RomusTS
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: ma mar 28, 2005 11:33
Locatie: Zwolle

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . RL 1923 Targa Florio

vr mar 02, 2007 18:58

Iemand nog belang bij een AR 155 GTA?
Kit van 1:43

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=20921
RomusTS // ex Alfist!
Rollin'in a '07 Seat Leon 1.9 TDI Businessline

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . RL 1923 Targa Florio

vr mar 02, 2007 20:34

In de Franse Altaya kioskreeks 'Rally de Monte Carlo' is ook een GTV6 aangekondigd, dat heb ik een paar maanden geleden al gemeld. Inmiddels is op de Altaya-site een piepklein fotootje verschenen en wat blijkt? We hebben het model al als Ixo op de Spielwarenmesse van Neurenberg gezien:

Afbeelding

Het is de auto van Yves Loubet en René Alemany uit 1983. Over vier weken komt hij uit.

Wie belangstelling heeft voor een gezamenlijke bestelling bij journeaux.fr (net als met de 2500S op de voorgaande pagina) kan dat bij mij kenbaar maken. Ik doe zelf niet mee, dus er is ook een vrijwilliger met creditcard nodig.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . klein GT'tje

za mar 03, 2007 17:43

Nieuw van Welly is deze GT in 1:60:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . klein GT'tje

za mar 03, 2007 21:18

De eerder genoemde 2500S Pininfarina Cabriolet van 1939 (Altaya) is in Frankrijk in de kiosk verschenen.

Fotooke 1, fotooke 2

Komen van een zeer actief Frans forum, de gebruikers maken erg veel werk van de diorama's in hun fotookes.

Ik heb er 10 besteld, waarvan er inmiddels 9 edit: 10 gereserveerd zijn. Dus... ;)

dus... euh... rien ne va plus... 8)

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . klein GT'tje

zo mar 04, 2007 13:31

Mede verzamelaars, momenteel worden op E-Bay Frankrijk 2 oude ongebouwde FDS kits aangeboden voor 15 Euro per stuk. Er is nog niet op geboden. Voor degenen die dit soort oude kits interessant vinden is dit een mooie gelegenheid om tegen een kleine vergoeding 2 historische kits van een historische kit bouwer aan de verzameling toe te voegen.

E-Bay nummer: 250090133801 ALFA ROMEO 6 C 2500 SS 1939 KIT 1/43 FDS
E-Bay nummer: 250090134837 ALFA ROMEO 6C 2500 SPIDER CORSA 1939 KIT 1/43 FDS

Succes

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . de specials

ma mar 05, 2007 23:56

Specials, limited editions, Sondermodelle, etc... Vaak worden op basis van de gewone seriemodellen bijzondere varianten uitgebracht. Door hun exclusiviteit zijn ze meer gezocht en waardevoller dan de standaard kleuren en uitvoeringen.

Wat ik zelf wel leuk vind zijn de modellen die voor een speciale gelegenheid worden uitgebracht. Zo brengt Minichamps ieder jaar voor de Spielwarenmesse in Neurenberg een model in een oplage van 500 (als ik het juist heb) stuks uit die bijzonder gewild zijn. Een paar jaar geleden was dat een zilverkleurige 147 met blauwe accenten en de tekst 'Minichamps' in zwart. Voor dat model wordt op beurzen en eBay soms wel 150 euro neergeteld. Spark heeft overigens ook een 147, een GTA, als 'Messe-model' gehad.

Ik ben op eBay de laatste tijd een paar van dergelijke modellen tegengekomen. Zo ook deze Alfetta GTV van Progetto K voor de Messe van 2001:

Afbeelding

Afbeelding

Vooral leuk als je zelf op die beurs geweest bent denk ik, of als je werkelijk alles van dat type wilt hebben, maar eigenlijk is een model in die kleurstelling toch wel wat merkwaardig.

Brumm 'pimpt' zelfs een racer, een 33TT12 in zilver en lila, voor de Speelgoedbeurs van Milaan:

Afbeelding

Nog gekker is deze Tipo 33 in roze:

Afbeelding

Hij komt van de grote Italiaanse modelwinkel Lorenzi en maakt deel uit van een kleine serie Coppa Rosa.

Dit gaat mij net even te ver: ik heb graag een boel curiosa in m'n collectie, maar dan wel modellen die van zichzelf afwijkend of bijzonder zijn en niet omdat de maker daar doelbewust op heeft aangestuurd.

Wat dat betreft heb ik helemaal niets met de kunstmatige en overprijsde exclusiviteit van sommige Club Bialbero-sets.

Deze vind ik wel aardig:

Afbeelding

Een set ter herinnering aan het 40-jarig bestaan van de Duetto/Spider.


Maar dit vind ik onzinnig:

Afbeelding

Een op zich prachtig model van Gilardoni (prijs standaard al een eind voorbij de 200 euro) in poppenhuiskleuren met een rare bestickering.


Eerder genoemde modelwinkel Lorenzi heeft ook een hele reeks GTV's en Alfetta's in pasteltinten met opdruk van het bedrijf:

Afbeelding

Mwoah...


Een Rio-model waarvan de achtergrond mij wat onduidelijk is, een evenement?

