Gebruikersavatar
Cees SB 0955
Newbie
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: za sep 05, 2009 23:44
Locatie: Lei-jûh...
Contacteer: Website

Aankoop Alfa 147 voor Bassist

vr feb 04, 2011 20:36

Heren / Dames Alfisti,
Ik kreeg via het basgitaar-forum onderstaande vraag:

"Hoe beoordeel jij de 147 kwalitatief gezien, Cees? Ze staan nogal eens te koop voor vriendelijke prijzen... Enneh, hoe ruim zijn die bakkies achterin? Als in: voor spullen..."

Qua spullen bedoelt hij wellicht of er een flinke basversterker ingaat, een of meerdere basgitaren en wellicht nog wat effectapparatuur, kistje met kabels etc. Misschien rijdt de gitarist ook mee en de zanger(es), dus moeten het mengpaneel, nog een versterker en 3 gitaren plus een zanginstallatie er ook nog bij kunnen... In hoeverre is dit te doen en hoe is de 147 op zich? Antwoorden een beetje duidelijk/helder formuleren aub. Alvast dank.
Edit: ik rijd zelf een 164 en daar past geen basgitaar achterin, alleen 3 dooie maffiosi....
ALFA ROMEO 164 Super 2.0 T.Spark '98


KEEP ON BURNING!!

WWW.SIDEBURNS.NL De stoerste club van Nederland

Gebruikersavatar
Alfissimo
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 00:29
Locatie: Kleine-Brogel
Contacteer: Website

RE: Aankoop Alfa 147 voor Bassist

vr feb 04, 2011 20:51

Ik heb een 147 gehad, en met de achterbank plat kan je daar toch best veel in kwijt. Heb er regelmatig velgen en dergelijke mee geladen. Is een leuke auto om mee te rijden, de Jtd's zijn ook vrij vlot.
Bij de Twin Sparks is vooral de 1.6 nogal gevoelig, en bij de Selespeed durft de versnellingsbak ook wel eens te sneuvelen.
Voor meer info zou ik eens kijken op www.alfa147club.nl
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'82 Alfasud 1.5 Ti
'84 Alfasud Sprint 1.5 Qv
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA
'97 145 2.0 QV
'02 Spider 2.0 TS
'05 Spider 2.0 TS
Squadra Alfisti - Classic Alfa Romeo Parts

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Aankoop Alfa 147 voor Bassist

ma feb 07, 2011 18:07

kijk, basgitaren en alfa's, een mooiere combinatie is er bijna niet!!! :thumbs:

Moet het zelf ook maar weer eens oppakken :oops: :roll:

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8820
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: Aankoop Alfa 147 voor Bassist

ma feb 07, 2011 23:04

Qua spullen bedoelt hij wellicht of er een flinke basversterker ingaat, een of meerdere basgitaren en wellicht nog wat effectapparatuur, kistje met kabels etc. Misschien rijdt de gitarist ook mee en de zanger(es), dus moeten het mengpaneel, nog een versterker en 3 gitaren plus een zanginstallatie er ook nog bij kunnen... In hoeverre is dit te doen?
Zeker met 3 man lijkt die belading me op zijn best onprettig. Bank in delen neerklappen en je kunt de 2 versterkers en het mengpaneel met wat goede wil misschien wel op de vloer kwijt, maar dan moet je alle (bas)gitaren daar bovenop gaan stapelen. Zelfs als ze allemaal in flightcases zitten gaat dat schuiven. Óf de bestuurder/bijrijder krijgt ze steeds tegen de rugleuning, en/óf degene achterin (die al niet overdreven ruim zit) zit constant de flightcases tegen te houden.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Cees SB 0955
Newbie
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: za sep 05, 2009 23:44
Locatie: Lei-jûh...
Contacteer: Website

Re: Aankoop Alfa 147 voor Bassist

wo feb 09, 2011 21:39

Qua spullen bedoelt hij wellicht of er een flinke basversterker ingaat, een of meerdere basgitaren en wellicht nog wat effectapparatuur, kistje met kabels etc. Misschien rijdt de gitarist ook mee en de zanger(es), dus moeten het mengpaneel, nog een versterker en 3 gitaren plus een zanginstallatie er ook nog bij kunnen... In hoeverre is dit te doen?
Zeker met 3 man lijkt die belading me op zijn best onprettig. Bank in delen neerklappen en je kunt de 2 versterkers en het mengpaneel met wat goede wil misschien wel op de vloer kwijt, maar dan moet je alle (bas)gitaren daar bovenop gaan stapelen. Zelfs als ze allemaal in flightcases zitten gaat dat schuiven. Óf de bestuurder/bijrijder krijgt ze steeds tegen de rugleuning, en/óf degene achterin (die al niet overdreven ruim zit) zit constant de flightcases tegen te houden.
Ik vroeg ook niet of het comfortabel was, maar wat ongeveer de limit is. Deze variant past dus volgens jou? Of juist niet? Ik weet niet hoe groot de versterkers zijn die ze gebruiken. Denk dat de zangeres dan maar met de drummer moet meerijden....
Ik zal het iig door mailen. Wel bedankt voor de info.
ALFA ROMEO 164 Super 2.0 T.Spark '98


KEEP ON BURNING!!

WWW.SIDEBURNS.NL De stoerste club van Nederland

Gebruikersavatar
Stefan J
Full Member
Full Member
Berichten: 299
Lid geworden op: ma mar 05, 2007 19:40
Locatie: emmeloord

RE: Aankoop Alfa 147 voor Bassist

vr feb 11, 2011 19:19

Als de achterbank plat gaat zou er best wat in gaan, ik gebruik zelf de peuboot 806 voor mijn bassen/gitaren en versterkers, dit ga ik niet in een 147 kunnen stoppen zonder de bank plat te gooien.
Dus de ideale bandauto is helaas geen alfa :(
Maar hij is wel te koop :mrgreen:
Nu in bezit: 33 1.5TI een Mito en een transit camper😁

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”