Pagina 2 van 5

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

Geplaatst: za jun 25, 2022 09:03
door Veloce
Ik overweeg wellicht een Giulia Q. Ben me nog een beetje aan het oriënteren nu, maar zijn er mensen met ervaring met ook het model van ná de 2020-update? Dit geldt natuurlijk ook voor de gewone Giulia's natuurlijk. Qua uiterlijk lijken de verschillen klein, in de showroom had ik vooral t idee dat de bouwkwaliteit beter was. Maar zijn er nog meer redenen om voor zo'n nieuwere versie te gaan?

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

Geplaatst: zo jun 26, 2022 00:08
door Tonio
Wat betreft de "gewone" Giulia's, die van mij daar ben ik zeer tevreden mee. Die is van eind 2017 en heeft nu 90.000 gelopen,
het is echt een prima auto.
Qua Giulia bouwverschillen: een belangrijke toevoeging sinds het begin is de Veloce uitvoering met betere voorstoelen.
(Met veel meer zijsteun en een verstelbaar zitvlak. Net zoals in mijn BMW M of mag ik dat hier niet zeggen...?)

Verder hield de Giulia update vanaf 2020 niet zoveel in, tenminste niet voor de "gewone" versies. Volgens mij is alleen
het radio- en navigatiesysteem ietsje moderner gemaakt maar verder was er weinig nieuws onder de zon.
'Verbetering van de bouwkwaliteit' klinkt heel belangrijk maar volgens mij was daar per 2020 echt geen sprake van.
(Wie het beter weet die mag het zeggen).

De Giulia Quadrifoglio's daar heb ik wel eens in gereden ( :D ) maar helaas toch te weinig weinig eigen ervaring mee ( :( ).

Maar HIER wordt daar alles over die versie en de update verteld en getoond....


.

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

Geplaatst: zo jun 26, 2022 10:30
door ebbr
Waanzinnige auto om mee te rijden. Af 2020 is er weinig verschil behalve de infotainment. Ik zou gezien de afschrijving en prijzen voor een 018 of 019 gaan nu al voor 50-60k.

Kies wel de automaat, de 6-bak is geen lekkere match voor dit vermogen.

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

Geplaatst: ma jun 27, 2022 22:03
door GT 75V6
Held! Doen, je leeft maar 1x. Zelf zou ik liever de 2020-versie hebben, maar het prijsverschil is zo gigantisch dat het een no-brainer is om voor een eerder bouwjaar te gaan.

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

Geplaatst: di jun 28, 2022 11:25
door __1337__
Let er wel even op dat de modellen vanaf 2018 zowel directe als indirecte injectie hebben. Dit is bedacht om géén roetfilter te hoeven plaatsen, maar spoelt tegelijkertijd ook je inlaatpoorten mooi schoon (en toch de performance voordelen van directe inspuiting). Modellen voor 2018 hebben enkel directe injectie en kunnen dus te maken krijgen met 'carbon buildup'.

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

Geplaatst: di jun 28, 2022 11:45
door BugAlfa
Bandjes altijd 'n paar km warmrijden vooraleer te planken ; koud zijn ze betonhard en 0 grip met zeer stijve flanken maar daardoor wel trackproof . ook in Dynamic of Normal kan je koud verrast worden in Race is er 0,0 electronica maar wel full sound :-)

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

Geplaatst: di jun 28, 2022 22:23
door Tonio
Let er wel even op dat de modellen vanaf 2018 zowel directe als indirecte injectie hebben. Dit is bedacht om géén roetfilter te hoeven plaatsen, maar spoelt tegelijkertijd ook je inlaatpoorten mooi schoon (en toch de performance voordelen van directe inspuiting). Modellen voor 2018 hebben enkel directe injectie en kunnen dus te maken krijgen met 'carbon buildup'.

Is deze opmerking van toepassing alleen voor de diesel versies (omdat je over een roetfilter spreekt)?

