Gebruikersavatar
fly-by
Member
Member
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 22, 2010 17:44
Locatie: Waregem (BE)

opzoek naar gt of giulia in belgie

di dec 14, 2010 18:13

dag mensen,

Ik lees al een tijdje mee, vooral om info te verzamelen over oude gt's en giulia's.
Mijn naam is Jorem ben 27 jaar en woon in belgie, ik heb al een 145td gehad en nu een aantal jaar een 156jtd ti sw uit 2005.
Het is altijd al een verlangen geweest om er een oldtimer bij te hebben om in de vrije tijd aan te knutselen.
Het is niet de bedoeling om een totale restauratie uit te voeren maar het is de bedoeling om veel
te leren met een goede basis en in de loop der tijd helemaal in orde te zetten. Dus aan een rotte carrosserie (waarbij je dorpels moet vervangen enz)
begin ik niet. Maar minimaal laswerk is geen probleem. Op motorisch vlak moet ik nog veel leren, maar al doende leert men.

De plannen om een oude alfa te kopen nemen nu concrete vormen aan en de zoektocht is begonnen.
Ik heb een budget tot max 7500euro naar gelang de staat van de alfa natuurlijk kan ik dit bedrag uitgeven.

Ik heb al het internet afgezocht. Maar er is niet veel keuze dunkt me. Nu beperk ik mij ook tot het zoeken in belgie.

http://nl.kapaza.be/belgie/alfa-romeo-t ... 702708.htm
korte reactie van de verkoper:
"de motor is perfect de carrosserie is 10 jaar geleden gerestaureerd"


http://nl.kapaza.be/belgie/alfa-romeo-a ... 851184.htm
korte reactie van de verkoper:
"Ik ben een liefhebber en dit is een auto van een vriend van me. Italiaansegoede basis 2 jaar geleden zeer mooi gespoten. De onderkant is nietaangekomen en 2 plaatsen moeten gelast worden. Motor is zeer goed en zoals vermeld goed afgesteld met 2 webers ipv 1 solex."

Tips en zwakke punten die ik zeker moet controleren als ik ga kijken bij deze alfa's zijn natuurlijk meer dan welkom.
En ook ook een prijsindicatie van hoeveel uit te geven voor wat ik zoek is welkom.

Vriendelijke groet, Jorem
gelieve niet op mijn bella te zeveren!

Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1089
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

RE: opzoek naar gt of giulia in belgie

di dec 14, 2010 19:59

Voor dat budget moet je een nette gezonde Giulia kunnen vinden, of een redelijke GT junior.
De witte Giulia is inderdaad van een liefhebber die hier af en toe ook op het forum zit.
Er staat ook een GT junior "brievenbusje" te koop van een forummer uit België, die mij wel interessant lijkt: http://nl.kapaza.be/belgie/alfa-romeo-g ... 233545.htm
Roest is probleem nummer één, mechanische onderdelen zijn nog voldoende verkrijgbaar. Je kan bijvoorbeeld beginnen met een 1300, en die achteraf upgraden met een 1750- of 2000-blok (is zo over te zetten).
Ook op www.alfaspeed.nl is heel wat specifieke giulia-info te vinden.
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Gebruikersavatar
fly-by
Member
Member
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 22, 2010 17:44
Locatie: Waregem (BE)

RE: opzoek naar gt of giulia in belgie

wo dec 15, 2010 18:19

hey Elio, bedankt voor je input.
Die brievenbas had ik ook gezien. Ik zal Dave eens een pb sturen deze week.
Het is nog niet geheel dringend hoor om er een oudje bij te hebben. Mar tegen April wil ik wel zowieso
voorzien zijn. Het aanbod is niet geheel groot, er zijn er nu 3 waarin ik eventueel intresse heb. Thats it.
Ik hoop dat er de komende maanden wel wat meer gt's of giulia's voorbij komen. Mss zit er
dan eentje vor mij tussen :D

Enige optie is ook nog een geheel originele vanuit nederland inporteren, eentje zoals deze, maar was net te laat :x

http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=51973

groet Jorem
gelieve niet op mijn bella te zeveren!

Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1089
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

RE: opzoek naar gt of giulia in belgie

wo dec 15, 2010 19:54

Het is een feit dat het aanbod in NL veel groter is dan in B, dus importeren is zeker het overwegen waard (ik heb de mijne ook uit NL gehaald om die reden) 8)
Als je hem op Oldtimerplaten wil inschrijven, is invoeren echt niet moeilijk; als je hem op gewone platen wil inschrijven, moet je wel nog een gelijkvormigheidskeuring ondergaan. Hou er in dat geval ook rekening mee dat een auto die in NL door de APK geraakt, niet noodzakelijk in B door de keuring geraakt, zeker als hij niet 100% origineel is.
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

joerie
Junior Member
Junior Member
Berichten: 62
Lid geworden op: za dec 26, 2009 17:08

RE: opzoek naar gt of giulia in belgie

wo dec 15, 2010 21:01

Beste,

Ook ik ben op zoek gegaan in Nederland meer kans om een goed exemplaar te vinden.
Ben met transitplaten naar Belgie gereden, transitplaten regelen is in Nederland zo geregeld.
Dat de keuring anders is in Belgie kan ik alleen maar beamen, afkeur op niet originele onderdelen vb: iets kortere veren.
Veel succes met je zoektocht!

