Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

Squadra Italia 2007 wordt fantastisch!

do okt 26, 2006 11:16

Bestaat Squadra Italia in 2007 nog? Jullie mogen het zeggen…

Racevrienden, het eerste seizoen van Squadra Italia zit erop. Dat betekent automatisch dat we de eerste kampioen in ons midden hebben. De trouwe volgers weten nu genoeg; het is niemand minder dan Gerben Goet. Samen met zijn bloedsnelle 75 V6 heeft hij eeuwige roem verworven, dus: Gerben van harte! Je geeft het goede voorbeeld. Ferdy van Leliveld eindigde als tweede in het jaarklassement, de Cannucce broers, Marc en Peter als derde.

Deelnemers…

In het totaalklassement staan 25 verschillende coureurs genoteerd. Een fijn aantal, maar toch liet de spreiding best te wensen over. Kijk maar eens goed naar het aantal deelnemers per race:

Datum Circuit

Zondag 02 april Zandvoort 14 deelnemers
Woensdag 17 mei Zolder 5 deelnemers
Zaterdag 10 juni &11 juni Zandvoort 14 deelnemers
Woensdag 09 augustus Assen 4 deelnemers
Vrijdag 25 augustus Zandvoort 4 deelnemers
Zondag 08 oktober Zandvoort 10 deelnemers

Zelfs Stevie Wonder kan zien dat racen bij Squadra Italia een aantal keren heel erg leuk was, maar helaas ook iets te vaak saai en eenzaam…

Dit moet anders

En dat moet in 2007 absoluut anders. Zonder voldoende Alfa racers is het voor Squadra Italia einde verhaal.
Dus wat doen we er aan?

Vooraf inschrijven is niet aan de orde, want dat is juist zo fijn aan racen binnen de DNRT. Niets moet, racen mag. Toch is een beetje teamgevoel absolute noodzaak! Kijk, op de baan strijd je natuurlijk om elke plaats. Maar: het creëren van een fijn startveld doe je met elkaar. Ja, met elkaar Als er niemand is om voorbij te rijden, dan is er niets aan.

Om het groepsgevoel een handje te helpen willen wij een aantal acties ondernemen.

Een week voor de wedstrijd wordt op www.squadra-italia.nl de lijst gepubliceerd met de rijders die hebben toegezegd om te komen racen.

Zo is er geen onzekerheid en weet je precies of je Alfa kameraden ook komen stoeien.

Om de tam tam ook onderling te laten werken, zou het wijs zijn om een deelnemerslijst met telefoonnummers en e-mail adressen te verspreiden onder de bij Squadra Italia aangesloten rijders. Zo kun je eens onderling bellen of mailen om te vragen of hij of zij het Alfaatje nu echt een keer meeneemt om te racen in plaats van over racen te dromen.



Voordelen volop

Squadra Italia heeft absoluut potentie. Het is de goedkoopste en reglementair meest liberale raceklasse voor Alfaatjes. Het inschrijfgeld is laag ook zonder bonuskaart, een veiligheidtank mag maar hoeft niet en met een stoel of gordel die een paar maandjes over datum is ben je toch welkom. Plus: de racefeestjes zijn één dag, dus een hotel boeken hoeft niet. Zo zien ze je thuis ook nog eens…

Een vergelijkbare raceklasse voor Alfaatjes is er in Nederland (en daarbuiten) niet…

Racen, niet praten

Om Squadra Italia in de lucht te houden zal er een club gemotiveerde rijders moeten opstaan. Een club die echt komt racen en niet alleen over praat over racen.

Dus: als jij nu niet reageert, is het je eigen schuld dat de goedkoopste Alfa raceklasse in Nederland ophoudt te bestaan. Niet reageren mag natuurlijk, maar dan mag je nóóit meer zeuren dat racen zo duur is…

Laat ons daarom weten wat je doet:

A. Ja, ik kom absoluut alle races meerijden;

B. Ja, elk raceweekend doe ik mee en een enkele keer door de week lukt me ook wel;

C. Ja, ik ben er elk raceweekend bij, maar door de week lukt me echt niet;

D. Nee, ik kom niet (meer) omdat… of hangt af van …


Stuur je reactie naar info@squadra-italia.nl

Suggesties om de opkomst op een andere creatieve en positieve manier te verhogen zijn ook uiterst welkom. Want de mannen en vrouwen moeten van de praatstoel in het race Alfaatje!

