Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo jul 19, 2006 08:17

Wat de een vergeet is een aanwinst voor een ander, mooi model Dink ! 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo jul 19, 2006 21:12

"Valt jullie niets op aan die Brera van Fabbri?" stond er op een Italiaans forum (in het Italiaans uiteraard). Hm, m'n vanuit Hongkong gekochte modelletje er maar eens bijgepakt. Dat-ie qua afwerking wat minder is was me al opgevallen, maar iets speciaals? :-k

Ach ja, de iets afwijkende kleur van de achterbumper had ik wel al gezien, maar nu beter kijkend...

Afbeelding

Bumper en achterlichten vormen één geheel! Oftewel, het hele onderdeel is transparant plastic, waarmee de achterlichten heel aardig lijken, en de rest is helderrood gespoten. Dat zie je goed als je 'm tegen 't licht houdt:

Afbeelding
Afbeelding

En zo blijkt het donker gebleven sky-window ook een trucje te zijn. Voorruit en dakpaneel zijn één deel waarbij het dak van binnenuit zwart is gespoten. Hiermee omzeilt de producent de overgang tussen licht- en donkergetint transparant.

Aan de ene kant respect voor de inventieve oplossing, aan de andere kant geeft het wel een beetje een gevoel van nep.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

do jul 20, 2006 21:50

Kort geleden liet ik een tweetal Japanse Minichamps 'Sondermodelle' zien, in de vorm van een 155TS en Q4.

Er is er net weer één verschenen, een 156, als straat uitvoering met STW-opsmuk. En dat voor de Kyosho-fair 2006 die van vandaag, 20 t/m 25 juli wordt gehouden in Nogoya in Japan. Net als de 155's wordt de 156STW in een oplage van 1008 stuks gemaakt.

Afbeelding

Wie geen geduld heeft kan er snel één via eBay op de kop tikken, als je er tenminste een absurd bedrag voor over hebt :shock:

Kennelijk is er een samenwerking tussen Kyosho en Minichamps (en nog een aantal andere merken), maar of dat zich beperkt tot de distributie of ook verdergaat mbt productontwikkeling en productie is mij niet bekend.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za jul 22, 2006 10:33

Gaat er nog iemand van het forum naar de modelauto-beurs in Houten, volgende week zaterdag (29/7)?

KLIK

Ik verwacht dat de beurs erg rustig zal zijn, zeker als de temperatuur zo blijft. Dussss.... koopjes!!! En op je gemak struinen naar dat ene modelletje dat je al zo lang zoekt. 8)

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: Alfa Romeo miniaturen

za jul 22, 2006 13:42

Ik denk dat ik er wel ben.

Is lang geleden dat ik er eentje heb bezocht.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma jul 24, 2006 08:30

Twee pagina's terug liet ik mn laatste aanwinst(je) zien, een 155 "DTM" van Trackstars. Ik heb daarna een klein overzichtje gemaakt van de bekende varianten en vroeg wie er aanvullingen had.
Fer Akkermans (wie anders ;) ) kwam met een zeer uitgebreid overzicht:

