Laatste APK 2014...daarna belande de Berlina in een schuur bij een boer in de buurt...tot afgelopen weekend.
Auto nog wel eens te koop aangeboden, ook echt voor weinig geld, maar Alfisten zijn 'moeilijk'...en toen ik de auto vorig weekend naar buiten rolde en de kijker uiteindelijk afhaakte, dacht ik "wat een fantastische auto is het eigenlijk, gewoon zelf mee gaan rijden komende zomer". En zo is er na lange tijd weer een nieuw 'Alfa-project' geboren.
Auto-ambulance geregeld dit weekend en opladen die handel...
En afleveren bij de 'Berlina-koning'...Rikster.
Nu is de auto in de stalling belandt nadat ik er een 'snelle motor' voor gebouwd had, maar project nooit afgemaakt vanwege privé sores...en het idee is deze motor er uit te halen en om de originele motor terug te plaatsen. Die was bij restauratie al gereviseerd (naar zeggen), dus gelijk even de kans om hem open te schroeven en te kijken hoe en wat voordat we hem terugplaatsen....
Motor was ook snel gevonden...
En gelijk maar even schoongemaakt...
Doel is om auto eerst zsm weer helemaal rijdend te krijgen, alles werkend, motor netjes afgesteld, remmen gangbaar, vloeistoffen vervangen...nieuwe APK.
Dan ligt er nog een Alfaholics onderstel + stabi, nieuwe Bilsteins, 4pot Alfaholics remmen, Autoparco's klaar voor de Berlina.
En wordt er nog een boost aan het interieur gegeven....licht bruine bekleding van de stoelen is helemaal nieuw en prachtig, maar ik vind het donkergrijze tapijt niet mooi, liever een lichtbruin hoogpolig tapijt voor een luxe uitstraling. Past ook mooier bij de 'goudkleur' op de buitenkant. Zie het allemaal voor me. Nieuwe (led)lampjes in het dashboard, een mooi Nardi-stuur met verlenger, schakelpook verlenger en dan met een mooie dame aan mijn zijde naar een fijn restaurant of buitenlandse locatie blazen....
To be continued....