Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo jun 28, 2006 22:49

@Carlo: Minichamps heeft de uitlevering voor week 27 gepland staan.

@Arjan: tja, als ik zie hoe bedonderd de decals van de Heida Imsa zijn aangebracht... treurig... Voor hetzelfde geld koop je een andere Nederlandse racer, een Challenge 147 GTA van Spark. Die hebben ook wel schoonheidsfoutjes maar zijn oneindig veel beter gedetailleerd, terwijl ze de kwaliteitsproblemen onderkennen en oplossen.

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

wo jun 28, 2006 22:54

@Arjan: tja, als ik zie hoe bedonderd de decals van de Heida Imsa zijn aangebracht... treurig... Voor hetzelfde geld koop je een andere Nederlandse racer, een Challenge 147 GTA van Spark. Die hebben ook wel schoonheidsfoutjes maar zijn oneindig veel beter gedetailleerd, terwijl ze de kwaliteitsproblemen onderkennen en oplossen.
Een wereld van verschil met Spark.
Wil mezelf nog de JZ binnen halen.

Van ProgettoK blijf ik voorlopig af, behalve de busjes dan.

Spark is het geld waard, ProgettoK moet zich schamen.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

vr jun 30, 2006 09:08

Wil mezelf nog de JZ binnen halen.
Bij Traffic modelauto's in Doetinchem staat nog een rode JZ, erg mooi, was zelf ook al aan het twijfelen...

Heb wel van Minichamps de Giulia TZ2 uit de 'glorie-reeks' meegenomen, erg mooi en dan is nu de serie weer compleet. Wachten dus op de Duetto en daarna de 8C die al gepland stond voor deze TZ2 maar nooit is gekomen... :cry:

Afbeelding

En de andere Juultjes die ik heb:


Afbeelding
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr jun 30, 2006 09:12

Nu deze nog.....

Afbeelding
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr jun 30, 2006 09:15

Die is toch van Spark? Daar had ik dus (in het rood) over zitten twijfelen... Heb mezelf alleen wijsgemaakt dat ik het bij Giulia 'berlina's' hou... Okee, en die glorie-serie... Ja, okee, en SZ's... Ja, nou en dan de BAT's... En sommig ander spul... Maar verder echt niks... :lol:
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr jun 30, 2006 20:38

Carlo, kijk vooral deze week even op www.minichamps.de , daar staan nog een paar fraaie detailfoto's van de duetto. Hij is echt heel mooi gedetailleerd, zie o.a. de achterlichtjes en het interieur.

Wat de JZ betreft... de Spark is erg mooi, maar ik ben hier al tevreden mee:

Afbeelding

De 'gouden' versie is van Solido die al in 1971 uitkwam en die ik al jàààren heb en zoals @@ 'm onlangs ook te pakken heeft gekregen. De groene is uit de Alfa Romeo Sport Collection van Fabbri, tot voor kort de enige straat-auto uit die reeks.

Qua lijn veel overeenkomsten, maar de Fabbri (duidelijk herkenbaar als een 1600, de Solido lijkt dat ook te zijn en de Spark is een 1300), is uiteraard veel gedetailleerder met meerkleurige achterlichten en opschriften.

Afbeelding

Bij de Solido zijn de binnenzijden van de deuren simpel van gespoten metaal, de Fabbri is wat dat betreft 'af' en heeft speelse details als in verschillende hoogte ingestelde hoofdsteunen.

Puristen tellen uiteraard de sleufjes in het plexi frontje, ik weet zo gauw niet welk van de twee fabrikanten 'gelijk heeft'.

Afbeelding
Afbeelding

De Solido heeft prachtige 'diamantjes' achter het front. Niet erg realistisch maar het hééft gewoon wat.


Nog een goed kioskmodel, de Brera, de tweede straatauto uit de Sport Collection van Fabbri.

Afbeelding

Een tijdje terug beoordeelde ik aan de hand van een foto op eBay het model nog als van duidelijk mindere kwaliteit dan de Minichamps. Maar nu er één hier staat, rechtstreeks gekocht vanuit Hongkong voor slechts 8 euro, blijkt dat toch wel erg mee te vallen. Wel moest ik her en der wat lijmresten wegkrabben. Een doosje was er niet bij, maar de verkoper zorgde voor een erg net eigen doosje met op maat gesneden schuimvulling. De combi van de rode Brera en het lila doosje doet pijn aan je ogen :shock: Laat ik hier dus maar niet zien 8)

In tegenstelling tot de bij de Minichamps is de skyroof hier niet doorzichtig. Kennelijk is het afdekscherm door de 1:43 bestuurder dichtgetokken. Eigenlijk wel een geinig verschil. Toch een redelijk goede kijk op het interieur door het open linkerportierraam:

