diederikborkent
Newbie
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: ma sep 21, 2015 16:35
Locatie: Enter, Overijssel

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

zo feb 14, 2016 13:51

Ciao heren,

Bedankt voor jullie interesse en vele suggesties omtrent de velgen. Wij gaan toch voor deze velg i.c.m. een TRX band. Deze banden zijn te vinden, echter moeten we erop letten dat de band niet verouderd is. De TRX band is duur, maar dit komt ten goede aan de originaliteit van de Alfa.

Onderstaand een aantal foto's van de draagarm, de aandrijfassen en het subframe. Deze delen zijn gisteren in grijze DTM (direct to metal) gespoten. Dit is een voor-kleur, later zal alles zwart worden gespoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verdere updates volgen z.s.m.. Ik verwacht aankomende zaterdag de velgen gespoten te hebben. :thumbs:
Laatst gewijzigd door diederikborkent op wo mar 16, 2016 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
tutto sulla benzina

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

zo feb 14, 2016 14:18

Gaaf om te zien. Je houdt er behoorlijk de vaart in, dat maakt het leuk om te volgen. Deze Sud TI QV wordt weer een beauty. Ook gaaf om te zien dat je voor originaliteit wat betreft de banden en velgen gaat. Dat is een keuze die wat geld kost, maar wel qua originaliteit te waarderen is. Succes verder en ik blijf het volgen.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

diederikborkent
Newbie
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: ma sep 21, 2015 16:35
Locatie: Enter, Overijssel

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

ma feb 22, 2016 13:47

Opnieuw een update omtrent het voorgaande bericht. De onderdelen zijn geplamuurd, om de laatste gaatjes etc. weg te werken. Aankomende, of volgende week zullen de onderdelen zwart worden gespoten, zodat ze weer aan de auto gemonteerd kunnen worden.

De velgen worden ook rond die tijd gespoten.
Zie foto's voor het resultaat van afgelopen zaterdag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
tutto sulla benzina

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

ma feb 22, 2016 14:21

misschien een idee om nu vast die fuseekogels uit te boren? is een stom werkje en ooit ga je die toch moeten vervangen, nu kan je er goed bij

Gebruikersavatar
elrico
Full Member
Full Member
Berichten: 426
Lid geworden op: do nov 02, 2006 22:01
Locatie: Tienen - België

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

ma feb 22, 2016 18:30

misschien een idee om nu vast die fuseekogels uit te boren? is een stom werkje en ooit ga je die toch moeten vervangen, nu kan je er goed bij

Been there done that .... haal alles eruit/eraf, ook die plastiek dopjes ..... anders heeft schuren, plamuren en schuren ook niet veel zin volgens mij ....

Afbeelding

Haal ook die cardans uit mekaar en zet nieuwe rubbers en vet .... zoveel meer voldoening achteraf


Afbeelding



Suc6 !!!!
1997 Alfa 145 Multirosso
1985 Alfa 33 1.5 QV Grigio Nisida
1984 Alfa Sprint 1.5 QV Bianco Capodimonte
1984 Alfa Giulietta 2.0 Rosso Veneziano
2012 Peug 107

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

ma feb 22, 2016 19:54

Misschien een wat onnozele vraag, maar ik stel hem toch. De voorste draagarmen zijn onderhevig aan krachten die zorgen voor (uiteraard zeer kleine) buigingen, gaan dat soort bewegingen niet zorgen voor losspringende plamuur? Dit is niet bedoeld als negatieve opmerking, maar als geïnteresseerde vraag.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

ma feb 22, 2016 20:00

@Elrico, hoe heb jij zo'n strak verfresultaat resultaat gekregen op jouw Sprint arm? Heb je deze laten poedercoaten? Je Sprint projekt is ondertussen al even geleden, maar is nog steeds een schoolvoorbeeld van strakke restauratie!!
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

ma feb 22, 2016 23:53

Afbeelding
Niet om het een of ander, maar deze draagarmen zou je beter goed repareren (las- en plaatwerk dus!) dan enkel plamuren.
Ik bedoel dus, linksboven op de foto, onder de bout. Dit is best essentieel voor de sterkte!
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

diederikborkent
Newbie
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: ma sep 21, 2015 16:35
Locatie: Enter, Overijssel

