Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

Re: Giulia Super Twin Spark

ma feb 23, 2015 23:28

Heb je geen alfetta steunen erin zitten? die zijn minder hoog.. (hoe weet ik dat...).
Anders aan de rechter kant een dun plaatje onder de steun, dan kantelt het blok iets richting uitlaat.Niet te veel anders staat je versnellingspook zo raar scheef :D

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

Re: Giulia Super Twin Spark

di feb 24, 2015 09:11

EEN alfetta steun... Aan de uitlaatkant...
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Caph10
Member
Member
Berichten: 178
Lid geworden op: za sep 15, 2012 18:39

Re: Giulia Super Twin Spark

di feb 24, 2015 13:06

Bedankt voor het meedenken.
Nummers van Akron zijn 7235 en 7300: Tass comp lato asp Giulia en tass sost post mot 1750-2000.

Hoewel ik ze bij Arese gekocht heb, denk ik toch dat ze correct zijn.
Plastic was verzegeld, dus ze waren niet verwisseld.

Het zijn in ieder geval ronde, en niet de (iets stijvere) vierkante.

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: Giulia Super Twin Spark

vr feb 27, 2015 13:15

Miagiulia meld zich.. :D

Bij de inbouw van de TS (uit een Numerata) in mijn Nuova liep it tegen hetzelfde probleem aan, mbt ruimte gebrek tov schutbord. Door het plenum 2x door te zagen in de bocht heb ik dacht ik zo'n 20mm ertussenuit gehaald. Dit was de max qua inkorten.

Mbt de tip om een Alfetta steun aan de uitlaatzijde te gebruiken kan ik mij herinneren ok veel combi's uitgeprobeerd te hebben, maar bij mij was het probleem aan de uitlaatzijde ruimtegebrek tussen het uitlaatspruitstuk en het stuurhuis. Uiteindelijk het spuitstuk verlast om toch wat ruimte te creëren.

Verder mbt de gasbediening reeds vaker gemeld hier op het forum dat met gebruik maken van de originele hevel, icm een zelfmade beugeltje en een motorfiets gaskabel dit is opgelost. Verder voordeel van gebruik maken van de originele hevel is dat je met de handgaskabel, je de positie van het pedaal kunt bepalen. Want anders kan het zijn dat deze erg hoog zal zijn zonder deze aanpassing.
Kan even zoeken tussen mijn foto's of ik eea kan terugvinden om dit te laten zien.
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Caph10
Member
Member
Berichten: 178
Lid geworden op: za sep 15, 2012 18:39

Re: Giulia Super Twin Spark

di mar 03, 2015 12:53

Bedankt voor de informatie, daardoor nog een leerzame website gevonden: http://www.alfaspeed.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=374" onclick="window.open(this.href);return false; .

Alleen nog een klein vraagje: waar heeft u een gat gemaakt voor de motronic-kabelboom door te sturen?

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: Giulia Super Twin Spark

di mar 03, 2015 13:33

Bedankt voor de informatie, daardoor nog een leerzame website gevonden: http://www.alfaspeed.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=374" onclick="window.open(this.href);return false; .

Alleen nog een klein vraagje: waar heeft u een gat gemaakt voor de motronic-kabelboom door te sturen?
De doorvoer van de kabelboom door het schutbord zit onder het relaisblok, zeg maar naast de doorvoer van de kachel. Het is niet duidelijk te zien op de foto's maar de ronde doorvoer die op de standaard kabelboom zit heb ik gebruikt. Dus gat boren en wat wroeten om de doorvoer er in te krijgen.
Afbeelding

Afbeelding
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Caph10
Member
Member
Berichten: 178
Lid geworden op: za sep 15, 2012 18:39

Re: Giulia Super Twin Spark

ma mar 09, 2015 15:33

Oke, bedankt voor de foto's.

Verder ben ik ook nog aan het uitkijken voor de thermostaat. Heb er een liggen van een BMW 2002, maar dat lijkt toch niet echt te passen. Volgende set-up (ergens op AlfaBB gevonden) met een standaard 75-thermostaat vind ik zeer geslaagd:

Afbeelding

Herkent iemand daar per toeval de slangen van? :D

Onderste is standaard 105, bovenste is denk ik 75 TS maar bypass kan niet kloppen, aangezien die een T-stuk hebben voor de gasklep-opwarming.

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: Giulia Super Twin Spark

wo mar 11, 2015 09:38

Ik heb gewoon de standaard 75TS thermostaat gebruikt. Even wat uitvogelen mbt welke slangen te gebruiken, volgens mij had ik nog wat slangen van een Alfetta, icm de 75TS slangen en een slangkoppelstuk en dat was het. Dus eigenlijk is het advies houd het simpel. :wink:
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Caph10
Member
Member
Berichten: 178
Lid geworden op: za sep 15, 2012 18:39

Re: Giulia Super Twin Spark

zo jun 28, 2015 21:04

Hopelijk binnenkort wat meer tijd om verder te werken:

https://www.youtube.com/watch?v=hRY0FPpF0ek" onclick="window.open(this.href);return false;

Mike
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: do dec 30, 2004 17:29

Re: Giulia Super Twin Spark

za jul 11, 2015 23:34

Mooi project!

