Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aankoopadvies Alfa 147 GTA

ma mar 04, 2019 15:55

Het grootste nadeel van "geen sper" vind ik dat continu "schaatsen" van de auto bij acceleratie. Geen rust in het stuur. Een FDW auto met flink vermogen en koppel zónder sperdiff is, ehh, tja.... Niet fijn.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

147
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: ma feb 25, 2019 00:06

Re: Aankoopadvies Alfa 147 GTA

vr mar 08, 2019 12:28

Beste Forum-leden,

Iedereen bedankt voor de bijdrage(n)!
Gisteren ben ik bij Sam van Dalen Italië in de polder geweest
om de auto te bezichtigen en uiteraard te proefrijden.

Het eerste wat me opviel toen ik er aankwam was een parelmoer witte 147 GTA :lol:
Afbeelding

Eerst even in de showroom rond gekeken, waar hij o.a. nog een Alfa Romeo SZ had staan, een Alfa Romeo 1300 (GT) Junior
geloof ik, nog een zwarte 147 GTA, een paar 156 GTA's en nog wat Fiat/Abarth's + Maserati's.
Bij Italië in de polder draait uiteraard alles om Italiaanse auto's...

De dag er voor had ik nog met Joep gebeld van Sam v. Dalen en die vertelde mij dat er iemand van
de keuring kwam om half 2, omdat er nog een geïnteresseerde was...

De rit vanuit Zeeland was ruim 250km enkel en we waren om half 9 vertrokken, maar rond half 12-kwart voor 12 uiteindelijk
bij Sam v. Dalen. Na even rondgekeken te hebben in de showroom zat er toch redelijk wat haast achter, want de meneer
van Autocoach kwam al om half 2 en die wilden ze nog op tijd afbellen als ik de auto kocht...

Snel even een proefrit gemaakt...eerst starte de rode 147 GTA die buiten stond en daarna was het mijn
beurt om de auto te starten.....wat een geluid zit er in die Busso!
Echt een genot om mee te rijden en ik kan niet wachten tot ik de auto over 2 weken vanuit Opmeer
naar Zeeland kan rijden!
Tijdens het rijden viel behalve het geluid me wel op dat het display van de kilometerstand aan het knipperen
was, Sam vertelde dat dit om een storing ging en makkelijk opgelost kon worden.
Iemand die hier meer over weet te vertellen?

De man van Autocoach was toch al gearriveerd helaas toen ik terugkwam van de proefrit....dus die was
voor niets gekomen. Hij kwam overigens voor iemand uit Frankrijk die de auto zou kopen als
hij goedgekeurd werd.
Het voelde een beetje minder 'relaxt' met de druk die ik voelde van de andere potentiële koper,
maar ik heb hem gekocht en hoop dat ik er lang van kan genieten zonder grote kosten!

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aankoopadvies Alfa 147 GTA

vr mar 08, 2019 16:38

Proficiat man ! Bijzondere auto in een bijzondere kleur, met een waanzinnige motor. Ik wens je vele probleemloze kilometers !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Scalino
Full Member
Full Member
Berichten: 470
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 23:03

Re: Aankoopadvies Alfa 147 GTA

vr mar 08, 2019 19:22

Gefeliciteerd! Lekker van gaan genieten :thumbs:
Tim

'66 1600 Ti
'69 GT 1300 Junior
'03 156 GTA SW

Gebruikersavatar
Rangco
Junior Member
Junior Member
Berichten: 60
Lid geworden op: ma jul 17, 2006 21:02

Re: Aankoopadvies Alfa 147 GTA

vr mar 08, 2019 20:15

Gefeliciteerd! Mooi ding hoor!

Gaat vast veel plezier opleveren :-)
Alfa GT 3.2

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: Aankoopadvies Alfa 147 GTA

zo mar 10, 2019 14:07

Gefeliciteerd, met de aankoop van de GTA.

Wat betreft het knipperen van de km stand zou ik wel even zwart op wit hebben dat de ECU goed is. Deze is helaas een van de weinige kwestbare delen van de 3.2. motor, weet ik uit ervaring.
Tevens zou ik verzoeken het zwarte kleppendeksel en plenium weer origineel te maken. :wink:

Succes met het aftellen tot de dag dat je ermee naar Zeeland mag rijden.
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: Aankoopadvies Alfa 147 GTA

zo mar 10, 2019 14:46

Btw aangaande 3.2 ECU leesvoer voor een regenachtige zondag en symptomen of er mogelijk wat problemen aan zitten te komen....

https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta/

Voordeel van wonen in Zeeland is dan weer dat je voor GTA delen mogelijk de grootste voorraad om de hoek hebt zitten in Westdorpe. Doe Ed de groeten. :lol: :wink:
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Gebruikersavatar
ducaatje996
Newbie
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: za feb 11, 2012 16:47
Locatie: apeldoorn

Re: Aankoopadvies Alfa 147 GTA

zo mar 10, 2019 17:16

Gefeliciteerd, met de aankoop van de GTA.