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

di feb 23, 2016 13:29

Misschien een wat onnozele vraag, maar ik stel hem toch. De voorste draagarmen zijn onderhevig aan krachten die zorgen voor (uiteraard zeer kleine) buigingen, gaan dat soort bewegingen niet zorgen voor losspringende plamuur? Dit is niet bedoeld als negatieve opmerking, maar als geïnteresseerde vraag.
Het plamuur zal niet zomaar loslaten, het is namelijk tot een zekere hoogte 'flexibel'. Vragen mag, ik stel het op prijs dat er zoveel interesse is, en er wordt meegedacht door anderen!
tutto sulla benzina

diederikborkent
Newbie
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: ma sep 21, 2015 16:35
Locatie: Enter, Overijssel

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

di feb 23, 2016 13:31

Afbeelding
Niet om het een of ander, maar deze draagarmen zou je beter goed repareren (las- en plaatwerk dus!) dan enkel plamuren.
Ik bedoel dus, linksboven op de foto, onder de bout. Dit is best essentieel voor de sterkte!
Hoi Alessandro,

Het inlassen van een plaatje was inderdaad een optie, echter hebben wij gebruik gemaakt van aluminiumplamuur (alzi). Deze plamuur doet zijn naam eer aan, en is 'ijzer'sterk.
tutto sulla benzina

Gebruikersavatar
alfachirurg
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 975
Lid geworden op: wo okt 03, 2007 13:19
Locatie: Nog wel
Contacteer: Website

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

di feb 23, 2016 16:31

Afbeelding
Niet om het een of ander, maar deze draagarmen zou je beter goed repareren (las- en plaatwerk dus!) dan enkel plamuren.
Ik bedoel dus, linksboven op de foto, onder de bout. Dit is best essentieel voor de sterkte!
Hoi Alessandro,

Het inlassen van een plaatje was inderdaad een optie, echter hebben wij gebruik gemaakt van aluminiumplamuur (alzi). Deze plamuur doet zijn naam eer aan, en is 'ijzer'sterk.
:shock:

nou dan ga ik mijn lasapparaat maar verkopen, vondt het toch al niks, iedere keer een fles mixweld en dat gek@*&%t met rollen draad........ :thumbs:
WWW.ALFACHIRURG.EU
Instagram: ALFACHIRURG


Nu: Alfetta GTV6 '86, Alfasud TiQv1.7ie '83,
Ducati 888 strada '93, 33 QV serie 1,
159 1.9JTDm SW ‘10.

diederikborkent
Newbie
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: ma sep 21, 2015 16:35
Locatie: Enter, Overijssel

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

di feb 23, 2016 16:36

@Alessandro

Hahah Alessandro, het is niet voor alles de oplossing hoor. Maar wij gebruiken het regelmatig bij (het restaureren van) objecten.
tutto sulla benzina

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

wo feb 24, 2016 04:28

Ik geef Alessandro gelijk, dat kan je echt niet plamuren maar moet gelast worden. En geloof mij, je zakt er doorheen als dat niet goed is... staalplamuur gaat echt niet werken, het is voor jouw (en anderen) eigen veiligheid. Beter nog ergens een paar goede (of nieuwe) draagarmen scoren. zit wel lengte verschil in dacht ik, vroege 33 past geloof ik ook , maar latere niet.

diederikborkent
Newbie
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: ma sep 21, 2015 16:35
Locatie: Enter, Overijssel

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

wo feb 24, 2016 06:13

Ik zal eens kijken of ik nieuwe/goede gebruikte kan vinden
tutto sulla benzina

spider67
Junior Member
Junior Member
Berichten: 88
Lid geworden op: za dec 29, 2012 16:29

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

do feb 25, 2016 20:51

Ik vind t een TOP project, maar plamuren met wat dan ook kan niet op veiligheidsdelen, hetgeen dit zijn. Lassen liever ook niet. Ik zou overigens alle delen lekker laten stralen en scouperen. Veel makkelijker, gegarandeerd roestvrij en uiteindelijk verzinkt.

Terug naar “Projecten”