Na ook proefrijden in de Porsche Cayenne, en een BMW X5e45 nu de Giulia ingeruild voor een Stelvio 2.0TBi 280PK en 2300kg trekgewicht. De Porsche klinkt gaaf met zijn 4.8Turbo V8 alleen de angst voor alle opties de kapot kunnen gaan zoals luchtvering waren een drempel voor mij.
Ik las iemand hier voor een X5 koos, tja comfort-auto maar ik heb niet het idee dat 'ik rij' maar alle hulpsystemen en alle wegfiltering. Comfort, maar niet echt 'in control' lekker lichtvoetig sturen. Ook ondanks e-hulp en V6, best langzaam.
Kwam dan toch weer uit bij Alfa... Jammere blijf ik wel vinden dat de benzina varianten van Alfa allemaal zo rauw of rammelig klinken als ze koud zijn. Dat doet mijn 4C ook en de auto waarin ik ook wel eens van een kennis rij de Giulia Q 2.9 V6 ook (eigenlijk allemaal ok...ben kritisch). Voor die fijne loopcultuur moet je toch echt bij Porsche of BMW zijn in mijn persoonlijke vergelijk....(Rij ook een BMW e46 M3 en een 911
Oooh ja na een maand sturen in de Stelvio, nog steeds top en nu 320 Squadra PK's. Maar de easy entree (stoel naar achter) dat niet uit kan bij mijn versie