Gebruikersavatar
__1337__
Full Member
Full Member
Berichten: 290
Lid geworden op: ma dec 19, 2011 13:48

RE: ES30 Zagato

wo jan 01, 2014 18:50

Wat een prachtige SZ! Hoop dat ik je maar vaak hier in Utrecht mag spotten :).

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: ES30 Zagato

wo jan 01, 2014 20:57

Levert alleen wel een duplicaatcode op volgens mij.
Bij de RDW zei men van niet. Omdat de vorige platen ingeleverd zijn bij export, kunnen er normale platen op.
Zo te zien inmiddels tenaamgesteld. Eind van de week kentekenplaten + rijden dus :wink:
Inderdaad!

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: ES30 Zagato

wo jan 01, 2014 21:29

Zit ook wat in, de duplicaatcode is voor als kentekenbewijs en -platen zoekgeraakt of gestolen zijn, en dat is hier niet het geval.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: ES30 Zagato

wo jan 01, 2014 21:55

Fraaie SZ :!: Beetje redelijke km stand? Als deze auto ooit in NL heeft gereden kun je het oorspronkelijke kenteken weer krijgen. Stukken beter dan zo,n 3 letterplaat. Geen idee wie je bent trouwens. Geen Ralph, geen Patrick en geen Dre dus........
Maarten? :?
Dirk - Giulia2000TS

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: ES30 Zagato

do jan 02, 2014 11:57

Hee kerel. ik lees dit topic nu pas. Gefeliciteerd met jouw SZ, ik wens je veel sportieve en veilige kilometers toe.

Meteen wat "advies". Rij niet zonder de extra motorkap bevestiging. De kap beweegt echt teveel boven de 200 km/h.
Zonder de hoodpins heb ik ooit 235 km/h gereden en al wat ik deed is kijken maar de motorkap en niet naar de weg.
Met hoodpins heb ik op de terugweg vanuit Italië met Weisz en volle bepakking 245 km/h gereden. De motorkap bleef keurig op zijn plaats en ik kon fijn proberen de SZ tussen de witte lijnen te houden.
M vd Grinten was erbij toen ik de pins zelf installeerde. Jaco Sekeris had ook nog een rood setje Aerocatch voor mij maar die wilde ik niet plaatsen omdat ik dan een niet eenvoudig te herstellen opening in de motorkap moest maken. deze standaard hoodpins schroef je er zo af en met wat glasvezel pasta smeer je de gaten dicht. Dat was voor mij de reden om het op deze wijze te doen.

Niet teveel van dit soort foto's plaatsen svp. Daar krijg ik een groot spijt gevoel van....
Afbeelding
Groeten van Kever Carozon (nu snap ik 'm)

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: ES30 Zagato

do jan 02, 2014 13:09

Dat is een RZ motorkap zonder sleuven...
Ik heb die laten maken voor mijn RZ vroeger.
Ik heb nog een hoop kevlar RZ/SZ onderdelen.
Daar kun je veel eenvoudiger sleuven in maken. Daar had ik ook al een plan voor.
Of rechthoekige openingen erin slijpen en de voorkant alleen iets aan de onderkant inslijpen.
dan naar boven vouwen 15 graden en de zijkanten afwerken met glasfiber.
Je kan ook alleen de achterkant onder iets inslijpen en dan naar beneden vouwen (voor het originele SZ effect).
Belangrijk is wel dat je "louvres" houdt omdat anders de lucht terugslaat in de motorkap.

Uiteindelijk wilde ik een stuk kunststof maken dat ik op de motorkap kon plaatsen bij de geparkeerde SZ om alles weer dicht te krijgen.

Gebruikersavatar
wims
Guru
Guru
Berichten: 1538
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 14:33
Locatie: Flakkee

RE: ES30 Zagato

do jan 02, 2014 15:36

Motorkap is toch loodzwaar van een SZ? Niet dat je 'em dan niet zou willen borgen hoor....Maat van me had (had) een Robin Hood (zo'n Super Sevenachtige sigaar) waarvan plots de kap openwaaide. Kon het gelukkig navertellen, maar vraag niet hoe. Zo stonden al zijn tanden in het stuurke i.p.v. daar waar ze horen te zitten...

