Gebruikersavatar
arne
Member
Member
Berichten: 227
Lid geworden op: do sep 29, 2005 23:41
Locatie: Goes

Verjongingskuur 33 16v QV (nu met foto's)

za okt 15, 2005 22:27

Jawel, eindelijk ben ik ook begonnen met de 33. Hij stond al een ruim jaar stil, maar ik had er nog geen ruimte (en lef) voor. Het begint nu langzamerhand te komen. De auto staat in onze garage en we zijn vanmiddag bezig geweest met het strippen van de carosserie om te zien hoe de staat is en om hem uiteindelijk klaar te maken voor de spuiter.

In ieder geval willen we de volgende dingen gaan doen:
  • Het blok moet er uit (nokkenaskeerring lekt)
    het stuurhuis moet worden vervangen
    Tenminste 1 deur wordt vervangen (Maar misschien wel 2 en de achterklep.)
    Rails passagiersstoel moet worden vervangen
    Zitting bestuurdersstoel moet worden vervangen (zijkant is wat zacht)
    2 gaatjes in de carosserie moeten worden gelast (tot nu toe 2 en we hoeven alleen de bodem nog maar te bekijken)
We zijn er alleen nog niet helemaal uit. We kunnen het bekrachtigde stuurhuis ook vervangen door een onbekrachtigd stuurhuis met het voordeel dat het minder snel stuk gaat (dit is de tweede in drie jaar), je minder gewicht hebt (mist ook een pomp etc.) en dat je het verschil boven de 30km/h toch eigenlijk niet meer voelt. Daarnaast kan ik ook preventief de synchromesh ringen vervangen als de bak met de motor eruit komt en de motor wat verder tunen en voorzien van de K&N set die ik hier al een hele tijd heb liggen. Ook de uitlaat vervangen door een spaghetti versie en de rubbers in de ophanging vervangen door polyurethaan.

Iemand ideeën hierover?

Ik hoop morgen foto's te kunnen plaatsen.

Groeten,

Arne

P.S. Als iemand nog een achterportier aan de bestuurderskant over heeft en een achterklep (zonder spoiler en roest), dan hou ik me aanbevolen.
Laatst gewijzigd door arne op zo okt 16, 2005 13:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Verjongingskuur 33 16v QV

za okt 15, 2005 22:29

achterportier heb ik wel liggen
en het stuurhuis zou ik idd vervangen voor een onbekrachtigde, rijdt veel lekkerder
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
arne
Member
Member
Berichten: 227
Lid geworden op: do sep 29, 2005 23:41
Locatie: Goes

RE: Verjongingskuur 33 16v QV

zo okt 16, 2005 09:08

Zoals beloofd zou ik ook wat foto's erbij zetten.

Afbeelding
De 33 zoals hij was

Afbeelding
Net terug uit de stalling

Afbeelding
Voorkant deels gestript

Afbeelding
Klein gaatje

Afbeelding
Achterkant gestript

Het ziet er allemaal wel respectabel uit. We zijn tot nog toe alleen roest tegengekomen naast het tankje van de ruitensproeier en een heel klein (4mm) gaatje onder het linker achterlicht. Wel voelt de bak van het reservewiel wat flexibel, dus daar gaan we wel verder naar kijken, maar er zitten geen gaten in. Rondom de tankdop is het hard en ook de waar de laadvloer terug naar boven komt en aansluit op de carosserie is de naad nog steeds goed. Wel wat lakbeschadigingetjes die kunnen gaan roesten, maar die zijn we dan mooi voor. De voorbumper zit nog vast omdat de bouten zijn afgebroken, maar die halen we er binnenkort af en dan kunnen we de motor eruit gaan halen. Eerst een setje assteunen en een goede garagekrik en wat gereedschap gaan kopen en dan kunnen we weer verder, want nu staat hij er wel heel zielig bij.

Groeten,

Arne
Laatst gewijzigd door arne op zo okt 16, 2005 13:49, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
arne
Member
Member
Berichten: 227
Lid geworden op: do sep 29, 2005 23:41
Locatie: Goes

RE: Verjongingskuur 33 16v QV

zo okt 16, 2005 09:13

Hmm, de plaatjes leken niet te willen....
Laatst gewijzigd door arne op zo okt 16, 2005 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Verjongingskuur 33 16v QV

zo okt 16, 2005 09:33

Ik zie geen foto's, ook niet als ik naar de url ga. Zeker weten dat ze daar staan?
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
arne
Member
Member
Berichten: 227
Lid geworden op: do sep 29, 2005 23:41
Locatie: Goes

Re: RE: Verjongingskuur 33 16v QV

zo okt 16, 2005 09:45

Ik zie geen foto's, ook niet als ik naar de url ga. Zeker weten dat ze daar staan?
Ja, net met FTP nog een keer extra gecheckt. Toch maar eens navragen hoe dat zit op de server of zo, want ik kan bij wel meer dingen niet, zie ik nu....

Het gaat goedkomen. ;)

Arne

Gebruikersavatar
ToonQVp4
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 20:01
Locatie: Oost Souburg (Zeeland)

RE: Verjongingskuur 33 16v QV

zo okt 16, 2005 11:22

he Arne dat bekrachtigde stuurhuis (uit mijn QV) bij cieraad gaat waarschijnlijk in die sw die daar te koop staat.het stuurhuis die uit die sw komt is onbekrachtigd.mischien heb je er wat aan.

grtz Toon

ps staat er wel zielig bij he m'n ex qvtje?
156 sw 2001 facelift 2004 parelmoer wit




gehad:33 1.7 16v QV permanent 4.(2wd :( )'93 :(
2x33 1.4 imola '93
1.7 16v QV '91
Spider 2.0 ts '97

non alfa:

Volvo 850 estate 2.0 '95 dagelijks voor m'n vriendin

Rees Cees

Re: RE: Verjongingskuur 33 16v QV

zo okt 16, 2005 11:26

Ik zie geen foto's, ook niet als ik naar de url ga. Zeker weten dat ze daar staan?
Ja, net met FTP nog een keer extra gecheckt. Toch maar eens navragen hoe dat zit op de server of zo, want ik kan bij wel meer dingen niet, zie ik nu....