Simba Toys_______________________wit________no12 "Xtreme"Flamingo"Magnum"
Simba Toys_______________________rood_______no25 "Dynamic"Voltage"Panther
Simba Toys____________331 6660____rood______ giftset +Opel of 2x"Dynamic"
Edocar (Simba)_________ER-5_______wit________no12 "Xtreme"Flamingo"Magnum"
Realtoy Action City______38902______geel_______stradale , doosje Wah Fung HongKong
Track Stars (Simba)_____2002_______geel_______blikdoosje no16"Prestone"Holts"Honeywell
Track Stars (Simba)_____0380/2004___zwart_____blikdoosje 500"Australian Export"Motortech
Track Stars (Simba)_____2007_______geelrood___blikdoosje no99"Turtle Wax" Car Care"
Track Stars (Simba)_____2008_______geel_______blikdoosje"WD-40"spraycan Dickie Diecast
Track Stars (Simba)_____2009_______witblauw___blikdoosje no32 "Valvoline"
Track Stars (Simba)_____2011_______roodgeel___blikdoosje no 1"Track Stars Collectables"
Track Stars (Simba)_____2013_______zwartgeel__blikdoosje no21"Kitten,simple it's perfect"
Track Stars (TinyTins)___4003_______zwartgeel__blikdoosje no21"Kitten",ander race blikje
Track Stars (Simba)_____2017_______rood_______blikdoosje no24 "Selleys" it works
Track Stars (Simba)_____2020_______zwartrood__blikdoosje no 1 "Eagle One"
Track Stars (Simba)_____2022_______blauw_____blikdoosje no 3 "Gillette Mach"
Track Stars (Simba)_____2023_______oranjezwart_blikdoosje no 4 "Duracell Ultra"
Track Stars (Simba)_____2024_______blauwrood__blikdoosje no66"Redex "Holts"Honeywell
Track Stars (Simba)_____2062_______oranjegrijs__blikdoosje no 5 "Fram"Honeywell Products
Track Stars (Simba)_____2063_______rood_______blikdoosje no88"Autolite"Holts"Honeywell
Track Stars (Simba)_____2090_______bruin_______blikdoosje no12 "Dorcy"
Track Stars (TinyTins)___4002_______goudpaars__blikdoosje no12 "Dorcy",ander race blikje
Track Stars (Simba)_____2091_______blauw______blikdoosje no 8 "Pirtek"hoses
Track Stars (Simba)_____2092_______rood_______blikdoosje "Vodafone"
Track Stars (Simba)_____2093_______oranjegeel__blikdoosje TS 3 "Track Stars"Dickie Diecast
Track Stars (TinyTins)______________oranjegeel__blikdoosje TS 3 "Track Stars"TinyTins/Hasbro
Track Stars (Simba)_____2094_______blauwwit___blikdoosje no24 "Cummins"
Track Stars (Simba)_____3__________groen-wit___blikdoosje no5 "GreenSeas"
Track Stars (Simba)_____5__________rood-goud___blikdoosje "Heinz"

Dank je, Fer!

Ze zijn in o.a. in Australië, Europa en Zuid-Afrika verkocht, in Nederland behalve bij de Wibra ook bij Toys 'R US.

Als je behalve het serieuze miniatuurwerk ook de rariteiten, maffe speelgoedmodelletjes en andere curiosa verzamelt loont het om bij zaken als Blokker, Wibra, Zeeman, Euroland, Kruidvat, Action, etc, etc af en toe binnen te lopen. Ik herinner me bijvoorbeeld van vroegah dat er bij Micro Warenhuis (soort Blokker) een partij Alfasudjes stond, ongeveer 1:36, in zes verschillende kleuren. Met fantasiebestickering, héél erg plastic, maar goed van vorm. Ik heb er de laatste jaren nog maar één op eBay gezien, waarschijnlijk zijn ze nu behoorlijk zeldzaam. Had ik maar...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

di jul 25, 2006 23:59

Gisteren via eBay weer iets mafs op de kop getikt:

Afbeelding

Een 6c1750, ongeveer 1:43, van Huilor. Huiwatte :?: Yep, Huilor, een grote Franse fabrikant van spijsolieën, tegenwoordig behorend tot het Lesieur-concern. Vroeger kregen kopers allerlei verzamelfrutsels cadeau, zoals soldatenfiguurtjes, Asterix-figuren en een hele reeks plastic oldtimertjes. De eigenlijke fabrikant is CLE. Het modelletje is best redelijk van vorm, zeker voor dat vermogen van drie-en-een-halve euro dat ik er voor moest neerleggen 8)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

do jul 27, 2006 17:52

Uit de Alfa Romeo Miniatura Nieuwsbrief van Fer Akkermans:

Iedereen kent van beurzen als Auto Moto Italia wel, die cartoon-achtige tekeningen van allerlei populaire moderne en klassieke auto's en motoren. Met wielen, lampen en spoilers die compleet buiten verhouding zijn. Speedfeaks maakt ze ook, maar dan in 3D; handbeschilderde gips- of harsmodellen.

