Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za jun 24, 2006 12:51

Hier is al wat binnen :jumping:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik had 'm een paar maanden geleden al eens in deze topic getoond. De prijzen op eBay waren mij meestal veel te hoog, maar het lukte nu eindelijk voor 20 euro :P

Het is een Giulietta Berlina zoals Hergé die tekende in het Kuifje-album De juwelen van Castafiore (1961). In de Giulietta overleggen twee spionnerende journalisten hoe ze in dichter bij het kasteel kunnen komen.

Het model (1:43) is zo gemaakt dat het de auto uit de strip zoveel mogelijk benadert: een beperkte detaillering en de lichtgele lak heeft een matte finish. De banden zijn grijs en het dak is te bol. Precies goed dus!

Het bijgaande 'Certificat d'authenticité' vermeldt dat Hergé zelf in een Giulietta Sprint reed in de tijd dat hij dit album maakte.

Afbeelding

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Alfa Romeo miniaturen

za jun 24, 2006 19:41

Bij Robert Guezen ben ik geweest (zie kb of 3 terug), die had de hele collectie, erg leuk ! :D
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo jun 25, 2006 12:15

Ik heb met mijn verjaardag ook een mooie gekregen!!

Een rode (de echte kleur!!) Alfa Romeo Giulia 1300 Super van 1970 van MiniChamps schaal 1:18!! :D 8)

Ik heb wel foto's, maar geen space waar ik ze op kan zetten.... Iemand :oops: :roll: ?

Gebruikersavatar
Carabinieri
Full Member
Full Member
Berichten: 473
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:45

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

zo jun 25, 2006 13:15

Ik heb met mijn verjaardag ook een mooie gekregen!!

Een rode (de echte kleur!!) Alfa Romeo Giulia 1300 Super van 1970 van MiniChamps schaal 1:18!! :D 8)

Ik heb wel foto's, maar geen space waar ik ze op kan zetten.... Iemand :oops: :roll: ?
Gewoon even op TinyPic plaatsen.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma jun 26, 2006 06:58

Was deze al gespot?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

1/64 highspeed alfa 156GTA

Kost ter plekke ongeveer 4 euro 50.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

di jun 27, 2006 00:36

@Kitaro: nee, was nog niet vermeld. Dank.

Nog meer klein grut:

Afbeelding

Het merk Dickie brengt regelmatig allerlei goedkope modellen uit die duidelijk in de speelgoedschappen thuishoren. Nu in de 1:87-serie 'Razers' de Alfa 147 en 156 GTA, in blisterverpakking. Ze zijn lang zo fijn niet als de kleine Schucootjes (het 'hart' os bijvoorbeeld gewoon gezeefdrukt), maar best grappig. Blokker verkoopt vaak Dickie-modellen, weet niet of dat ook voor deze wagentjes geldt. Als iemand meer weet, meld het even.

Dat nieuws komt, net als het volgende, van de Alfa Romeo Miniatura Nieuwsbrief. Meer info hierover vind je op pagina 1 van deze topic.

Afbeelding

Al eerder kwam de 1:43 Spider van de Rijkspolitie voorbij (meer). Nu heeft Delta Models dan ook de Spider van de Amsterdamse politie klaar. In het eerste geval werd een Schuco/Vitesse Spider als donor gebruikt, in dit geval is er een nieuwe kunstharsbody ontwikkeld i.v.m. de lichtbak in de neus. Verder wijkt deze gemeentelijke Spider qua 'striping' en uitrusting af van de rijks-auto's.
Oplage van dit heel bijzondere model (waar de Italianen op de modelbeurs in Italië zich aan vergaapten): 50 stuks, prijs 65/75 euro (zonder/met targa-dak). Wil je bestellen, stuur me dan even een mailtje of PB.

Overigens heeft Minichamps een Rijkspolitie-Spider in 1:18 op stapel staan. Toch wel erg leuk, die aandacht voor typische Nederlandse Alfa's :D

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

di jun 27, 2006 19:14

Nòg een Nederlandse Alfa, ook uit de Miniatura Nieuwsbrief:

Afbeelding

De GTAm van pa Coronel, in de fraaie Gulf-kleurenconbinatie. Van Progetto K.

Van hetzelfde merk een nieuwe variant op de IMSA 75 Turbo, met Totip sponsoring, destijds gereden door Dario Cerrato


Afbeelding

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: Alfa Romeo miniaturen

di jun 27, 2006 20:02

Brianza reclame op een progetto K? :wink:

Geinig.

Gebruikersavatar
Boyd
Full Member
Full Member
Berichten: 410
Lid geworden op: di sep 20, 2005 15:13
Locatie: Nieuwegein

RE: Alfa Romeo miniaturen

di jun 27, 2006 20:34

Deze week mijn droom alfa afgerond. Het betreft een Tamiya 1:10 GTA :P
Ben er zelf erg tevreden over.

