Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4237
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

do dec 22, 2005 22:44

Hoe noemt men dat: Vakmanschap is meesterschap ?

Zo en dan nu een Grolsch 8)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

do dec 22, 2005 22:50

Jaja, mooi is dat, al die vreemde merken in een topic die Alfa Romeo miniaturen heet.... :-s


Nee, dan deze:

Afbeelding

Afbeelding

Een mooie Alfa Romeo Disco Volante in het british racing green....


Hoewel... Alfa :?:
What do Cooper cars and Alfa Romeo have in common?
Not much it would seem, but Mr John Riseley-Prichard, an avid English amateur racer took it upon himself to marry the two in 1953. Courtesy of pictures in “The Autocar”, he fell in love with the sleek look of the Alfa Romeo Disco Volante. The Alfa protoype never saw a racetrack, but with only photographs to work from, Riseley-Prichard commissioned Wakefield’s of Byfleet to build him a custom body of the “Flying Saucer” for his Cooper 500 chassis. They did a remarkable job, without very little visual difference from the original, although certain things were altered such as the lights and the engine intake mounted on the bonnet. The only major change was the forward hinging of the entire front body section, which allowed access to the Riley 1500 engine he installed. Despite this very handy feature, he also retained the narrow bonnet opening from the original. Originally painted Italian Racing Red (of course), the car was ready to race by the August Bank Holiday weekend, where it suffered serious damage in an accident and subsequently caught fire.
Not to be put off, the repaired car returned to competition the following year with a much more powerful Connaught engine. It was now painted British Racing Green according to noted racing historian Anthony Pritchard (contemporary reports in Autosport magazine referred to it as a “little black car”). It raced at Silverstone in May 1954 in the Daily Express Trophy race with number 16 as modelled here where it came in 6th overall. The car went through other changes before being written off in a road test accident in 1955. We have found historical photographs of the car at four different events.
This 1/43rd scale model is handbuilt exclusively for mimodels. It is made with resin parts, photoetched trim and cast metal wheels, and mounted on a base not shown in photographs. Other pictures are available to be emailed on request. We also have the earlier Red prototype from 1953 and the later Scots Blue livery car in stock.
Werd op eBay verkocht voor 90 pond. (eBay-member mistuff-uk = www.mimodels.com)

Leuk om via de miniaturen toch weer een stukje 'Alfa'-geschiedenis te ontdekken.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

do dec 22, 2005 22:57

En dan nog maar weer wat 'gewoon' nieuws: de 156 Crosswagon van Norev in het zilvergrijs had ik een tijd geleden al genoemd.

Op www.43r.com staat al een foto:

Afbeelding

Vanaf 2e week van januari in de verkoop.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

do dec 22, 2005 23:38

Dus vraag ik advies van de kenners om mij te helpen bij mijn zoektocht naar:


Alfa 1750GTV (groen)....................................groen: geen idee, die van Autoart zijn erg mooi
Alfa 33 1e serie (rood of wit).........................Bburago had ze jaaaren terug, wel erg 'speelgoed'
Alfa 145 (bij voorkeur blauw metallic)............145 erg moeilijk te vinden, duur! (Perfect Miniatures)
Alfa 156 'berlina', '1e serie' (rood)..................Minichamps
Alfa 147 'nieuwe model', zwart......................Bonini komt er mee dacht ik (+/- 100 euro), Minichamps met een 'champagne'
Alfa 159 (bij voorkeur donkerblauw)..............helderblauw van Norev (bij de dealer)

Zoeken op eBay, Marktplaats, Speurders en uiteraard op de NAMAC-beurs.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za dec 24, 2005 02:20

Mazzel.... :jumping:

Als er een Alfa Miniatuur van het jaar zou worden gekozen, was dit voor 2005 één van mijn absolute favorieten:

Afbeelding

Niet in het minst omdat we er zo lang op hebben moeten wachten...

Winkelprijs +/- 40 euro, beursprijs (als je op tijd bent) 33 euro, ik pakte 'm op eBay voor.... 24 euro :cheesy:

Yeeeehaaaaaa...!!! Forza eBay!

