Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo apr 30, 2006 13:43

Maar weer even een collectie in beeld, ditmaal van @@:

Afbeelding

Afbeelding

"Ik ben aan uitbreiding toe" zei @@ toen ik de vitrine bekeek, maar volgens mij is het probleem voorlopig opgelost als die vreemde merken er uit gaan 8) :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Geinig modelletje van Trackstars. Ik zoek het al jaaaren, maar de eBayer bij wie ik het kocht streek het geld op en liet nooit meer iets meer van zich horen.

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo apr 30, 2006 15:05

Ik heb de zwarte van trackstars :D
Afbeelding
Afbeelding
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Ebrof F108

di mei 02, 2006 12:53

Heren,

Altaya Ixo heeft de tweede versie van de licentiebouw (Alfa F100) Ebro F108 op de markt gezet. Na de eerste versie van Pepsi Cola is nu KAS aan de beurt. Op E-Bay Spanje kan je ze veelvuldig vinden. Let wel op dat maar weinig aanbieders het bijbehorende boekje leveren. Het boekje maakt het nou juist een leuk geheel. De kwaliteit van het model is erg goed (beter dan de originele Off43/Progetto K) en het is een originele keus van Altaya om deze Alfa licentiebouw in model uit te breneg. Overigens is er in Spanje op een forum een discussie aan de gang over de kleur van de auto. Die zou geel moeten zijn i.p.v. de gekozen blauwe kleur.

Hoe ik een plaatje bij moet voegen weet ik niet dus heb ik maar de URL van een veiling erbij gezet
http://cgi.ebay.es/altaya-ebro-F108-KAS ... dZViewItem

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

di mei 02, 2006 19:39

Het plaatje:

Afbeelding 8)

Ik heb eens in de lijst zitten kijken, en zie dat in deze reeks meerdere modellen in een tweede outfit zijn verschenen. Dus misschien komt er nòg een Fadisa-Romeo 2?

In Franse Altaya reeks 'Voitures de rêve' is inmiddels een goudmetallic Montreal verschenen.

Afbeelding

Zou het dezelfde zijn als die DeAgostini liet maken? Kijk en vergelijk... Ik zie toch weer kleine verschillen.

Hachette Italia bracht vorig jaar juni óók al een Montreal uit (ja, het wordt nog eens saai met die Monti's :roll: ), die duidelijk van veel mindere kwaliteit is:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: Alfa Romeo miniaturen

di mei 02, 2006 20:30

Afbeelding


Lollig weer van e bay geplukt..........

Als je denkt dat je alles gezien hebt........... [-X
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo mei 03, 2006 01:15

Via een tip van een medeforummer (Kurp) op de kop getikt en weer gehaald een afgeleverd door een andere forummer (TiTaTo). Forza Forum!

Een 1:25 Giulietta van Polistil, een 1:24 Alfa 75 van Burago -beide aangepast- en een 1:24 159 Alfetta van mebetoys. 8)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en dan ook nog via TiTaTo besteld, een piepkleine 75 (1: 87). :o Maar dan als (ruw) bouwpakketje, zal het ooit gebouwd worden? :-k
Afbeelding
voor de beeldvorming ook gefotografeerd met op de achtergrond de 1:43 van ProgettoK en de 1:24 van Burago.
Afbeelding
Het ding is dus niet groter dan je grote ( :? ) teen!
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo mei 03, 2006 02:56

Op E-Bay Italie een leuke verbouwing van een Bburago Alfa 75 tot limousine te koop. Leuk stukje huisvlijt. Helaas weet ik wederom niet hoe een plaatje erbij te zetten daarom een link naar de E-Bay veiling. :(

http://cgi.ebay.it/ALFA-ROMEO-75-LIMOUS ... dZViewItem

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

do mei 04, 2006 07:18

In Italie op een forum een plaatje tegengekomen van de Spark 8C Competizione. Wederom een prachtige Spark creatie met een goede prijs - kwaliteit verhouding. Hopelijk is het gelukt het plaatje erbij te krijgen deze keer :?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

do mei 04, 2006 19:36

Curieus, die foto. Weet je waar en wanneer die genomen is?

Al 1,5 (?) jaar terug had Spark een 8c op z'n site staan, maar die werd onder druk van Fiat Auto S.p.A. weer verwijderd.

Dat was deze: Afbeelding

Merk het verschil in ruitenwissers op. Opvallend daarentegen zijn de andere modellen in die vitrine (op een show?), dat zijn een paar ETCC-auto's van 2003! Maarrrrr... wat staat daar helemaal achterin? Een RZ?

Die heeft Spark kennelijk ook in petto, zie deze site. Ook al beloven ze daar een gele ipv een rode.
En er zit dus ook een Spark 8c Roadster aan te komen?