Daar gaat het hier niet om. De vraag gaat over aandachtspunten specifiek voor de Quadrifoglio's en daar zijn vanaf de zijlijn ook aandachtspunten voor de 'gewone' versies bij gegeven. Maar dat zijn volgens mij ook allemaal benzines, geen diesels.

Kies wel de automaat, de 6-bak is geen lekkere match voor dit vermogen.

Inderdaad. Ik weet niet eens of de Quadrifoglio's nu nog steeds met handbak leverbaar zijn (in het begin wel).
Maar die automaat schakelt zo prima dat je echt niet anders wilt en met de hand kun je het ook niet beter doen.
(Zegt iemand die met de nieuwe Giulia voor het eerst een automaat heeft. Ik schakel met plezier en al mijn andere Alfa's hebben & hadden handbakken. Maar toch.)




.

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

Geplaatst: di jun 28, 2022 22:51
door Dirk-33
Benzine auto's hebben tegenwoordig ook roetfilters hoor :wink:
Daarom klinken ze ook steeds slechter (uitzonderingen daargelaten)

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

Geplaatst: wo jun 29, 2022 08:10
door Veloce
Tonio, onze vriend 1337 heeft zelf recent zijn Quadrifoglio verkocht dus hij weet wel waar hij over praat. Dan van die filters en directe injectie klopt wat hij zegt.

V.w.b. mijn overweging, eigenlijk staat een Giulia Quadrifoglio onderaan mijn shortlist en de redenen zijn redelijk simpel. Te groot voor waar ik m voor nodig heb: Ik wil een opvolger van mn Abarth, die ik dagelijks gebruik voor stad en B-weggetjes in het heuvelland. Voornamelijk korte stukken en bij klanten voor komen rijden met dat ding.
Een kleine achterbank en kofferruimte zijn wel nodig, want af en toen moet er een kind of wat spullen van de zaak mee. Verder hebben we heen suffe Astra van 5jr oud waar ik de kinderen, autoonderdelen en andere spullen in vervoer.
Ten 2e en 3e uiteraard behoorlijke vaste lasten en géén handbak.
Natuurlijk is er wél een handbak geleverd, alleen slechts het eerste bouwjaar. En juist dat eerste bouwjaar is totaal niet vrij van problemen omdat ze de Giulia iets te snel de markt op geschopt hebben. Een 2016-17 wil ik daarom niet.

M'n eigenlijke keuze gaat tussen een (durf het bijna niet te zeggen) BMW M2 Competition (want handbak) of een Toyota Yaris GR. Die laatste is eigenlijk de meest natuurlijke opvolger van mijn Abarth en is ook het soort auto dat mij het best past. Voldoet exact aan mijn eisen van klein, licht, praktisch, sportief, speciaal etc. Ik kom echt nooit op de snelweg met m'n daily, dus perfect voor in de Zuid-Limburgse heuvels te gassen.
Een M2 is briljant, alleen jammer van het heuptasjesimago of iets voor YouTubers. (En tevens dito vaste lasten en afschrijving)
Maar die Quadrifoglio....ik blijf het gewoon zó een mooie auto vinden! Steeds begin ik weer te twijfelen.

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

Geplaatst: wo jun 29, 2022 09:52
door sebastiaan
[kuch]Alpine a110[/kuch]

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

Geplaatst: wo jun 29, 2022 10:31
door Veloce
[kuch]Alpine a110[/kuch]
Ik heb soms een klein achterbankje nodig voor de kids en beet bruikmare kofferruimte voor spullen van de zaak. Anders was ik inderdaad meteen naar de Alpine dealer gereden. :lol:

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

Geplaatst: wo jun 29, 2022 16:57
door ebbr
Moet daar wel ff om lachen hoor, ga je nu serieus een M2 en Yaris met een Q vergelijken? Alpine is ook mooi, maar ook totaal andere orde.

Wil je echt compact en snel, dan de 4C prima auto voor naar een klant: doe ik ook :D en...mega goede waarde ontwikkeling.

