Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . blik in de vitri

ma okt 02, 2006 20:37

Supergaaf dink, deze blikken uitvoeringen 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . blik in de vitri

ma okt 02, 2006 20:44

@GC: Gamma! ;)
Hierboven had iemand al eens de linkjes geplaatst
Jouw plaatjes zullen echter met een paar weken verdwijnen omdat eBay ze niet eeuwig bewaart. Daarom sla ik ze op bij Photobucket.

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3876
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . blik in de v

ma okt 02, 2006 21:44

@GC: Gamma! ;)
Hierboven had iemand al eens de linkjes geplaatst
Jouw plaatjes zullen echter met een paar weken verdwijnen omdat eBay ze niet eeuwig bewaart. Daarom sla ik ze op bij Photobucket.

ok ik zou ook eens kunnen leren lezen. :oops:
ps nog niks voor mij tegen gekomen?
Denk dat ik trouwens nog langs je gelopen ben op het SS maar ja je had je T-shirt van Carlo niet aan :wink:
Heb er geen leuk modelletje kunnen vinden om te verkl*ten naar eigen voorbeeld :mrgreen:
Ja 1:18 voor 80 euries wil het liefst 1:24, 1:18 mag wel maar niet voor die prijs.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . 4 volgende Fabbri's

wo okt 04, 2006 00:58

80 euro voor een 1:18 Giulia vind ik ook een beetje te veel... op Houten kosten ze vaak een stuk minder. Maar ik zal nog eens opletten of er nog wat op eBay verschijnt.

Oud nieuws :wink: op de site van Fabbri's Alfa Romeo Sport Collection: op de nieuwe pagina voor oktober maar liefst vier nieuwe modellen. Maar die hadden we dank zij de eBay-aanbieders in China en Hongkong hierboven allemaal al kunnen bekijken 8) En de Giulia GTA is dus een heruitgave in andere kleuren. Ongetwijfeld zullen er zo meer verschijnen want er is al een uitbreiding van de reeks met 10 nummers aangekondigd.

Fabbri maakt er met de omschrijvingen (met name van de uitgaven 31 en 32) weer eens een zootje van, er klopt niets van :x


Ik heb op een Italiaans forum eens gevraagd of ze wat meer wisten over Progetto K. Hun site (eigenlijk die van Pego Italia) is al een tijdje 'in onderhoud'. Pego schijnt inderdaad niet helemaal gezond meer te zijn en er is zelfs gedacht aan het alsnog verplaatsen van de productie naar het verre oosten.

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . 4 volgende Fabb

wo okt 04, 2006 08:19

80 euro voor een 1:18 Giulia vind ik ook een beetje te veel... op Houten kosten ze vaak een stuk minder. Maar ik zal nog eens opletten of er nog wat op eBay verschijnt.
Inderdaad, al hangt het wel een beetje van de uitvoering af, de lichtblauwe politie is vaak niet duur, de donkerblauwe ook niet zo, de groene echter weer wel en de normale juultjes variëren ook. Geel zie je vaak, wit minder en rood relatief weinig.
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . Polizia!

do okt 05, 2006 00:54

In de 'Polizia di Stato'-serie van DeAgostini staat de 159 op het punt van verschijnen. En zoals we inmiddels al gewend zijn verschijnen die modellen het eerst op eBay, zo ook dit keer:

Afbeelding

Ik vermoed dat het model een Minichamps is: het voorste portierraam is gesloten, bij de Norev 159 is dat open. De wielen onder dit exemplaar zijn ook dezelfde als die onder de zilvergrijze van MC.

Bovendien heeft DeA al eens een Minichamps gebruikt voor de Carabinieri-Alfetta. En dus heb je straks weer de rare sitiatie dat een Italiaan in de kiosk 9,90 betaalt voor een model dat in een MC-doosje meer dan het viervoudige kost (MC is in Italia duurder dan bij ons of in Duitsland).
Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat MC tzt dus nog wat blauwlichtvarianten uitbrengt.

Ik zie op eBay ook foto's van een groene 2600 Sprint als Squadra Mobile. Vreemd genoeg ontbreekt daar de voorbumper terwijl die op het plaatje op de DeA-site wel aanwezig is.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . Polizia!!

do okt 05, 2006 19:14

Nog meer politie-Alfa's; je kan er makkelijk een grote verzameling mee opbouwen.