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2229
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: opzoek naar gt of giulia in belgie

wo dec 15, 2010 21:09

En deze dan? In Belgie, van een forummer en lijkt me aardig in de (prijs) richting ook nog...
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
fly-by
Member
Member
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 22, 2010 17:44
Locatie: Waregem (BE)

Re: RE: opzoek naar gt of giulia in belgie

wo dec 15, 2010 23:20

Het is een feit dat het aanbod in NL veel groter is dan in B, dus importeren is zeker het overwegen waard (ik heb de mijne ook uit NL gehaald om die reden) 8)
Als je hem op Oldtimerplaten wil inschrijven, is invoeren echt niet moeilijk; als je hem op gewone platen wil inschrijven, moet je wel nog een gelijkvormigheidskeuring ondergaan.
moet je voor oldtimerkeuring een geen gelijkvormigheids attest aanvragen bij de invoerder dan?
gelieve niet op mijn bella te zeveren!

Gebruikersavatar
fly-by
Member
Member
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 22, 2010 17:44
Locatie: Waregem (BE)

Re: RE: opzoek naar gt of giulia in belgie

wo dec 15, 2010 23:43

En deze dan? In Belgie, van een forummer en lijkt me aardig in de (prijs) richting ook nog...
Die brievenbus had ik ook gezien. Ik zal Dave eens een pb sturen deze week.
groet Jorem
gelieve niet op mijn bella te zeveren!

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1191
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: opzoek naar gt of giulia in belgie

do dec 16, 2010 00:26

Voor O keuring niet. Wel een origineel fabrieksplaatje,chassisnummer, laatste inschrijvingsbewijs, douanevignet, gevarendriehoek.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
fly-by
Member
Member
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 22, 2010 17:44
Locatie: Waregem (BE)

RE: opzoek naar gt of giulia in belgie

do dec 16, 2010 05:00

zo dat wist ik niet...
Dat maakt het allemaal wel heel makkellijk!
Een nederlandse wagen importeren wordt dan zeker een mogelijkheid.

Stel ik wil een 1.3 op papier invoer met een 2 liter in, geeft dit probleem voor
de oldtimer keuring? Denk niet dat een 2 liter nord blok uiterlijk veel verschillen toont
met een 1.3 liter nord blok?
gelieve niet op mijn bella te zeveren!

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1191
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: opzoek naar gt of giulia in belgie

do dec 16, 2010 05:53

Toont uiterlijk enkel verschillen voor kenners, hoe groot is de kans dat je die gaat tegenkomen bij de autokeuring? :) Cilinderinhoud staat int groot van voor op de cilinderkop.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: opzoek naar gt of giulia in belgie

do dec 16, 2010 09:25

Ik zou ook eens naar die van Jef gaan kijken. Lijkt mij een koopje.
Toont uiterlijk enkel verschillen voor kenners, hoe groot is de kans dat je die gaat tegenkomen bij de autokeuring? :) Cilinderinhoud staat int groot van voor op de cilinderkop.
Nee hoor, alleen te herkennen aan de hoogte tussen kop en bovenzijde waterpomp en aan het symbool op de cilinderkop, die 2.0 op de kop wil helemaal niets zeggen.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

BUN0006
Member
Member
Berichten: 192
Lid geworden op: wo dec 30, 2009 17:15

Re: RE: opzoek naar gt of giulia in belgie

do dec 16, 2010 12:51

Het is een feit dat het aanbod in NL veel groter is dan in B, dus importeren is zeker het overwegen waard (ik heb de mijne ook uit NL gehaald om die reden) 8)
Als je hem op Oldtimerplaten wil inschrijven, is invoeren echt niet moeilijk; als je hem op gewone platen wil inschrijven, moet je wel nog een gelijkvormigheidskeuring ondergaan. Hou er in dat geval ook rekening mee dat een auto die in NL door de APK geraakt, niet noodzakelijk in B door de keuring geraakt, zeker als hij niet 100% origineel is.
Dat gelijkvormigheidsattest stelt echt niet veel voor. Even de juiste personen aanspreken en je hebt het zo in handen zonder dat de wagen moet getoont worden. Zou het zeker overwegen om te importeren, en vooral geduld hebben...

Trek je van die cc's ook niets aan, mannen van de keuring zien dat niet. (maar er zijn van die uitzonderingen :p)

Gebruikersavatar
fly-by
Member
Member
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 22, 2010 17:44
Locatie: Waregem (BE)

Re: RE: opzoek naar gt of giulia in belgie

do dec 16, 2010 17:22

Ik zou ook eens naar die van Jef gaan kijken. Lijkt mij een koopje.
welke is dat?



Dat gelijkvormigheidsattest stelt echt niet veel voor. Even de juiste personen aanspreken en je hebt het zo in handen zonder dat de wagen moet getoont worden. Zou het zeker overwegen om te importeren, en vooral geduld hebben...

Trek je van die cc's ook niets aan, mannen van de keuring zien dat niet. (maar er zijn van die uitzonderingen :p)
voor het gelijkvormigheids attest heb ik Macadam en het telnr van Pierre Odin.
gelieve niet op mijn bella te zeveren!

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: opzoek naar gt of giulia in belgie

do dec 16, 2010 20:02

Ik zou ook eens naar die van Jef gaan kijken. Lijkt mij een koopje.
welke is dat?
Mi scusi
Ik bedoelde natuurlijk Dave :oops:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”