hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Alfa life continued....new projects...

zo feb 11, 2024 11:30

Maar weer eens een bijdrage en update leveren aan dit Alfa forum. Ik zwerf door de auto wereld en ontwikkel continue een interesse en smaak voor andere merken. Donkervoort is een passie en lifestyle. Echter kom toch altijd weer terug bij de oude liefde...Alfa. En er is best wel weer wat te melden.

De echte laatste update, was het weer tot leven wekken en verkoop van mijn Berlina 2000: viewtopic.php?t=82869

De motor die ik daarvoor zelf gebouwd had, werd daarbij weer gedemonteerd en bleef achter en stond inmiddels al wat jaren stil te staan in de stalling...langzaam vormde zich een laag stof op het superschone mooie blok wat ik destijds met veel oog voor detail opbouwde. Er lag ook nog een 10/41 speras tussen een berg Alfaholics onderstel onderdelen en remmen...

Nu wil het verhaal dat ik rond 2000 hier in de buurt in Cothen ooit een Giulia in onderdelen uit een schuur heb getrokken, waarvan ik de koets voor 500 euries verkocht aan een andere jonge gast op dit forum. Die auto is toen gerestaureerd en kwam meerdere malen op mijn pad de afgelopen jaren...en voila, de cirkel is rond, karma, want hij staat nu weer hier in de stalling, terug waar het ooit begon!

Gisteren gelijk maar even alle techniek die ik nog had liggen afgedropt bij Scalino garage in Elst...motor gaat uit elkaar en wordt nieuw opgebouwd naar huidige standaard en nokkenassen e.d.

De rest zal later volgen...evenals een backdate naar oud type...en dan staat er in het voorjaar een lekkere dikke Juul voor komende zomer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Gebruikersavatar
Klevant
Full Member
Full Member
Berichten: 429
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 20:42
Locatie: Hapert

Re: Alfa life continued....new projects...

zo feb 11, 2024 13:26

Gaaf! Hou ons up-to-date s.v.p. 😬
heb: Giulia 2ltr 69, 33 QV 1e serie 86, voor dagelijks een VW ID.3
had: Alfa 145ie, Spider '91

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Alfa life continued....new projects...

zo feb 11, 2024 14:32

Welkom terug Hans. :thumbs:

Vertel ook gerust iets meer over je vreemde omzwervingen. Ik vermoed dat ik jouw smaak daarin wel kan waarderen. :wink:

Ga je Giulia in ieder geval volgen.

Groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Hansromeo
Full Member
Full Member
Berichten: 359
Lid geworden op: zo jun 23, 2013 12:15
Locatie: Waalre

Re: Alfa life continued....new projects...

zo feb 11, 2024 15:48

Leuk Hans, heb destijds jouw Berlina verhaal ook met veel belangstelling gevolgd, was net te laat bij de verkoop….
Alfa spider 1973
Alfa 1300 GT junior 1968
Alfa 1300 gt junior 1974
Alfa 1750 gtv 1971
Alfa berlina1972
Alfa berlina 1971

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: Alfa life continued....new projects...

zo feb 11, 2024 19:53

Weer even verder in de berg met onderdelen gedoken en weer wat opgedoken. Sommige onderdelen gaan echt 20 jaar terug.

Maar wat ligt hier zoal:

Voorwielophanging:
- gereviseerde onderste draagarmen - nieuw gecoat
- Alfaholics Remklauwen en schijven voor, met fusees voor een Geometrie kit, dus met een uniball aan de onderzijde
- Alfaholics veren set voor, met de kleine veren.
- Moet nog de geperforeerde veerschotels bestellen dat staat namelijk mooi
- Verstelbare bovenste draagarm met harder rubber er in.
- stuurstangen met nieuwe kogels
- rvs remleidingen
- Alfaholics stabi met uniball upgrade

Achterzijde:
- geperforeerde Alfaholics draagarmen + nieuwe bussen
- Alfaholics veren
- rvs remleidingen
- Alfaholics achterschijven (niet op de foto, liggen al in Elst.

Verder een set 15" Alfaholics GTA velgen, een houten Nardi stuur, oud type achterlichten, kenteken verlichting voor bumperloze achterkant, electrische fan die op een Alfaholics Alu radiateur komt, NOS oud type knipperlichten voor en verder nog wat oud spul nieuw in doos.

Lekker als het een keer geen geld kost en het in het verleden al betaald is :D

Afbeelding

En tja ook ooit vreemd gegaan met onderstaand exemplaar...maar in de hoek beland. Uitgegraven vanmiddag en starten en lopen na jaren stilstand. Mijn zoon gaat er mee aan de gang met zijn matties. Want in de onderdelen berg lagen ook al jaren een nieuwe KW schroefset klaar en een set glimmende Ronal turbo's. Paar chroom bumpers en strips er op, getrokken bandjes en dan staat er een aardige golf 1 voor die jonge gasten...en is de schuur weer een project kwijt!

