Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

za mei 21, 2016 22:26

Nou, ehh.... De eerstvolgende race rij ik in ieder geval niet.. Bak van de racer nog stuk/ niks aan gedaan, zakelijk erg druk en de brug is dus ook nog " bezet " , ik denk nog wel een weekje of twee..Kom in ieder geval kijken/ supporteren, wel met race outfit voor als er ineens iemand niet meer durft of zo !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

Re: Aan de diesel !!

zo mei 22, 2016 09:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Standaard laten is zonde! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

zo mei 22, 2016 10:35

En die race 75 dan? Beetje door werken Emile hoor :jumping:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

zo mei 22, 2016 14:09

Maatje XXXXXXL intercooler Sieger !? Komt wel het nodige "loodgieterswerk" bij kijken... Niet gehinderd door enige diepgaande kennis mijnerzijds: heeft zo'n lang buizen traject geen negatieve invloed op de flow/"netto hoeveelheid lucht" in de cylinders ? (Héél) vroeger moesten er ook 1 of 2 antenneversterkers geplaatst om TV signaal vanuit de gangkast in mijn puberzolderkamer te krijgen.. Eigenlijk zou je een interkoeler moeten knutselen met in- en uitgaand aan 1 zijde ? Scheelt de nodige decimeters leiding/drukverlies ?

Kom d'r maar in, turbo experts !!

Oh ja Niels: de 75 moet maar een jaartje wachten.. Is niet anders.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
JS JTD
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: za aug 17, 2013 08:49
Locatie: Eindhoven
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

zo mei 22, 2016 23:12

Ziet er goed uit Sieger, ik zou zeggen wel genoeg voor een eigen projecttopic!

@Emile: het effect van toegenomen volume bij een fmic is nauwelijks merkbaar. Belangrijke reden is dat de druksensor (waarvan het signaal de aansturing beinvloedt) dicht bij de motor is geplaatst.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

Re: Aan de diesel !!

ma mei 23, 2016 10:11

Wellicht open ik er nog een Joel.


Intercooler is best groot ja:

Afbeelding


Ik heb 2.25inch intercooler buizen gemaakt zodat de doorlaat niet heel groot is en het minder tijd kost om op druk te komen. :-) ik heb overigens niet of nauwelijks verschil gemerkt in opspoelen tussen originele intercooler en deze setup!

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

ma mei 23, 2016 10:52

Heeft de airco radiator plaats moeten maken ? Die zit nu rechts ? (links, voor de kijkers... :mrgreen: ) Ik vroeg me al af hoeveel gepiel op de mm het wordt om KVS/airco/intercooler gemonteerd te krijgen.

Maar wat een ding zeg... Wat compenseer je ermee Sieger ?? :jumping: :jumping:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Aan de diesel !!

ma mei 23, 2016 11:14

Kooi erin en 24 uurs racejes rijden...

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

ma mei 23, 2016 11:27

Ik heb met die gedachte zitten (ehh: nog steeds, eigenlijk..) spelen Michel.. Als je lijnboring van de krukas controleert (laat controleren, in mijn geval.. :blue_lol: ), nieuwe lagers, en zo'n plm. 225-250 PK/plm. 400-500 NM "Joël/JTD" pakketje erop dan heb je racing power voor twee drollen en een knikkert, als je dat vergelijkt met de munten die je nodig hebt om met een Nord of TS een beetje vooruit te komen. Ik zit toch wel met FWD.. Ik heb er geen race ervaring mee, alleen ervaring op straat met de ex Selespeed en m'n GTA. Daarop zit een kakelvers Q2 diff, kekke demperkes, maar veel vermogen/koppel op de voorwielen blijft (in mijn beleving) behelpen. Bovendien is het, vind ik/in mijn geval (medium getalenteerd) een RWD reuze handig als je een stuurfout met een flinke stamp op het gas kunt oplossen. Los van de funfactor natuurlijk.

Ehh: lekker off-topic (gelukkig is het de mijne): wie ziet mogelijkheden voor een 156 koets met RWD ?? Als circuitauto dan, dus geen gehannes met regels, wetjes, typegoedkeuring enz. enz.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Aan de diesel !!

ma mei 23, 2016 12:01

Tim de Leeuw (GTim) heeft mi bakken ervaring met een dikke fwd/jtd auto, reed met een 147 diesel in de Challenge. Auto is volgens mij een paar jaar geleden omgebouwd naar busso specs dacht ik.