Het gaat goedkomen. ;)

Arne
streepjes in een url gaat niet - vandaar.

stuurhuis vervangen voor een onbekrachtigde? voor het gewicht????
kijk even of de gaten overeen komen en zorg gelijk dat je de juiste stuurstangen er bij hebt.

Gebruikersavatar
arne
Member
Member
Berichten: 227
Lid geworden op: do sep 29, 2005 23:41
Locatie: Goes

Re: RE: Verjongingskuur 33 16v QV

zo okt 16, 2005 13:43

streepjes in een url gaat niet - vandaar.
Tot nog toe nooit problemen mee gehad, maar ik heb ze maar naar een andere locatie verplaatst en nu werkt het wel.
stuurhuis vervangen voor een onbekrachtigde? voor het gewicht????
kijk even of de gaten overeen komen en zorg gelijk dat je de juiste stuurstangen er bij hebt.
Nou ja, over gewicht zou jij meer moeten weten dan ik. ;) Nee, de hoofdreden is dat ik niet elk jaar mijn stuurhuis wil vervangen. Het gerucht gaat dat de revisiesetjes maar 17 euro kosten, maar ze zijn niet te pakken te krijgen. Zodoende wil ik dan naar onbekrachtigd en tegen snelheden die hoger zijn dan inparkeren, heb je daar toch weinig last van. Daarnaast mis je wel een pomp en wat olie etc, dus iets gewicht zou het theoretisch toch moeten schelen. ;) Maar dat is bijzaak.

Hoe zit dat dan met die stuurstangen Cees? Moet ik dan het stuurhuis en de stangen etc. uit een donor gebruiken, of komt er meer bij kijken? En wat denk jij ervan, jij racet ermee, dus je moet er wel wat ervaring mee hebben.

Groeten,

Arne

Rees Cees

Re: RE: Verjongingskuur 33 16v QV

zo okt 16, 2005 13:53


Hoe zit dat dan met die stuurstangen Cees? Moet ik dan het stuurhuis en de stangen etc. uit een donor gebruiken, of komt er meer bij kijken? En wat denk jij ervan, jij racet ermee, dus je moet er wel wat ervaring mee hebben.

Groeten,

Arne
alles van 1 andere auto gebruiken is het makkelijkste lijkt mij.
let wel oud type stuurstang kun je niet uitlijnen zonder de kogel los te maken en dat is niet handig. Een nieuw type met draaistukje en twee moeren kan dat wel maar die passen niet zonder ombouw op een onbekrachtigd stuurhuis. de tapeinden op een bekrachtigd stuurhuis hebben namelijk een andere diameter dan de bouten van een onbekrachtigde.

een onbekrachtigd stuurhuis paste bij mij de laatste keer NIET in een 33 16v. de aansluiting van stuurhuis naar binnen komt niet voor het gat in de carosserie uit!

33Nico16V

RE: Verjongingskuur 33 16v QV (nu met foto's)

zo okt 16, 2005 14:10

Hoi Arne,

Ik ben met hezelfde bezig alleen dan helemaal compleet met alles erop en eraan.
Ik zie die foto's met dat kleine gaatje en ik kan je daar wel bij helpen. Ik heb voor beide zijdes nieuwe stukken liggen. Ik bdoel dus het balkje van je ruitensproeier vulpijpje. dus dat balke ernaast. Zijn orginele Alfa Romeo onderdelen helemaal nieuw. Is makkelijk te vervangen dan daar met plaatjes te gaan werken. Dus hoor wel van je of je interesse hebt.

Grt Nico en succes!

Gebruikersavatar
Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 557
Lid geworden op: di mar 29, 2005 12:35
Locatie: Dordrecht

RE: Verjongingskuur 33 16v QV (nu met foto's)

zo okt 16, 2005 17:33

:thumbs: Goed bezig!

Raar plekje voor die roest, daar naast het tankje. Bij eentje die nog zo goed als hard is, is dat toch ongeveer het laatste plekje waaraan ik zou denken.

Leuk project verder! Succes!

En zo af en toe foto's posten he :wink:
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

Gebruikersavatar
arne
Member
Member
Berichten: 227
Lid geworden op: do sep 29, 2005 23:41
Locatie: Goes

Re: RE: Verjongingskuur 33 16v QV (nu met foto's)

zo okt 16, 2005 17:57

En zo af en toe foto's posten he :wink:
Zodra er vorderingen zijn, zien jullie ze hier. ;)

Arne
33 16v QV - 1991
Volg de verjongingskuur.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Verjongingskuur 33 16v QV (nu met foto's)

ma okt 17, 2005 21:17

he, dat is een bekende 33, die heeft nog eens te koop gestaan op ik geloof marktplaats......

mooie wagen, en zeker als ie straks were helemaal fris is!!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Luc33
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:04
Locatie: Groningen

RE: Verjongingskuur 33 16v QV (nu met foto's)

ma okt 17, 2005 21:19

Die 1e foto komt mij ook ergens bekend van voor. Erg mooie 33, met mooie wielen trouwens!
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Terug naar “Projecten”