Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2324
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

vr feb 12, 2016 09:58

Matteo, die bouten aan de wielzijde zijn volgens mij korter dan degene aan diff zijde (althans bij een 75 4c non turbo), reken nog eens uit dan... :wink:

Grtz,fRank

#-o #-o #-o Dat had ik zelf ook al eens opgemerkt toen Lancelot met die 50mm dingen op de proppen kwam..... #-o #-o #-o
Dank fRank....Ik wist het, heb alleen de verkeerde optelsom gemaakt, 12 bouten per flens :shock:

Goed, herhaalverhaal:

Er zitten Per Flens dif. zijde 6 bouten MF 8x1x60 binnenzeskant.
We moeten een doos van 100 dus verdelen over 8,3 transaxlerijders... :mrgreen:
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

vr feb 12, 2016 10:06

Matteo, die bouten aan de wielzijde zijn volgens mij korter dan degene aan diff zijde (althans bij een 75 4c non turbo), reken nog eens uit dan... :wink:

Grtz,fRank

#-o #-o #-o Dat had ik zelf ook al eens opgemerkt toen Lancelot met die 50mm dingen op de proppen kwam..... #-o #-o #-o
Dank fRank....Ik wist het, heb alleen de verkeerde optelsom gemaakt, 12 bouten per flens :shock:

Goed, herhaalverhaal:

Er zitten Per Flens dif. zijde 6 bouten MF 8x1x60 binnenzeskant.
We moeten een doos van 100 dus verdelen over 8,3 transaxlerijders... :mrgreen:
Ja en dus niet over alle transaxle rijders... ik heb begrepen dat er ook een variant is met een bout en een moer aan de dif zijde. V6 is ook weer anders dacht ik. Bovendien moet het transaxle rijders betreffen die bereid zijn die bouten te vervangen. Daar reken ik mijzelf zeer zeker niet meer toe. Sterker nog: als ik met een geweer met twee kogels in een kamer zou zitten met Hitler, Stalin en de uitvinder van het transaxle model, zou ik de laatste twee keer neerschieten.
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

vr feb 12, 2016 12:56

V6 en turbo is M10. En als ik me niet vergis is de allereerste transaxle versie idd met bouten en moeren.

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

vr feb 12, 2016 14:34

Overigens is ook de hulpkoppelingscilinder incontinent geworden. Deze heb ik net besteld voor een luizige € 18,98, terwijl deze overal rond de 60-70 euro kost.

Winparts: https://www.winparts.nl/onderstel-aandr ... 71413.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Autonderdelen24: http://www.auto-onderdelen24.nl/abs/7715063" onclick="window.open(this.href);return false;

Effe shoppen loont dus wel!
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2257
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

vr feb 12, 2016 14:46

dat scheelt nog al :shock:

nou nog afwachten of hij echt wel leverbaar is (heb zo'n ervaring eerder gehad: superaanbiedingen met niet leverbare zaken in de hoop dat je meerdere dingen besteld=lokkertje)
Joris

1750 Berlina 1971

Gehad: Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962,
Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

vr feb 12, 2016 17:38

Prima bedrijf hoor, daar in Berlijn. :thumbs: Al meerdere keren besteld en alles geleverd gekregen. Zijn niet de snelste en moet van 'ver' komen, dus reken op een weekje levertijd.... Ook direct contact (tijdens kantooruren) via de chat functie gaat prima, net als retourneren bij fouten of vergissingen. (die komen overal voor)
Kortom: vaak de goedkoopste (ook vaak leuke kortingen tot wel 16% dan is het lekker inslaan) maar nooit de snelste. ;)

Als er meer haast bij is, kan ik je carpartsdirect.nl ook wel aanbevelen; komt meestal wel in de buurt qua prijzen (behalve bij remblokken en hydrolische cilinders dan), maar heb je doorgaans wél binnen twee dagen in huis. Ook prima service via telefoon!
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

di feb 16, 2016 23:08

Zo nou poeh hehe die krengen zitten eronder. Verse blokjes, schijfjes, klauwtjes, kabeltjes en een ander met veel liefde en gevloek in elkaar verhermonteerd. Nu slechts ontluchten en als er dan nog een remverschil achter aanwezig is dan... Dan...

Afijn ploatie, geschoten gebruik makend van mijn laatste krachten:

Afbeelding

Gouwe klauwe gaan het helemaal worden in 2016...
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

wo feb 17, 2016 10:23

Ik ga nu op voor mijn volgende fijne klus: het vervangen der koppelingscilinder, en dan dus die op de bak. Ik ben mij hier mentaal en uiteraard ook spiegies op aan het voorbereiden en heb in dit kader ook dit mooie forum afgestruind, hongerig naar informatie.

