Pagina 8 van 26

Re: RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

Geplaatst: do apr 27, 2017 12:03
door Franc
... En als je toch zaken moet aanschaffen, bv een radiateur die zeer waarschijnlijk ook nog gereviseerd moet is de stap naar een alu radiateur niet zo heel groot meer.....
Is dat echt zo?
Een gereviseerde radiator kost toch iets van 200 euro, terwijl je voor een alu versie volgens mij minimaal 800 euro moet neertellen.
Of heb ik niet de juiste prijzen?

Re: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

Geplaatst: do apr 27, 2017 14:11
door vV
http://www.ebay.com/itm/FIT-ALFA-ROMEO- ... Sh&vxp=mtr hangt ervan af waar je koopt.. dit is slechts een voorbeeld. Voor bv de GTV6 haal ik uit frankrijk voor GTV6 voor onder de 300 een alu radiateur. Wanneer het origineel moet ogen. als dat minder belangrijk is kan je in bv een 105 prima een Porsche 944 radiateur kwijt. https://link.marktplaats.nl/a1104701507. heb ik ook in mijn racer zitten. voor regio 500 laat je een radiateur op maat maken. (bv bij http://www.aluminium-radiateur.nl/alu-custombouw.html, die heeft ook de koelers voor mijn GTam project gemaakt https://www.facebook.com/geldersracingt ... =3&theater)

Re: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

Geplaatst: do apr 27, 2017 17:50
door Seliquella
En weer netjes zwart

Afbeelding

Afbeelding

Re: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

Geplaatst: do apr 27, 2017 22:16
door Franc
http://www.ebay.com/itm/FIT-ALFA-ROMEO- ... Sh&vxp=mtr hangt ervan af waar je koopt.. dit is slechts een voorbeeld. Voor bv de GTV6 haal ik uit frankrijk voor GTV6 voor onder de 300 een alu radiateur. Wanneer het origineel moet ogen. als dat minder belangrijk is kan je in bv een 105 prima een Porsche 944 radiateur kwijt. https://link.marktplaats.nl/a1104701507. heb ik ook in mijn racer zitten. voor regio 500 laat je een radiateur op maat maken. (bv bij http://www.aluminium-radiateur.nl/alu-custombouw.html, die heeft ook de koelers voor mijn GTam project gemaakt https://www.facebook.com/geldersracingt ... =3&theater)

Hartelijk dank voor deze uitvoerige info!
Franc

Re: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

Geplaatst: vr apr 28, 2017 10:20
door sebastiaan
Het is al weer even geleden, ik heb niet stilgezeten dus maar weer tijd voor een update:
Hood en Bonnet pins geplaatst.

Lassen schoongeborsteld en Epoxy hersteld
Afbeelding
Doel bijgesteld: My Alfa trackday 2018 rijden :lol:
Als je nog tijd hebt: de snelsluitingen van de kofferbak vallen nu "binnen" het rubber van de koffer. Wat dus betekent dat je bij regen of wassen waterlekkage de kofferbak in krijgt. Water wat op de plaatjes waar de pins in gemonteerd zitten terecht komt kan nu (zo te zien) ook niet weg. Oplossing: het rubber aan de voorkant langs de pins leggen. Dat betekent wel wat extra werk natuurlijk...

Zo bijvoorbeeld:
https://105rally.wordpress.com/2015/05/ ... ow-please/

Re: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

Geplaatst: vr apr 28, 2017 13:43
door vV
je kan ook zorgen voor een klein afvoergaatje net onder het rubber, en bv een rubber tule in het gat rond de pin. Is het te verwaarlozen wat er nog door komt denk. Andere constructie is ook wel aardig trouwens. zitten een hoop leuke ideeën in, maar ook een aantal zaken waar ik een ernstig vraagteken bij zet..mn het kooiontwerp in relatie tot krachten op de body. kijkend naar rallyverslag waarbij een schokdemper voor bovenin losgescheurd is.
maar goed, gaan we weer een topic kapen, is niet de bedoeling.

Re: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

Geplaatst: vr apr 28, 2017 17:16
door Seliquella
Bedankt voor de tip Sebastiaan, ik had er nog niet eens zo naar gekeken.
Ik ben er nog niet uit hoe ik het pin systeem daadwerkelijk ga uitvoeren, ik wil er mogelijk een rubber of kunststof bus in zetten, zodat er geen metaal contact kan optreden. En een verend element tegen het rammelen (voornamelijk de voorzijde, de achterkant heeft een fatsoenlijk rubber om tegenaan te drukken).
Wellicht een klein gaatje zoals Walter voorstelt vind ik wel te doen overigens.

Re: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

Geplaatst: vr apr 28, 2017 21:59
door HAAK28
Vwb radiateurs wist een radiateurspecialist mij te vertellen, dat koper beter koelt en zachter is en dus niet zo snel scheurt. Dus ik zou idd ook kiezen voor een nieuw koelblok in je radiateur ipv alu. Ben je voor rond de 150 euro klaar.

Re: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

Geplaatst: zo apr 30, 2017 10:15
door Seliquella
:!:
viewtopic.php?f=2&t=79953
Ik ben opzoek naar een bedieningsarm van een hydraulisch bediende koppeling van een staande pedalen bak van een GT junior van 1970.
Of zou iemand voor mij mij de hoek op willen meten waaronder de as op de arm moet komen te zitten?
De inkeping en sleuf in de as lijken overigens ook onder verschillende hoeken te staan.
Hoe nauw komt het, is er voldoende stalmogelijkheid om een kleine hoek te compenseren?
Afbeelding

Re: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

Geplaatst: za mei 06, 2017 10:34
door Seliquella
Afbeelding

Afbeelding

Next load
Afbeelding

Re: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

Geplaatst: di jun 13, 2017 08:51
door Seliquella
Gisteren weer wat nieuws binnen gekregen. Nou ja nieuw, NOS!
90mm lange slag krukas.
Afbeelding

Afbeelding

Re: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

Geplaatst: di jun 13, 2017 09:07
door DJ
155 2.0TS?
Heeft wel andere vliegwielbouten als ik me goed herinner

Gr
DJ

Re: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

Geplaatst: di jun 13, 2017 10:15
door vV
zijn idd andere bouten, andere spoed geloof ik.

Re: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

Geplaatst: di jun 13, 2017 12:42
door Seliquella
Klopt 155 het is een as, de bouten zijn als het goed is anders en ik dacht dat ook de krukas moer anders was.

Re: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

Geplaatst: di jun 13, 2017 19:06
door DJ
Maakt verder niet uit, als je het maar bijtijds weet :wink:
En dat doe je dus :)

Gr
DJ