Pagina 4 van 19

Re: RE: ES30 Zagato

Geplaatst: vr jan 03, 2014 08:15
door Dottore M
Goddelijk ritje
een zingende Corazon
Weet je het zeker?

Re: RE: ES30 Zagato

Geplaatst: za jan 04, 2014 14:19
door Dottore M
Levert alleen wel een duplicaatcode op volgens mij.
Bij de RDW zei men van niet. Omdat de vorige platen ingeleverd zijn bij export, kunnen er normale platen op.
Het lijkt er op van welles dus. Bij de platenboer wilden ze geen eerste afgifte platen maken zonder telefonisch overleg met de RDW. Dus volgende week opnieuw proberen.

Wel heb ik door het getreuzel een kentekenbewijs op pasjesformaat gekregen. Dat is een hele verbetering!

RE: ES30 Zagato

Geplaatst: za jan 04, 2014 15:06
door @PM
Wat voor duplicaatcode staat er op het pasje?

Als ik http://www.rdw.nl/sites/gaik/Paginas/Aa ... tcode.aspx mag geloven, dan geeft de computer bij de platenboer vanzelf een foutmelding als er geen platen zonder duplicaatcode (oftewel code 0, oftewel eerste afgifte) mogen worden afgegeven. Was dat het geval?
GAIK Online toont een melding als u geen kentekenplaten mag afgeven in het kader van een eerste afgifte.

Re: RE: ES30 Zagato

Geplaatst: za jan 04, 2014 19:10
door Dottore M
Bij éen van de GAIK toko's waar ik geweest ben mompelde de medewerker iets over 'zelfs een duplicaatcode 2', dus wat zij te zien krijgen en hoeverre dat klopt is me een raadsel.
Het wordt dus toch echt een 2-tje. Waarom dat zo is konden ze me bij het RDW niet vertellen, dan beginnen ze een verhaal over wat een duplicaatcode inhoudt (O RLY?)... Balen, nu komt er zéker een sticker voorop als plaat.

Re: RE: ES30 Zagato

Geplaatst: za jan 04, 2014 20:37
door Alexanderw
Goddelijk ritje
een zingende Corazon
Weet je het zeker?
Onbekende talenten!

RE: ES30 Zagato

Geplaatst: di jan 28, 2014 20:07
door Gerrit Mobach
Beste M, gefeliciteerd met deze verstandige aankoop. Je gaat ongetwijfeld veel plezierige Alfa km-ers tegemoet.
Ik heb #412 nu 5 jaar en moest hem eerst nog inrijden. Pas in het derde jaar, toen de 30.0000 km naderde, kwam er een 'bite' in de motor. #412 is opgevoed in Engeland en kreeg door een dealer faillissement in 1996 zijn 1e kenteken en mocht 9000 km aan de verkeerde kant van de weg rijden. Toen ik de gelukkige was (dank aan Int. register) om de auto te kunnen kopen, heb ik de 1e montage P Zero's weggegooid omdat ze gescheurd waren. Ik heb gelijk de auto iets minder camber gegeven om hem iets bandvriendelijker te krijgen. Ik doe nu 30 K met een set PZ's op de voorwielen en het dubbele met de achterwielen, inclusief zo'n 12 uur circuittijd.

Ik zou je in overweging willen geven om naar het Int register evenement te gaan, veel pret km-ers en SZ talk. Heb je de registers trouwens al laten weten dat je de nieuwe eigenaar bent. , ze kunnen je echt helpen met info.

Wat betreft de motorkap; ook die van mij beweegt op hogere snelheden met name aan de rechterkant. In beginsel schrok ik ervan maar na een tijdje let ik er niet meer op. Hoe vaak rijd een mens 200+? Ik heb nog niet gehoord dat er een kap is afgewaaid, en nee, ik wil ook niet de eerste worden die het gebeurd.

Tenzij het echt niet anders kan zou misschien ook de boormachine in de motorkap zetten, maar het is een straatauto. Ik denk dat er ook een andere oplossing mogelijk is. Een betere afstelling van de motorkap lijkt mij de 1e stap door hem iets meer spanning te geven. Dat is makkelijk te doen, er zijn voorop 3 aftelpunten. De pen in de sluiting iets naar binnen draaien en de buitenste rubbers (Alfa 145 meen ik) iets naar boven. Is makkelijk te doen en leuk om uit te testten op een Italië trip. Bij Zagato hebben ze die test zeker niet gedaan.
In de workshop manual staat ook beschreven hoe je dit kan afstellen. Er is een speciaal hoofdstukje over de motorkap. Ik heb nog een manual over trouwens......

succes en met vriendelijke groeten, consigliere G. :wink:

Re: RE: ES30 Zagato

Geplaatst: wo jan 29, 2014 15:56
door AlfaTony
Een kennis van me heeft die Aerocatch sinds kort op zen rally compact zitten, ze zijn wel mooi maar eentje gaat regelmatig open of niet tegoei dicht.
Je hebt ze ook met een slotje erop.

