Gebruikersavatar
red66
Junior Member
Junior Member
Berichten: 58
Lid geworden op: zo feb 15, 2015 13:44
Locatie: Haarlemmermeer

Red 66's GT 3.2 Black

do jun 25, 2020 08:30

Toch ook maar even een project topic aanmaken, al ben ik inmiddels aardig op weg met alles wat ik in mijn hoofd had toen ik mijn GT kocht :D .

Hier toen ik hem net had:
Afbeelding

Inmiddels is hij bij de spuiter geweest om wat parkeer deukjes en schaafschade van de vorige eigenaren netjes gemaakt, Cloverleaf 18" eronder, Custom Equal length frontpipes, nieuwe logo's en matten. Voor de gelegenheid een poetsmachine met spulletjes en middeltjes gekocht en een poetsbeurt geven.
Afbeelding
Afbeelding

ook nog even een Bluethoot interface op de orginele radio gezet, kunnen we ook HF bellen en muziekje op de achtergrond luisteren (de V6 is de hoofdact. :wink:

Deze week is de Wizzard hybrid demper binnen gekomen, meteen er onder gezet. Past mooi, prachtig gemaakt. paar snelle foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en een eerste sound check:
https://www.youtube.com/watch?v=HZAxqED-t3k 8)

Aangezien er voor de APK nieuwe achter schokbrekers onder moeten maar besloten er een Eibach/Bilstein set onder te zetten.
Had een B12 kit besteld, maar levertijd liep nogal op. Maar bij toeval een set B6 uit engeland aangeboden gekregen, dus die besteld, en de Eibach pro kit bij Alfisti.

Zodra het binnen is, kunnen ze er onder en weer voor de APK, waar verder geen problemen voor waren :thumbs: .

Daarna maar even een tunnel opzoeken om de echte sound check te doen. Heb na een kort proef ritje wel het idee dat de Equal length frontpipes een bijdrage leveren zoals ik wou hebben. deze Wizzard is echter niet heel luid, zelfs zonder midden demper heb ik de indruk dat hij nagenoeg even stil is als de standaard dempers.
ooit gehad: 33 1.7 QV, Sud Sprint 1.5 racer, 164 3.0, GT 3.2
nu: GT 3.2 Black

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6684
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: Red 66's GT 3.2 Black

do jun 25, 2020 09:11

Super lekker geluid, heel beschaafd maar wel sportief :thumbs:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

elmano
Junior Member
Junior Member
Berichten: 51
Lid geworden op: za okt 26, 2013 12:10

Re: Red 66's GT 3.2 Black

vr jun 26, 2020 15:50

Ziet er goed uit! Wat is precies "hybrid" aan de Wizard demper? Ik heb zelf ook een Wizard onder mijn GT zonder middendemper en die is echt wel een stuk luider dan standaard, maar gelukkig nooit storend voor mij.

Gebruikersavatar
red66
Junior Member
Junior Member
Berichten: 58
Lid geworden op: zo feb 15, 2015 13:44
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Red 66's GT 3.2 Black

za jun 27, 2020 08:02

De originele wizard is en pure resonator, de hybride is een resonator en demper in één behuizing welke lijkt op de standaard demper. Hij is idd stiller dan die van jou dan. Geluid is een mix van de wuzard resonator en een supersprint volgens wizard. Ook met een wat dieper geluid. Ik hou wel van een beetje diep geluid, maar hoef geen dreun bak. En de resonator alleen is mij iets te metaal klank achtig.