Transaxale :twisted:

Afbeelding

Chassis in elkaar :P

Afbeelding

Afbeelding

Spuiten ging erg goed met erg mooi resultaat :idea:

Afbeelding

Het eindresultaat, blijft mooi in de kast staan op een mooi plekje

Afbeelding

[mg]http://62.58.172.77/for/files/dsc02922_371.jpg[/img]

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

di jun 27, 2006 21:20

Mooi hoor, ik heb hem ook, een keertje met het chassis gereden binnen en daarna de vitrine in voorgoed... :lol: Voor het rijden heb ik nog een Fiat Abarth 1000, ook leuk...
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo jun 28, 2006 00:46

Ik heb het hier al eens vaker gehad over het curieuze verschijnsel dat modellen die officieel nog moeten uitkomen, al een paar weken eerder op eBay verschijnen, met name bij aanbieders uit China. Helemaal vreemd is dat niet omdat heel veel modellen in China gefabriceerd worden. Maar ik kan me voorstellen dat de bedrijven die de modellen daar laten maken er niet zo blij mee zijn. Misschien valt dat nog wel mee met al die kiosk-reeksen. Maar dat een Minichamps-model twee maanden voor de officiële releasedatum al aangeboden wordt...

Op de MC-site:

Afbeelding

"Lieferbar ab: August 2006".


En door een aanbieder uit Honkong doodleuk nu aangeboden:

Afbeelding

"Minichamps, without original box".

Het model komt goed overeen met de foto... alleen... wààr is die licht- en lawaaibak op het dak gebleven???

Maf hoor. Een achterovergedrukt voorserie-exemplaar :?:

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

wo jun 28, 2006 02:19

Maar dat een Minichamps-model twee maanden voor de officiële releasedatum al aangeboden wordt...

Op de MC-site:

Afbeelding

"Lieferbar ab: August 2006".


En door een aanbieder uit Honkong doodleuk nu aangeboden:

Afbeelding

"Minichamps, without original box".

Het model komt goed overeen met de foto... alleen... wààr is die licht- en lawaaibak op het dak gebleven???

Maf hoor. Een achterovergedrukt voorserie-exemplaar :?:
Is dan wel uniek ! :wink:
Bij Traffic een 8C Competizione besteld, krijg ik vandaag een mailtje dat 'ie is uitverkocht :(
Echter geen mededeling dat 'ie eventueel nageleverd word....

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo jun 28, 2006 18:58

Grappig, op een Italiaans forum hebben ze de Politie Spiders ook in de smiezen en linken ze naar deze topic.

Afbeelding


Nog een binnenkort te verschijnen Minichamps-model:

Afbeelding

De 1:43 Duetto uit de reeks Le Glorie della Alfa Romeo, oplage 4004 stuks. Ziet er erg netjes uit, met mooie kapjes over de koplampen in plaats van massieve plastic 'druppels'.

Afbeelding


Ander nieuws uit Italië. Waar een paar merken hun hele productie hebben verplaatst naar het verre Oosten, meestal China, blijft een aantal bedrijfjes fanatiek ik Italië produceren en vermeldt dat trots op de doosjes of de site. De productie hier is echter vele malen duurder, dus dat heeft o.a. tot gevolg dat sommige modellen eindeloos lang in het leveringsprogramma blijven. Anders gezegd, er worden relatief weinig nieuwe modellen gerealiseerd. Zie bijvoorbeeld Progetto K dat als maar op dezelfde thema's blijft varieren terwijl de beloofde Berlina 1750 en 2000 steeds maar worden uitgesteld.
Qua detaillering beginnen de bestaande modellen steeds meer uit de toon te vallen. Brumm heeft een tijd terug z'n 6c 1750s en 8c 2300s een opknapbeurt gegeven om toch een beetje 'waar voor het geld' te bieden.
Rio doet nu hetzelfde met de 1:43 P3. Komende maand komen twee modellen uit van testversies van deze succsvolle Grand Prix racer, met o.a. betere wielen dan de oorspronkelijke uitgave.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo jun 28, 2006 22:25

Leuke modellen in je laatste bericht weer! Enig idee wanneer die Duetto van zich laat horen? Wacht hem vol spanning af, de rest uit de serie is compleet... 8) Nu is het dus wachten op Minichamps!
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo jun 28, 2006 22:29

Niet alleen dat Hans, maar als ik kijk naar ProgettoK.
De kwaliteit hobbelt ook steeds verder achteruit.

Vooral als ik een huidige product (foto) tegenover het product (ook foto) van een paar jaar geleden zet.
Verschil valt op.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”