Afbeelding

RE: ES30 Zagato

Geplaatst: wo feb 19, 2014 13:36
door Dottore M
Zo, we gaan eens een tapijtje kuisen (crappy telefoonplaatjes).

Afbeelding

Afbeelding

Heeft iemand nog tips hoe je gesmolten drop uit bekleding krijgt?

RE: ES30 Zagato

Geplaatst: wo feb 19, 2014 13:50
door Matteomeubel
@dottore M

Gesmolten drop: Op dezelfde mannier als kauwgom?? Bevriezen (met stikstof) en dan verkruimelen en opzuigen met de stofzuiger?

RE: ES30 Zagato

Geplaatst: wo feb 19, 2014 13:58
door vV
het 2-je op de plaat zou ik zelf schoonschrapen, de zwarte verf eraf dus.

Re: RE: ES30 Zagato

Geplaatst: wo feb 19, 2014 14:20
door GTV42.0

Afbeelding
Ik heb even een vraag namens het Alfetta 116 register. Is de GTV op de foto ook van jou?

Re: RE: ES30 Zagato

Geplaatst: wo feb 19, 2014 15:36
door Dottore M
Op dezelfde mannier als kauwgom?? Bevriezen (met stikstof)
Ga ik proberen, maar heb wel ergens gelezen dat dat met drop eigenlijk niet gaat. Iets met dat het zo verkleefd is met de vezels dat je vezels meetrekt/breekt.
het 2-je op de plaat zou ik zelf schoonschrapen, de zwarte verf eraf dus.
Ik zou zelf nóóit voorzichtig met P2000 schuurpapier om een potlood gevouwen de verf van de duplicaatcode verwijderen, dat is nl niet toegestaan.
Is de GTV op de foto ook van jou?
Nee, weet ook niet van wie die is.

RE: ES30 Zagato

Geplaatst: wo feb 19, 2014 15:52
door giuliettaevo
Beetje thinner veegt dat zwarte er zo af... Maar volgens mij is dat tweetje (of hoger) tegenwoordig al niet eens meer verplicht?

RE: ES30 Zagato

Geplaatst: wo feb 19, 2014 16:20
door Matteomeubel
Dat met die eentjes en hoger:

Als de kentekenpapieren en platen zijn ingeleverd bij de RDW kan er bij herinvoer een plaat met een (onzichtbare) 0 worden afgegeven, geen probleem.
Maar kentekenplaatpersers snappen zelf de regels vaak niet met driehoeksonduidelijkheden tussen klant, platenprakker en RDW.

Nu je een plaat krijgt met 2-tje, is het zeker dat de PLATEN ooit zijn verdwenen/ als gestolen geregistreerd/niet correct zijn afgemeld waardoor er al eens een duplicaatcode is afgegeven (ook als er daarvoor geen eentje geperst is in het alu.).

Ik heb dit allemaal uitgezocht toen ik op zoek was naar en Giulietta. In Duitsland een ex Nederlander gespot, met dit verhaal tot gevolg.

Uiteindelijk heb ik toch in Nederland een karretje gevonden met origineel kenteken welke alleen nog nooit GEWISSELD (met het eu vlaggetje) was. Deze platen mogen een op een, dus zonder duplicaatcodes worden verstrekt.
De plaatponser moet alleen even moeite doen (ben door de uitermate behulpzame dame vh RDW uitdrukkelijk gewaarschuwd dat ze dit ook moeten doen) en met het RDW bellen om dit te melden. Dat doen ze liever niet en hangen dan een ingewikkeld verhaal op zodat je met een ééntje op je plaat het perceel verlaat.




Heb je een duplicaatcode: Wegpoetsen is strafbaar en misschien ook wel onwenselijk. In theorie (van de RDW) rijdt er een kloon rond, als die overtredingen begaat ben jij daarvan gevrijwaard.


EDIT DROP: Gewoon oplossen met heet water kan ook bedenk ik me nu, drop is op waterbasis en de ingrediënten wijzigen chemisch niet bij de bereiding. Wegzuigen met een waterstofzuiger.

RE: ES30 Zagato

Geplaatst: wo feb 19, 2014 19:42
door Gerrit Mobach
Dropvlekken zijn moeilijk te verwijderen. Op gladde materialen is warm sop meestal wel afdoende. In andere materialen (textielstoffen) moeten we eerst de vaste dropdelen verwijderen. Als zoveel mogelijk drop is weggehaald proberen we eerst of de overgebleven vlek met warm sop is te verwijderen. Lukt dat niet, of niet helemaal, dan behandelen we de vlek met natriumperboraat (5%) en als zelfs die behandeling geen bevredigend resultaat oplevert behandelen we de vlek met gelijke delen ammonia (5%) en waterstofperoxide (3%). Daarna goed spoelen.

Succes.

bron; http://www.omaweetraad.com/tipview.php? ... label=Drop