Caph10
Member
Member
Berichten: 178
Lid geworden op: za sep 15, 2012 18:39

Re: Giulia Super Twin Spark

ma jul 13, 2015 22:36

Bedankt, zal binnenkort nog eens wat foto's maken, maar eerst ga ik de motorsteunen vervangen en de elektriciteit deftig installeren. Originele motorsteunen zijn veel te soepel.

Als iemand wat tips heeft over volgende dingen hoor ik het graag.

-Donut: de meeste leveranciers verkopen een heavy-duty variant. Klopt het dat deze eigenlijk een goedkopere versie van Fiat is?
De tussensteun bestaat ook in heavy duty. Op Alfabb staat dat deze niet helemaal past.

-Onderstel: Bilstein B6 en een set Shankle veren. Anti-rolbar 27mm ben ik nog naar op zoek. De originele in combinatie met de nieuwe veren lijkt me geen goed idee.

-Banden en velgen: 14x5.5 stalen velgen is de bedoeling. Maar 185/70-14 gaat waarschijnlijk juist (niet) gaan met aanlopen.

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Giulia Super Twin Spark

zo jul 19, 2015 08:40

-Banden en velgen: 14x5.5 stalen velgen is de bedoeling. Maar 185/70-14 gaat waarschijnlijk juist (niet) gaan met aanlopen.
Dat past. Die maten heb ik ook op mijn Giulia (met ET 38) en het past nét zonder aanlopen. Die auto is een cm of vier verlaagd en de randen van de achterschermen zijn niet aangepast.

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: Giulia Super Twin Spark

zo jul 19, 2015 11:42

Ik gebruik 185/65/14. Vraag bij je bandenleverancier naar een band met een stugge zijkant, minder bol staan geeft ook meer ruimte. Een minder hoge band staat ook iets minder bol.
Donut en baksteun heb ik beide standaard, voldoet prima.
Thermostaat en slangen heb ik van een 75. Beetje passen en meten. Ik heb 1 extra verbinding gemaakt om de juiste passing te krijgen, is goed te doen.
Mooi project!
Dirk - Giulia2000TS

Caph10
Member
Member
Berichten: 178
Lid geworden op: za sep 15, 2012 18:39

Re: Giulia Super Twin Spark

zo aug 30, 2015 23:58

Hier nog een foto van de thermostaat, is uiteindelijk redelijk goed gelukt met die van een bmw.

Afbeelding

Gaspedaal uit een 75 is mooi passend te krijgen, mits een klein tussenstuk: Op deze manier hoeft de dwarse stang achter de motor niet meer gemonteerd te worden.
Afbeelding

Afbeelding

Dan had ik de kachel wat opgeknapt, helaas begon deze bij een druktest te lekken aan de radiator. Een goede 2de-handse heeft dit hopelijk opgelost, momenteel wacht ik nog op een membraan voor de kachelkraan.
Afbeelding

Motorsteunen lijken niet zoveel verschillend te zijn, maar de vierkante steunen zijn vele stijver dan de ronde variant, zeker aan te raden.

Dan ook nog de rem en koppeling-cilinders gereviseerd en gemonteerd. Op internet zijn daar maar weinig foto's van te vinden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan verder de onderkant nog afkrabben. Een jobje dat ik iedere keer opnieuw maar uitstel...
Afbeelding

En de oude casterkogels heb ik op de 75 gezet voor het SS, een gekende truc die volgens mij zeker de moeite waard is.
Met wat fantasie zou je zelfs denken dat het met de lasercutter gesneden is ;).
Afbeelding


En dan ook nog een kleine vraag:
Waar kan ik ergens een aansluiting voor een conus-filter op de LMM kopen?
Afbeelding
Ik ben hier ergens foto's tegengekomen van op een v6, een zwart plastic adapter die heel geleidelijk van rond naar vierkant verliep. Op ebay etc helaas niets te vinden, buiten dan de metalen versie die vrij bruut verloopt.

Hopelijk heb ik tegen eind volgende week de cardan en de achteras er terug onderstaan.

Gebruikersavatar
veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 07, 2006 22:10
Locatie: Paramaribo en Assendelft

Re: Giulia Super Twin Spark

ma aug 31, 2015 01:44

[quote="Caph10Afbeelding[/url]
Ik ben hier ergens foto's tegengekomen van op een v6, een zwart plastic adapter die heel geleidelijk van rond naar vierkant verliep. Op ebay etc helaas niets te vinden, buiten dan de metalen versie die vrij bruut verloopt.

Hopelijk heb ik tegen eind volgende week de cardan en de achteras er terug onderstaan.[/quote]

de vierkante eraf halen en deze erop zetten
Afbeelding

hier te halen:
http://www.nlpower.com/Producten/Produc ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
vroeger: Giulietta1.8, alfetta gtv2.0,2xgtv/6, 33 1.7qv '88, alfetta 1.8,alfa75 3.0, 33 1.7 qv, 146 1.6ie, 145 1.4ie
nu: alfa 75 1.6ie(2.0 ts)'90, alfa 33 1.7 8v '89, 147 1.6, 145 1.7 16v

Terug naar “Projecten”