Afbeelding

Guastaldo, città dell'auto, gaf de verkoper op eBay aan. Google levert mij niet echt aanknopingspunten.


En dit is meer een reclamemodel of relatiegeschenk, een Alfetta tipo 158 van Brumm, in samenwerking met Scottoy dat oude Mercury's uitbrengt.

Afbeelding

Het wordt gemaakt voor BEA, een groot softwarebedrijf.


Dergelijke speciale uitgaven kunnen leuk zijn voor je verzameling, maar laat je niet gek maken door de (vermeende) exclusiviteit.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . de specials

di mar 06, 2007 23:26

Die paarse Progetto GTAm staat op marktplaats momenteel samen met nog 2 in andere kleuruitvoeringen



Klik hier


Mijn recentste aankopen zijn:

Minichamps Giulia 1600 super 1:43 (Autobild uitgave)
Minichamps Giulia 1300 Super Polizia 1:18
Brekina Giulia 1600 Super 1:92 (wit)
Edison Alfetta Carabinieri 1:43
Mebetoys Giulietta 1:43 (opknappertje)

en ik sta op het punt een Polistil 90 van iemand over te nemen echter deze heeft Bburago wielen, iemand enig idee of dit klopt? ik las wel op Wikipedia dat Polistil later is opgekocht door dit merk, maar zijn er modellen met Bburago wielen uitgebracht?

Gebruikersavatar
Vince
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 510
Lid geworden op: di aug 09, 2005 17:37
Locatie: Houten

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . de specials

wo mar 07, 2007 13:14

Gaaf topic dit... :D
Maserati Ghibli 306Pk Grigio Vulcano '94
Alfa Spider Typo Quattro Bianco '93
Mijn ex - 156 SW 1.9 jtd 147pk Intrax HDA en 18" Novitec N8

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . de specials

do mar 08, 2007 00:05

Net toch de deal maar rond gemaakt rond de polistil alfa 90. ondanks de verkeerde wielen, ik moet em gewoon hebben :roll:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . de specials

do mar 08, 2007 00:39

Dat verhaal over die wielen is mij onbekend. Polistil viel destijds met (o.a.) deze auto juist op doordat er de juiste wielen onder zaten in plaats van lelijke standaardwielen.

Hier zie je een plaatje van een model met Polistil-wielen.

Leuk, die blauwe kom je maar weinig tegen. De rode en zilveren zijn algemener, maar dan nog redelijk zeldzaam en erg gezocht.

marcmilano

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . de specials

do mar 08, 2007 07:34

Huh? Dat zijn toch Bburago-wielen onder die 90 van Polistil? :shock:

De blauwe heb ik zelf ook, de rode en zilveren staan nog wel op mijn verlanglijstje. :wink:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . de specials

do mar 08, 2007 08:38

Ik zocht er al erg lang een. toen ik een kind was ging ik eens met mijn vader naar een alfadealer in Appingedam en deze had zo'n dergelijk model (ook een blauwe) in zijn vitrine staan. ik heb daar een hele tijd bij staan kwijlen haha.
Laatst werd ik aan dit model herinnerd en toen heb ik maar eens een advertentie op marktplaats gezet, gewoon om te proberen niet verwachtende dat ik diezelfde dag nog reactie zou krijgen.

Maar over die wielen, de huidige eigenaar vertelde me dat ie hem zo van iemand anders gekocht had dus ik gok dat het om een wielloos model ging die op deze manier "gerepareerd" is. Nu maar hopen dat dit een beetje professioneel gedaan is :roll:
zonde dat de originelen er niet meer onder zitten. mocht iemand toevallig nog Polistil wieltjes hebben liggen.. :wink:

Gebruikersavatar
Vince
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 510
Lid geworden op: di aug 09, 2005 17:37
Locatie: Houten

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . de specials

do mar 08, 2007 09:31

Mooie 90 zeg...

Die wielmaat lijkt trouwens ook niet erg natuurgetrouw... Beetje te breed zo op de foto te zien...
Maserati Ghibli 306Pk Grigio Vulcano '94
Alfa Spider Typo Quattro Bianco '93
Mijn ex - 156 SW 1.9 jtd 147pk Intrax HDA en 18" Novitec N8

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . de specials

do mar 08, 2007 09:34

Vind ik ook, de originele wieltjes zijn veel mooier.
Ik mag ook hopen dat het zo was als ik eerst zei en niet dat iemand de originele wielen eraf gesloopt heeft omdat ie de Bburago wielen mooier vond :lol:
ala, ik wou graag een 90 en ik vind die van progetto het geld niet waard dus dit is een zeer leuk alternatief. misschien vind ik ooit nog es betere wielen :)

Afbeelding

volgens mij mist ie ook een spiegel?

Gebruikersavatar
Vince
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 510
Lid geworden op: di aug 09, 2005 17:37
Locatie: Houten

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . de specials

do mar 08, 2007 10:15

volgens mij mist ie ook een spiegel?
Linkerspiegel was een optie destijds? :roll:
Net als richtingaanwijzers en remmen... :lol: :lol: :lol:
Maserati Ghibli 306Pk Grigio Vulcano '94
Alfa Spider Typo Quattro Bianco '93
Mijn ex - 156 SW 1.9 jtd 147pk Intrax HDA en 18" Novitec N8

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”