Afbeelding


Tot slot nog een plaatje van een kleurig drietal:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr jun 30, 2006 21:55

Voortbordurend op het bovenstaande: bij Fabbri is de Brera net op de site verschenen:

Afbeelding

Ze zijn duidelijk een beetje van slag bij Fabbri... de Brera heeft al in 1968 meegedaan aan Le Mans :?: :biggrin:


De tweede helft van juli komt de Giulietta SS uit:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr jun 30, 2006 22:22

komen zij (minichamps) ook nog een keer aan:

Afbeelding

voor wie nog geen spider 1:43 had :wink:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

za jul 01, 2006 00:10

voor wie nog geen spider 1:43 had :wink:
Even offtopic, Yvo, jij reed vanmiddag om een uur of half drie toch niet tussen Lievelde en Groenlo heh? Kwam een identieke Alfa tegen, zat zelf in de 145 van vriendinlief... Als jij het niet was, iemand anders van hier toevallig?
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za jul 01, 2006 09:36

Pssst... Carlo, dat soort berichtjes via de PB graag ;)

Een model van een geheel andere orde:

Afbeelding

Een Zwitserse miniaturenverzamelaar bezocht een expositie van Zwitserse postbussen in het Communicatie-museum in Bern.
Tot zijn verrassing trof hij daar een model van een Alfa Romeo postbus aan.
Zeer waarschijnlijk is dit een uniek model, speciaal voor deze expositie gemaakt. De schaal lijkt me 1:10 of iets dergelijks.

Afbeelding

Voor een vergroting naar het album gaan en de middelgrote foto nogmaals aanklikken.
Klik hier voor de info over de expositie zelf.

Merci Nicolas Thalmann!

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo jul 02, 2006 04:41

Doet me hier aan denken.

Afbeelding

Afbeelding

Uit dit topic:

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... highlight=

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo jul 02, 2006 06:55

De Zwitserse Alfa bus van de postbode is inderdaad een uniek stuk. De schaal is ook 1 op 10. Hij is gemaakt door de Zwitserse modelbouwer "Bader". Het is een Alfa 430A met hoogstwaarschijnlijk (niet bevestigd) een carrosserie van SIAI Marchetti. Ik heb de maker 2 jaar geleden benaderd om een 1 op 43 serie van 100 stuks te maken van dit model, maar de kosten vielen zo extreem hoog uit dat deze poging gestaakt is helaas. Voor de geinteresseerden ik heb een bouwplantekening van de echte bus. Ik zal deze naar Dinky Boy sturen aangezien de meeste forum leden Dinky Boy kennen. Mocht iemand aan de hand van deze bouwtekening een 1 op 43 versie maken ben ik geinteresseerd.

Groeten

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

zo jul 02, 2006 07:55

voor wie nog geen spider 1:43 had :wink:
Even offtopic, Yvo, jij reed vanmiddag om een uur of half drie toch niet tussen Lievelde en Groenlo heh? Kwam een identieke Alfa tegen, zat zelf in de 145 van vriendinlief... Als jij het niet was, iemand anders van hier toevallig?
Yep, dat was ik. Uitje met kantoor. De meeste collega's zaten in de bus, maar ja, het was mooi weer, het is daar een mooie omgeving en ik bepaal graag zelf wanneer ik naar huis ga. Wel opvallend hoeveel mensen graag met me mee wilden rijden......
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo jul 02, 2006 12:07

De Zwitserse Alfa 430A PTT bus kan op de site van Bader Modellbau gevonden worden.

http://www.modellbau-bader.ch/ausst_Alfa.htm

Deze modelbouwer maakt vaker unieke modellen voor tentoonstellingen. De prijzen zijn echt extreem hoog, maar toch leuk dit model van de Alfa bus

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma jul 03, 2006 00:17

Nieuws uit Brazilië. Automodelli, bekend van onder andere de FNM (Alfa 2000/2600 in licentie gebouwd) presenteert de Disco Volante uit 1952:

Afbeelding
Afbeelding

1:43, prijs ongeveer 100 USD.

Van een Italiaans forum heb ik wat plaatjes van de 1900TI van de Fabbri Alfa Romeo Sport Collection gebietst. Een mooi gedetailleerd model met toch weer andere kleuren en vooral een betere detaillering dan de reeks van Brumm.

Afbeelding


Verder is Hachette met z'n serie Auto Italiane gewoon weer opnieuw begonnen. De Giulietta Sprint (overigens een Edison Giocattoli) is nu in een grauw beige/lichtgroen verschenen:

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”