Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Progetto fetta accidenta:Op naar apk... Job done!

wo aug 05, 2015 20:47

Zoals elders al aangegeven, ben ik tegen een Alfetta aangelopen die ik niet kon laten staan. Per accidenta gekocht. Wat moest ik anders? Prijs was laag. Maar niet alleen dat, hij is ook in redelijk goede staat. Staat wel al circa 5 jaar stil. Droog. Stoffig, dat dan weer wel. Roest is voornamelijk aanwezig op de rand onder de achterklep, zie foto. Op de dorpels voelde ik niets. Reservewielbak had een klein, te verwaarlozen gaatje, valt alles mee dus. De eigenaar heeft het waggie destijds geparkeerd omdat hij de uitlaat er onder uit had gereden. Is dus lopend weggezet. Motor is los.

Dikke velgen, 2 liter met dello's, lederen interieur, roestbruin :mrgreen: ..en het lijkt in te vallen wat er moet gebeuren.

- uitlaatspruitstuk kaduuk,
- koelwaterslang (bovenste) ontbreekt(?),
- alle zij ruiten (rechts) en een achterzijruitje (links) zijn zeer recent ( vorige week) ingetikt,
- glazen dak is ingetikt,
- uitlaat hangt los
- mogelijk zitten de remmen vast, nog niet geprobeerd voor de zekerheid. Auto rolt in ieder geval wel.
- klokje staat stil.

Mijn plan is om fetta zo spoedig mogelijk APK waardig te maken. Hoe moeilijk kan het zijn? #-o daarom ben ik op op zoek naar onderdelen als hierboven omschreven. Zie ook het kopje gezocht. Klokje heeft overigens geen prioriteit.

Pica's? U krijgt pica's!

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lancelot op vr mar 04, 2016 13:32, 7 keer totaal gewijzigd.
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: Progetto fetta accidenta

wo aug 05, 2015 21:15

Dit is dus de foto van het kapotte open dakje, weet iemand waar ik vervanging kan regelen?

Afbeelding
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Progetto fetta accidenta

wo aug 05, 2015 21:27

Op willekeurige sloperij een iets grotere zien te scoren en die pas maken is het makkelijkst waarschijnlijk. Vergeet niet na demontage van het donor-dakje de maat van het gat af te tekenen, kun je dan als mal gebruiken voor jouw dak.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4311
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: Progetto fetta accidenta

wo aug 05, 2015 21:29

Je zoekt ze wel uit. :D

Ik ga het weer met veel plezier volgen.

Voor het dakje. Kijk even of je een merk ziet of vraag het bij de autoglasboer.

Veel succes weer. :thumbs:
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: Progetto fetta accidenta

do aug 06, 2015 07:44

Man gönnt sich ja sonst nichts... :mrgreen:

Zou een stalen, fabrieks, schuifdak uit een 75 niet passen? Of pas te maken zijn?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: Progetto fetta accidenta

do aug 06, 2015 11:43

Voor het dakje. Kijk even of je een merk ziet of vraag het bij de autoglasboer.:

Zo te zien moet hij daar toch al langs :mrgreen:

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4311
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: Progetto fetta accidenta

do aug 06, 2015 11:45

Voor het dakje. Kijk even of je een merk ziet of vraag het bij de autoglasboer.:

Zo te zien moet hij daar toch al langs :mrgreen:
:mrgreen:
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: Progetto fetta accidenta

vr aug 07, 2015 20:38

Doordat ik twee nachtjes op de bank heb moeten slapen wegens het niet vooraf communiceren over deze aankoop, heb ik mooi de tijd gehad om eens na te denken wat ik met Fenna kan gaan doen. Eerst is er natuurlijk het noodzakelijk herstel. Via PB hebben zich gelukkig al diverse lieden gemeld (dank, het voelt als een warm bad) die mij kunnen helpen. Voor zover ik nu kan zien zijn de problemen de uitlaat, het glaswerk en het (zeer) open dak. Voor alle onderdelen heb ik inmiddels aanbiedingen, dus dat moet goed komen.

Maar daarna? Al liggend in de duisternis in een woonkamer bezaaid met speelgoed (ooit wel eens op een LEGO blokje gaan staan 's nachts?) kwam het tot mij.

de alfetta is in dit model een typische jaren 80 auto. En wat deed men in de jaren 80 als je gaaf wilde zij met je voiture?




















Juist! OMLAAG! Met dikke velgen! En een dikke uitlaat!

Dat gaan we dus doen. Omlaag ermee. Dikke velgen heeft ie al. En dan nog een rioolbuis aan de achterkant. Ik schaf mezelf nog een mooi trainingspak aan.

Voor de esthetiek mooie nieuwe alfalogootje erop :mrgreen: en dubbele koplampen voor. Dat vind ik toch net iets mooier.

Maarrrrrr.... Het is hier een forum, dus ik hoor graag (alternatieve) suggesties! Met plaoties, want dit topic moet zoveel mogelijk vervuild raken!
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4311
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: Progetto fetta accidenta

vr aug 07, 2015 21:02

Doen allemaal.

En zo'n plastiek louvre scherm voor de achterruit.

Gouwe velgen en ricardo's erin.

ter inspiratie!

