DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: GTV6 barnfind project (met APK nu!)

do apr 14, 2022 23:42

Fijn dat die niet originele uitlaat het mooie 2.5V6 geluid niet om zeep heeft geholpen!

Gr
DJ
Ja, eigenlijk is die uitlaat gewoon prima: standaard spruitstukken, maar daarna wel volledig RVS vanaf de voorpijpen tot achter. Geen gedoe met minder dempers voor meer geblèr, er zitten net zo veel dempers onder als gewoon gewone standaarduitlaat. Dit is duidelijk een systeem dat gemaakt is om qua geluid dicht bij het origineel te blijven maar wel duurzamer te zijn.

Vandaag weer lekker wat kilometers gemaakt. Ik ben positief verrast over de versnellingsbak, die schakelt beter dan ik had verwacht. De bakolie heb ik natuurlijk vervangen, maar hij schakelt echt super soepel en zelfs met koude olie kraakt de 2 niet eens!
Ook de pook gaat prima door de verzetten, dat is deels ook te danken aan het feit dat hij 't isostatische systeem van een 75 heeft. 8)
Nou ja, hij hangt wel onnodig laag, net als de elke originele transaxle uitlaat....
En die vlamdempertjes/voorste potjes zou ik persoonlijk proberen te dumpen, nets als die flexibels.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1288
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: GTV6 barnfind project (met APK nu!)

vr apr 15, 2022 16:04

Gefeliciteerd met de APK-goedkeur! En pohhh dat klinkt lekker inderdaad :twisted:
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1719
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: GTV6 barnfind project (met APK nu!)

vr apr 15, 2022 20:17

Lekker geluidje, daar doe je het voor :thumbs:

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4150
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: GTV6 barnfind project (met APK nu!)

za apr 16, 2022 09:04

Wat een geluid, kan niet wachten om aan mijn gtv6 te beginnen! =D>

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: GTV6 barnfind project (met APK nu!)

ma apr 18, 2022 21:24

De nieuwe thermostaat komt pas ergens volgende week. Daarom heb ik nu tussendoor een beetje tijd voor allerhande andere dingen die geen echte prioriteit hebben.
De originele dealersticker op het achterraam laat ik natuurlijk zitten, maar op de achterklep zat er nog eentje die later geplaatst was plus een aluminium plaatje waarvan ik bij god niet weet wat het moet voorstellen. Het enige dat in me op zou komen is dat het van een bepaalde rit of onderscheiding van Club Quadrifoglio Belgio is.
Maargoed, ik vond t ontzettend lelijk dus heb t er af gehaald. Was bang voor wat verkleuring, maar vooralsnog lijkt het mee te vallen en is dat er wel uit te polijsten.
Ook de originele kentekenplaathouder met dealerlogo moet er helaas af omdat de moderne Hollandse platen er niet op passen. Die heeft dus een plekje aan de muur gekregen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De komende tijd zal ik meer tijd aan dit soort "onzin" spenderen denk ik. Zoals het opkuisen van sommige delen onder de motorkap en interieur. Maar ik ben over het algemeen vooral een rijder en geen poetsen. Dus ik poets de auto's vaak 1x per jaar heel grondig, de rest is alleen afspoelen en netjes houden. ;-)
Verder ga ik nog kijken of ik een kinderstoel kan vinden voor mijn dochter van bijna 6. Die wilt héél graag mee, dus iets dat op de passagiersstoel past met bevestiging middels 3-puntsgordel zou OK moeten zijn.

Vandaag de auto toch beetje gepoetst. Na al die jaren opslag zijn de kunststof bumpers wat lichter uitgeslagen. Die dus eens goed in zo'n kunststofpoetsspul gezet. Ook begonnen met de auto in de wax te zetten. Ik blijf er verbaasd over hoe strak de auto is aan de zijkanten. Bij mijn Giulia is dat juist de minst strakke kant door kleine steentjes. Maar de GTV6 is echt kaarsrecht zonder enige oneffenheden. Ook de deuren sluiten perfect! 8)

Afbeelding


Natuurlijk ook wat hulp van de 2 kleine dames thuis gekregen. Toen mama even boodschappen was doen, zijn wij stiekem even rondje door de wijk gaan maken. :lol:

Afbeelding
Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: GTV6 barnfind project (met APK nu!)

ma apr 18, 2022 22:23

Lekker hoor. :D

Gr
DJ

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: GTV6 barnfind project (met APK nu!)

