Gebruikersavatar
RubensGiulia
Member
Member
Berichten: 180
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 18:00

Re: Project Giulia '75

zo aug 04, 2019 11:48

Zit nog zo te twijfelen of de voorkant niet wat lager moet :roll: maarja volgens mij is dat niet zo handig met die minder prettige drempels #-o
'75 Giulia 1300 Nuova Super Lusso
'76 Giulia 1300
'09 159 SW 2.2 JTS

SCARB Lid

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Project Giulia '75

zo aug 04, 2019 13:48

Zeker niet verder omlaag als je alleen de voorzijde doet. Dan beter rondom nog wat zakken (liefst achter nog wat meer dan voor, een juul mag in de kont getrokken staan)
My 2 cents he... :wink:

Lekker bezig aan dat plaatwerk trouwens! =D>

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2257
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

Re: Project Giulia '75

zo aug 04, 2019 13:51

De dorpel moet horizontaal liggen vind ik. Of achter iets lager.
Qua hoogte is het wel best zo denk ik als de dorpel niet omhoog staat. Op deze foto's niet goed te zien?
Joris

1750 Berlina 1971

Gehad: Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962,
Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Gebruikersavatar
RubensGiulia
Member
Member
Berichten: 180
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 18:00

Re: Project Giulia '75 - en wat nu doen

zo aug 04, 2019 20:39

Ik denk dat ik het maar voorlopig zo moet laten, de dorpel lijkt aardig gelijk te lopen met de grond kwa hoogte. Het grappige is dat je op de foto's haast niet ziet dat de dorpels ed zwart gespoten en ongeplamuurd zijn. Mijn plan is om eerst maar is alle roest verwijderd te hebben en dat dan een keer de Giuul prof. gespoten kan worden. (erg fijn dat ik in de familie een autospuiter heb/schade hersteller :mrgreen: )

Wat er nog moet gebeuren (niet op volgorde):

- 4 x deuren herstellen (winter project).
- Achterklep vervangen door een gedeukte klep
- Motorkap kleine laswerkzaamheden
- 2L motor opbouwen (heb deze al deels gedemonteerd, nog even goed nadenken wat ik nou precies wil kwa setup)
- versnellingsbak reviseren (2e versnelling houd erg van tandenpoetsen als je wat hoger in de toeren zit)
- cardanas lager vervangen
- diff reviseren?
- andere uitlaat
- ophanging opfrissen (mogelijk dingen vevangen).
- motorruimte aanpakken + frontpaneel mogelijk vervangen
- Auto strakmaken + prof. spuiten
- voorruit laten polijsten of vervangen ivm krassen
.... genoeg te doen dus

Inmiddels gedaan:

- alle vloeistoffen/olie vervangen
- gehele onderste 30 cm plusminusongeveer vervangen/hersteld (op de deuren na). niet alles nog helemaal spatzuiver..
- bougies en kabel + bobine vervangen
- alu carb mounts + pipercross filter
- Dellorto carbs (deze gereviseerd) ipv Solex gemonteerd
- verlagingset voor en achter + bilstein shocks
- Alfaholics GTA rep. velgen
- Dit weekend nog een probleem met de achter verlichting aangepakt, massa probleempje denk ik
- enzo vast nog wat...

Denk dat ik eerst maar is de achterklep met deuk spatzuiver ga maken en deze plaats op de Giuul!

wel grappig om te bedenken dat ik 3 jaar geleden nog nooit aan een auto gesleuteld heb, of uberhaubt een las apparaat heb aangeraakt :lol: :mrgreen:
'75 Giulia 1300 Nuova Super Lusso
'76 Giulia 1300
'09 159 SW 2.2 JTS

SCARB Lid

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Project Giulia '75 - en wat nu doen

zo aug 04, 2019 22:47

wel grappig om te bedenken dat ik 3 jaar geleden nog nooit aan een auto gesleuteld heb, of uberhaubt een las apparaat heb aangeraakt :lol: :mrgreen:

Wij hebben veel gemeen Ruben. Hier idem dito met een sterretje!
Bij mij is het wel 25 jaar eerder begonnen dan bij jou. Maar ook met een Giulia Nuova.

Laswerk heb ik laten doen (wel veel aan meegewerkt en plaatwerk zelf op maat gemaakt en machinaal gezet, zelfs onderste deurplaten en middendorpels die toen niet nieuw verkrijgbaar waren. Het lassen heb ik door een beroeps laten doen maar al doende vond ik dat zo leuk dat ik ook zelf een lascursusje ben gaan volgen.)
De mijne heeft ook een klassieke kofferklep met "deuk", verlagingsveren en andere schokdempers die ik toen ook bij Arese heb gekocht.

Tijdens al dat werk adviseerden vele "verstandige" mensen in mijn kring dat het beter was om die auto maar naar de sloop te brengen.... Maar niet gedaan en gewoon stug doorgezet.