En ja een legoblokje kan zeer inspirerend werken onder je voet.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Progetto fetta accidenta

vr aug 07, 2015 23:49

Doordat ik twee nachtjes op de bank heb moeten slapen wegens het niet vooraf communiceren over deze aankoop........

:jumping: Kostelijk!! :thumbs:

Tuurlijk, omlaag dr mee, wielen die net een maat te groot zijn (past 17"? dan 18" monteren! Aanlopen bij inveren verplicht!), brulbuuze en K&N broodtrommels (voor de buren, vinden ze leuk, je werkt toch wel in ploegendienst hoop ik? :twisted: Lekker s ochtends om half 6 de fetta uitlaten in de straat, heeeeerlijk!) en een vossenstaart aan de spiegel... :thumbs:

Over die ronde koplampen, verdiep je daar ff in, ik meen me te herinneren dat die een ander stalen voorfront vragen voor montage, weet ik niet meer zeker.

Voor de rest: held! Dat je ook dit zielig hoopje drama weer gaat oplappen! :mrgreen:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Hansromeo
Full Member
Full Member
Berichten: 357
Lid geworden op: zo jun 23, 2013 12:15
Locatie: Waalre

Re: Progetto fetta accidenta

za aug 08, 2015 07:40

Ik ben niet zo van die zonnedakjes, maarrrrrr, je hebt zo geweldig veel laservaring opgedaan met Benna, misschien toch het dakje weer voorzichtig dichten en netjes afwerken.
:jumping:

Misschien toch Fetta eerst eens goed rijdend krijgen, verlagen gaat vrij simpel met de torsiestangen van de Fetta, probleem is dan wel gauw de uitlaat, maar ja in de jaren 80 waar je zo graag naar terug wil hadden ze de drempels nog niet uitgevonden en Lego wel dus :thumbs:
Alfa spider 1973
Alfa 1300 GT junior 1968
Alfa 1300 gt junior 1974
Alfa 1750 gtv 1971
Alfa berlina1972
Alfa berlina 1971

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4311
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: Progetto fetta accidenta

za aug 08, 2015 08:37

- klokje staat stil
Zit er een (goede volle) accu in dan? :wink:
Tuurlijk, omlaag dr mee, wielen die net een maat te groot zijn (past 17"? dan 18" monteren! Aanlopen bij inveren verplicht!), brulbuuze en K&N broodtrommels (voor de buren, vinden ze leuk, je werkt toch wel in ploegendienst hoop ik? :twisted: Lekker s ochtends om half 6 de fetta uitlaten in de straat, heeeeerlijk!) en een vossenstaart aan de spiegel... :thumbs:
Ah.. Dan weet ik wat mij te doen staat. :twisted: :wink:
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

Re: Progetto fetta accidenta

za aug 08, 2015 15:36

Kun je er geen webasto linnen open dak in bouwen , dat is een groter dan de opening die er nu in zit en makkelijk in te bouwen.
Op een auto sloperij vind je die in de oude vw polo "open air " of een oude twingo.
Kon je ook krijgen in de eerste alffeta gt en gtv's
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: Progetto fetta accidenta

zo aug 09, 2015 14:34

Het is van essentieel belang dat de toe te voegen delen tijdperken overbruggen en op die manier in 1 oogopslag duidelijk maken dat ze niet bij de auto horen...

Dus:

velgen die qua (kwa) ontwerp duidelijk pas 25 jaar na het scheppen van Fenna op de markt kwamen, waarvan de fabrikant al weer jaaaren geleden voorgoed failliet is gegaan, met daarop bandjes in de maat 347/30-21R van het roemruchte Pakistaanse merk Bigwind (ook al weer failliet)

dagrijverlichting

slecht-afgestelde, opdat een ieder 's-avonds geërgerd zal merken dat het geknutsel in de marge is, aftermarket neon verlichting met heul veel lichteenhedendingen

op de kop geplakte Japans-achtige stickers, met in small print "made in China", op de voorportieren

en als coup de grace: een sjiek bordje met "hibryds suks" op de hoedenplank

Voor verdere inspiratie verwijs ik u gaerne hier naar.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4311
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: Progetto fetta accidenta

zo aug 09, 2015 14:57

Het is van essentieel belang dat de toe te voegen delen tijdperken overbruggen en op die manier in 1 oogopslag duidelijk maken dat ze niet bij de auto horen...

Dus:

velgen die qua (kwa) ontwerp duidelijk pas 25 jaar na het scheppen van Fenna op de markt kwamen, waarvan de fabrikant al weer jaaaren geleden voorgoed failliet is gegaan, met daarop bandjes in de maat 347/30-21R van het roemruchte Pakistaanse merk Bigwind (ook al weer failliet)

dagrijverlichting

slecht-afgestelde, opdat een ieder 's-avonds geërgerd zal merken dat het geknutsel in de marge is, aftermarket neon verlichting met heul veel lichteenhedendingen

op de kop geplakte Japans-achtige stickers, met in small print "made in China", op de voorportieren

en als coup de grace: een sjiek bordje met "hibryds suks" op de hoedenplank

Voor verdere inspiratie verwijs ik u gaerne hier naar.
Foto's
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Terug naar “Projecten”