Afbeelding

Jammer, het weekend zit er weer op. Morgenvroeg weer op reis...

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: Alfa life continued....new projects...

zo feb 11, 2024 19:54

Korte toelichting op de foto met de VW...al die VW meuk achterin de stalling is niet van mij! De rest van alle rommel wel en als je goed kijkt vind je nog voor jaren projecten :roll:

Vond trouwens net nog een foto van de Golf zoals hij er stond toen ik ging kijken...in 2013, dus 10 jaar geleden. Niet slecht starten en lopen na 10 jaar!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door hagen111 op zo feb 11, 2024 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: Alfa life continued....new projects...

zo feb 11, 2024 19:57

Nog zon vreemdganger...

Afbeelding

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Alfa life continued....new projects...

zo feb 11, 2024 22:17

Zijn dat Scirocco's? Die stonden er al toen ik lang, lang geleden bij jou was.. :shock:

Leuk Golfje, kleur is top en laag op Ronal turbo's maakt het mooi af. Wat voor motor zit er in? Kun je allerlei leuke dingen mee doen namelijk. :mrgreen:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: Alfa life continued....new projects...

zo feb 11, 2024 23:10

Zijn dat Scirocco's? Die stonden er al toen ik lang, lang geleden bij jou was.. :shock:

Leuk Golfje, kleur is top en laag op Ronal turbo's maakt het mooi af. Wat voor motor zit er in? Kun je allerlei leuke dingen mee doen namelijk. :mrgreen:
Ja Scirocco's die al 20 jaar stilstaan denk ik. Zoals gezegd, niet van mij. Ze zijn wel te koop, want stalling moet leeg. Er ligt nog stapels met VW meuk.

In de golf zit nu een 1.6 automaat. Maar als hij eenmaal weer APK heeft en een fijn onderstel, willen we eigenlijk nog een 16-klepper op de kop tikken.

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: Alfa life continued....new projects...

zo feb 11, 2024 23:37

Blij dat mijn Giulia nu weer de jouwe is. Positief en mooi dat het verhaal weer rond is. Zeker dat jij er wat moois van gaat maken. Geen jonge gasten meer maar de liefde blijft.
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Alfa life continued....new projects...

ma feb 12, 2024 00:21


In de golf zit nu een 1.6 automaat. Maar als hij eenmaal weer APK heeft en een fijn onderstel, willen we eigenlijk nog een 16-klepper op de kop tikken.
16v om het een beetje ouderwets te houden? Beste atmosferische 16v is de ABF uit een golf 3, die heeft een moderner injectiesysteem en is betrouwbaar, snel en zuinig. De KR uit de golf 2 heeft ouderwetse half mechanische injectie met zo'n spinnenkop, niet echt ideaal..

Maar een 1.8 20v turbo kan er ook makkelijk in, en dan wordt het echt een bommetje.

Die vriend van mij waarmee ik destijds bij jou was heeft aardig wat van dat spul (gehad) en als gevolg daarvan weet ik er meer van dan me lief is :oops: Mochten jullie een keer vragen hebben dan zijn jullie altijd welkom :thumbs:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

Re: Alfa life continued....new projects...

ma feb 12, 2024 19:26

leuk dat je weer terug bent met een Alfa.. ook al ben je een enthusiaste liefhebber, die wel meer leuke auto;s hebt ( gehad ) .. :thumbs:

wordt technisch grondig aangepakt met leuke goodies 8)

gaan je project weer volgen :wink:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
Landcruiser 4.0D 1983
scarb 5082

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: Alfa life continued....new projects...

di feb 27, 2024 19:46

Kijk dat is een leuk verhaal Dirk en Hans.

En wie wat bewaard die................................. kan lekker uit de voeten op deze manier. :D :thumbs: Geen tijdrovende zoektocht naar de echte 'goodies'. Maar gewoon gelijk beginnen en voortgang boeken.
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: Alfa life continued....new projects...

do apr 18, 2024 16:42

Niet heel veel nieuws...maar het begin is er. Jaren geleden een 'gereviseerde' 10/41 Speras gekocht. Helemaal netjes in de zwarte lak... maar toch maar even open laten maken bij Scalino Garage. Je raadt het al, oude lagers, her en daar versleten onderdelen...juist...een typische Alfa-revisie :roll:

Pignon en Kroonwiel wel in erg mooie staat, dat dan weer wel.

Nieuwe lagers, onderdelen en sper platen er in, en dan in elkaar zetten door iemand die nog WEL weet hoe dat moet, met gewichtjes de juiste voorspanning etc. Wordt zo wel een lekkere as om flink wat vermogen op te zetten en flink dwars te gaan...en dat is het doel!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Projecten”