niels.denotter

RE: Niels / niels.denotter stelt zich voor

vr nov 24, 2006 14:26

Afbeelding

Even naar Jamin geweest voor droppies ;) . Lagen vanochtend klaar en gaan d'r zo op. Hopen dat ik mijn demper drama alsnog met spoed kan oplossen (dacht passende gele koni's
te hebben gekocht, maar na letterlijk de oude dempers te hebben gesloopt bleek het niet te passen). Kan niet wachten op morgen als de boel warm is!!!!!

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

vr nov 24, 2006 14:53

Hé, wat is dat nou? Yokohama's?
Semislicks ook voor op de weg neem ik aan.

niels.denotter

vr nov 24, 2006 14:58

Inderdaad je mag er ook mee de weg op. Zijn ze echter niet voor gemaakt. Weet dat er bv. BMW compact's zijn die hier een hele race op rijden.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Niels / niels.denotter stelt zich voor

vr nov 24, 2006 15:14

Inderdaad je mag er ook mee de weg op. Zijn ze echter niet voor gemaakt. Weet dat er bv. BMW compact's zijn die hier een hele race op rijden.
Weet je dat je bij Jadbalda voor weinig echte (gebruikte maar zelf de beste uit te zoeken) slicks kan kopen?

niels.denotter

vr nov 24, 2006 18:06

Nee dat wist ik niet maar gezien het feit ik zelf of viavia niet over een trailer beschik en ik dus van en naar het circuit over de openbare weg ga is dat niet zo handig.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

vr nov 24, 2006 18:24

Extra setje wielen?
Ik ga proberen een extra setje samen te stellen. Meenemen naar het circuit en lekker gummen.

niels.denotter

za nov 25, 2006 21:31

Damn wat een verschil die banden, niet normaal!!!!! De dag begon meteen al lekker met een half uur vrij rijden. Banden waren al lekker warm van de rit naar 't circuit en kon meteen redelijk snel merken hoeveel meer grip die semi-slicks geven. Het ging er al meteen vol op met een aantal 325's, porsche 944's. Zo onebschrijfelijk heerlijk is het om ronde na ronde met een clubje auot's strijd te leveren. Foutjes uitlokken, uitremmen, beterw lijnen rijden, iets wijder insturen maar daardoor wel eerder op het gas en dat allemaal met een flinke gang.
180graden slips voor en achter uit geoefend. Dikke fun! Dubbel clutchen geoefend (remmen, ontkoppelen en gas geven tegelijk: drie pedalen met twee voeten tegelijk bedienen!) en dat betekend op snelheid echt werken achter het stuur.
Daarna remproeven gedaan. En helaas ging dat niet vlekkeloos. Omdat mijn achterkant snel blokkeerde bleef de auto niet rechtdoor glijden maar dook steeds naar rechts waardoor de instructeurs letterlijk opzij moesten springen. Toch maar stoppen en op de vangrail toekijken en balen.
Daarna begonnen de sprint racejes. Stond tussen de porsche's en 325's en dat was toch een slag te veel bij het accelereren. Kon er een paar uitremmen. Op naar de Gerlach en Hugenholtz combinatie waar ik merkte dat uitremmen met koude semi-slicks in een scherpe bocht niet kan! Kon even tegensturen maar om een ander niet te rammen ben ik het gras ingedoken. Van de baan af, gekeken of er iets mis was en weer de baan op. Eerst banden opwarmen en daarna pas trappen. Aan het eind weer een vrij rijden sessie en echt flink lopen strijden met twee porsche's. Zo'n ontzettende kick om glijdend met 160 het scheivlak blind aan te sturen!!
Redelijk gaar en moe, maar absoluut voldaan!!!

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

za nov 25, 2006 21:40

Heerlijk verhaal :thumbs:

niels.denotter

za dec 02, 2006 00:56

Vandaag de achterremmen af laten stellen en is er een stabilisator stang geplaatst in't vooronder. Moest er alleen een nieuwe balk in voor. Oude balk eruit, KLOENK, hey wat flikkerd daarnou op de grond....hmmm een motorsteun?! :)
Rubber was door gescheurd. Gelukkig hadden de Alfa buren er nog een liggen! Net wat remproefjes gedaan en de auto blijft netjes rechtdoor glijden ipv. uit te breken.

