Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . Alfetta GT Pregliasco

wo feb 21, 2007 19:57

Van Narton is een schitterende 1:24 kit van de Alfetta GT van Mauro Pregliasco verschenen:

Afbeelding Afbeelding

Klik hier voor een grotere foto; onderaan en dan op de middelgrote foto klikken voor maximumformaat.

De kit is gemaakt van gegoten resin, met gefotoëtste delen en rubber banden. De blauwe versie is uit de San Remo-rally van 1978, de rode uit de Elba-rally van 1979. De foto's uit de linkjes zijn niet per se uit dezelfde rally als de modellen.

Het interieur is zeer gedetailleerd. Gezien de kwaliteits- en prijsklasse zal dit een zeer exclusieve kit blijven. De normale verkoopprijs is 95 euro, maar bij afname van minimaal 5 stuks vraagt de leverancier 80 euro per stuk.

Wie belangstelling heeft voor een gezamenlijke bestelling, via Fer Akkermans, moet mij maar even een mailtje of een PB sturen.

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . Alfetta GT Pregliasco

wo feb 21, 2007 20:54

Je hebt een pb. ;)


Hopelijk komt er ook nog een keer een revival van de bekende Pocher-kits.
Want die kits waren/zijn een echte must voor de verzamelaar/modelbouwer.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Raptor

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . Alfetta GT Pregliasco

do feb 22, 2007 18:35

Sinds een tijdje een uniek stuk in mijn vitrine. Dit 1/43 exemplaar is namelijk op verzoek gemaakt via een verkoper op eBay. Zowel het nummer op het dak als nummerplaat kon ik zelf kiezen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . Alfetta GT Pregliasco

do feb 22, 2007 19:07

Op basis van Solido. Hij is leuk. Komen die nummers overeen met die van de werkelijke auto's?

Afbeelding

Wel jammer dat de maker niet de raamlijsten opnieuw matzwart heeft gemaakt na het spuiten. Maar dat kan je misschien zelf nog doen.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . 2600 Spider argento

do feb 22, 2007 22:23

Nog een nakomertje van de Neurenberg Spielwarenmesse, eerder had ik de foto over het hoofd gezien:

Afbeelding

Minichamps 1:43 2600 Spider in het zilver. De zwarte hadden we al gezien. Vind deze toch heel veel mooier :D

Wordt in juni verwacht, de zwarte in maart, hoewel de laatste al eerder in de winkels gesignaleerd is.


Minichamps heeft overigens Minimax aangekocht, waaronder Spark, Bizarre, Redline en Lemans Miniatures vallen. In de VS gaan de prijzen van die laatste merken meteen 20% (!!!) omhoog. Minichamps verhoogde onlangs z'n eigen prijzen al, daar zou de gestegen zinkprijs debet aan zijn. Die grondstof schijnt inderdaad vier keer zo duur zijn te geworden. In het geval van Spark en Bizarre slaat de prijsverhoging werkelijk nergens op, die modellen zijn van resin gemaakt. Afwachten of de stijging in Europa ook zo sterk zal zijn, in ieder geval heeft het nu al zijn weerslag op de prijzen op eBay; echte koopjes qua Spark ga je niet snel meer vinden.
Ook de uitlevering van de nieuwste Sparks heeft vertraging opgelopen.
Ik vind dit voor verzamelaars een bijzonder slechte ontwikkeling.

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . 2600 Spider argento

do feb 22, 2007 23:11

Ik begreep dat hier in NL de Sparks enzo 15% duurder worden. Minichamps was inderdaad al weer gestegen. Lijkt me geen goede move nu juist de tientjes-merken allemaal met dat mooie spul komen, gat wordt echt te groot!
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

marcmilano

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . 2600 Spider argento

vr feb 23, 2007 07:57

Inderdaad een slechte ontwikkeling! Spark en Bizarre maken echt leuke niche modelletjes ,waarvoor je verder alleen bij de peperdure handbouwmerken terecht kunt, voor een relatief betaalbare prijs. Zo dreigen ze zichzelf uit de markt te prijzen. :(

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . . Blauwe 33 Stradale???

vr feb 23, 2007 21:34

Het Italiaanse Tecnomodel had al een 1:43 Tipo 33 Stradale (versie '68-'69), het meesterwerk van Franco Scaglione, in het rood.

Voor maart wordt deze opnieuw als noviteit gepresenteerd, maar nu op een voetplaatje in de vorm van klassiek Italiaans plaveisel.
Een ander verschil is de kleur van de roosters achter voor- en achterwielen, bij het bestaande model is dat rood, bij deze nieuwe zwart.

Heel apart is de blauwe versie waarvan ik me afvraag of hij ooit in het echt zo bestaan heeft. Ik weet natuurlijk wel meer niet, maar kon ook op internet niets vinden.

Afbeelding

Van beide kleuren wordt een serie van 50 stuks gemaakt. Tecnomodels kosten minimaal 150 euro, gehaktballen eten dus of vegetariër worden.