Wat betreft het knipperen van de km stand zou ik wel even zwart op wit hebben dat de ECU goed is. Deze is helaas een van de weinige kwestbare delen van de 3.2. motor, weet ik uit ervaring.
Tevens zou ik verzoeken het zwarte kleppendeksel en plenium weer origineel te maken. :wink:

Succes met het aftellen tot de dag dat je ermee naar Zeeland mag rijden.
Inderdaad even goede afspraken maken over de ECU. Volgens mij heeft deze auto in het verleden een kapotte ECU gehad (toen hij nog te koop stond in Nunspeet) Weet niet of daar een vervangende ECU in is gekomen.
Wel een prachtige auto, heel veel plezier ermee

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Aankoopadvies Alfa 147 GTA

zo mar 10, 2019 20:30

Sam vertelde dat dit om een storing ging en makkelijk opgelost kon worden.
Dan kan hij dat makkelijk even voor je oplossen. Toch?

.

Gebruikersavatar
esvida
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: za mar 19, 2005 23:36

Re: Aankoopadvies Alfa 147 GTA

wo apr 03, 2019 16:53

wat ga je met de witte 147 1.6 doen?
alfas in het verleden passen niet hieronder.

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: Aankoopadvies Alfa 147 GTA

zo apr 28, 2019 10:55

Hallo topic starter Simon....hoe is het afgelopen met de aanschaf van de GTA? Is het witte apparaat nog naar Zeeland gegaan of ....het nl erg stil gebleven nadien.
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

147
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: ma feb 25, 2019 00:06

Re: Aankoopadvies Alfa 147 GTA

zo mei 05, 2019 20:32

Beste Forum-leden nog bedankt voor de reacties!
Excuses voor de late reactie, maar ik ben al een tijd niet op het forum geweest.

Zoals eerder vermeld heb ik de auto gekocht en ben ik er mee naar Zeeland gereden.
De terugrit is prima verlopen, het enige wat me opviel is dat de auto behoorlijk verbruikt!

Ik ben met ongeveer een halve tank gestart in Opmeer, maar nabij Breda heb ik er toch
even wat bijgetankt, want dat had ik niet gered anders...en ik heb toch echt nog vrij
'netjes' gereden.

De auto klinkt wel erg lekker: stationair maakt hij al een zwaar geluid en bij 'doortrekken'
hoor je hem lekker brullen, met dank aan de K&N filter en D&M demper!
Ik ben wel nog niet boven de 5000 toeren geweest... :oops:

De knipperende km-stand is overigens verholpen, dit lag blijkbaar aan een verkeerde raamschakelaar.
Nu heb ik er een stuk of 5 keer mee gereden en hij start iedere keer goed, heb niet
het idee dat er een probleem is met de ECU.

@Esvida: Het betreft geen witte Alfa Romeo 147 1.6 TS, maar een zwarte, die
ik momenteel nog gebruik als dagelijkse auto.
Later komt er waarschijnlijk een Mito voor in de plaats, tenzij dat
ik een hele nette, niet te dure 147 tegenkom...

Er zijn nog wat kleine zaken die ik eerst moet verhelpen; zo komt het
zonnescherm regelmatig naar beneden aan de bestuurderskant en hangen
er na iedere rit wat druppeltjes koelvloeistof aan het reservoir, een andere klem
heeft dit helaas niet verholpen. Nu eerst kijken of er in de slang misschien een scheurtje
zit en anders zit er waarschijnlijk een haarscheurtje in het reservoir.

In de toekomst zou ik graag het kleppendeksel en plenum weer de originele kleur geven i.p.v.
zwart zoals aangegeven door MiaGiulia.

Ik ben ook nog op zoek naar een nette set 18 inch Tooras liefst zonder stoeprandschade.
Als iemand deze heeft voor een nette prijs en evt. kan spuiten dan hoor ik dit graag! :thumbs:

Momenteel ben ik verzekerd op taxatiewaarde via youngtimer-verzekering (Reus-verzekeringen).
Zijn er mensen die hier nog ervaring mee hebben?

