Gebruikersavatar
Tomolino
Full Member
Full Member
Berichten: 498
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:49
Locatie: Overijssel

33 1.7 I.E. 16V QV S update

do jun 27, 2013 11:40

Goedemiddag allemaal,

Sinds 13 april ben ik weer in het bezit van een 33, na 2 maal dezelfde zwarte 1.4 in mijn bezit te hebben gehad staat er nu een rode 1.7 I.E. 16V QV S op de dam.

De 33 heb ik overgenomen van Merijn, tot nu toe bevalt hij erg goed.
Ik moet wel zeggen dat hij enorm uitdaagt om flink op het gas te stappen, ik heb in redelijk wat snelle auto's gereden, maar weinig van deze bolides geven het rijplezier dat deze geeft.

In augustus/september staat er groot onderhoud op de planning;

- Distributie(incl waterpomp, rollen, de hele rampetamp)
- Uitlaat dicht lassen(zal al eerder gebeuren)
- Gaatje in de kofferbak dicht lassen
- Bougies vervangen(heb er verkeerde bij gekregen helaas)
- Afstellen

Verder zijn er natuurlijk ook nog een aantal wensen;

- Deurpanelen beter dempen
- Nieuwe logo's
- Nieuwe speakers voor(suggesties?)
- Nieuw dashboard(zit scheurtje in)
- Motorruimte fatsoeneren
- Remklauwen kleurtje geven
- Tankdop vervangen
- Mistlampen aansluiten

Het zal geen topic worden met uitgebreide foto's van laswerkzaamheden, maar meer van de (cosmetische) updates.
Zelf ben ik niet erg technisch dus veel werk zal uitgevoerd worden door of een specialist(afstellen, distributie, etc) of een bevriende monteur(laswerk).

Hieronder enkele foto's van de 33, o.a. samen met de Fulvia van m'n pa en type II van m'n broertje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ciao,

Tom
Laatst gewijzigd door Tomolino op do aug 01, 2013 18:28, 4 keer totaal gewijzigd.
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: 33 1.7 I.E. 16V QV S

do jun 27, 2013 19:55

Mooi hoor de drie twee en lancia.
Leuke set niet te ver van hardenberg. :thumbs:


Grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Merijnnieuwenhuis
Full Member
Full Member
Berichten: 326
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 10:16
Locatie: Twello

RE: 33 1.7 I.E. 16V QV S

do jun 27, 2013 21:42

Veel plezier ermee tom, zal helemaal goed komen :wink:
75

Mito 1.3 volgens nummerbord een JTD

gehad: , fetta, 75 imola, 33 QV S, 75 3.0 QV, 75 1.8 carbs, 155 2.0 16v

Merijnnieuwenhuis
Full Member
Full Member
Berichten: 326
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 10:16
Locatie: Twello

RE: 33 1.7 I.E. 16V QV S

do jun 27, 2013 21:46

Tom, stefan heeft dashboards tekoop in het te koop topic
75

Mito 1.3 volgens nummerbord een JTD

gehad: , fetta, 75 imola, 33 QV S, 75 3.0 QV, 75 1.8 carbs, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
Tomolino
Full Member
Full Member
Berichten: 498
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:49
Locatie: Overijssel

Re: RE: 33 1.7 I.E. 16V QV S

ma jul 01, 2013 16:11

Tom, stefan heeft dashboards tekoop in het te koop topic
Dank, had al het een en ander gezien.
Eerst nog even op vakantie en onderstaande:

Vanmiddag ben ik zo dom geweest om mijn lampen te laten branden.

De centrale vergrendeling en alarmlichten doen het niet meer en hij wil niet starten.
Echter wil hij ook niet starten als de auto aangeduwd wordt of met een acculader wordt aangewakkerd.

De binnenverlichting brand wel slapjes en de lampjes op het dashboard(waarschuwingslichten, licht, etc) ook, de tellers zijn dan weer niet verlicht...