Team Squadra Italia
Laatst gewijzigd door Bartman op ma jan 08, 2007 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gast

RE: Squadra Italia 2007!

do okt 26, 2006 13:02

Ideetje voor de ideeënbus:

Was er 'in den beginne' niet sprake van dat de raceklasse bedoeld zou zijn voor racers van alle Italiaanse merken?

Uiteindelijk werd het exclusief Alfa. Met auto's van andere merken erbij wordt het bereik groter en de opkomst mogelijk ook.

De vraag zou dan zijn, of de racers dat zien zitten. De naam Squadra Italia voorziet in de toevoeging van andere Italiaanse auto's.
Krijg je meer het idee van dat Duitse kampioenschap voor Italiaanse auto's.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra Italia 2007!

do okt 26, 2006 15:48

ja dat was het idee. alleen is het aantal andere merken waarmee geraced wordt te verwaarlozen klein om van enige substantiele invloed te kunnen zijn. Kijk maar naar het aantal andere italianen wat meedoet binnen DNRT, want dat is dus de maatstaf. Mensen met zo`n auto rijden al. het zijn er helaas te weinig. En de kontakten die er waren zijn doodgebloed, wat ook wel enigzins duidt op gebrek aan belangstelling helaas..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Squadra Italia 2007!

za okt 28, 2006 22:50

Wat zijn de regels waaraan de squadra wagens moeten voldoen?
waar vind ik die
ivm ombouw sprint.
of gelden hiervoor de knaf regelementen.

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: Squadra Italia 2007!

zo okt 29, 2006 01:50

De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia 2007!

zo okt 29, 2006 11:05

Ik weet dat het rechtstreeks reageren naar de organisatie van het SI ook nodig is... Is het misschien ook motiverend voor twijfelaars om hier te vermelden wie er wel of niet volgend jaar wil / gaat rijden... Dus het spits afbijtend voor mijn eigen persoontje:

Ik wil / ga begin volgend jaar mijn licentie halen.

De keren dat ik zal rijden (na behalen van licentie) zal in meerdere mate afhankelijk van het budget en in mindere mate van mijn werkgever. Indien de data weer aan het begin van het seizoen bekend zijn dan is een beetje plannen toch wel mogelijk!!

Ik hoop echt dat het SI volgend jaar ook nog rijdt. Het is voor mij echt een impuls om volgend jaar weer een stapje verder te gaan met de racehobby..

Bas
Shut up and ride!

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Squadra Italia 2007!

ma okt 30, 2006 20:25

Same here, vrees ik. :( Voor mij staat gepland om pas in 2008 écht te racen.
Deze winter bouwen, komend voorjaar/zomer trackdays rijden en doorontwikkelen, en in het najaar (hopelijk) het KNAF papiertje halen. [-o<

Ik zou er ook erg van balen als er dan geen SI meer is, maar ik kan er weinig aan doen, helaas.
Er is dit jaar een halve auto, geen licentie en geen (race)budget, de plannen kan ik niet zomaar een jaar naar voren schuiven.

Hopelijk zijn er voldoende die-hards die dit jaar het SI vuur brandend houden.
Als beloning mogen jullie (deo volente) in 2008 slalommen om een gele TS :D

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Squadra Italia 2007!

ma nov 06, 2006 11:09

Mooiste zou zijn dat SI nog 1 minder seizoen (het komende) kan doorbijten. Ik denk dat het ganse initiatief bij een heleboel mensen (waaronder mezelf) één en ander op gang heeft gezet. Ik bedoel dat volgens mij een boel mensen zich nu voorbereiden om SI te gaan rijden (behalen papiertje, wagen bouwen enz...) Ook zo hier, al zal ik voor eind 2007 de baan niet opkomen.
Ik wil maar zeggen dat SI in 2008 misschien wel eens een "boom" van rijders zou kennen...

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Squadra Italia 2007!

ma nov 06, 2006 15:32

Elders op het forum las ik (onder evenementen) dat er al meerdere creatieve ideeen zijn hoe de low-budget Alfaatjes op de baan te houden.

De geopperde halve kalender icm de Challenge zou wellicht een mooie overbrugging kunnen zijn.
Ik weet alleen te weinig van de 'achterkant' van het organiseren van een raceklasse om de haalbaarheid van de alternatieven te kunnen inschatten.

