Remko33

Boxer motor met carburateur probleem

ma mar 27, 2006 15:46

Goedendag,

Ik heb een probleem met 1 van mij dubbele carburateurs, als ik mijn motor tussen de 5000 en de 6000 toeren hou dan begint 1 van mijn dubbele carburateurs te borrelen, (dus 1 van 1 dubbele carburateur). en het toerental zakt dan onmiddelijk weg en het vermogen dus ook.

Er komt dan benzine terug in het inlaat kanaal zonder dat het verbrandt wordt. Ik heb al een aantal dingen veranderd maar nog steeds geen effect.
Het is de carburateur die boven nummer 2 cilinder staat. (voor het geval dat ik het nummer niet goed in me hoofd heb, het is de gene aan bestuurderskant en dichtbijzijnd bij de bestuurder)

De dingen die zijn veranderd: Onstekingshuis, verdeelkap, rotor, bougie kabels, bougies, Carburateurs (ook schoon gemaakt), basisblok, luchtfilter (systeem), Alle mogelijke punten die valse lucht kunnen trekken.

Het enige wat anders is bij die carburateur is dat daar de vacuum voor de ontsteking weg wordt gehaald.
Het enige wat nog niet is vervangen aan de motor is de kop van de motor, maar toen hij uitelkaar was was er geen mechanisch probleem te zien.

Als iemand een soort gelijke ervaring heeft gehad en er achter is gekomen wat het probleem was dan zou ik HEEEL erg blij worden als diegene de informatie zou willen delen.

Met vriendelijke groet Remko

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Boxer motor met carburateur probleem

ma mar 27, 2006 16:38

Beetje te makkelijk, maar is het vacuum slangetje niet verteerd?
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Remko33

ma mar 27, 2006 20:01

Ik heb al een aantal keer een andere slang erop gehad en nu zit er een nieuwe brandstof slang op.

Zou goed moeten zijn zou je zeggen.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mar 27, 2006 23:28

Sluit de vlotter wel goed af? zitten alle sproeiers er ook in? Het lijkt misschien voor de handliggend, maar toch..............owee, owee. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Remko33

di mar 28, 2006 00:24

Mja was het maar zo simpel, alle 6 de sproeiers van de dubbele weber zijn aanwezig.

Wat bedoelt u met sluit de vlotter wel af? Dat de deksel van de vlotter kamer er goed op zit bedoelt u? maar dan zou het bij beide moeten zijn maar is maar bij 1 gat van de dubbele weber.

Ik zal zodra de auto terug is even kijken wat er gebeurd als ik het vacuum slangetje op een andere poort zet.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 28, 2006 00:45

:blue_lol: Hij zegt u tegen mij. niet doen hoor. :biggrin:

Ik bedoel, dat de vlotternaald wel afsluit en er dus niet 'eindeloos veel' druk op de sproeiers staat. Tja, 'we' weten nog zo weinig, dus ik probeer maar wat....... :wink:

GTV
Guru
Guru

di mar 28, 2006 01:25

Compressie ook al eens gemeten?
Klepspeling indien geen hydraulische :?:
Ontsteking goed op tijd, dan zou hij het ook bij die andere cilinders doen; maar toch :?

Huib
Guru
Guru

di mar 28, 2006 08:47

Bedoel je tussen de 5000 en de 6000 onder belasting (dus tijdens het optrekken)?

Loopt hij in de andere toerengebieden goed? Zijn alle sproeiers goed schoon?

De cilinder die jij bedoelt is trouwens cilinder 4.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Remko33

di mar 28, 2006 12:31

Bij beide belastingsgevallen doet dit zich voor, zowel bij nul last , deellast en vollast. Ik test het bij nul last omdat ik dan nog kan kijken wat er gebeurd met de motor. Ik heb alle naalden schoon gemaakt en weer erin gezet. De compressie is in alle cilinders gelijk, 1:10,2.
Meestal is het in het toerengebied tussen de 5000 en 6000 maar een enkele keer heb ik het zo erg gehad dat hij niet eens meer vooruit wou komen en dus een 30 min moest wachten voordat de auto weer wou aanslaan en dus ook weer wou rijden.