Maar Dottore, veel plezier met deze prachtige SZ. Heb de auto paar keer gezien toen Roy er nog mee reed, een juweeltje.

groetz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: ES30 Zagato

do jan 02, 2014 16:13

Meteen wat "advies". Rij niet zonder de extra motorkap bevestiging. De kap beweegt echt teveel boven de 200 km/h.
Was ik ook niet van plan hoor! Ze lagen eraf bij de RDW omdat ze dan natuurlijk even onder de kap moeten kijken.
Jaco Sekeris had ook nog een rood setje Aerocatch voor mij maar die wilde ik niet plaatsen omdat ik dan een niet eenvoudig te herstellen opening in de motorkap moest maken.
Klopt, voor die Aerocatch moet je enorme gaten zagen. Daarom leken die Quik-Latch dingen mij een mooie stealthy optie.
Groeten van Kever Carozon (nu snap ik 'm)
:wink:

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: ES30 Zagato

do jan 02, 2014 16:19

Motorkap is toch loodzwaar van een SZ? Niet dat je 'em dan niet zou willen borgen hoor....Maat van me had (had) een Robin Hood (zo'n Super Sevenachtige sigaar) waarvan plots de kap openwaaide. Kon het gelukkig navertellen, maar vraag niet hoe. Zo stonden al zijn tanden in het stuurke i.p.v. daar waar ze horen te zitten...
Ooit (toen nog zonder hoodpins) was ik vergeten om de motorkap helemaal in het slot te drukken (dus zat alleen op de beveiliging).
Ik reed toe ongeveer met 40 km'h door de stad en toen kwam de motorkap al omhoog! Gelukkig hield de veiligheidssluiting de kap tegen.
Kun je nagaan wat voor een kracht er op de sluiting staat bij +200.

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: ES30 Zagato

do jan 02, 2014 16:22

Motorkap is toch loodzwaar van een SZ? Niet dat je 'em dan niet zou willen borgen hoor...
De gaten in de bumper waar de koplampen inzitten zijn vrij groot bij deze SZ. Dus meer lucht onder de kap. Dat koelt wel goed, maar geeft ook meer druk in de motorruimte. Daarnaast ontberen de vroege SZ volgens mij een extra versteviging aan de kap die de latere wel hebben.

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: ES30 Zagato

do jan 02, 2014 16:37

ik zou die pinnen lekker laten zitten!
het liefste zou ik ze ook plaatsen.
Als je 200 rijdt gaat de kap op en neer, als je nog sneller rijdt gaat hij ook nog eens naar voor en achter. :shock: :shock:
veel succes met de mooie sz

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: ES30 Zagato

do jan 02, 2014 20:17

Fraaie SZ :!: Beetje redelijke km stand? Als deze auto ooit in NL heeft gereden kun je het oorspronkelijke kenteken weer krijgen. Stukken beter dan zo,n 3 letterplaat. Geen idee wie je bent trouwens. Geen Ralph, geen Patrick en geen Dre dus........
Maarten? :?
Maarten! :D
Dirk - Giulia2000TS

Alexanderw
Junior Member
Junior Member
Berichten: 71
Lid geworden op: di mar 28, 2006 17:06
Locatie: Amsterdam

RE: ES30 Zagato

do jan 02, 2014 21:40

Goddelijk ritje terug uit Italië met 245 km/h en een zingende Corazon naast me :) geweldige auto, geniet er van!
Alfa Giulia Biscione '69 en Brera 2.2 JTS 2010

Verleden:
159 SW JTDm 16V 150 pk
156 SW JTD
156 1.8 TS
156 JTD

Gebruikersavatar
cees
Member
Member
Berichten: 105
Lid geworden op: za sep 03, 2005 22:41

Re: RE: ES30 Zagato

do jan 02, 2014 22:08

ik zou die pinnen lekker laten zitten!
het liefste zou ik ze ook plaatsen.
Als je 200 rijdt gaat de kap op en neer, als je nog sneller rijdt gaat hij ook nog eens naar voor en achter. :shock: :shock:
veel succes met de mooie sz
?? Nergens last van bij mijn SZ.
Maar de ene SZ is de andere niet, het bijven handgebouwde auto's.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: ES30 Zagato

do jan 02, 2014 23:07

ik zou die pinnen lekker laten zitten!
het liefste zou ik ze ook plaatsen.
Als je 200 rijdt gaat de kap op en neer, als je nog sneller rijdt gaat hij ook nog eens naar voor en achter. :shock: :shock:
veel succes met de mooie sz
?? Nergens last van bij mijn SZ.
Maar de ene SZ is de andere niet, het bijven handgebouwde auto's.
Mijne heeft t ook niet. Tsssss handbouw rommel... :lol:

Grtz,fRank

Terug naar “Projecten”