring van Scheckter en Mass.

Nu zien we dan ook de Alfetta GTV van Pregliasco/Reisoli uit de San Remo van '78:

Afbeelding

Komt bekend voor? Yep, hiervan 8)

Ik heb hem zelf ook staan, als metalen kit van Solido.

We kennen de Alfetta GTV overigens al in andere kleuren.


En de volgende is een Giulietta Sprint Veloce. Net als de Alfetta GTV verscheen deze ook al eerder in de serie, maar dan als 'type 2', terwijl dit een 'type 1' is, met onder andere een gewijzigde grille. Benieuwd of de andere details ook in orde zijn, zoals het formaat van de achterlichten...

Afbeelding

Santo-Stefano - Gambarie is een heuvelklim, helemaal in de 'teen' van Italië. Voor zover ik kan nagaan reed Vito Coco voor de Scuderia Etna.

Gebruikersavatar
cees
Member
Member
Berichten: 105
Lid geworden op: za sep 03, 2005 22:41

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen ** . . ~zucht~ alweer een Matt

ma mar 12, 2007 20:13

Je hebt een fraaie collectie, Cees!

Bij dat rekbare begrip "mint" heb ik in dit geval ook weer ook zo mijn twijfels (ik heb trouwens nog extra foto's opgevraagd). Maar zoals je zegt, het is niet echt te duur (wel veel geld trouwens) voor dit model. Die bumpers had ik ook gezien, maar die restaureer ik wel. Ik had er ook niet op gerekend dat ik de veiling zou winnen, met dit bedrag....

En ja het is een blauwe en dat is wel bijzonder tussen als dat rode geweld.

Grappig trouwens dat die mallen weer gebruikt zijn!. Wist ik niet. Grrrrr, moet ik weer constateren dat er iets ontbreekt in mijn Bertone collectie (die zo langzamerhand aardig omvangrijk begint te worden). Ik heb trouwens ook geen Yat Ming :wink:
Hoe kom ik aan zo'n Orfey Toys model, die vind ik wel heel bijzonder! De Turkse Ebay?

Van welk jaar zijn die Orfeys eigenlijk? Ik meen dat Edil alleen in '68 en '69 bestaan heeft?
Edil Toys bracht de modellen in 1965 en 1966 uit. ( volgens Rampini ) De mallen zijn in 1980 in Turkije terechtgekomen bij Orfey Toys. Ik kan me nog herinneren dat die Orfeys begin 80er jaren ineens tevoorschijn kwamen op de ruilbeurzen, meegebracht door vakantiegangers. Tegenwoordig nog amper te vinden. Je moet je geluk beproeven op Ebay of de ruilbeurzen. De afwerking is een stuk minder dan de Edils, grotere kieren, slechtere lak, alles sluit niet zo goed als het hoort, maar zo gaat dat vaak. Volgens het Orfey doosje is er ook een Giulia TI polizia, maar die heb ik nooit gezien.
Ik zal meteen wat meer foto's laten zien van mijn verzameling. Sinds kort heb ik alles weer uitgestald. Door de verhuizing, twee jaar geleden en verbouwingen, kon ik nog niet eerder er weer van genieten.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”