Er zit een fout in het model op de foto van Alfa_Japan: ruitenwissers (groter), deurgrepen (hendel ipv drukknop) zijn van de uitvoering zoals hij vanaf het Salon de l'Autobile 2004 in Parijs was. Maar de wielen zijn van de Frankfurt 2003 uitvoering.
Van de koplampen is dat minder goed te onderscheiden, hoewel het op die eerdere foto sterk op lijkt dat er drie lampen per unit zitten (ook 'Parijs').

Afbeelding
Links Parijs, rechts Frankfurt

Toch een mooi model, dat qua vorm veel beter klopt dan de duurdere modellen van Brianza en Provence. Benieuwd hoe de Spark de vergelijking met de in december verwachtte Minichamps zal doorstaan.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr mei 05, 2006 01:07

Dink, het model op de achtergrond is niet de RZ, maar de ES30 SZ. Dit model is hopelijk alleen een prototype, want de kwaliteit (zie bijgevoegde foto) is zeer matig. Niet gewend van Spark normaal gesproken. De foto is schijnbaar gemaakt op een beurs in Italie.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr mei 05, 2006 01:13

De zwarte Fiat 615N (tweede serie) van IV model met Alfa Romeo opdruk was mij bekend. De rode 615N (eerste serie op het bijgevoegde plaatje was mij nog niet bekend. De opbouw is geheel anders dan het eerste Alfa gerelateerde model. Het zwarte model was een bestelbus-achtige uitvoering. Deze keer meer een huif/container-achtige uitvoering.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

zo mei 07, 2006 20:24

ETCC-Alfa's uit betere tijden :roll: , 2005...

Afbeelding

Afbeelding

Na de bolides van Tarquini en Thompson zijn bij Spark nu ook die van Giovanardi en Farfus verschenen. De nationale vlaggen op het dak staan de modellen goed.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

ma mei 08, 2006 00:40

Op Italiaanse fora gonst het al een tijdje van de geruchten dat er weer een nieuwe kiosk-reeks uitkomt, zich ditmaal oriënterend op de voertuigen van de Polizia.

Klik (nogmaals klikken op foto voor vergroting)

De afgebeelde voertuigen hoeven niet per se de daadwerkelijk uit te geven modellen te zijn, de meesten zijn waarschijnlijk bewerkingen voor de reclamefoto. Zo is de 116-Giulietta een oud Mattel-modelletje (te zien aan de grille en de raamlijst die aan het dak blijft zitten als je het portiertje opent).

Van DeAgostini is de motorfiets al in de kiosken gesignaleerd, maar de DeA-website vermeldt nog niets over deze reeks.
Ondertussen is in Italië ook al de Lamborghini Gallardo in Polizia-colori in de kiosk aangetroffen. En in het begeleidende boekwerkje wordt als volgende uitgave aangekondigd:

Afbeelding

Op Italiaanse fora wordt opgemerkt dat de kleur blauw van zowel de motor als de Gallardo er nogal 'naast' zit. Als ik bovenstaande foto zo bekijk.... hm...

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

ma mei 08, 2006 19:20

Geen nieuws, Dinky had het al gemeld maar even een grote foto van de Minichamps 159. Een eigen foto, had het modelletje voor de modelpagina van het blad Auto&Tuning dat ik iedere maand verzorg. Model ziet er echt heel erg goed uit.

Afbeelding
Deze staat sinds zaterdag ook in m'n vitrinekast. Kast raakt helaas snel vol, dus wordt langzamerhand dubbel parkeren :wink:
Aan de modellen kun je mooi zien dat een 159 een slag groter is dan een 156, praktisch even groot als de 166.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Gebruikersavatar
tommie
Guru
Guru
Berichten: 1063
Lid geworden op: di sep 27, 2005 21:51
Locatie: Doetinchem

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

ma mei 08, 2006 22:13

Via een tip van een medeforummer (Kurp) op de kop getikt en weer gehaald een afgeleverd door een andere forummer (TiTaTo). Forza Forum!

Een 1:25 Giulietta van Polistil, een 1:24 Alfa 75 van Burago -beide aangepast- en een 1:24 159 Alfetta van mebetoys. 8)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en dan ook nog via TiTaTo besteld, een piepkleine 75 (1: 87). :o Maar dan als (ruw) bouwpakketje, zal het ooit gebouwd worden? :-k
Afbeelding
voor de beeldvorming ook gefotografeerd met op de achtergrond de 1:43 van ProgettoK en de 1:24 van Burago.
Afbeelding
Het ding is dus niet groter dan je grote ( :? ) teen!
dus jij hebt die groene 75 gekocht.. ik wou m toen eigenlijk ook wel hebben... maar was te laat helaas. wel bij die zelfde aanbieder een gele burago meegenomen en deze aangepast naar de mijne
had er nog niet echt ervaring mee, dus perfect is het niet geworden, maar van afstand lijkt het goed :)

Afbeelding
Afbeelding

ben trouwens heel jaloers op jouw mini-mini-mini-mini-75!!!
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”