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

Geplaatst: wo jun 29, 2022 18:09
door Dirk-33
Ik vind het niet eens zo'n gekke vergelijking. Want als ik financieel in staat was om zo'n keuze te maken, zou mijn shortlist niet eens heel anders zijn.
De Giulia Q is toch een achterwiel aangedreven Alfa, en heeft daardoor een streepje voor. Maar het is ook een grote en akelig snelle sedan, en dat moet ook wel passen met hoe en waar je rijdt.
Een Yaris GR is echt een machtig gaaf apparaat, en oprecht een van de vetste auto's die de afgelopen 10 jaar gebouwd is. Een full-on homologatie special zonder compromissen. Dat ding lijkt echt 0,0 technisch op een Yaris maar is gewoon een WRC auto met airco en kenteken.

maar als ik zo jouw eisen zie dan is een Lotus Evora wellicht ook een optie?

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

Geplaatst: wo jun 29, 2022 18:25
door Veloce
Moet daar wel ff om lachen hoor, ga je nu serieus een M2 en Yaris met een Q vergelijken? Alpine is ook mooi, maar ook totaal andere orde.

Wil je echt compact en snel, dan de 4C prima auto voor naar een klant: doe ik ook :D en...mega goede waarde ontwikkeling.
Ik vergelijk ze niet met elkaar, het zijn gewoon 2 totaal verschillende concepten die mn interesse hebben. En als je ff doorleest snap je ook meteen waarom ik zo'n GRY overweeg. Dat ding vinkt álle vakjes aan die ik van een auto verlang.
Een Quadrifoglio of M2 vind ik gewoon gaaf, ondanks dat ze juist een aantal eigenschappen hebben die (in mijn situatie) tegen hun werken. En toch overweeg ik ze....gewoon omdat het kan.

Een 4C heb ik vaker in gereden, wel gaaf maar ik vraag me dan wel af waar ik mijn spullen en kinderen laat zoals al aangegeven. Daarnaast moet het wel iets zijn waar mijn vrouw ook makkelijk mee weg rijdt, want gaat er 1 dag per week mee naar haar werk.
Ik wil gewoon eens door mijn merkblindheid heen kijken, na 20 jaar alleen maar Alfa's en 2x een Abarth.
Als Alfa, Fiat, Lancia en Abarth nou eens hadden gezorgd voor een leuke snelle A/B/C-segmenter dan was de keuze denk ik een stuk makkelijker. Maar er is gewoon totaal geen aanbod meer vanuit Italië behalve auto's die onnodig groot, duur en/of onpraktisch zijn....áls er überhaupt al aanbod is.
Mijn Abarth is geweldig leuk (230pk, sper etc), maar het merk staat gewoon stil. Ze bouwen al 15 jaar dezelfde auto terwijl de concurrentie hun aan alle kanten inhaalt.


Evora is ook cool, maar echt serieus duur man!. Nieuw 100-150K ofzo.

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

Geplaatst: wo jun 29, 2022 18:26
door Veloce
Ik vind het niet eens zo'n gekke vergelijking. Want als ik financieel in staat was om zo'n keuze te maken, zou mijn shortlist niet eens heel anders zijn.
De Giulia Q is toch een achterwiel aangedreven Alfa, en heeft daardoor een streepje voor. Maar het is ook een grote en akelig snelle sedan, en dat moet ook wel passen met hoe en waar je rijdt.
Een Yaris GR is echt een machtig gaaf apparaat, en oprecht een van de vetste auto's die de afgelopen 10 jaar gebouwd is. Een full-on homologatie special zonder compromissen. Dat ding lijkt echt 0,0 technisch op een Yaris maar is gewoon een WRC auto met airco en kenteken.


Precies dit dus! Mensen zien alleen dat Toyota-logo, maar die Japanners doen precies wat bijv Lancia 35 jaar geleden deed en wat wij als autoliefhebbers willen.