Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Giulia Super!

ma mar 09, 2026 10:00

Afbeelding

Voorsteltopic aanmaken of toch een project… het is even geleden. Maar ben er weer! De ivoorkleurige Nuova Super is via Hans terecht gekomen bij mijn zoon! Een hele mooie wending met veel dank aan Hans. Een mooi begin van de Alfa loopbaan van mijn zoon. En een superleuke start aan samen plannen maken, regelmatig samen sleutelen en meestal gevolgd door samen pizza eten. Leuker wordt het niet.
We zijn vanaf de achterbumper bezig om naar voren te werken. Remmen aangepakt, de T-bar voorzien van nieuwe bussen, de benzinetank er onderuit (benzine leek teveel op koffie), alle benzineslangen vervangen, achterlichten gemonteerd, remmen voorzijde gemonteerd en het geheel ontlucht. En zo is er nog veel te doen. Hoop dat het nog heel lang duurt. Echt heel leuk.
Motor wordt een 164ts op Webers. Blok moet nog aangepast en de ontsteking zijn we nog niet uit (had een tijd terug al een topic gestart). Uitlaat hebben we, de bestaande RVS 60mm set. GB velgen gaan er weer op met een set verse banden. Wordt weer mooi!

Afbeelding

En omdat het allemaal zo leuk is, zelf met regelmaat een veiling gevolgd. Zo ook met de kerst. Zonder de kijkdag te bezoeken mee geboden. Liep af op derde kerstdag, het was erg rustig online… en opeens ben je eigenaar! Een hele vieze rode 1600 van 72 voor een heel klein bedrag. Hij lijkt Prugna maar na wassen en een blik in de kofferbak blijkt het toch een tint rood te zijn. Op maandag 5 januari was de ophaaldag, die dag met code oranje. Overal sneeuw, van Brabant naar Zwolle gereden. De hele dag onderweg geweest. De Giulia op de oprijwagen laten zetten met een heftruck die om de achterbanden de achterkant kon optillen. Tijdens de terugreis bedacht ik mij waarom dit niet handig was…. Lange stilstand betekent vaak dat de achterremmen vast staan. Dat was nu ook het geval. Op een oprijwagen met sneeuw…. Rijdend door de Flevopolder, een provinciale weg, een oprijwagen met 750.000km, een kachel die weinig deed en een ruitensproeier die niks deed, daar was de sneeuwschuiver op de andere baan……..een grote klap!!! Zijspiegel van de oprijwagen in 1000 stukken. Stoppen of doorrijden? Geen ruimte, de sneeuwschuiver reed ook door…. Het was een avontuurlijke dag. Bij het lossen de remmen los kunnen trekken met een hele grote spanband tussen de Giulia en de achterbumper van de oprijwagen. Na het lossen (minder gewicht op de kar….) nog enorm vast komen te staan voor ons huis. De feeststemming was ver te zoeken. Uiteindelijk om 8 uur ’s avonds de oprijwagen weer ingeleverd.

Daarna druk met andere dingen maar in de tussentijd kleine dingen gedaan. Momo Vega’s er onderuit. ET-waarde is 25 dus daar moet wat gebeuren. Had nog een setje staal van 15” dus die zitten er nu op. Doel is eerst rijdbaar maken dus remmen vervangen, kijken of de motor wil lopen, daarna gaten in de bodem lassen, andere stoeltjes er in. Dit wordt geen strak gerestaureerde Giulia. Ik wil vooral de gedachte aanhouden van mijn eerste Giulia. Destijds was het gebruikte onderdelen bij elkaar zoeken, zoveel mogelijk zelf doen en vooral lekker rijden. Via Bodegraven door het Rietveld de dijk af richting Harmelen…. Dat was plezier. Dus dat gaat het weer worden. Ondertussen geen wegenbelasting en apk plicht meer. Dus verzekering er op en voor nu lekker op straat staan. Ik zal met regelmaat hier een foto plaatsen en een update.

Groet, Dirk
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Projecten”