Mocht ik ook nog eens zo gek zijn de catloze spruitstukken van wizard te nemen, dan is het waarschijnlijk wat volume nog te doen. Zonder midden demper. De resonator versie is dan wel heel erg luid, zie filmpjes op YouTube :shock:
ooit gehad: 33 1.7 QV, Sud Sprint 1.5 racer, 164 3.0, GT 3.2
nu: GT 3.2 Black

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

Re: Red 66's GT 3.2 Black

zo jul 05, 2020 22:18

En ik maar denken dat je geen Alfa meer hebt, kijk altijd op je pad als ik naar het tuincentrum ga..
Gelukkig een mooie Busso op het pad ( ws meer in de garage )...
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
red66
Junior Member
Junior Member
Berichten: 58
Lid geworden op: zo feb 15, 2015 13:44
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Red 66's GT 3.2 Black

do jul 16, 2020 21:19

En ik maar denken dat je geen Alfa meer hebt, kijk altijd op je pad als ik naar het tuincentrum ga..
Gelukkig een mooie Busso op het pad ( ws meer in de garage )...
Ja kon het niet laten :D .hij staat netjes binnen idd. Kom maar eens langs als je weer een plantje gaat halen :mrgreen:
ooit gehad: 33 1.7 QV, Sud Sprint 1.5 racer, 164 3.0, GT 3.2
nu: GT 3.2 Black

Gebruikersavatar
red66
Junior Member
Junior Member
Berichten: 58
Lid geworden op: zo feb 15, 2015 13:44
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Red 66's GT 3.2 Black

vr sep 11, 2020 10:33

Het is alweer even geleden, maar intussen weer wat zaken aangepakt. Voor de keuring was er eigenlijk maar 1 probleem:
Afbeelding

Zat eigenlijk niet in de korte termijn planning, maar toch meteen een Eibach Biltein combi besteld:
Afbeelding
Afbeelding
Achterkant zelf kunnen doen, voorkant i.c.m. beurtje bij de garage. Alles zat wel een beetje vast, maar toch gelukt. lasapparaat en zaag doet wonderen :D

Resultaat:
Afbeelding

Maar dan ga je je toch een beetje ergeren aan de verdenen blanke lak en verkleurde remklauwen.
Dus dat ook maar aangepakt. blanke lak eraf geblazen, lichtjes schuren met korrel 800, paar bussen remmenreiniger en verse hittebestendige blanke lak erop.
Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding
meteen de wielboutjes ff opgefrist:
Afbeelding
resultaat:
Afbeelding

Op vakantie geweest met de GT, lekker getoerd, best genieten van de Busso. het loopt zo mooi!
Had alleen een beetje raar geluidje, bleek uit de airco te komen, maar na opnieuw vullen ook weer opgelost.

De Wizzard bevalt goed, alleen nog geen mooie filmpjes kunnen maken.
Nu een beetje aan het experimenteren met de audio. heb vanuit mijn oude car audio hobby nog wat leuke spullen liggen. Ga eens kijken of ik dat een beetje kan combineren met de Bose rommel en bestaande head unit.

Eerste stap is de bose subwoofer eruit, en een Soundstream erin. op een Soundstream versterker. later mogelijk speakers vervangen en heel misschien de headunit. De originele vindt ik eigenlijk ook niks, bluetooth adapter op de CD wisselaar ingang werkt redelijk, maar ook niet top. nog maar eens over nadenken. Suggesties zijn welkom.
ooit gehad: 33 1.7 QV, Sud Sprint 1.5 racer, 164 3.0, GT 3.2
nu: GT 3.2 Black

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Red 66's GT 3.2 Black

zo sep 13, 2020 19:42

Staat mooi op de wielen zo :thumbs:

Gebruikersavatar
red66
Junior Member
Junior Member
Berichten: 58
Lid geworden op: zo feb 15, 2015 13:44
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Red 66's GT 3.2 Black

vr mei 21, 2021 15:37

Audio project is voorlopig afgerond. Heb een 10" sub in de reservewiel kuip gemaakt verloopkabel gemaakt op de bose kabelboom om de bose rommel eruit te kunnen halen. Hiervandaan kabels naar de versterkers en een dsp welke allemaal op de plek van de oude bose sub zitten. Je ziet er niks van en het is ook weer zo terug te bouwen. Achter de originele bekleding. Front speakers vervangen door Boston woofertjes en Hertz tweeters. Alles op de originele radio, dsp ingeregeld en via de dsp een optische kabel naar mn telefoon foor bv spotify. Ben best tevreden met het resultaat klinkt fantastich alleen gebruiksgemak is wat minder doordat Bluetooth uit moet voor spotify en aan moet voor handsfree via de cd wisselaar adapter.... maar die klinkt echt niet in vergelijk met optisch.
Afbeelding
Afbeelding