Nu rij ik er niet meer mee op straat maar op het circuit maar dat is nog vervelender :evil: denk je net dat golfje in te halen valt ie dood....

Toen de tijd heb ik het onstekingshuis enz vervangen en het was bijna over maar nu begint het probleem weer terug te komen.

Ik heb hydraulische stoters, ik had ook al gexpirimenteerd met de olie soorten, ben van 10w40 naar 5w50 gegaan en heb er een tijdje 15w40 ingehad en ben nu weer op 10w50, dacht misschien is het als de olie te heet is dat dan de kleptiming niet meer klopt door de verandering van de viscositeit.

Druk op de vlotternaald zou toch alleen mogelijk kunnen zijn met een brandstof systeem zonder een retourleiding? Of heb ik dat fout, Ik heb iiig een retourleiding naar mijn tank. Ik heb ook al de brandstof pomp vervangen voor een electrische.

En bedankt dat is waar ook het is nummer 4 clininder :oops:

mvg

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

di mar 28, 2006 12:39

Wat ik zo 1-2-3 kan bedenken: speling op gasklepas / valse lucht langs gasklapas. Ondanks dat de sproeiers schoon zijn zouden de kanalen in de carb nog vuil kunnen zijn? Zeker daar waar de hoofdsproier in staat.

Ondanks alles wellicht toch een bougie die niet wil?

Succes,

Rob

Remko33

di mar 28, 2006 12:52

Ik heb net van het weekend 4 nieuwe golden lodge bougies erin gedraaid, allen keurig op aanhaal moment.
Ik heb een beetje op beun manier de carbs schoon gemaakt, ik heb nm de deksel van de flotter kamer eraf gehaald, alles gereinigd inclusief de naalden, daarna de carb volgespoten met remreiniger in combinatie met wat carburateur reiniger, en dan doormiddel van de acceleratie sproeier te laten pompen alle remreiniger er weer uitgespoten. (dit omdat ik niet wist hoe deze carburateur inelkaar zat en het niet aandurfde om hem te demonteren.)

Ik zal gelijk even kijken naar de gasklep as daar heb ik nog niet naar gekeken en zal onder en op de carb even kijken waar hij evt valse lucht weg zuigt door een soort sopje er tegen aan te smeren.

alvast bedankt

GTV
Guru
Guru

di mar 28, 2006 13:05

Staan de riemen op tijd.l+r
En wat ik bedoelde met compressie = de druk nie de verhouding :shock:

Remko33

di mar 28, 2006 16:16

De laaste keer dat ik heb gekeken wel toen stonden de riemen nog goed. De ontsteking staat goed geen idee hoeveel graden voorontsteking staat niet op het vliegwiel.

De druk in de cilinders weet ik niet zo niet meer maar weet wel uit het pv diagram dat ze allen niet veel van elkaar verschilde (misschien +/- 0,1 bar druk verschil ofzo)

Mvg

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 28, 2006 17:08

een electr. brandstofpomp, okay dat kan. maar is die wel voor carb.motoren en niet voor injectie? Anders is de branstofdruk te hoog!
En dat van die retourleiding moet je me even uitleggen! (naar mijn weten is dt niet bij Alfa's op carb's)

Remko33

di mar 28, 2006 17:20

Uhm eigenlijks zit er gewoon een dubbele aansluiting op de carb dus 2 aansluitingen voor de brandstof. Daarin zit nog een klein grof filtertje. dus alles wat er teveel ingepomt wordt,wordt terug gepompt naar de tank. Het betrefd hier een weber dcoe 40, deze heeft een hoofd sproeier een stationair sproeier en een acceleratie sproeier.

Ik had in eerste instantie het mechnische pompje op de motor, later een nieuwe mechanische pomp, nu zit er een toeretal onafhankelijk pomp naast de benzine tank. deze wordt geschakeld op het dashbord(wat er nog over is van).

mvg

Edit: Eigenlijks klopt het evrhaal niet. Uhm de branbdstof wordt aangevoerd door de pomp dan komt het in de linker weber, alles wat daar te veel ingepompt wordt gaat naar de rechter weber, daarop wat daar teveel ingepompt wordt gaat naar terug naar de tank.

Terug naar “Algemene Technische vragen”