Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

ma jul 04, 2022 19:49

Ligt bij mijn vriend nog een S65 uit een e90 m3 op het schap. Komt in een VW Jetta mk1. :mrgreen:

Andere kennis heeft er eentje in zijn drift e30. Geluid is idd waanzinnig. Stond erbij dat het ding werd afgesteld op de bank. 8600 toeren is best indrukwekkend dan. =P~
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

do jul 07, 2022 08:42

Gisteren een proefrit gehad in de blauwe Q. Hele mooie auto, geen beschadigingen en die kleur is in het echt werkelijk fantastisch.
Maar hoe rijdt zo'n ding nou? Eigenlijk heel erg normaal! In N-modus stuurt het net zo direct en makkelijk als een 2-litertje. Koude start is overigens minder subtiel. :lol: In D-stand is hij een stuk agressiever, en ook serieus snel. Maar nog steeds is het allemaal heel makkelijk onder controle te houden. Je kunt de kont met gemak een stapje opzij laten zetten. Race-modud heb ik nauwelijks geprobeerd maar met 60km/u kun je gewoon nog steeds een streep trekken als je hem vloert.
Deze auto is zoals gezegd serieus snel, heel vermakelijk. hrb bewust een paar krappe weggetjes in het heuvelland gepakt waar ik vaker kom en dan loop je meteen tegen zn grootste beperking aan. Hij is zó snel dat je bijna nauwelijks vol gas kunt rijden.

Het formaat valt me overigens mee, hij is wel breed maar vond m niet te groot...al is t randje. Interieur is gewoon cool, ook kwalitatief meer dan prima voor mij. Achterin is hij denk ik zelfs krapper dan onze Astra; maar nog steeds voldoende.
Ik had wel t idee dat de thermostaat niet in orde was, temperatuur schommelde steeds tussen 4 streepjes (de middenstand) en 3 streepjes. Kans dat de thermostaat open blijft staan dus. Om die reden trad de start/stop ook niet in werking denk ik.
Ook stond de auto volgens de garage (tot vorig jaar Fiat/Alfa-dealer) op all-season banden. Maar toen vroeg ik hem of hij eigenlijk wel wist wat M+S betekende. #-o En zelfs al waren het allseasons, ik heb m gezegd dat een auto van 80K en 510pk best een setje fatsoenlijk rubber mag hebben. (Ze hebben de auto in februari binnen gekregen, dus die winterbanden zijn wel logisch dat ze er op zitten)

Voor mij is nu de vraag wat ik wil. Ik hink eigenlijk op 2 gedachten. Van de ene kant vraag ik me serieus af of deze auto niet te snel is om er fun mee te trappen. Maar van de andere kant wil ik juist mijn auto's een beetje "uit elkaar trekken". Daarmee bedoel ik te zeggen dat ik verschillende karakters wil hebben. De Abarth is mega mega fun, maar eigenlijk ook weer t beetje t zelfde als mijn oude Alfa's. Van die lekkere gooi en smijt auto's waarmee je nauwelijks normaal kunt rijden. Dat normaal kan rijden kan met zo'n Giulia echt makkelijk, zelfs met een Quadrifoglio.
En dat laatste trekt me dan weer aan, dat ik er ook eens lekker ontspannen mee kan rijden of makkelijker de familie mee kan nemen.


Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
__1337__
Full Member
Full Member
Berichten: 290
Lid geworden op: ma dec 19, 2011 13:48

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

do jul 07, 2022 10:51

De thermostaat is niet stuk hoor. De meter die jij bedoelt is de olietemperatuur meter. Staat vaak op 3 streepjes en bij goed boenderen 4 streepjes. Thermostaat stuk = MM storing. Start stop zou ik lekker niet gebruiken. Als hij al een Squadra Tuning heeft dan is er geen start-stop meer.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

do jul 07, 2022 11:40

Verrek, nu zie ik t ja.
Even plaatje geleend van internet, maar nu zie ik t pictogrammetje dat het inderdaad olietemp is.
Fijn trouwens, olie temp en/of druk vind ik belangrijke meters. Wel bijzonder dat er dan geen watertemp is.