Op eBay biedt verkoper 'linguabifida' regelmatig politie-verbouwingen van moderne Alfa-modellen aan. Behalve 1:43 nu ook 1:87.

Ze zijn gebaseerd op de 156jes van Schuco (High Speed):

Afbeelding
Polizia Penitenziaria


Afbeelding
Polizia Provinciale di Brescia

De foto's zijn jammer genoeg matig van kwaliteit, maar voor de startprijs van 8 euro lijken het mij heel aardige modelletjes.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . Polizia!!

vr okt 06, 2006 01:12

Magnifique... dat woord doet nauwelijks recht aan de uitstraling van de nieuwe 2900 B Spider Mille Miglia van het Franse merk Profil 24

Afbeelding

Het gaat hier om kits is resin (giethars) in de schaal 1:24. De kit kost 110 euro en wie geen zin heeft om zelf te bouwen (ik zou niet eens durven beginnen) koopt voor ruim vier keer dat bedrag een gebouwd exemplaar.

Afbeelding

Afbeelding

Het 1:1 voorbeeld van dit model werd in 1938 winnaar van de Mille Miglia (Biondetti/Stefani), gevolgd door nr. 142 (Pintacuda/Mambelli)
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op vr okt 06, 2006 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . veel geld...

vr okt 06, 2006 08:22

:shock: Da's nog eens wakker worden naast een kopje koffie zeg... Gelijk dit voor de neus, schitterend!!! 8) 8) 8) We kunnen er weer tegenaan! :lol:
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . veel geld...

vr okt 06, 2006 12:35

Geweldig exemplaar :D
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
AR110AF
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:40
Locatie: Liege - Belgium

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . Polizia!!

vr okt 06, 2006 16:51

Magnifique... dat woord doet nauwelijks recht aan de uitstraling van de nieuwe 2900 B Spider Mille Miglia van het Franse merk Profil 24
Wow, I definitely need one!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . veel geld...

vr okt 06, 2006 18:23

Can be ordered at www.mafma.com or www.grandprixmodels.co.uk. (amongst others)
I'm not sure if they sell directly to customers but you can have a try of course: contact@profil24-models.com

Gebruikersavatar
AR110AF
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:40
Locatie: Liege - Belgium

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . veel geld...

vr okt 06, 2006 18:53

Already tried to write directly to them.

I used to be a pretty skilled model builder. Here's an example: 75 Turbo, Provence Moulage, extensively modified to have it looking like the real thing.

It proved to be one of my swang songs, maybe because stupidly enough I marked the hours spent on what's at the base a good 1/43 resin kit. At the end, the count summed up at something in the 120 hours range :shock: :shock:

Afbeelding

Front end completely re-cast to have the front bumper at the right place, modified shape all over the model, all windows re-made from clear plastic sheets, internal detailing all from scratch, brake calipers in the wheels, name of the pilots out of 1mm tall Decadry transfers, etc... Pff...
:roll:

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . veel geld...

vr okt 06, 2006 23:28

Zeg Dink, dit topic nooit echt gevolged, maar vertel, weet jij een beetje behoorlijk schaalmodel van een Berlina 2000? Ik zoek al eeuwen, maar nee hoor!
Heb wel een modelletje van een Berlina ambulanza, www.gammamodels.com.
En een fraai model van een Sei zou ook niet misstaan.....

:roll:


Vertel, jij weetal!

rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . veel geld...

za okt 07, 2006 00:15

Je boft Rik, er is net een betaalbaar model van de Berlina uitgekomen: klik.

Ze worden inmiddels veelvuldig op eBay aangeboden.


Tot nu toe waren er weinig Berlina-modellen waaronder de prijzige Gamma's en de nogal Italiaans afgewerkte grote Togi's. Mercury schijnt 'm ook gemaakt te hebben, maar die heb ik geloof ik nog nooit gezien. Verder heeft Looksmart 'm aangekondigd (ook prijzig), net als Progetto K, maar daar gaat het niet zo goed mee schijnt het.

Dus dat kiosk-model is de meest logische aankoop.

Wat de Sei betreft, zie de collectie van Chris.

De oude Norev-Sei is op eBay of Marktplaats wel te vinden (max. 10 euro), die donkergrijze remake is wat lastiger (meestal rond de 20 euro).

Zie verder PB

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”