HVDW20
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma aug 21, 2023 11:44

Restauratie project gt junior 1300

di aug 22, 2023 14:25

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en zou graag gebruik willen maken van jullie technische kennis. Ik ben momenteel bezig om een gt junior 1300 uit 1973 op te knappen. De auto is zo goed als gestript van alle onderdelen en hangt in een kantelbrug. Ben nu bezig om aan de voorzijde de radiatorbalk te vervangen en een deel van de bumper. Echter waren ook beide uiteindes van het chassis deels weggevreten, en heb geen goede referentie voor dit stuk plaatwerk. Ik heb hieronder een aantal foto's toegevoegd, waarbij het rood omcirkelde hetgeen is dat voor mij onbekend is. Heeft iemand toevallig een goede referentie voor mij, voor hoe dit stuk plaatwerk zou moeten lopen tot de radiatorbalk?

Ik heb wel een tijdje gezocht in een aantal andere projecten op dit forum, maar kon helaas niet iets duidelijks vinden. Ook kon ik bij sommige threads de foto's helaas niet meer bekijken.

Afbeelding

Hier hangt de auto op z'n kop, het zwarte plaatwerk moet nog passend worden gemaakt en zit nog los.

Afbeelding

Dit is het probleem gebied.

Afbeelding

In de onderstaande foto is de contour van het overgebleven plaatdeel te zien, alleen twijfel ik of dit de juiste contour is, aangezien op deze manier een deuk ontstaat in de bumper.

Afbeelding



Alvast erg bedankt voor de eventuele hulp!

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Restauratie project gt junior 1300

di aug 22, 2023 20:32

dat stuk moet je denk ik maken. Even gaan kijken bij een nog kale al gelaste (of gespoten) auto lijkt mij, kan je wellicht makkelijk kartonnen malletje maken. Vergeet niet bij het stuurhuis het chassis te versterken.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Scalino
Full Member
Full Member
Berichten: 470
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 23:03

Re: Restauratie project gt junior 1300

wo aug 23, 2023 20:45

Welkom, het wordt in elk geval grondig aangepakt :thumbs:

Ik denk inderdaad dat even afkijken in het 'echt' de beste methode is. Wellicht handig om even aan te geven in welke regio je woonachtig bent; wie weet is er een forumlid in de buurt waar je even mag kijken?

Voor de helderheid; bedoel je dit deel? Betreft een brievenbus, geen idee of dat deel anders is, maar voor het idee.

Afbeelding
Tim

'66 1600 Ti
'69 GT 1300 Junior
'03 156 GTA SW

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 828
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 19:53
Locatie: Veen, NB

Re: Restauratie project gt junior 1300

do aug 24, 2023 10:57

Afbeelding

Afbeelding

Zo zat het bij mij, wellicht heb je hier wat aan. Betere foto's heb ik helaas niet, en mijn radiator balk is na het wegslijpen van de oude zooi "freestyle" (lees: met koker) gerepareerd zodat het nooit meer stuk gaat, ook met een dikke stabilisatorstang.

Afbeelding

HVDW20
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma aug 21, 2023 11:44

Re: Restauratie project gt junior 1300

do aug 24, 2023 11:43

Hallo,

Bedankt voor de reacties! Jullie hebben beide de juiste delen voor mij afgebeeld.

Toevallig kan ik vandaag dit deel afkijken bij een complete Alfa. Het gaat mij er vooral om af dat deel contact maakt met het plaatwerk van de bumper, of dat er nog enige ruimte tussen zit.

Terug naar “Projecten”