Dit biedt echter nog geen soelaas: de verhalen varieren van het geheel laten zakken van de bak, lossen cardanas, uitlaat etcetera tot het simpel ertussen schuiven van het nieuwe exemplaar. Ik zou graag willen opteren voor het laatste, maar of dit realistisch is, is iets anders. Als het de eerste variant is, dan overweeg ik sterk om slechts nog de tweede versnelling te gebruiken en af te zien van een koppeling.

Enniewee: kan iemand mij licht in de duisternis verschaffen? Hoe pak ik t het beste aan?
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2257
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

wo feb 17, 2016 10:43

geen idee.....

maar wel de gouden tip gezien om het ding met het ontluchtingspunt naar boven te monteren, omdat ontluchten anders lastig, zo niet onmogelijk zal blijken. (met knarsentandendetanden tot gevolg)
Joris

1750 Berlina 1971

Gehad: Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962,
Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2324
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

wo feb 17, 2016 11:31

Zo nou poeh hehe die krengen zitten eronder. Nu slechts ontluchten en als er dan nog een remverschil achter aanwezig is dan... Dan...
Heb je de blokken niet juist afgesteld :mrgreen:

Die hulpkoppelingcilinder heb ik er onder gekregen zonder iets te demonteren (dan uiteraard het oude ding zelf :wink: ).
Maar....Laat de vork die door de plunjer wordt bedient niet losschieten want je krijgt hem nooit meer goed op z'n plek, check of de plunjer van de oude en de nieuwe idd identiek zijn, deze cilinders passen onder meerdere typen dacht ik, maar de lengte van de plunjer is verschillend.
Dat van het ontluchten met de nippel naar boven lukt alleen als het ding nog niet zit gemonteerd. De plaats is 'fixed' dus van enige vrije beschikking aangaande de nippel is geen sprake.
Ding eerst aansluiten op het slangetje (vervang dat ook aub mee, volgens mij kun je er alleen bij als het ding los is namelijk) dan ontluchten en dan pas monteren. Als je dus de plunjer daarna niet naar binnen krijgt, dopje van het drukvat af laten.
Ook tijdens het ontluchten heb ik lopen foemelen met het kapje op de drukpot. Ik geloof dat je officieel het deksel los moet laten, maar ik drukte het pedaal in, dopje erop, pedaal los, geloof ik. Rommelen met de druk in het systeem, daardoor kreeg ik er meer lucht uit.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

wo feb 17, 2016 22:29

Dat van het ontluchten met de nippel naar boven lukt alleen als het ding nog niet zit gemonteerd. De plaats is 'fixed' dus van enige vrije beschikking aangaande de nippel is geen sprake.
Ding eerst aansluiten op het slangetje [...] dan ontluchten en dan pas monteren.
Je kan het cilindertje wel helemaal op z'n plek duwen en gewoon gebruiken (en dus ontluchten) zonder het boutje erdoor te doen. Dan kan je dus de cilinder verdraaien, waardoor de nippel wél op het hoogste punt zit. ;)
Overigens werkt het ontluchten ook wel fijn, als je [nippel open] de zuiger met hand terug duwt. [nippel dicht] etc.
Het moertje op het boutje draaien is het enige lastige an de hele klus. :)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

do feb 18, 2016 20:08

Grmbl. Ontluchten van de remmen lukt niet. Gebruik Eezibleed, wat voorgaande keren prima ging. De druk lekt weg via de niveau sensor. Daar komt een pieletje uit (onder het rubberen dopje, dat mij niet helemaal fris meer is) waarlangs de remvloeistof naar buiten komt. Bij de klauw achter komt er nauwelijks een stroom op gang. Is dit einde reservoir of mis ik iets?
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2324
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

do feb 18, 2016 22:00

Grmbl. Ontluchten van de remmen lukt niet. Gebruik Eezibleed, wat voorgaande keren prima ging. De druk lekt weg via de niveau sensor. Daar komt een pieletje uit (onder het rubberen dopje, dat mij niet helemaal fris meer is) waarlangs de remvloeistof naar buiten komt. Bij de klauw achter komt er nauwelijks een stroom op gang. Is dit einde reservoir of mis ik iets?
Ik heb die eezibleed na een keer weggedonderd. Wat een oplichtingsding is dat....
Gewoon met iemand op de zetel laten zitten en pedaaltje drukken, als er dan nog geen pisstraaltje komt, is er iets andersch loos.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

do feb 18, 2016 22:21

Maar is het nu de bedoeling dat dat reservoir aan de bovenkant kan lekken?
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2324
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: Progetto fetta accidenta:Op naar apk...

do feb 18, 2016 22:23

Maar is het nu de bedoeling dat dat reservoir aan de bovenkant kan lekken?

Langs het dekseltje oid?? Nee, dat moet niet lekken.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Terug naar “Projecten”