Volgende project is motor ruimte netjes maken.
nu ziet het er zo uit:
Afbeelding

Moet nog wel even bedenken wat voor kleur combi ik ga maken. zit aan zwart te denken.
Wil dit eigenlijk doen door een set klepdeksels, covers plenum te kopen en deze netjes zwart maken en om te ruilen als we distributie gaan vervangen. Dus als iemand nog iets heeft liggen houd ik me aanbevolen :D

De inlaat buisjes zijn niet de mooiste meer. Heb een offerte aangevraagd voor het opnieuw verchromen. Ben benieuwd, maar zal denk tegenvallen. Als iemand nog een knappe set van heeft hoor ik het graag.
ooit gehad: 33 1.7 QV, Sud Sprint 1.5 racer, 164 3.0, GT 3.2
nu: GT 3.2 Black

Gebruikersavatar
red66
Junior Member
Junior Member
Berichten: 58
Lid geworden op: zo feb 15, 2015 13:44
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Red 66's GT 3.2 Black

vr jul 02, 2021 11:45

Inmiddels nette inlaatbuizen bij Ed vandaan. liggen glimmend klaar voor als de poedercoating klaar is van de klepdeksels en plenum, heb een extra setje geregeld welke inmiddels gestraald is en bij de poeder coater ligt om zwart te maken (is tenslotte een 3.2 Black). Ben benieuwd

Ook de knoop doorgehakt om een paar Wizard spruitstukken te monteren. ze zijn binnen maar moet nog even het plan verzinnen hoe ik alles een beetje kan combineren.

wat wil ik gaan doen:
- Spruitstukken vervangen
- distributie vervangen
- motor ruimte netjes maken
- motor boutjes vervangen voor RVS (setje via alfaowner/ebay gevonden incl M7 boutjes, is onderweg)
- koelvin kap opknappen
- diverse steuntjes klemmetjes boutjes etc... opknappen
- checken op kleine lekkage en oplossen (mogelijk alleen klepdeksel, maar niet zeker nog)
- brandstof rail opknappen. zou mooi zijn als ik een extra setje kan vinden om dat vooraf te doen.

Ik zit er aan te denken de motor eruit te halen, dan kun je overal goed bij voor een paar van bovenstaande zaken, en dan kan het netjes gebeuren. meeste delen probeer extra te regelen zodat ik vooraf alles al op kan knappen. dan kan alles er in 1 keer weer op en sta ik niet zo lang stil, is wel mijn dagelijkse auto (weekend eigenlijk, meestal op de fiets naar het werk...)

wordt vervolgd.
ooit gehad: 33 1.7 QV, Sud Sprint 1.5 racer, 164 3.0, GT 3.2
nu: GT 3.2 Black

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Red 66's GT 3.2 Black

vr jul 02, 2021 12:17

Als je auto op een 2 kolommer zet dan kun het subframe Inc motor en ophanging er in 2 uur onderuit hebben. Dan is de rest ook super makkelijk meteen.
Moet je wel stuurolie leegmaken en iets verzinnen voor het airco systeem. Want die leeg maken en leidingen demonteren is het beste.

Motor van bovenuit eruit kan, maar dat lukt je niet in een weekend met de rest erbij

Gebruikersavatar
red66
Junior Member
Junior Member
Berichten: 58
Lid geworden op: zo feb 15, 2015 13:44
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Red 66's GT 3.2 Black

vr jul 02, 2021 17:37

tnx,
Ik heb mogelijk de beschikking over een soort poetsbrug welke in mijn garage kan (stevig ding) waarvan ik het idee heb dat ik aan 1 uiteinde iets kan maken voor de originele steuntjes uit de fabriek. dan hangt de voorkant vrij. vraag is of ik hoog genoeg kan komen om de motor er dan onderuit te trekken.

