Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

di apr 25, 2006 20:27

Hoort eigenlijk hier thuis, maar omdat @@ die topic een beetje laat versloffen... ;)

Ik kende tot nu toe alleen maar de blauwe variant en die brengt al enorme bedragen op. Dit exemplaar, letterlijk 'zo goed als nieuw', zal inderdaad uniek zijn zoals de aanbieder beweert. En dan worden de bedragen 'wat de gek er voor geeft'. Vind dit wel extreem :roll:

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

di apr 25, 2006 20:50

Hoort eigenlijk hier thuis, maar omdat @@ die topic een beetje laat versloffen... ;)

Ik kende tot nu toe alleen maar de blauwe variant en die brengt al enorme bedragen op. Dit exemplaar, letterlijk 'zo goed als nieuw', zal inderdaad uniek zijn zoals de aanbieder beweert. En dan worden de bedragen 'wat de gek er voor geeft'. Vind dit wel extreem :roll:
:twisted: Ga jij nu maar lekker stickertjes van de Rally-Tz slopen....... :wink:

1500 pond............ :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo apr 26, 2006 11:49

Op Italiaanse fora gonst het al een tijdje van de geruchten dat er weer een nieuwe kiosk-reeks uitkomt, zich ditmaal oriënterend op de voertuigen van de Polizia.

Klik (nogmaals klikken op foto voor vergroting)

De afgebeelde voertuigen hoeven niet per se de daadwerkelijk uit te geven modellen te zijn, de meesten zijn waarschijnlijk bewerkingen voor de reclamefoto. Zo is de 116-Giulietta een oud Mattel-modelletje (te zien aan de grille en de raamlijst die aan het dak blijft zitten als je het portiertje opent).

Van DeAgostini is de motorfiets al in de kiosken gesignaleerd, maar de DeA-website vermeldt nog niets over deze reeks. Aftasten van de markt? Of een teasing-campaign?



In de eerste posting van deze topic ben ik bezig een index aan te maken. Ben al op de helft... pffff... Afbeelding

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8218
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

wo apr 26, 2006 18:25

In de eerste posting van deze topic ben ik bezig een index aan te maken. Ben al op de helft... pffff... Afbeelding
Wakker blijven! :wink:
Gebruik makend van access?

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo apr 26, 2006 18:58

@AO: nee hoor, gewoon linkjes in posting 1.

@DENNIS: dè bron voor de kioskmodellen is eBay. Klik hier voor een selectie op 'Alfa 75'.

20 euro is voor de kioskmodellen zo'n beetje het maximum, wordt de prijs hoger, heb dan gewoon geduld, er worden er steeds weer aangeboden.

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo apr 26, 2006 22:27

@ Dinky Boy: jij hebt nogal wat ebay-ervaring... hoe is het gesteld met de gemiddelde taalvaardigheid van de Italo-Ebayers? Kun je er terecht met Engels of Duits of is dat soms een probleem?
Wat ik me ook afvraag: zijn IBAN en BIC gebruikelijke afkortingen daar?
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo apr 26, 2006 22:50

Ik heb nooit moeilijkheden gehad met Italiaanse verkopers, maar dat komt omdat ik zelf Italiaans spreek/schrijf. Degenen die internationaal aanbieden spreken meestal wel een paar woordjes Engels. (tip: schrijf korte zinnen). IBAN en BIC heten daar hetzelfde.

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo apr 26, 2006 22:55

Let alleen heel goed op het feedbackpercentage (geldt ook voor fransen trouwens) :!:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

wo apr 26, 2006 23:05

Let alleen heel goed op het feedbackpercentage (geldt ook voor fransen trouwens) :!:
Laat ik nu nét deze voor m'n neus hebben 8)

Feedback zit wel goed denk ik :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo apr 26, 2006 23:31

Hij heeft meer Alfa, koop er meerdere dat scheelt in de verzendkosten
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo apr 26, 2006 23:36

Vond de verzendkosten wel meevallen (ben dld gewend, daar liggen die een stuk hoger -relatief dan: ik woon in Venlo, da's op 500 meter van dld-)...

1 voor 1, dan breekt het lijntje niet :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo apr 26, 2006 23:38

Kijk, dat is beter, maar pas op, het begint bij 1 en voordat je het weet ben je verslaafd (ik kan het weten) :wink:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

do apr 27, 2006 14:43

Geen nieuws, Dinky had het al gemeld maar even een grote foto van de Minichamps 159. Een eigen foto, had het modelletje voor de modelpagina van het blad Auto&Tuning dat ik iedere maand verzorg. Model ziet er echt heel erg goed uit.

Afbeelding
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr apr 28, 2006 00:17

Mooie scherpe foto, Carlo. Modellen fotograferen blijft vaak lastig, heb je het ene deel scherp, is het andere weer erg onscherp. En de kleinste stofjes zijn opeens grote stukken ondefinieerbare rommel...

Meer over modelautofotografie op het modelautoforum.

Fabbri heeft ondertussen de fout op z'n site hersteld. Bij uitgave nr. 17 staat inmiddels niet meer de foto van de Zagato, maar van de 1750 GTam.

De Zagato is alweer op eBay verschenen, terwijl hij in Italië volgende maand nog moet uitkomen.

Afbeelding

Afbeelding

Leuk is dat het hier om een 1600 gaat, waar die van Spark (vorig jaar uitgekomen, verfijnder maar ook duurder) een 1300 is, kijk maar naar de achterzijde.

Opvallend vind ik de naden van de deuren en het tankklepje. Zo diep dat het wel apart ingezette delen lijken. Of zou dat ook echt zo zijn? Bij motorkap en achterklep zie je dat weer niet.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr apr 28, 2006 19:18

Grappig, de pagina met de aankondigingen bestaat al wel, maar is vanaf de hoofdsite nu nog niet aankiesbaar.

De Zagato 1600, nr. 19 uit Fabbri's Alfa Romeo Sportcollection had ik dus al laten zien hierboven, bij deze dan een wat vaag plaatje van nr. 20:

Afbeelding

Een 2600 Sprint uit '64. Ben benieuwd wie de maker is, Bang (dat een hele reeks 2600s in het eigen gamma heeft) of een ander merk? Aangezien Bang hardnekkig volhoudt aan productie in Europa en de kioskmodellen steeds uit China komen, zou het laatste wel eens het geval kunnen zijn.

Bij nader inzien weet ik dat wel zeker, de luchtsleuf van de motorkap zit op de Fabbri verder naar voren, wat ook zo hoort:

Afbeelding

Tenzij er misschien weer verschillende versies zijn (Sinus, Marcel, René?). De type-aanduiding zit op de Bang (op zich een erg mooi model) ook verkeerd.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”