Raptor

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . Alfetta GT Preglias

vr feb 23, 2007 21:54

Op basis van Solido. Hij is leuk. Komen die nummers overeen met die van de werkelijke auto's?
Neen. Voor het nummer op het dak heb ik voor 0156 gekozen. Als nummerplaat FED-156. Fed voor Federale politie. :lol: De lokale politie heeft trouwens uitsluitend blauwe strepen. Maar volgens mij hebben die geen Alfa's. Die van de Federale kom ik regelmatig tegen.

robinsz109
Junior Member
Junior Member
Berichten: 65
Lid geworden op: di dec 28, 2004 21:53
Locatie: Baarlo

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . . Blauwe 33 Stradale???

za feb 24, 2007 10:21

Hoi Dinky Boy,

Van de stradale is inderdaad 1 exemplaar in het blauw geleverd. Eerste eigenaar was Graaf Agusta (van de MV's en de Bell-Agusta helikopters). De kleur was donkerder en uit mijn hoofd had de auto zwarte grilles en de afdekplaat boven de motor was ook zwart. Het interieur was zwart met beige. Er is destijds ook met de auto geraced.
De wagen bevindt zich volgens mij nu al jaren in Japan.

In het blad Sportwagen Tuning, nummer 2 (uit ergens eind jaren 80 / begin jaren 90 volgens mij) staat een artikel over de auto. Kan het echter niet zo terug vinden. Volgens mij wordt ook het chassisnummer vermeldt maar ik heb het niet in mijn overzicht staan.
Als je het precies wilt weten zoek ik het voor je op.

Robin Leus

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . 1:87 Evoluzione en meer!

za feb 24, 2007 11:22

Dank je wel voor deze informatie, Robin! Ik kon me eigenlijk al niet voorstellen dat Tecnomodel een fantasiekleur zou uitbrengen, daar zijn ze toch wat te serieus voor. Als je dat blad kunt vinden en een digitaal fotootje kunt opsturen zou ik dat erg waarderen. Ook om op Italiaanse fora te laten zien, want daar breken ze zich ook het hoofd over deze kleur. Dat het 1:43 model lichter lijkt ligt denk ik aan de foto.


Een Co.Met die gaat als een komeet, dat is deze 75 Evoluzione in 1:87, gezien op de Spielwarenmesse begin februari.

Afbeelding

Ten opzichte van de eerder uitgebrachte varianten (standaard, polizia, carabinieri, GdF, Taxi, etc) is deze met z'n uitbouw wezenlijk anders.
Kitjes (metaal) kosten 20 - 25 euro, kant en klaar modellen 40+.

In voorbereiding, de 1977 Giulietta

Afbeelding

Bron: Auto in Miniatuur 1/07 NAMAC


Behalve het ontwikkelen van geheel eigen modellen doet Co.Met ook aan conversie, in dit geval van de 1:87 Spidertjes van Schuco/Highspeed. Op de afwerking valt wel wat af te dingen, die toeter staat op de verkeerde plek en de Spider van de Amsterdamse politie mist z'n ingebouwde 'stop'-bord. Maar het blijft natuurlijk wel leuk voor in de vitrine. Zo had je jarenlang niets en nu verschijnen binnen een jaar Nederlandse politie-Spiders in 1:87, 1:43 (Delta Models) en 1:18 (Minichamps) :shock:

Afbeelding Afbeelding
Bron: polizeisammler.de

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . 1:87 Evoluzione en meer!

za feb 24, 2007 15:42

Ik heb 2 foto's van die blauwe 33 Stradale. Supergaaf ding!
Zal ze even uploaden.
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . 1:87 Evoluzione en meer!

za feb 24, 2007 15:48

Hier zijn ze. Is uiteraard wel copyrighted materiaal, daarom ook even een foto van het blad/boek waar het uit komt.
Echt een superauto en die kleur is echt geweldig!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . 1:87 Evoluzione en meer!

za feb 24, 2007 16:22

Helemaal geweldig :thumbs:

Leuk toch dat je via de miniaturen iedere keer weer bijzondere stukjes historie van ons merk op het spoor komt :P

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . Alfetta GT Preglias

za feb 24, 2007 17:40

Op basis van Solido. Hij is leuk. Komen die nummers overeen met die van de werkelijke auto's?
Neen. Voor het nummer op het dak heb ik voor 0156 gekozen. Als nummerplaat FED-156. Fed voor Federale politie. :lol: De lokale politie heeft trouwens uitsluitend blauwe strepen. Maar volgens mij hebben die geen Alfa's. Die van de Federale kom ik regelmatig tegen.
Zeggeuh... Raptor....

Jij hebt nog iets om naar te gaan zoeken 8)

Afbeelding

Zo te zien een eigen ombouw. Hier zie je dat de zwarte raamlijsten het model er beter doen uitzien. Jammer dat de binnenzijde van de portieren gewoon wit is gebleven.

En hij bestaat toch echt :wink:

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”