Gebruikersavatar
Steven 33
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 895
Lid geworden op: di apr 19, 2005 16:50
Locatie: Utrecht

Merk gereedschap - doppenset + momentsleutel

wo jul 27, 2005 17:47

Ciao,

Ik wil een doppenset en een moment sleutel kopen voor het klussen. Heb vandaag wat winkels bezocht en heb de volgende merken gezien:
  • Gedore --> rammend duur maar super kwaliteit
    Teng Tools
    Iron Side
    Scandia
    En.....Proxxim
Ik weet dat Gedore het einde is maar zoveel geld heeft deze stakker helaas niet :cry: :cry: .Omdat er toch gewerkt moet worden aan het bakkie, ben ik met name benieuwd wat de mening over Teng Tools is EN of iemand Proxxim kent? Is een Duits merk. Ik heb een mooi setje(nummer3849) van teng tools gezien voor 178E. Alle doppen van 8-32, bitjes, imbus, slagmoersleutel en moment sleutel tot 103Nm.

Alle eerlijke (opbouwende) kritiek (ervaringen) is (zijn) welkom.

Ciao

Steven

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Merk gereedschap - doppenset + momentsleutel

wo jul 27, 2005 17:52

Gedore is natuurlijk Top.

Redelijk alternatief is een doppenset van Mannesmann. Zit in groen kunstof koffertje en is behoorlijk goed van kwaliteit, maar iets minder qua roestbestendigheid. Af en toe ff WD 40 erop dus.(Komplete set in 1/2 " 96 delig kost ca 90 Euro.)

De andere namen die je noemt heb ik et niet zo op... :shock: maar daarvan is Scandia denk ik nog het minst beroerd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Luc33
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:04
Locatie: Groningen

RE: Merk gereedschap - doppenset + momentsleutel

wo jul 27, 2005 19:16

Stahlwille
Hazet
Snap-on
..........
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: Merk gereedschap - doppenset + momentsleutel

wo jul 27, 2005 19:18

Ik heb al meer dan 20 jaar een doppenset van King Tony, niet duur en SUPER kwaliteit :!:
Wat ik daar al niet allemaal mee heb gedaan.. :oops: ,maar het spul geeft geen krimp :wink:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
roberto
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 965
Lid geworden op: di dec 28, 2004 08:19
Locatie: Hengelo Ov
Contacteer: Website

RE: Merk gereedschap - doppenset + momentsleutel

wo jul 27, 2005 19:49

Ik heb een doppenset van Rahsol, komt uit de fabriek van Gedore is alleen een stuk goedkoper.
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

Gebruikersavatar
Steven 33
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 895
Lid geworden op: di apr 19, 2005 16:50
Locatie: Utrecht

RE: Merk gereedschap - doppenset + momentsleutel

wo jul 27, 2005 21:01

En ik maar denken dat iedereen Teng Tools een prima tweede optie zou vinden :? ..hahaha..nou..goed.

Het laatste merk heet dus niet Proxxim, maar Proxxon. (Of wist iedereen dat behalve ik :oops: )

Ik hoor dus nu zo 1-2-3 vif nieuwe merken, waarvan ik alleen Snap-on ken. Is Teng Tools dan echt een buk merk...zo ja waarom? Verkoper meldde dat als er iets kapot gaat, zoals dop of ratel je bijna altijd een nieuwe krijgt...of is dat mooier voorgedaan dan het is?

Wat vind de rest van Mannesman?

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: Merk gereedschap - doppenset + momentsleutel

wo jul 27, 2005 21:12

ik heb diversen (doppen)sets, v gedore tot praxis (lux ofzo)
en voor de hobby doet die praxis het nog steeds prima
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 648
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Wilp

RE: Merk gereedschap - doppenset + momentsleutel

wo jul 27, 2005 21:58

Onlangs op aanraden van iemand die erg kritisch is op gereedschap een 3/8" dopsetje van Tengtools gekocht.
Ik heb het nog te weinig gebruikt om je een advies op basis van mijn eigen ervaring te geven, maar de prijs kwaliteit verhouding lijkt me zeker voor hobby gebruik prima.