Daaronder een Giulia GT:

Afbeelding

Te koop voor GBP 30, oftewel 45 euro.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr jul 28, 2006 01:05

Progetto K blijft onvermoeibaar variëren:

Afbeelding

GTAm Spa 1973, rijders: Dini/Dona'


Afbeelding

Hé, hadden we deze niet al eerder gezien? Nope, dat was een GTAm, nu dus ook een GTAj in Medley Bourbon kleuren, 1972


Afbeelding

Romeo 2, militaire Rode Kruis Ambulance


Afbeelding

Deze zie je liever niet, een 75 in autovelox-uitmonstering, ofwel de Italiaanse versie van de Koos-Spee-brigade. Op het dak de radarkast.
Hieronder een voorbeeld van een kleinere uitvoering.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr jul 28, 2006 19:36

Degenen die deze topic al wat langer volgen weten dat ik in mijn verzameling al een vliegende Alfa heb. Maar onderstaand model zou ik best aan m'n collectie toe willen voegen:

Afbeelding

De foto stond op een Italiaans forum, maar degene die 'm gepost had wist zelf ook niet meer waar-ie 'm vandaan had. Mogelijk is het 100% zelfbouw.

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za jul 29, 2006 21:51

Ik denk toch dat deze anders vliegt dink.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo jul 30, 2006 21:42

Leuke aanwinst gisteren op de NAMAC beurs in Houten:

Afbeelding

Niet de Zagato maar het stukje diorama, dat mij erg doet denken aan m'n ritten langs het Lago di Como een paar jaar geleden met de Buitenlandrit.

Maker van dit stukje sfeer in gips is Philippe Soupart die een heel gamma aan diorama's heeft.

Op de beurs lagen de prijzen overigens nog iets lager dan zoals ze op de site staan vermeld, ik betaalde voor deze 'route de montagne 2' slechts 9 euro.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma jul 31, 2006 06:19

Ik had de diorama's op de beurs gezien en me voorgenomen er als ik alles gezien had er nog even langs te gaan.
Maar ik ben van 10:30 tot 14:00 bezig geweest om alles te bekijken en sommige standhouders waren al vroeg begonnen met inpakken.
Waaronder deze mannen dus. :roll:

Ik zal dus volgende keer nog eens langs hun standje moeten lopen.
Bedankt voor de site. Nu kan ik alvast wat uitzoeken. :lol:


Ik vond nog een herpa die ik niet had. (rode 155 straatversie), een matchbox carabo en een mooi bbr kitje.(155 V6TI 1994 zolder bartels jagermeister)

En voor een vriend van me nog een reliant scimitar gescoord in de bak van 2 euro. :lol: (Hij kent mensen die er 40 euro voor betaald hebben.)

Ik heb me wel vermaakt, maar kon me niet aan de indruk ontrekken dat de beurs eigenljik te kort is om alle standjes goed te bekijken.

Ram6

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

ma jul 31, 2006 09:55

onderstaand model zou ik best aan m'n collectie toe willen voegen:
Afbeelding
De foto stond op een Italiaans forum, maar degene die 'm gepost had wist zelf ook niet meer waar-ie 'm vandaan had. Mogelijk is het 100% zelfbouw.
Ciao Dink,

Het vliegtuig is een Caproni CA 100, maar dan voorzien van een Alfa Romeo motor ipv een Cirrus, Colombo of stermotor.
Deze Caproni CA 100 heeft meegevlogen in de 2de Giro Aereo d`Italia en er ligt een Alfa Romeo 6C 1750 motor met compressor in!
Op de zijkant van de kist staat volgens mij ook geen Alfa Romeo maar Alfa Caproni :wink:
Je zou deze dus zelf kunnen maken van een bouwpakketje van een Caproni CA 100 waarbij je dan alleen de neus en de kleuren enigzins moet aanpassen.

De *.pdf waar die afbeelding uit komt: Italiaanse vliegtuigen met Alfa Romeo (licentie) motoren

Met de Caproni CA 100 is trouwens in 1931 een geintje uitgehaald welke Gilles Villeneuve in 1981 en Michael Schumacher in 2003 herhaalde (Ferrari tegen resp. een F-104 Starfighter en een Eurofighter):

Afbeelding Afbeelding

Tazio Nuvolari racete met een Alfa Romeo 8C 2300 tegen een Caproni CA 100 :twisted:

Alfa Romeo 8C 2300 | 170 km/h | 1000 kg
Caproni CA 100 | 165 km/h | 800 kg


GRT, Ram6

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1810
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma jul 31, 2006 14:15

Dink enz., kenden jullie deze al?? :shock: :shock:

Afbeelding

is reeds in 2005 langs geweest vernam ik van Dink :oops:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”