Nog steeds trots op het resultaat, en die Giulia daar ben ik nu 25 jaar later nog blij mee!
Die is nog steeds even goed en mooi als toen.

Dus ik wil zeggen: ga vooral lekker zo door met je project en geniet er van :thumbs: :thumbs:


.

Gebruikersavatar
RubensGiulia
Member
Member
Berichten: 180
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 18:00

Re: Project Giulia '75 - en wat nu doen

ma aug 05, 2019 17:52

wel grappig om te bedenken dat ik 3 jaar geleden nog nooit aan een auto gesleuteld heb, of uberhaubt een las apparaat heb aangeraakt :lol: :mrgreen:

Wij hebben veel gemeen Ruben. Hier idem dito met een sterretje!
Bij mij is het wel 25 jaar eerder begonnen dan bij jou. Maar ook met een Giulia Nuova.




.
Leuk bericht Tonio! Ik geniet er zeker van en vind ik het erg leuk om te doen! zonde dat er soms giulia de schroot op gaan, tenzij er niks mee van te bakken is. Er staat nog een project Giulia klaar in de schuur waar ik een straatracer van wil bouwen... hoop ik.... oooit #-o :mrgreen:
'75 Giulia 1300 Nuova Super Lusso
'76 Giulia 1300
'09 159 SW 2.2 JTS

SCARB Lid

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Project Giulia '75 - en wat nu doen

ma aug 05, 2019 22:06

Er staat nog een project Giulia klaar in de schuur waar ik een straatracer van wil bouwen... hoop ik.... oooit #-o :mrgreen:
Haha zelfs dat hebben we dan gemeen....; Ik had ook nóg zo'n project Giulia in de stalling staan gedurende 15 jaar of zo. :wink:

Niet om te restaureren op dezelfde manier als die andere (want twee dezelfde alleen in verschillende kleuren is ook niet leuk) maar voor een project als een streetracer of zo. Maar anderhalf jaar geleden die wagen toch maar verkocht. Die wordt de basis voor een nog veel specialer project en zal dan ook hier in de club nog wel te zien zijn. (Maar dat moet de koper verder zelf maar bekend maken als het zover is.)

.

maurice1336
Member
Member
Berichten: 204
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 22:41
Locatie: Almere

Re: Project Giulia '75

di aug 06, 2019 16:50

Nice Ruben! Ik snap het idd wat je noemt over de voorzijde. Is dit zo'n stage 1 setje van Eric?
Alfa Romeo Giulia 1300 Super...maar dan met een 1600 :D

SCARB Lid

Gebruikersavatar
RubensGiulia
Member
Member
Berichten: 180
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 18:00

Re: Project Giulia '75 - en wat nu doen

di aug 06, 2019 18:09

Er staat nog een project Giulia klaar in de schuur waar ik een straatracer van wil bouwen... hoop ik.... oooit #-o :mrgreen:
Haha zelfs dat hebben we dan gemeen....; Ik had ook nóg zo'n project Giulia in de stalling staan gedurende 15 jaar of zo. :wink:

Niet om te restaureren op dezelfde manier als die andere (want twee dezelfde alleen in verschillende kleuren is ook niet leuk) maar voor een project als een streetracer of zo. Maar anderhalf jaar geleden die wagen toch maar verkocht. Die wordt de basis voor een nog veel specialer project en zal dan ook hier in de club nog wel te zien zijn. (Maar dat moet de koper verder zelf maar bekend maken als het zover is.)

.
Oke super grappig! Zou zomaar kunnen zijn dat ik die van mij ook weer een keer verkoop omdat ik er niet aan toekom oid #-o Hoop het niet natuurlijk.

gaat om deze unit:

Afbeelding

Wel leuk dat ik deze kan "verpesten" omdat er toch niks meer origineel aan is. ga dus echt mijn eigen draai eraan geven als het ook om de electronica ed gaat. etc... en kwa uiterlijk dus een beetje straatracer/race auto ofzo...

ben benieuwd naar dat project dan!
'75 Giulia 1300 Nuova Super Lusso
'76 Giulia 1300
'09 159 SW 2.2 JTS

SCARB Lid

Gebruikersavatar
RubensGiulia
Member
Member
Berichten: 180
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 18:00

Re: Project Giulia '75

di aug 06, 2019 18:09

Nice Ruben! Ik snap het idd wat je noemt over de voorzijde. Is dit zo'n stage 1 setje van Eric?
Zie pb, beter post jij ook weer even een update :jumping:
'75 Giulia 1300 Nuova Super Lusso
'76 Giulia 1300
'09 159 SW 2.2 JTS

SCARB Lid

maurice1336
Member
Member
Berichten: 204
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 22:41
Locatie: Almere

Re: Project Giulia '75

di aug 06, 2019 19:50


Zie pb, beter post jij ook weer even een update :jumping:
:jumping: :D :thumbs:
Alfa Romeo Giulia 1300 Super...maar dan met een 1600 :D

SCARB Lid

Terug naar “Projecten”