Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

GTV6 barnfind project (met APK nu!)

ma dec 27, 2021 21:44

Ik was al een tijdje met een scheef oog aan het kijken naar iets anders leuks voor erbij. Wilde iets met niet te veel werk, eigenlijk geen project. Maar deze kon ik niet laten staan...een letterlijke barnfind GTV6. Normaal heb ik een beetje een hekel aan die hippe term, maar bij deze auto klopt het gewoon.
Van 2e eigenaar, 96.000km gelopen en laatste keuring 1995! Interieur super mooi op 1 haakje bestuurderstoel na. Carrosserie ooit eens overgespoten, maar bijna overal nog de puntlasjes te zien, alle kritische GTV6-plekken zijn goed, slecht 3 minuscule plakjes die eens aangepakt moeten worden (reservewielbak, kofferrand en hoekje dorpel)
Motor loopt, riem en pomp net vervangen, klinkt goed (invl RVS uitlaat), maar loopt beetje onregelmatig. Denk ook dat de injectoren beetje verstopt zitten door de stilstand. Remmen zitten vast (logisch), koppeling is los. Auto is te verplaatsen, maar niet rijdbaar.
Komende tijd de remmen maar eens eraf trekken en gangbaar maken, evt nieuwe HKC en HRC erop. Oh ja....en nieuwe bandjes want volgens mij zijn de voorbanden nog de (bijna) originele. :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laatste onderhoudsbeurt op 19-8-1994. Toen was ook de laatste keuring, dat formulier heb ik er bij.
Km-stand is nu 1200km meer dan ten tijde van de laatste beurt/keuring.

Afbeelding

Afbeelding

En zo werd hij gevonden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Veloce op wo apr 13, 2022 19:13, 3 keer totaal gewijzigd.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: GTV6 barnfind project

ma dec 27, 2021 23:27

Mooi project. :thumbs:

Controleer en vervang vooral ook alle brandstofslangen op de auto. Ook van de injectors naar de rail.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: GTV6 barnfind project

di dec 28, 2021 09:07

Mooi ding hoor! Lijkt me inderdaad niet onverstandig om alle rubber- en slangenwerk even kritisch te bekijken, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel :)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: GTV6 barnfind project

di dec 28, 2021 09:39

Gaaf! :thumbs:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: GTV6 barnfind project

di dec 28, 2021 10:52

Die ziet er goed uit !
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Scalino
Full Member
Full Member
Berichten: 470
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 23:03

Re: GTV6 barnfind project

di dec 28, 2021 13:07

Mooi apparaat :thumbs:
Tim

'66 1600 Ti
'69 GT 1300 Junior
'03 156 GTA SW

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1286
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: GTV6 barnfind project

di dec 28, 2021 13:55

Wauw heel gaaf, dit project ga ik met belangstelling volgen! Qua coolheid gaat er weinig boven een GTV6 :thumbs:

Heb je deze uit Duitsland gehaald?
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: GTV6 barnfind project

di dec 28, 2021 14:30

Dat is een mooie :thumbs: .
En zo'n zwart stoffen interieur is (vind ik persoonlijk...) het allermooiste.
Aan nieuwe foto's zal geen gebrek komen, leuk om te volgen.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: GTV6 barnfind project

di dec 28, 2021 16:11

Wauw heel gaaf, dit project ga ik met belangstelling volgen! Qua coolheid gaat er weinig boven een GTV6 :thumbs:

Heb je deze uit Duitsland gehaald?
Er zit een 'B'-sticker op dus ik vermoed dat-ie uit België komt.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1286
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: GTV6 barnfind project

wo dec 29, 2021 15:37

Heb je deze uit Duitsland gehaald?
Er zit een 'B'-sticker op dus ik vermoed dat-ie uit België komt.
Ai, had ik overheen gekeken. :oops:
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: GTV6 barnfind project

wo dec 29, 2021 16:33

zo nu weet ik wie achter het Pseudoniem Veloce zit :wink:
zelf ook met'n project Gtv6 ex rallywagen bezig . Was rijdend maar ipv 'n paar plekjes aan te pakken hele carrosserie maar herlakken omdat de kleur ook niet correct bleek . Zelfde jaargang en kleurcombi :wink:
Helaas is de carrosserie sinds deze zomer zo druk dat ik de auto in grondlak sindsdien klaar heb staan voor de eerstvolgende kalme periode .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: GTV6 barnfind project