Bedankt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aankoopadvies Alfa 147 GTA

zo mei 05, 2019 21:29

Nog niet boven 5000 toeren geweest ?? Bij 5000 begint het feestje pas écht !

Je hebt een bloedjemooie vtrouw, zij is stapelgek op je, jij op haar, maar je wilt geen seks ? :-k
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: Aankoopadvies Alfa 147 GTA

di mei 07, 2019 16:16

Beste Forum-leden nog bedankt voor de reacties!
Excuses voor de late reactie, maar ik ben al een tijd niet op het forum geweest.

Zoals eerder vermeld heb ik de auto gekocht en ben ik er mee naar Zeeland gereden.
De terugrit is prima verlopen, het enige wat me opviel is dat de auto behoorlijk verbruikt!

Ik ben met ongeveer een halve tank gestart in Opmeer, maar nabij Breda heb ik er toch
even wat bijgetankt, want dat had ik niet gered anders...en ik heb toch echt nog vrij
'netjes' gereden.
Op basis van halve tank bijvullen krijg je naar mijn ervaring een verkeerd beeld van het verbruik. Gewoon vol tanken die GTA en dan nadien weer voltanken, dan weet je het verbruik.
Mijn ervaring met de GTA is als de tankmeter eenmaal voorbij de helft is gezakt, het resterende deel vele malen vlotter de tank uit gaat. :lol: als bij een volle tank aanduiding. Dus doe jezelf een plezier en vol gooien die tank. :wink:
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Gebruikersavatar
nickdb07
Member
Member
Berichten: 114
Lid geworden op: vr dec 16, 2016 13:52
Locatie: Spui, Zeeland

Re: Aankoopadvies Alfa 147 GTA

di mei 07, 2019 21:28

Beste Forum-leden nog bedankt voor de reacties!
Excuses voor de late reactie, maar ik ben al een tijd niet op het forum geweest.

Zoals eerder vermeld heb ik de auto gekocht en ben ik er mee naar Zeeland gereden.
De terugrit is prima verlopen, het enige wat me opviel is dat de auto behoorlijk verbruikt!

Ik ben met ongeveer een halve tank gestart in Opmeer, maar nabij Breda heb ik er toch
even wat bijgetankt, want dat had ik niet gered anders...en ik heb toch echt nog vrij
'netjes' gereden.

De auto klinkt wel erg lekker: stationair maakt hij al een zwaar geluid en bij 'doortrekken'
hoor je hem lekker brullen, met dank aan de K&N filter en D&M demper!
Ik ben wel nog niet boven de 5000 toeren geweest... :oops:

De knipperende km-stand is overigens verholpen, dit lag blijkbaar aan een verkeerde raamschakelaar.
Nu heb ik er een stuk of 5 keer mee gereden en hij start iedere keer goed, heb niet
het idee dat er een probleem is met de ECU.

@Esvida: Het betreft geen witte Alfa Romeo 147 1.6 TS, maar een zwarte, die
ik momenteel nog gebruik als dagelijkse auto.
Later komt er waarschijnlijk een Mito voor in de plaats, tenzij dat
ik een hele nette, niet te dure 147 tegenkom...

Er zijn nog wat kleine zaken die ik eerst moet verhelpen; zo komt het
zonnescherm regelmatig naar beneden aan de bestuurderskant en hangen
er na iedere rit wat druppeltjes koelvloeistof aan het reservoir, een andere klem
heeft dit helaas niet verholpen. Nu eerst kijken of er in de slang misschien een scheurtje
zit en anders zit er waarschijnlijk een haarscheurtje in het reservoir.

In de toekomst zou ik graag het kleppendeksel en plenum weer de originele kleur geven i.p.v.
zwart zoals aangegeven door MiaGiulia.

Ik ben ook nog op zoek naar een nette set 18 inch Tooras liefst zonder stoeprandschade.
Als iemand deze heeft voor een nette prijs en evt. kan spuiten dan hoor ik dit graag! :thumbs:

Momenteel ben ik verzekerd op taxatiewaarde via youngtimer-verzekering (Reus-verzekeringen).
Zijn er mensen die hier nog ervaring mee hebben?

Bedankt.

Afbeelding
Hey dat is bij snoodijk staan onze auto’s ook in onderhoud, op dit moment staat onze 147 GTA voor een waterpompwissel aangezien het lager hoorbaar was, wordt meteen een Q2 diff in geplaatst. Als je de weg naar Spui kan vinden ben je van harte welkom om je GTA te showen!
Alfa Romeo 156 1.8 TS Novitec Turbo

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”