Egbertone
Guru
Guru

Problemen met Bonaldi rembekrachtiger

zo apr 02, 2006 21:19

Van m'n Giulia.

De rembekrachtiger werkt niet zoals het hoort. Bekrachtigt niet alleen bij druk op het rempedaal maar doet het constant. Ergens in de bekrachtiger zit er dus iets niet goed. Nu heb ik hem vanmiddag gedemonteerd maar kom niets verdachts tegen. Het membraam ziet er goed uit! Kan ook niet anders want bij een kapot membraam zou ik juist geen bekrachtiging hebben. En dat is nu juist het probleem... het systeem gaat uit zichzelf bekrachtigen.
Bleek al zo te zijn bij aankoop van de Giulia, getuige het omgedraaid gemonteerde terugslagventiel in de vacuumslang.

Iemand enig idee aan welk onderdeel van de bekrachtiger dit zou kunnen liggen? Een detailtekening van de bekrachtiger zou ook niet gek zijn. Iemand??

Egbertone
Guru
Guru

RE: Problemen met Bonaldi rembekrachtiger

ma apr 03, 2006 07:33

Niemand die hier iets over kan zeggen??

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma apr 03, 2006 13:07

Een remberachtiger gaat het doen wanneer de rem gebruikt wordt. Is het rempedaal goed afgesteld? Is de hoofdremcilinder helemaal in orde? Volgens mij is een rembekrachtiger goed of niet goed en zit er weinig tussenin.

Succes,

Rob

Egbertone
Guru
Guru

ma apr 03, 2006 13:40

Deze rembekrachtiger doet het dus ook als het pedaal niet gebruikt wordt.

Ergo... kapot!

Maar wat, dat is de vraag!

Overigens gaat het hier om de bekrachtiger van een Giulia met staande pedalen, bekrachtiger en hoofdremcilinder zitten dus niet aan elkaar vast.

Rob75
Guru
Guru

ma apr 03, 2006 13:53

Soms is haastige spoed...

misschien heb je hier iets aan?

http://www.digest.net/alfa/archive/v7/2/msg00509.html

Succes,

Rob

Egbertone
Guru
Guru

ma apr 03, 2006 14:09

Hmmmm...... na het verhaal gelezen te hebben denk ik dat hoogstwaarschijnlijk de "plunger valve" vast zit.

Rob75
Guru
Guru

ma apr 03, 2006 14:11

Je hebt ook de vervolg reacties gelezen? Er staat ook nog iets over een slang die het vaccuum niet overleefd en dus dichtgeknepen blijft, waardoor de bekrachtiger niet loskomt.

Succes,

Rob

Egbertone
Guru
Guru

ma apr 03, 2006 14:41

Heb ik gelezen!

Het kleine slangetje met een hoek van 90° wat de luchtklep met de achterste vacuumkamer van de bekrachtiger verbindt. Dat was in het geval van deze persoon volgens mij poreus waardoor er er dus in de achterste kamer lucht aangezogen kon worden en de bekrachtiger gaat werken.

Dat slangetje is bij mijn bekrachtiger nog prima! Ik heb het sterke vermoeden dat het het plunjertje is. Ik denk dat deze in z'n hoogste stand blijft staan en dus de luchtklep openhoudt.

roel
Advanced Member
Advanced Member

ma apr 03, 2006 15:05

Aha, bekend probleem.

Pfff even uit mijn hoofd....... zonder goede benamingen:
Er zit op de bekrachtiger zo'n (bij mij witte) 'schotel' als je deze openmaakt zit hier een veersysteempje in met een rubbertje. Indien dit rubber gescheurd is (of zoals toen bij gebeurd is -eruit gevallen is-) dan bekrachtigt hij voortdurend.

Dit rubbertje dus even checken. Heb zelf daarna zelf een nieuwe gemaakt en toen was het probleem weg.

Als het 'goed' is, begint hij bij jou nu direct volle kracht te remmen zo gauw je de auto start of niet (zonder dat jij ook maar aan remmen denkt :wink: )?

Ik zal straks even wat foto's plaatsen, maar ik hoop dat ik je hiermeen alvast op weg geholpen heb.

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

roel
Advanced Member
Advanced Member

ma apr 03, 2006 15:28

Achter het kapje met de pijl dus:

Afbeelding
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Andretti Molletti

ma apr 03, 2006 17:05

De slang die van voor naar achterkant het vacuum egaliseerd is geknikt of verstopt.. zie je niet aan de buitenzijde.. is al eerder besproken ..
Als het luchtfilter verstopt kan i niet bekrachtigen..

Egbertone
Guru
Guru

ma apr 03, 2006 17:21

Als je deze slang bedoelt....

Afbeelding

... ben ik daar niet zo zeker van. Het slangetje (waar de pijl naartoe wijst) wat een bocht van 90° maakt is in ieder geval niet verstopt of poreus. Daar kan het niet aan liggen. Het metalen gedeelte van het buisje is ook niet verstopt of geknikt. Ik denk dat het in het gedeelte zit waar Roel het over heeft. Het filter waar de lucht aangezogen wordt is niet verstopt, ik denk eerder dat dat gedeelte open blijft staan. Heb in ieder geval een mailtje naar CCparts gestuurd, het probleem voorgelegd en gevraagd of zij het benodigde reparatiemateriaal kunnen leveren.

Terug naar “Algemene Technische vragen”