di apr 19, 2022 07:56

De nieuwe thermostaat komt pas ergens volgende week. Daarom heb ik nu tussendoor een beetje tijd voor allerhande andere dingen die geen echte prioriteit hebben.
De originele dealersticker op het achterraam laat ik natuurlijk zitten, maar op de achterklep zat er nog eentje die later geplaatst was plus een aluminium plaatje waarvan ik bij god niet weet wat het moet voorstellen. Het enige dat in me op zou komen is dat het van een bepaalde rit of onderscheiding van Club Quadrifoglio Belgio is.
Maargoed, ik vond t ontzettend lelijk dus heb t er af gehaald. Was bang voor wat verkleuring, maar vooralsnog lijkt het mee te vallen en is dat er wel uit te polijsten.
Ook de originele kentekenplaathouder met dealerlogo moet er helaas af omdat de moderne Hollandse platen er niet op passen. Die heeft dus een plekje aan de muur gekregen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De komende tijd zal ik meer tijd aan dit soort "onzin" spenderen denk ik. Zoals het opkuisen van sommige delen onder de motorkap en interieur. Maar ik ben over het algemeen vooral een rijder en geen poetsen. Dus ik poets de auto's vaak 1x per jaar heel grondig, de rest is alleen afspoelen en netjes houden. ;-)
Verder ga ik nog kijken of ik een kinderstoel kan vinden voor mijn dochter van bijna 6. Die wilt héél graag mee, dus iets dat op de passagiersstoel past met bevestiging middels 3-puntsgordel zou OK moeten zijn.

Vandaag de auto toch beetje gepoetst. Na al die jaren opslag zijn de kunststof bumpers wat lichter uitgeslagen. Die dus eens goed in zo'n kunststofpoetsspul gezet. Ook begonnen met de auto in de wax te zetten. Ik blijf er verbaasd over hoe strak de auto is aan de zijkanten. Bij mijn Giulia is dat juist de minst strakke kant door kleine steentjes. Maar de GTV6 is echt kaarsrecht zonder enige oneffenheden. Ook de deuren sluiten perfect! 8)

Afbeelding


Natuurlijk ook wat hulp van de 2 kleine dames thuis gekregen. Toen mama even boodschappen was doen, zijn wij stiekem even rondje door de wijk gaan maken. :lol:

Afbeelding
Afbeelding
alu plaatje kon je destijds kopen om aan te duiden de hoeveelste Alfa het voor je was toen . Tot 10e Alfa heb ik ze gezien .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 824
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 19:53
Locatie: Veen, NB

Re: GTV6 barnfind project (met APK nu!)

di apr 19, 2022 08:46


Verder ga ik nog kijken of ik een kinderstoel kan vinden voor mijn dochter van bijna 6. Die wilt héél graag mee, dus iets dat op de passagiersstoel past met bevestiging middels 3-puntsgordel zou OK moeten zijn.
Römer KidFix of Romer Discovery. Job jobbed. Of gewoon achterin met de gordel. Als die goed over de schouder ligt is het prima. Beetje afhankelijk van hoe zuinig je op je kids bent :jumping:

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4150
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: GTV6 barnfind project (met APK nu!)

di apr 19, 2022 09:52

GTV6 heeft normaal alleen heupgordels achterin meen ik.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: GTV6 barnfind project (met APK nu!)

di apr 19, 2022 10:23

GTV6 heeft normaal alleen heupgordels achterin meen ik.
Yep!
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: GTV6 barnfind project (met APK nu!)

di apr 19, 2022 10:25


alu plaatje kon je destijds kopen om aan te duiden de hoeveelste Alfa het voor je was toen . Tot 10e Alfa heb ik ze gezien .
Aha, dat klinkt inderdaad logisch! Dankje voor de uitleg! 8)
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 824
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 19:53
Locatie: Veen, NB

Re: GTV6 barnfind project (met APK nu!)

di apr 19, 2022 11:33

Aha! Als er enkel heupgordels achterin zitten heb je dus niks aan een stoelverhoger; die is er enkel voor de geleiding van het "derde punt". Tegelijkertijd is het illegaal om de kids enkel in de heupgordel vast te snoeren zonder die verhoger, want regels.

Als ik zo zie hoe de dames "in" de achterbank passen zou ik ze de heupgordel om doen en het daarbij laten. Die van ons zitten los achterin de 500 :oops:

Roland Artc88
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: di nov 18, 2008 09:07
Locatie: Enschede

Re: GTV6 barnfind project (met APK nu!)

di apr 19, 2022 16:27

Afbeelding
Jemig. Wat een strakke auto is dit nog. Zo vindt je ze niet veel meer.

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1288
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: GTV6 barnfind project (met APK nu!)

wo apr 20, 2022 10:18

Geweldige foto met je dochters achterin, daar doe je het toch voor! :D
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
Skeez
Member
Member
Berichten: 100
Lid geworden op: do sep 11, 2008 00:34
Locatie: Hilversum

Re: GTV6 barnfind project (met APK nu!)

do apr 21, 2022 09:52

Mooi ding!
1980 - Alfa Romeo Giulia 1600 - VERKOCHT
1972 - Alfa Romeo Giulia 1750 - VERKOCHT
1971 - Alfa Romeo Giulia 2000 - VERKOCHT
1981 - Alfa Romeo Alfetta 2000 GTV - VERKOCHT

Terug naar “Projecten”