Kurp
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Wie o wie weet dit...

wo dec 27, 2006 14:40

ga maar eens goed de kop van een 145 boxer vergelijken met die van een TS :wink:
zal je zien dat een TS zeker nooit gaat passen
Ander subframe, die plaat waar de accu op staat (een paar boutjes) en stuurhuis eruit, moet jij eens kijken of dat past ! Ik denk dat jij maar eens een TS en een Boxer eens goed naast mekaar moet zetten. En de eerste QV's zijn ook geleverd toen de boxers ook geleverd zijn, samen met de TD's. Neem van mij aan 1 auto met voor elk motor type een ander subframe...
Een 145/146 boxer heeft zoals Graffiaturo zegt wel degelijk een andere neus. Ik heb ze bij sloperij van Boxtel naast elkaar zien staan.
Deze is toen speciaal voor de boxermodellen ontwikkeld. Alleen de dieselmodellen en de 2 liter TS hadden toen dezelfde neus als de 155.
De chassisbalken van zijn totaal anders van vorm: er zitten gaten in voor de stuurstangen (vergelijkbaar met de sud en 33) en het stuurhuis zit ook een stuk hoger gemonteerd als bij de TS.
Dus plug en play is het niet. Dan zal je ook de chassisbalken moeten vervangen of aanpassen...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Wie o wie weet dit...

wo dec 27, 2006 15:18

Een typisch gevalletje van niet serieus met cost-down bezig zijn van Alfa Romeo. Zoiets zul je in het VAG concern zelden zien!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Kurp
Advanced Member
Advanced Member

wo dec 27, 2006 16:37

Een typisch gevalletje van niet serieus met cost-down bezig zijn van Alfa Romeo. Zoiets zul je in het VAG concern zelden zien!
Het was puur om de boxerliefhebbers tegemoet te komen en dat is toe te juichen. Alleen jammer dat de 145/146 carrosserie veel te zwaar is voor de boxertjes.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 28, 2006 16:02

Heeft er ook iemand foto's van de motorruimtes van de betreffende modellen? liefst zonder motor natuurlijk... :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

do dec 28, 2006 16:28

Zo'n 145 met een V6 erin zal vast wel willen blazen. Kijk alleen maar naar de gewichts-pk verhouding. Gaat volgens mij als de brandweer
die 33 met v6 ging er anders ook behoorlijk vandoor 8)

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 28, 2006 20:37

ga maar eens goed de kop van een 145 boxer vergelijken met die van een TS :wink:
zal je zien dat een TS zeker nooit gaat passen
Ander subframe, die plaat waar de accu op staat (een paar boutjes) en stuurhuis eruit, moet jij eens kijken of dat past ! Ik denk dat jij maar eens een TS en een Boxer eens goed naast mekaar moet zetten. En de eerste QV's zijn ook geleverd toen de boxers ook geleverd zijn, samen met de TD's. Neem van mij aan 1 auto met voor elk motor type een ander subframe...

tuurlijk knul, jij zal het beter weten dan ik, ik heb er pas 100 ofzo rechtgetrokken :wink:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Het-Licht
Guru
Guru

vr dec 29, 2006 17:39

Prima....

Terug naar “Algemene Technische vragen”