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8218
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

za dec 24, 2005 10:21

:shock: Die is in hééél mooi, zeker in die kleur...en voor de goeie prijs 8)

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma dec 26, 2005 20:41

Giulietta spider Bertone

Leuk van Tron, nu nog een leuk prijsje.....
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

ma dec 26, 2005 23:09

Had je op de mailinglijst van Fer gestaan, had je 'm met korting kunnen bestellen... :wink: 8)

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: Alfa Romeo miniaturen

di dec 27, 2005 00:20

Inderdaad Hans, zo heb ik dus een kit van de GTV6 via hem besteld.
Nu dus ff wachten tot de nieuwjaarsreceptie ivm overdracht.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

Re: RE: Alfa Romeo miniaturen

di dec 27, 2005 08:29

Als er een Alfa Miniatuur van het jaar zou worden gekozen, was dit voor 2005 één van mijn absolute favorieten:!
Volgend jaar organiseren?
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4237
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

di dec 27, 2005 11:00

pas gescoord (met dank aan Ebay ) voor 1.33 €

Afbeelding

Best een grappig ding ;-)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo dec 28, 2005 00:51

Afbeelding

Nieuw van Progetto K: een Romeo 2 in Polizia Scientifica-uitmonstering, het 'gerechtelijk laboratorium op z'n Italiaans'. Waarom reden die lui in een busje in krijgstenue? Of deden ze ook aan Verkeers Ongevallen Analyse...? :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

wo dec 28, 2005 22:44

Er zijn nog geen afbeeldingen van, en het staat nog niet eens op de eigen site vemeld, maar Spark heeft al de hele 156 WTCC 2005 brigade aangekondigd voor eind februari 2006: Giovanardi, Farfus, Thompson en Tarquini.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

do dec 29, 2005 22:56

Een tijdje geleden liet ik wat van die Japanse karikatuur- (of cartoon-) modelletjes zien... modellen waarvan de proporties bewust buiten verhouding zijn om zo een geinig ogend autootje te maken. Zou Politoys destijds hetzelfde hebben bedoeld met hun Giulia Break (Promiscua)?

Afbeelding

Eigenlijk is-t-ie foeilelijk en misschien daarom zo gezocht? Ze zijn niet eens extreem zeldzaam, maar er wordt soms een behoorlijke prijs voor gevraagd en betaald, tot 40 euro zelfs. Ik ben dik tevreden met mijn exemplaar, netter dan dat op de foto, voor 10 euro op eBay. Er is nog een Polizia uitvoering en daarnaast nog een ambulance, een brandweerauto en carabinieri.





Vandaag ook weer de Miniatura Mailing ontvangen van Fer Akkermans, met nog een paar nieuwtjes om van te watertanden.

Onder andere...

Afbeelding

Jawel, de Spider '73 zoals die een tijd bij de Rijkspolitie ('Driebergen') heeft gediend :!:

De verkoop gaat via Fer. Ik laat het nu even bij deze ene foto, maar zal spoedig wat meer info geven over prijzen en bestelmogelijkheid..

Wil je ook op die mailinglijst? Mail me even.



Nog een typisch Nederlandse Alfa komt van Autopassion.

Uit hun mailing:
Next AUTOPASSION Special – Alfa Romeo GTA – NMB Nederlandse Middenstands Bank race team – HANS DEEN – handbouw limited edition 50 stuks – prijs rond 130 euro. Levering zomer 2006 – inschrijving nu gestart. Eerste 15 inschrijvingen krijgen gesigneerd exemplaar.
Autopassion bracht een jaar of wat geleden ook de auto van 156 Challenge kampioen Frank Kersseboom uit (op basis van Minichamps).

Twee uitgelezen mogelijkheden dus om een stukje vaderlandse Alfa-cultuur in 1:43 te verkrijgen.

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo miniaturen

vr dec 30, 2005 11:20

Ik wil ook zo'n politie-Spider!
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”