Het heeft nl mijn voorkeur om het thuis in de garage te doen omdat ik dan alles netjes kan maken in de avonduurtjes in een paar dagen. Maar moet dan wel te doen zijn op de poetsbrug anders word dat niet wat, 2 kolommer voor dit klusje thuis zetten is ook zo wat :D

Airco kan ik leeg (laten) halen, stuurolie lijkt me ook geen probleem

begrijp ik het goed dat je dan eigenlijk de veerpoten bovenaan los haalt?
ooit gehad: 33 1.7 QV, Sud Sprint 1.5 racer, 164 3.0, GT 3.2
nu: GT 3.2 Black

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Red 66's GT 3.2 Black

vr jul 02, 2021 20:46

Je werkt dan tegenover gesteld als hoe de fabriek het hele ding monteerde, die duwen subframe met veerpoten en al naar boven.

Maargoed om te laten zakken moet je idealiter een tafel of pallet hebben waar je t ook kan laten zakken en nog bij de subframe bouten kan. Dus als je al zegt dat je een poetsbrug hebt en verder niets, dan wordt dat wel lastig denk ik.

Maar alleen de motor er uit kan ook wel. Moet je wel flink schroeven. En ik weet zo niet wat je dan met de versnellingsbak moet doen. Maar je kunt dan volgens mij het airco systeem laten zitten, als je de pomp demonteert van de motor maar leidingen laat zitten.
Denk dat t voor de achterste spruitstukken wel bijna noodzakelijk is om die motor uit te bouwen...

Gebruikersavatar
red66
Junior Member
Junior Member
Berichten: 58
Lid geworden op: zo feb 15, 2015 13:44
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Red 66's GT 3.2 Black

ma aug 16, 2021 14:02

even stil geweest hier, maar ondertussen wel bezig met van alles.
extra setje te leen voor de aluminium motor delen, deze geparelstraald en deels naar de Poeder coater gebracht:
Afbeelding
Afbeelding
Klepdeksels zijn ook zwart geworden. rest blijft alu kleur.

Ook een paar betere nette inlaat buizen gevonden:
Afbeelding

en last but not least toch de knoop maar doorgehakt en een 2 kolommer in de schuur geplaatst. kan niet heel hoog, maar auto kan tegen de zolder aan en met een speciaal stoeltje kan je lekker onder de auto doorrijden.
Afbeelding
Afbeelding
is ook voorzien van wieltjes en een snelkoppeling voor de slangen, waardoor enigszins mobiel (5 bouten per kolom en de schuur is weer ruim :D )

Heb het idee dat mijn motor rubbers slecht zijn, maar die zijn moeilijk/niet te verkrijgen.... wat er te kriggen is schijnt in de verste verte niet zo goed te zijn als de originele van vroeger... (inclusief wat nu origineel zou zijn...) tips zijn welkom voor alle motor steunen :D .

Ook een Novitec schroefset en Eibach Anti rol bars besteld.

Nu nog verder aan het verzamelen van onderdelen en kennis om de motor te laten zakken en alles te monteren, netjes te maken en waar nodig te vervangen of herstellen
ooit gehad: 33 1.7 QV, Sud Sprint 1.5 racer, 164 3.0, GT 3.2
nu: GT 3.2 Black

Roland Artc88
Full Member
Full Member
Berichten: 368
Lid geworden op: di nov 18, 2008 09:07
Locatie: Enschede

Re: Red 66's GT 3.2 Black

di aug 17, 2021 10:55

Heb het idee dat mijn motor rubbers slecht zijn, maar die zijn moeilijk/niet te verkrijgen.... wat er te kriggen is schijnt in de verste verte niet zo goed te zijn als de originele van vroeger... (inclusief wat nu origineel zou zijn...) tips zijn welkom voor alle motor steunen :D .
Je zou ze kunnen vervangen door harde kunststof bussen van bijvoorbeeld powerflex:
Alfisti webshop

Terug naar “Projecten”