Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Aan de diesel !!

ma mei 23, 2016 13:02

Dat zit ook niet in de gedachtenkokert Remco ! Wat er wél in zit: een RWD 156, al dan niet oliegestookt.. Zie ook "racen technisch".
Bijna net zo veel werk. :wink:

Racer topic had ik al op gereageerd, voelde me op de een of andere manier geroepen daartoe. :mrgreen:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

Re: Aan de diesel !!

ma mei 23, 2016 23:37

Als mijn GT goed gemapt is rijd daar dan eens mee!!! Onderstel is redelijk 'op punt' . alles in de hardste poly en frisse intraxen en michelin PS3, mega remmen to come.

Overigens compenseer ik niets maar ik heb gewoon een eindeloze drang naar sneller mooier en gekker etc, tot in den treuren soms :roll: . Passagierskant zit de oliekoeler van de motor en tussen de radiator en intercooler de airco radiator. Het hele spul is dan ook 3cm naar de motor geplaatst incl nieuwe radiatorbalk om de idioot grote intercooler achter de bumper te krijgen :mrgreen:

Ik ben ook geen FWD liefhebber maar vanavond ook, dikke regen, EINDELOOS grip dat dat ding heeft en zo mooi sturen. Het is echt om bang van te worden hoe hard dat kan gaan, en zo makkelijk :shock: :)


Overigens heb ik ook zitten denken aan een RWD GT, en dat gaat ook gebeuren als ik niet meer hoef te dieselen dagelijks. De GT is veel te duur geworden om ooit nog te verkopen. En ik vind het gewoon een prachtbak. Maar dan --> RWD + kooi + verstuivers/pomp + sper en dan time attack en Squadra italia/challenge rijden :twisted:

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

di mei 24, 2016 08:56

UITSTEKEND plan Sieger ! Daar hou ik/houden we je aan !

Ik heb ook al een oplossing voor het "cardan- en stuurhuis probleem" : de kooi OM de motor bouwen !!!! :idea: :D
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

za jun 04, 2016 15:38

Beetje vertraging opgelopen.. Dat gebeurd NIEMAND met projecten/projectjes, heb ik weer... Vandaag alle nog te beschermen delen geteerd/getectyleerd, en een beetje schoongemaakt rond de turbolader. Vieze zand-olie bende daar. Toen de banjobout van de olieleiding maar eens losgehaald: tussen motorblok en banjo géén koperen ring, tussen banjo en zeskant van de banjobout twéé koperen ringen !?!? #-o Tja, met deze uitspattingen van huisvlijt wordt een olieleiding een olielijding..

Het wachten is nog op twee onderdelen (koelleiding van de warmtewisselaar naar de kop en een slang van de turbo), dan ben ik "compleet". Onderhoud aan de motor klaar, en nieuwe start-tor en dynamo erop. Afhankelijk van de zakelijke drukte eens kijken of ik met de JTD als shake-down rit naar de SI race van 12 juni kan. Anders er maar met de GTA naar toe blaffen (die eerder als gepland maar weer in de vaart genomen", omdat het met de JTD zo lekker "opschiet"..), niet bepaald een straf..Wat méér straf is, is toeschouwert spelen tijdens een SI race, in plaats van deelnemer.. Nou ja. Racejuul niet klaar, wat de brug blijft maar bezet..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

zo jul 03, 2016 14:17

Het schiet echt geen f*ck op, de laatste tijd.. Het is niet anders.

Motor en bak herenigd. Wat spullen nog een beetje opgefrist. Van dat aangevroten hitteschild van het uitlaatspruitstuk werd ik ook niet vrolijk.

Afbeelding

Tja, die koppeling.. De eerste keer dat ik aan een "trek" koppeling heb geknutseld. Voor degenen die weten waar ik het over heb: je hele "koppelings-lot" wordt opgehangen/bepaald door dat knullige veertje wat druklager aan de drukgroep verbindt. Voor degenen die denken van "huh ??": druklager (treklager, eigenlijk) moet je "los" in de hevel van de koppelingbediening plaatsen, bak monteren en dan druklager met zijn ieniemienie klemveertje via de hevel in de drukgroep vastklikken. Dat gaat heel, héél soepel. Bedoeling is dat het lager vervolgens vast blijft zitten aan de drukgroep. Voelt voor mij als een super-kwetsbare constructie, maar kennelijk werkt het.. :?

Morgen (ik heb een paar snipperuurtjes) beginnen met motor/subframe/wielophangings-hereniging. Kijken hoever ik kom. Andermaal hopen dat 'ie komend weekend toch écht van de brug & naar de keuring kan...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

VOORUITGANG !!!

wo sep 21, 2016 13:19

De Alfa Romeo cavalerie ingeschakeld. Véél te druk met mijn werk. (Gelukkig). Good-old racebuddy/hulp in bange sleuteldagen Marco van Alfaspecials heeft even gas (ehh.. diesel..) gegeven, tor/bak/wielophanging erin geknoopt en zorgen dat ze op 4 wielen kan staan !

