Het veranderde wel na de vervanging en het was aanvankelijk alleen bij maximale draai dat je wat hoorde. Mijn stuurhuis was gewoon lek. De 2e vervanging was trouwens omdat de nieuwe (dwz gereviseerde) ook lekte. Uiteindelijk bleek het te komen doordat de pomp van de stuurbekrachtiging kapot was. Hij gaf een te hoge druk en dat kwam weer door een dat een soort bypass klepje in die pomp die regelt dat hij ook rond kan pompen, dus niet teveel druk in het stuurhuis afgeeft, kapot was. (dit hele verhaal btw volgens mijn dealer). Daarna ging alles goed, maar de geluiden zijn nooit helemaal weggegaan. Of de geluiden samehangen met het kapot gaan weet ik niet. Recentelijk heb ik wel weer wat last van zeer zwaar sturen als ik net weg rij. Dat is na het uitparkeren wel weer weg, maar echt gelukkig word ik er niet van. Voorlopig zie ik het maar even als krachttraining. Het is zoals Yuri zegt een flinke klus (en bij een garage dus meestal prijzig). En ik heb mijn twijfels, na al deze ervaringen, of sommige van de problemen na de 1ste vervanging ook niet te maken hebben met de vaardigheid van de monteurs die je net treft. Maar dat is altijd makkelijk gezegd natuurlijk, doe het eerst zelf maar eens beter (en dat gaat in mijn geval zeker niet lukken).
Conclusie: Of de geluiden direct in verband staan met ernstiger problemen weet ik niet, ik er lang mee doorgereden, maar uiteindelijk waren de problemen er wel. Had ik eerder moeten ingrijpen? Geen idee hoe. Hebben meer 75's stuurhuis problemen? Ja, in ieder geval 1 in dezelfde maand als dat die bij mij vervangen werd, maar of het meer is dan bij andere modellen, geen idee.
Of dit je helpt weet ik ook niet, maar het is mijn ervaring. succes!