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Ruviano
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 586
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 12:20

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

do jul 07, 2022 17:17

Stevig aan de prijs zou ik zeggen... Achterin vind ik de Q juist best ruim, maar dat heeft denk ik ook te maken met Carbon Sparco's vs de standaard sportstoelen. Het loont ook zeker de moeite om te in het buitenland te kijken voor een leuk exemplaar.
Alfetta 1800 - oliva - 1972
Alfetta 1800 - oliva - (1973/2016 Alfa Specials #1161601)
Alfa Sei - nero metallizato-1979
Giulia 1300 ti - bianco - 1969
Spider 1600 - bianco- 1966
Giulia Quadrifoglio- Bianco Trofeo - 2018

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

vr jul 08, 2022 08:31

en dan loop je meteen tegen zn grootste beperking aan. Hij is zó snel dat je bijna nauwelijks vol gas kunt rijden.
Hahaha hier moest ik even om lachen, je vindt het een beperking dat de auto zo veel potentie heeft dat je overal het gas niet kan vloeren?
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

vr jul 08, 2022 08:34

en dan loop je meteen tegen zn grootste beperking aan. Hij is zó snel dat je bijna nauwelijks vol gas kunt rijden.
Hahaha hier moest ik even om lachen, je vindt het een beperking dat de auto zo veel potentie heeft dat je overal het gas niet kan vloeren?

Ps. ook op all season banden staat meestal ook de codering M+S en/ of de sneeuwvlok: gewoon even type googlen. Sommige rijden in de winters op all season banden omdat de winterbanden dan vaak niet voldoen (NL-zachte winters of vanwege de D-plicht) en in de zomer op high perfomance zomerbanden.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

vr jul 08, 2022 17:59

en dan loop je meteen tegen zn grootste beperking aan. Hij is zó snel dat je bijna nauwelijks vol gas kunt rijden.
Hahaha hier moest ik even om lachen, je vindt het een beperking dat de auto zo veel potentie heeft dat je overal het gas niet kan vloeren?
Is dat zo raar dan? Op de openbare weg heb ik zelf meer plezier van 'slow car fast' dan van 'fast car slow'. Het is voor mij ook de reden om niet een kanon van 500 (of zo) pk te willen hebben.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

za jul 09, 2022 11:15

Wel echt een mooie kleur zeg :thumbs:

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1286
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

za jul 09, 2022 21:43

en dan loop je meteen tegen zn grootste beperking aan. Hij is zó snel dat je bijna nauwelijks vol gas kunt rijden.
Hahaha hier moest ik even om lachen, je vindt het een beperking dat de auto zo veel potentie heeft dat je overal het gas niet kan vloeren?
Is dat zo raar dan? Op de openbare weg heb ik zelf meer plezier van 'slow car fast' dan van 'fast car slow'. Het is voor mij ook de reden om niet een kanon van 500 (of zo) pk te willen hebben.
Ja eens. Ik rijd zelf een Giulietta QV en ook daar kun je in het dagelijks leven het volle potentieel zelden van benutten. En dan te bedenken dat een Giulia Q meer dan het dubbele vermogen heeft.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 820
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 19:53
Locatie: Veen, NB

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

zo jul 10, 2022 06:34

En nogmaals eens. Mijn huidige daily* is ook te snel om het snelheidspotetentieel echt te benutten. Dat gaat met ongeveer busso vermogen een stuk beter, en dus leuker.

* Belastingontduiker model 3 performance. Gaat hard, maar saai.