wo dec 29, 2021 21:54

Net eens eerste inspectie gedaan. Motor start nu opeens niet meer, probeert aan te slaan maar gaat niet lopen. Ruik wel benzine uit de uitlaat.
Distributieriem, waterpomp en olie zijn al vervangen. Brandstofpomp en filter zien er nog ontzettend nieuw uit, dus die zijn óf recent vervangen voor transport, óf vlak voor de stilzetting in '95 vervangen. Luchtfilter idem, lijkt eigenlijk alsof ze al deze spullen bewust vernieuwd hadden voordat hij zo lang geparkeerd werd.
Eerst dus eens een rondje ontsteking vernieuwen: bougies, kabels, verdeelkap. Inlaatrubbers zijn er nog perfect uit, zitten nog vast met de originele Romablok-slangklemmen van de fabriek! De bovenste glimmen zelfs nog mooi gepassiveerd geel, de onderste zijn geoxideerd.
Check ook even hoe de brandstofslangen lopen, duidelijk beetje anders dan ik uit de 105-jes ken. Trek de injectoren er ook maar af om ze te laten reinigen.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: GTV6 barnfind project

do dec 30, 2021 14:44

Ziet er goed uit! mooi projectje waarmee je snel kan gaan rijden en t bij sleutelen kan houden ipv plaatwerk en lassen enzo.

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: GTV6 barnfind project

vr dec 31, 2021 12:52

Carrosserie ooit eens overgespoten, maar bijna overal nog de puntlasjes te zien, alle kritische GTV6-plekken zijn goed, slecht 3 minuscule plakjes die eens aangepakt moeten worden (reservewielbak, kofferrand en hoekje dorpel)
[/img]
Das een mooie "schuur vondst' Rik. Complimenten. :thumbs:
Wat jaartjes terug ook in de markt geweest voor een GTV 6, diverse bekeken in Italie en NL ,maar och wat kan het tegen vallen zeg. Goed te lezen dat deze op je pad is gekomen en kleurstelling is top.
Keep us posted. :wink:
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: GTV6 barnfind project

zo jan 02, 2022 15:45

Ja, er zit echt nog wel wat werk aan. Maar gelukkig geen plaatwerk, het is bijna allemaal de techniek dat moet gebeuren.

Moet voor de motor voorlopig even wachten op onderdelen en dat de injectoren klaar zijn. Wel even de bougies al ingespoten met kruipolie, want ik heb zo'n voorgevoel dat ze echt mega vast zullen zitten. :roll:

Ondertussen ben ik met de voorwielophanging begonnen. In feite hoeft alleen remmerij en de lagers opnieuw doen. Maar aan de linkerkant pak ik toch maar alles er even af. Door dat lekkende ruitensproeierreservoir is ook aan de binnenkant van de schokbrekertoren wat vliegroest komen te zitten. Gelukkig borstel ik het er zo allemaal af, maar zet het wel even in de Brunox (of heeft iemand anders een beter alternatief?)

Eigenlijk ging alles redelijk makkelijke los. Al zitten er best wat verroeste bouten tussen die ik moet vervangen.
Ook is me daardoor op 2 plekken een draadeind afgebroken: die van de stabi op de draagarm en eentje van het uitlaatspruitstuk naar voorpijp. (is die los er uit te draaien/vervangen?)
Dat wordt dus minimaal een nieuwe draagarm en een goed moment om meteen te verlagen.
Denk wel dat ik rechts maar de moer van de stabi door slijp, want anders gaat deze 100% zeker ook afbreken.
Voelt van de ene kant weer nieuw, maar van de andere kant ook weer vertrouwd. Mijn laatste transaxle heb ik verkocht in 2011 ofzo, dus moet voor sommige dingen echt even heel diep graven in mijn geheugen. Dat afbrekende draadeind op de draagarm wist ik wel nog, is me ook ooit op mijn Alfetta gebeurd 15 jaar geleden. :lol:

De achteras gaat daarom nog wel een dingetje worden vrees ik. Echt alles is daar verroest (maar carrosserie dus niet)!
Dat wordt dus heel veel kruipolie en de aandrijfassen eraf trekken. :)
Heb wel de remmen al even doorgespoeld met schone DOT4. In de HRC zat aardig donkere remvloeistof, uit de leidingen viel het nog redelijk mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Terug naar “Projecten”