Misschien een open deur, maar bezuinig niet op gereedschap. Goed gereedschap sleutelt zoveel fijner en is uiteindelijk goedkoper. Kun je er over 25 jaar ook nog mee aan je oldtimer Alfa Brera sleutelen. :wink:
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Merk gereedschap - doppenset + momentsleutel

wo jul 27, 2005 22:24

Heb zelf een sterke voorkeur voor Gedore en Rahsol.
Proxxon ken ik nog wel van bij een maatje vroegah; was toen een hele mooie complete doppenset in kunststof voor een normaal bedrag en t werkte nog lekker ook...
Facom ben ik niet kapot van (hoewel die als een van de weinigen een ratel met 48tandskrans hebben waar de meeste andere merken maar 24 tanden doen; kun je op plekken waar je eigenlijk geen 'slag' kunt maken met de facom toch een beetje draaien... :wink: )
Snap on; de prijs is mi voor 50% de naam; schroevendraaiers bv zijn absoluut ruk zeker te weten. :shock: :twisted:
Als je prijs telt op hooggepolijste sleutels voor belachelijk veel geld moet je daar zijn.... :roll: (nog een nadeel, t wordt gejat bij het leven!)
Maar als je echt gereedschap voor het leven wilt: Stahlwille, Elora of Belzer. :thumbs:
En zoals hier boven al gezegd goede spullen daar heb je dus over 25 jaar nog gemak van...
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Steven 33
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 895
Lid geworden op: di apr 19, 2005 16:50
Locatie: Utrecht

RE: Merk gereedschap - doppenset + momentsleutel

do jul 28, 2005 08:56

Ik hoorde in de winkel vaak de opmerking dat Gedore voor de echt professionele werkplaats is. Ik weet ook dat dat het enige échte merk is, maar ik kan het gewoon niet lappen. het beste alternatief tot nu toe is dus:

Mannesmann (zijn er meer mensen behalve @lfa@lgra die daar positief over zijn?)
Teng Tools
Stahlwille ( dat is toch net zo duur als Gedore)

ciao

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: Merk gereedschap - doppenset + momentsleutel

do jul 28, 2005 09:41

Ik ben langzaamaan mijn goedkope gereedschap ook aan het vervangen. Komt vooral Gedore voor in de plaats. Of Facom, dat ook professioneel is en aangezien mijn leverancier daar net dealer van geworden is stunt die nog wel met prijzen :-)

Als je het beetje bij beetje doet is het nog te overzien. Als je alles ineens wilt hebben is het een enorme uitgave...

Mannesmann schijnt goed te zijn, maar heb ik zelf geen ervaring mee, alleen via via van gehoord.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Mobster

RE: Merk gereedschap - doppenset + momentsleutel

do jul 28, 2005 09:50

Ik heb wel positieve ervaringen met Teng tools. Mijn ratel heb ik al 3 jaar, een hij doet het nog steeds perfect.

Soulfly
Member
Member
Berichten: 111
Lid geworden op: zo feb 13, 2005 09:13
Locatie: Groningen
Contacteer: ICQ

RE: Merk gereedschap - doppenset + momentsleutel

do jul 28, 2005 10:15

Ik ratel ondertussen al een paar jaar met Mannesmann en heb d'r al veel dingen met de ratel gedaan waar deze niet voor bedoeld is.

Roesten kan 't wel, maar als je daar niet zo heel hard op let heb je d'r eigenlijk weinig last van. 't ziet er alleen wat minder uit naar verloop van tijd. Functioneel en werken doet 't wel.

Het enige is dat o.a. de kruiskop bitjes niet helemaal sterk zijn, daarvan hebben we ze bijna allemaal (met 't kleine rateltje) in de loop van de tijd stuk gedraaid. 2e wat bij ons nu de geest heeft gegeven is de blokkering van 't kleine rateltje, nu ben ik af en toe een dopje kwijt omdat die dus van 't rateltje afvalt. Echt lastig, moah, niet echt verder voor de rest ben ik er absoluut dik te vreden over.

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Merk gereedschap - doppenset + momentsleutel

do jul 28, 2005 10:47

Ik ben begonnen met een gedore set ring / steek en een scandia doppenset.
De ratel heeft t een paar jaar terug opgegeven en toen gewoon een gedore ratel erbij gekocht.... De doppen 13 17 en 19 hebben het inmiddels ook begeven van scandia dus zijn ook vervangen door gedore... Als je het zo doet dan is het kwa prijs nog wel overzichtelijk.

Heb overigens ook mijn gedore ratel en gedore momentsleutel al eens gesloopt... Maar dat is in mijn geval gewoon kosteloos hersteld... Dus een maal bloeden en daarna de voordelen!

Leuk gereedschap voor niet te veel geld is van het merk Force... Weet alleen niet of er een nederlandse vertegenwoordiging voor is...
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

RE: Merk gereedschap - doppenset + momentsleutel

do jul 28, 2005 12:06

Rahsol is een goedkoop nevenmerk van Gedore, iets minder mooi gepolijst, maar even sterk. Heb ik 20 jaar geleden als student gekocht, echt een rib uit het lijf, maar is nog steeds als nieuw. Verder waren de dopppendozen van de Hema altijd best aardig, weet niet of ze die nog verkopen, ik had een klein setjes (3/8) en net als bralfa, af en toe een dopje vervangen (13) als het kapot gaat. Voor mij is Stahwille trouwens de echte top.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”