Want ik heb hetzelfde gevoel als Michel dat er een hoop SI-waardig materiaal klaar zal staan in 2008.

Uiteraard ben ik erg benieuwd wat er gaat gebeuren...

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Rees-Cees

RE: Squadra Italia 2007!

ma nov 06, 2006 15:39

@ Pieter en Mies:

Gewoon doorgaan met bouwen en in 2007 en je licentie halen. In 2008 kijken welke klasse er nog bestaat en daar in mee gaan rijden......kun je tot die tijd sparen (en geld uitgeven aan de opbouw van je auto) succes er mee.


Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: Squadra Italia 2007!

wo dec 13, 2006 21:56

Om enkele onwaarheden over SI elders op dit forum te ontzenuwen, bij deze een lijstje met toezeggingen:

SI inventarisatie 2007 (voorlopig). Een lekker startveld is dus in zicht.


Rijder Auto Woonplaats Gaat rijden

1 Bert Smidt Alfa Giulia Rotterdam Alle wedstrijden
2 Marc & Peter Rietkerk Alfa 75 Turbo Hoorn Alle wedstrijden
3 Bart-Jan Keizer Alfa Giulia Deventer Alle wedstrijden
4
5 Cees Blankevoort Alfa 75 V6 Vuren Alle wedstrijden
6 Jasper Bijl Alfa 75 TS Hoogland Alle wedstrijden
7 Robbert Bijl Alfa 33 Hoogland Alle wedstrijden
8 Armando dos Santos Alfa Giulia Rotterdam Alle wedstrijden
9 Rob Abbenhuis Alfa 75 TS Voorschoten Alle wedstrijden
10 Raffaele Cernoia Alfa 75 TS Schelluinen Weekeinden, incidenteel door de week
11 Remco Scheffer Alfa 33 Weekeinden
12 Uwe Degner Alfa 75 Weekeinden
13 Michel van Klink Alfa 75 Weekeinden
14 Geert Ploeger Alfa 75 TS weekeinden
15 Lennart Jansen Alfa 155 Voorburg 2 wedstrijden
16 Wijnand Loohuizen Alfa Alfetta Breukelen 2 wedstrijden
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Andretti Molletti

RE: Squadra Italia 2007!

wo dec 13, 2006 22:25

Kijk eens aan, dat is een mooie lijst met deelnemers!!!

Blijkbaar is er genoeg animo om in 2007 het SI voort te zetten, een mooi vervolg op 2006 dus!
Als ik deze winter mijn licentie kan gaan halen dan haak ik zeker een paar keer aan.
Leuk om een gezamelijk initiatief te zien uitgroeien tot een heuse Alfa-raceklasse!!!!

:thumbs:

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia 2007!

wo dec 13, 2006 22:40

Mijn deelname is niet 100% zeker zoals gemailed,,maar het streven is inderdaad minimaal 2 wedstrijden.
Overigens weet ik van een aantal mensen dat ze ook serieuse plannen hebben om mee te doen, maar dit nog niet hebben aangegeven, kan dus alleen maar beter worden.
Gaan al die SI rijders van vorig jaar die er nu niet meer opstaan Challenge rijden? Lijkt me dat ze dan nog af en toe een SI race pakken

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: Squadra Italia 2007!

wo dec 13, 2006 22:57

Even een aanvulling:

Squadra Italia gaat in 2007 gewoon door. Dat wil zeggen: aangezien wij als klasse binnen de DNRT (Zomeravondcompetitie) opereren wordt er altijd een kalender opgesteld met races en trainingsdagen.

Hoe leuk het wordt hangt af van de opkomst. Maar dat zit wel goed, als iedereen van bovenstaande lijst gewoon komt.

Verder dan toezeggingen kunnen we als Team SI niet gaan, omdat het juist de kracht van de DNRT is om mensen niet vooraf tot financiele verplichtingen te dwingen. Maar om SI leuk te maken/houden draagt elke individuele rijder wel een verantwoordelijkheid.

Hoe meer auto's, hoe leuker. En daar ben je zelf bij. :wink: Ik in ieder geval wel in 2007.....

Wij hopen op een leuke wisselwerking met de Alfa Romeo Challenge. Van een slimme kruisbestuiving worden beide klassen beter.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Terug naar “Racen - Algemeen”