Afbeelding

Afbeelding

Motor loopt, prima zelfs, en de koppeling koppelt/ontkoppelt. Allemaal wel prettig als de boel open is geweest. Het was wel "ineens" donker toen de eerste dieselpluimpjes de knalpijp uit kwamen..Niet van de dieselrook, maar van een tegen 20.00 al door afwezigheid schitterende zon. Het mollenseizoen gaat weer aanbreken..

Nu naar de uitlijner/airco'er, dan bumper erop & nog wat ander klein spul. Dan naar de APK en ergens deze maand weer als DagelijkseDiesel inzetten !

Brug dus vrij (eindelijk...), kan de raceJuul erop voor een verse versnellingsbak en dan meeblaffen met de Squadra Italia finaleraces !! :lol:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Aan de diesel !!

wo sep 21, 2016 16:03

Like!

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

zo nov 06, 2016 19:51

Natúúrlijk weer allerlei dingen tussendoor.. Nu alleen nog claxon fixen, uitlijnen, remolie verversen en APK.

Over remmen gesproken : Bij motor uit hard en kort rempedaal. Met lopende motor na een paar seconden stationair trap ik het rempedaal vrij moeiteloos in één beweging naar de bodem. Ik kan met snel pompen weer een kort en hard rempedaal creëren, wat ik vervolgens langzaam maar zeker weer naar de bodem kan duwen. Zodra het pedaal weer hoog staat, al dan niet met pompen kort/hard gemaakt, zakt het pedaal gelijk een plumpuddingkje weer naar de bodem na een paar seconden stationair lopen..motor uit en ziedaar: kort en hard rempedaal. roept u maar, heren techneuten/profi sleutelaars. Lucht kan het niet zijn, en volgens mij discremineert een HRC ook niet tussen motor uit/ motor aan. Zal ook ff bij " technische vragen" posten.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
brolli21
Moderator
Moderator
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

zo nov 06, 2016 21:42

Na het voorval al een keertje opnieuw ontlucht?
Kwam er toen weer lucht uit?
Zo ja,donder die hoofdremcilinder maar in de kliko en monteer een nieuwe.
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Aan de diesel !!

zo nov 06, 2016 21:56

Hele oude remvloeistof helpt ook niet...

Was bij mijn 156 ook een probleem. Maar enkel als hij heel warm was, dan ging de hrc inwendig lekken door te dunne olie.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

zo nov 06, 2016 22:10

Woensdag ontluchten samen met mn zoon. (Die easybleed meuk vind ik niks)

Achteraf ( achteraf kijk je een koe in dr kont..) spijt dat ik, toen de motorruimte leeg was, niet meteen/preventief een nieuwe heb geplaatst. ( geloof dat voor de rest werkelijk álles wel vernieuwd is..) Ziet er nu uit als een not-nice job.

Blijf het raar vinden, dat er bij motortje uit niks aan de hand is. Ik kan trappen wat ik wil, pedaal blijft dan kort & hard.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !! TROMGEROFFEL !!!!!

zo dec 04, 2016 11:01

Gisteren HRC gewisseld (viel nog wel mee: accu en accu bak eruit en je kunt er best goed bij. Geen gekloot met vastgerotte nippels e.d. Prettig.),nog wat kleine troubles geshoot. Maandag wielen erop, accu er in en dan naar de uitlijnert en de APK. Kan nu niet meer fout. Dan met een tot op het bot ontroeste en weer roestbeschermde auto de pekeltijd in. Met wat er allemaal aan de auto is gedaan reken ik nu op minimaal 50.000 km rijden met uitsluitend een paar x olie & filter wissel. De klus heeft bij elkaar een slordige 9 maanden geduurd.. Nou ja, ik rij in een zeer nette koets met alle techniek en slijtdelen letterlijk in nieuwstaat.

Maandag een nieuwe projectkandidaat op de brug. Trefwoorden: RWD, héél erg oranje, V6, transaxle, kooi, en géén gedoe met APK. :mrgreen: Alleen heb ik daar géén 9 maanden tijd voor. Moet vóór de eerste SI race klaar zijn..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Aan de diesel !!

zo dec 04, 2016 12:57

Remmerij ok nu met versche hrc?

Suc6 maandag iig!!

Grtz,fRank
ps something completely different; heb hier sinds kort La Stampa Magazine liggen, "edizione speciale", raad eens wie daar debutant van het jaar in is?? :jumping:
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

zo dec 04, 2016 13:43

Oh man, strollin' down Memory Lane.. 1998, ff afgerond 20 jaar geleden.. Gave tijd. Ik troost me met/aan de gedachte dat ik nu sneller rond ga met een Super dan toen, en uiteráárd ga ik dan even voorbij aan "toen wel reglement en nu niet", maar dat snap je uiteraard..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

ma dec 05, 2016 18:28

Aldus een knakekort en kneiterhard rempedaal, na HRC wisselen en perfetto ontlucht..

Vanmiddag de wielen erop en naar de keuring met die hap. Not.... Zodra de motor liep trapte ik het pedaal moeiteloos naar de bodem en remmen ? Nog niet eens genoeg remkracht om het oppervlakteroest van de schijven af te krijgen... Motor af, paar x trappen en hard/kort rempedaal. Nergens lekkage.

Ik ben verre van onhandig, maar nu is t ff genoeg. Vrijdag op de kar binden en naar AlfaSpecials met dat ding.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Projecten”