Niet gaan zweven Emile, zo'n oliegestookte bijtellingsfricandel :thumbs: is nog net ff wat anders dan een fullrace juul en/of 75... :wink:

Grtz,fRank (die zo'n 5pits kooktoestel rijdt dagelijks :D )
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

henk116
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 940
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 18:07
Locatie: rouveen
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

ma mei 23, 2016 12:09

Tim de Leeuw (GTim) heeft mi bakken ervaring met een dikke fwd/jtd auto, reed met een 147 diesel in de Challenge. Auto is volgens mij een paar jaar geleden omgebouwd naar busso specs dacht ik.

Niet gaan zweven Emile, zo'n oliegestookte bijtellingsfricandel :thumbs: is nog net ff wat anders dan een fullrace juul en/of 75... :wink:

Grtz,fRank (die zo'n 5pits kooktoestel rijdt dagelijks :D )
Euh Emile, geen gekkigheid in de kop halen toch?
Petrol blijven stoken! :roll:
EX Alfetta/Gtv/116 registerleider

GIUSTA STRADA Alfa Romeo auto's, onderdelen en reparatie
0650934143

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

ma mei 23, 2016 12:19

Ik heb in "racen technisch" ff een input-balletje opgegooid. Zoals ook daar gemeld: ik ben tweeling van sterrebeeld, dus wispelturig gedrag zie ik als/is mijn geboorterecht !!
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Aan de diesel !!

ma mei 23, 2016 12:45

Is niet goed voor de gewichtsverdeling hoor een jtd in een giulia.. :wink: voor die 2.4 van mij heb ik wel een paar zware voorveren nodig om de neus van de grond te houden.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Aan de diesel !!

ma mei 23, 2016 12:51

Dat zit ook niet in de gedachtenkokert Remco ! Wat er wél in zit: een RWD 156, al dan niet oliegestookt.. Zie ook "racen technisch".
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: Aan de diesel !!

ma mei 23, 2016 12:57

Tim de Leeuw (GTim) heeft mi bakken ervaring met een dikke fwd/jtd auto, reed met een 147 diesel in de Challenge. Auto is volgens mij een paar jaar geleden omgebouwd naar busso specs dacht ik.

Niet gaan zweven Emile, zo'n oliegestookte bijtellingsfricandel :thumbs: is nog net ff wat anders dan een fullrace juul en/of 75... :wink:

Grtz,fRank (die zo'n 5pits kooktoestel rijdt dagelijks :D )
5-pits koken in een Alfa? (koken = gas = lpg) of rij je Lancia/Volvo dagelijks?
Ik heb met die gedachte zitten (ehh: nog steeds, eigenlijk..) spelen Michel.. Als je lijnboring van de krukas controleert (laat controleren, in mijn geval.. :blue_lol: ), nieuwe lagers, en zo'n plm. 225-250 PK/plm. 400-500 NM "Joël/JTD" pakketje erop dan heb je racing power voor twee drollen en een knikkert, als je dat vergelijkt met de munten die je nodig hebt om met een Nord of TS een beetje vooruit te komen. Ik zit toch wel met FWD.. Ik heb er geen race ervaring mee, alleen ervaring op straat met de ex Selespeed en m'n GTA. Daarop zit een kakelvers Q2 diff, kekke demperkes, maar veel vermogen/koppel op de voorwielen blijft (in mijn beleving) behelpen. Bovendien is het, vind ik/in mijn geval (medium getalenteerd) een RWD reuze handig als je een stuurfout met een flinke stamp op het gas kunt oplossen. Los van de funfactor natuurlijk.

Ehh: lekker off-topic (gelukkig is het de mijne): wie ziet mogelijkheden voor een 156 koets met RWD ?? Als circuitauto dan, dus geen gehannes met regels, wetjes, typegoedkeuring enz. enz.
Waarom ombouwen naar RWD, als je RWD kan racen dan leer je FWD vrij snel. Alleen leren dat je de voet VAN het gas haalt, ipv erop als de je bocht te hard in gaat ;)
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Terug naar “Projecten”