Weer gruwelijk veel zin in morgen!!!

niels.denotter

za dec 02, 2006 01:01

Maak me nou niet wakker :wink: .....Tsja 't avondje sleutelen was het wel weer waard.

niels.denotter

za dec 02, 2006 20:53

Woohoow, regen is cool!
Tijdens het vrij rijden heerlijk een hoop 325's en 944's in kunnen halen. Door de regen konden ze minder vroeg op het gas. Naarmate de lijn wat opdroogde en de Yokohama's op temperatuur kwamen heerlijk lopen trappen. Zo ongelofelijk heerlijk tegen de grens lopen rijden.
Eerst was er het uitremmen oefenen. Vol op het gas en echt zo laat mogelijk remmen. Af en toe een pillonetje meegenomen maar wel snel de hoek om. Daarna reden we een slalom op tijd. Merkte dat ik de eerste te veel aan het pushen was en daardoor teveel aan moest corrigeren ipv. snelle lijnen rijden. Tweede meer op techniek gelet en er echt voor gegaan. Bleek dat ik na afloop van de 60 auto's een vijfde tijd had gereden. Stiekem toch best wel blij mee.
Vervolgens was het tijd voor achtervolgings-drift-rit op het paddock. Er was een cirkel uitgezet met pilonnen en je werd per 4 auto's verdeeld over de cirkel en vervolgens moest je elkaar inhalen. Werd je ingehaald dan was het over en uit. Moest tegen een aantal e36 compact's en toch kunnen winnen met af en toe compleet dwars driftend een bocht te ronden.
Daarna tijd voor de wekelijkse orientatie ritten (mogen van KNAF geen racejes heten maar we rijden wel degelijk ronden tot de finish vlag). Eerste race een goede start en leuk kunnen inhalen, tweede geworden achter een 944. Tweede start ging weer lekker, naar voren kunnen rijden, goed lopen vechten, lag tot in de Bosuit/Arie Luyendijk bocht derde en deed een inhaal actie. Meerdere keren daar iemand binnendoor gestoken. Maar ineens begon de kont te glijden, en erger te glijden, zat in zijn vijf (normaal zit ik daar tegen de 6000 toeren in zijn 4 maar wide weten wat er gebeurde als ik het rechte stuk op zou komen in zijn 5) vol op het gas om de drift te corrigeren maar ging al dwars het rechte stuk op (met een gang vn 120). Zag opzij dat daar het rechtestuk lag, vol blokkeren er doorgeschoven. Best geschrokken maar weer aangesloten en de laatste ronde gewoon lekker uitgereden).
Absoluut de leukste dag tot nu toe! Veel geleerd en lekkerdere genoten van het rijden!!!!
Laatst gewijzigd door niels.denotter op zo dec 03, 2006 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

za dec 02, 2006 23:16

Nou Niels, jij gaat echt op en over de grens. Pfff ben blij niet in je auto te hebben gezeten.
Maar het leest helemaal top wat je doet. Echt geweldig. Zo te horen hebben we binnenkort weer een snelle Alfacoureur erbij.

Ben erg benieuwd naar je toekomst plannen.

niels.denotter

do dec 14, 2006 12:04

Beetje laat maar toch even een heel klein verslagje hoe de op een na laatste dag ging.

Tijdens het vrij rijden na een opwarm ronde voor mezelf er flink op gegaan. En merkte meteen dat de lijnen er goed inzitten. Met name de Gerlach, Hugenholtz en daarna de Slotemaker en het Scheivlak. Kreeg zelf later tijdens het dubbleclutchen (wat moeiteloss gaat omdat ik het dagelijks oefen) nog een compliment van Hans Wellink voor mijn lijnen tijdens het vrijrijden. Daarna werd er een slalom gereden en net bij onze groep begon het flink te regenen, paddock was fakking glad en dus een beetje een ... tijd gereden (jajaja lag ook aan mezelf hoor, ga ook Wimedo doen komend jaar en dus lekker veel oefenen!).
Daarna reden we weer de orientie ritten (mogen het van de KNAF nog steeds geen racejes noemen :) ). In de regen lekker naar voren kunnen rijden met drie 325's, de KNAF uitgezonden Mitsubishi Colt met rallytalent Kevin Abbring achter het stuur, een Seat en ik. Eerste race werd ik derde. Maar merkte wel dat grip achteruit ging, tweede race wel weer naar voren gereden maar merkte dudelijk dat de auto alle kanten opgleed (kontje even dwars in de KUMHO bocht!). Banden achter zijn nog zo goed als nieuw, voor zit er ook nog profiel op maar wel bijna tot op het indicator bobbeltje. Voor en achter omgewisseld en ga kijken of ik de veerpoten nog iets kan laten camberen.
......en dan op naar het examen!!!

Blu Ollandese
Full Member
Full Member

vr dec 15, 2006 17:49

Leuk om te volgen! Go Go Go!
...Nothing is true, everything is permitted...

'70 Giulia 1300 ti

SCARB LID: 5280

Terug naar “Het Forum Café”