Had geen grote hoeveelheden vet, maar het truukje werkte wel. Stuk dik elektriciteitsdraad gepakt met harde kern en die eerst onder de krukas door gewurmd en weer naar boven gefriemeld. Ditnis het lastigste deel en het strekt tot aanbeveling een kind van 8 jaar paraat te hebben die met zijn of haar hand in de distributieruimte past.
Uiteindelijk draadje boven en dan is het een eitje. Voorzichtig om de krukas heen frobelen en dan weer naar boven. Uiteindelijk toch even beide nokkenassen eruit gepakt en af en toe de motor wat meedraaien zodat de ketting verder komt. Krukas draaien is bij een Juul overigens geen pretje. Maar dan komt ie er wel:
Nokkenassen zijn hier alweer terug. Wel alles goed vastzetten zodat de ketting niet aan de andere kant erin lazert.
Dan het koppelstukje erin (Dank Rik!) met een doek eronder en de ketting zit weer.
Spanner er op, timing controleren. Inlaat staat iets vroeg, maar dat moest kunnen vond ik. Erna: starten en lopen. Filmpje hierboven is echt eerste poging, maar voor distributiedebacle had ik uiteraard ook al geprobeerd dus carbs zaten al vol peut.
Nu nog stationair afstelling en ontsteking finetunen! En een motorkap erop uiteraard.
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.