Alfa Romeo GT opbouwen
Geplaatst: di dec 09, 2025 18:22
beste mede forum leden
nu het winter wordt is het tijd voor een leerzaam project te beginnen, en wat te leren van auto,s.
nu heb ik een tweede alfa romeo gt selespeed erbij gekocht uit 2007, super nette auto met weinig op de klok aan kilometers nu een ton gelopen.
helaas is de motor overleden vorige eigenaar heeft krukas lagers vervangen en cilinderkop gereinigd met walnoot granulaat, dit is helemaal verkeerd gegaan.
https://ibb.co/wZy3gZ8Y
nu heb ik een donor motorblok opgehaald uit een selespeed, helaas blijk deze motor ook geen beste cilinder wanden te hebben er zit roest in en zijn de wanden versleten https://ibb.co/k6sZBLkZ
dan maar de motor opnieuw bouwen dacht ik helaas zijn er nergens gewone zuigers nog te koop in 0.5mm overmaat die passen, en we hebben flink gezocht afgelopen weken.
eindelijk hebben we iemand gevonden die gesmeden zuigers wil maken in de juiste maat, helaas wel een levertijd van 4 tot 6 maanden
nu heb ik mijn blok compleet gestript om van de week weg te brengen zodat die weer als nieuw is, nu zag ik dat alfa de zuigers voorzien heeft van een markering op de zuiger. op 3 zuigers staat een code H2 op een zuigers staat code H3 iemand een idee warom er eentje andere code heeft ?
https://ibb.co/bjCprk10
nu is mijn vraag nu ik toch alle moeite aan het doen ben is het niet beter om er een turbo op te installeren
het meesten kan ik zelf pas maken zoals de uitlaat spruitstuk intercooler en leiding werk,alleen ben ik niet thuis in het electra gedoe van de ECU
is er een manier om de turbo aan te sturen met de fabrieks ECU en bekabeling, zonder stand alone ECU te installeren
ik hoef ook geen 500pk, met 250pk tot 275pk ben ik zeer tevreden
nu het winter wordt is het tijd voor een leerzaam project te beginnen, en wat te leren van auto,s.
nu heb ik een tweede alfa romeo gt selespeed erbij gekocht uit 2007, super nette auto met weinig op de klok aan kilometers nu een ton gelopen.
helaas is de motor overleden vorige eigenaar heeft krukas lagers vervangen en cilinderkop gereinigd met walnoot granulaat, dit is helemaal verkeerd gegaan.
https://ibb.co/wZy3gZ8Y
nu heb ik een donor motorblok opgehaald uit een selespeed, helaas blijk deze motor ook geen beste cilinder wanden te hebben er zit roest in en zijn de wanden versleten https://ibb.co/k6sZBLkZ
dan maar de motor opnieuw bouwen dacht ik helaas zijn er nergens gewone zuigers nog te koop in 0.5mm overmaat die passen, en we hebben flink gezocht afgelopen weken.
eindelijk hebben we iemand gevonden die gesmeden zuigers wil maken in de juiste maat, helaas wel een levertijd van 4 tot 6 maanden
nu heb ik mijn blok compleet gestript om van de week weg te brengen zodat die weer als nieuw is, nu zag ik dat alfa de zuigers voorzien heeft van een markering op de zuiger. op 3 zuigers staat een code H2 op een zuigers staat code H3 iemand een idee warom er eentje andere code heeft ?
https://ibb.co/bjCprk10
nu is mijn vraag nu ik toch alle moeite aan het doen ben is het niet beter om er een turbo op te installeren
het meesten kan ik zelf pas maken zoals de uitlaat spruitstuk intercooler en leiding werk,alleen ben ik niet thuis in het electra gedoe van de ECU
is er een manier om de turbo aan te sturen met de fabrieks ECU en bekabeling, zonder stand alone ECU te installeren
ik hoef ook geen 500pk, met 250pk tot 275pk ben ik zeer tevreden