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

do jul 14, 2022 13:39

en dan loop je meteen tegen zn grootste beperking aan. Hij is zó snel dat je bijna nauwelijks vol gas kunt rijden.
Hahaha hier moest ik even om lachen, je vindt het een beperking dat de auto zo veel potentie heeft dat je overal het gas niet kan vloeren?
Is dat zo raar dan? Op de openbare weg heb ik zelf meer plezier van 'slow car fast' dan van 'fast car slow'. Het is voor mij ook de reden om niet een kanon van 500 (of zo) pk te willen hebben.
Ja vind ik wel raar. Maar verschillende meningen mogen er zijn he: misschien een generatiekloof verschil :wink: Als ik een moderne auto rijd wil ik niet een langzame auto waarmee ik plankgas kan rijden. Liever een supersnelle waarmee ik me moet inhouden maar ondertussen rete snel voortbeweeg met gevoel van vuur onder de rechtervoet. Als ik met een langzame auto het snelle gevoel wil hebben pak ik liever mijn oldtimer: dan lijkt het met 100km/u tenminste ook alsof ik race qua rijbeleving.

Een langzame moderne auto is voor mij hoe plankgas je ook rijdt gaaaaappp gewoon een langzame auto zonder beleving.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

ma mar 04, 2024 19:19

en dan loop je meteen tegen zn grootste beperking aan. Hij is zó snel dat je bijna nauwelijks vol gas kunt rijden.
Hahaha hier moest ik even om lachen, je vindt het een beperking dat de auto zo veel potentie heeft dat je overal het gas niet kan vloeren?
Is dat zo raar dan? Op de openbare weg heb ik zelf meer plezier van 'slow car fast' dan van 'fast car slow'. Het is voor mij ook de reden om niet een kanon van 500 (of zo) pk te willen hebben.
.... maar dat gezegd hebbende. Zo af en toe zie ik een Q voor rond of onder de 50k voorbij komen. Nog altijd veel geld, en inderdaad een 500pk kanon waar je eigenlijk niks mee kunt, maar ik merk dat ik mezelf moet beheersen om niet toch eens serieus met zo'n ding te gaan proefrijden. Uiteindelijk trekt het toch wel, een non-plus-ultra Alfa Romeo sedan.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

ma mar 04, 2024 21:18

Heb er al heel wat verschillende meningen over gehoord van mensen die er een hebben of hadden.

Meeste zijn het er wel over eens dat het geweldig rijdt waarbij ik al 2 man ken die hem toch weer hebben verkocht omdat er niet normaal mee te rijden was volgens hun. Van een ander begreep ik dat het origineel idd zo is maar dat je bij Squadra de verschillende programma's aan kunt passen waardoor de auto een stuk bruikbaarder zou worden, vooral in bv regen. In de meeste gevallen waren ze ook betrouwbaar, dat is ook wel prettig natuurlijk...

Qua kleur vind ik er eigenlijk geen lelijk. Maar dat diep donkergroen is erg mooi en anders wit of zwart zou mijn voorkeur hebben. 8)

Ik heb er ondertussen verschillende gehoord met allerlei uitlaten en ik blijf het geluid helemaal niks vinden #-o gelukkig kan ik zo'n ding toch niet betalen zodat ik me daar niet aan hoef te ergeren.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: ALFA GIULIA QUADRIFOGLIO

ma mar 04, 2024 21:42

Diep donkergroen is helaas niet op een QV geleverd, alleen het fellere Verde Montreal.
Ik heb nu een gewone Giulia met ruim 300pk op de achterwielen en dat is ook al geweldig. En eigenlijk is het verschil niet zo groot als je zou denken. Maar dat komt omdat zo'n 4-pitter gewoon super goed stuurt, niet veel minder dan een Q. Bij BWM rijdt een M3 echt héél veel beter dan een gewone 3.
Soms kriebelt het bij mij ook wel, maar voor een Q van het zelfde bouwjaar moet ik 2,5x zoveel op tafel leggen, voor dat geld bouw ik nu liever mijn Bertone. Maar ooit komt er nog eentje, absoluut!
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”