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Geluk is dat ik de komende weken de auto niet echt nodig heb, al is zonder zitten toch altijd lastig.
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Italman
Member
Member
Berichten: 158
Lid geworden op: do mar 10, 2011 08:54

RE: 33 1.7 I.E. 16V QV S

ma jul 01, 2013 18:20

Probeer eens met een andere batterij of met startkabels op rechtstreeks op de afgekoppelde batterijkabels.
Kan zijn dat je batterij zodanig leeggetrokken is dat ze inwendig in kortsluiting gaat. Dan krijg je er idd nooit meer leven in...

Groeten!

Paul

Gebruikersavatar
Tomolino
Full Member
Full Member
Berichten: 498
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:49
Locatie: Overijssel

RE: 33 1.7 I.E. 16V QV S

ma jul 01, 2013 20:25

Dank, morgen maar even proberen!
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Gebruikersavatar
Tomolino
Full Member
Full Member
Berichten: 498
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:49
Locatie: Overijssel

RE: 33 1.7 I.E. 16V QV S

vr jul 05, 2013 10:26

Afgelopen dinsdag samen met een vriend de uitlaat opnieuw eronder gezet, alle delen uit elkaar gehaald en weer op elkaar gezet.
Het lekke geluid is nu weg en de 33 klinkt weer zoals hij moet klinken.

Daarna bezig geweest met bestuurderstoel, de auto wou maandagmiddag niet meer starten, met enige frustratie ben ik te lomp ingestapt en door een ophangpunt van de stoel heengezakt.
Het punt linksvoor was compleet verdwenen, al het blik was omgebogen.
We hebben de vloerbedekking opgesneden en geprobeerd het blik terug te buigen, dit lukte gelukkig redelijk.

Omdat, met de vloerbedekking nog in de auto, lassen ons niet zo verstandig leek, hebben we een plaat alluminium met popnagels erop gezet.
Op de plaat is een stukje staal gezet met daarin het schroefgat voor inbus die de stoel vasthoudt.
Meteen ook de bussen onder de stoelen weggehaald, zo zit ik nog wat lager(kan mij niet laag genoeg) en kan ik m'n tellers ook weer wat beter aflezen.

Volgende week ga ik de skirts opnieuw monteren(sluiten niet mooi aan deuren) en de auto maar weer eens in de was zetten.

Ik heb erg veel last van een piepend geluid uit het vooronder, mij lijkt dit de v-snaar, maar mijn pa had het over de waterpomp. Hij maakt het geluid vooral bij een koude motor of vochtig weer.
Is de v-snaar vervangen een beetje goed zelf te doen? Zo niet, laat ik het lekker bij de grote beurt doen in augustus/september.

De 33 doet dus ondertussen ook weer, er waren wel een nieuwe accu en nieuwe brandstofpomp voor nodig. :(
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: 33 1.7 I.E. 16V QV S

vr jul 12, 2013 09:43

Afgelopen dinsdag samen met een vriend de uitlaat opnieuw eronder gezet, alle delen uit elkaar gehaald en weer op elkaar gezet.
Het lekke geluid is nu weg en de 33 klinkt weer zoals hij moet klinken.

Daarna bezig geweest met bestuurderstoel, de auto wou maandagmiddag niet meer starten, met enige frustratie ben ik te lomp ingestapt en door een ophangpunt van de stoel heengezakt.
Het punt linksvoor was compleet verdwenen, al het blik was omgebogen.
We hebben de vloerbedekking opgesneden en geprobeerd het blik terug te buigen, dit lukte gelukkig redelijk.

Omdat, met de vloerbedekking nog in de auto, lassen ons niet zo verstandig leek, hebben we een plaat alluminium met popnagels erop gezet.
Op de plaat is een stukje staal gezet met daarin het schroefgat voor inbus die de stoel vasthoudt.
Meteen ook de bussen onder de stoelen weggehaald, zo zit ik nog wat lager(kan mij niet laag genoeg) en kan ik m'n tellers ook weer wat beter aflezen.

Volgende week ga ik de skirts opnieuw monteren(sluiten niet mooi aan deuren) en de auto maar weer eens in de was zetten.

Ik heb erg veel last van een piepend geluid uit het vooronder, mij lijkt dit de v-snaar, maar mijn pa had het over de waterpomp. Hij maakt het geluid vooral bij een koude motor of vochtig weer.
Is de v-snaar vervangen een beetje goed zelf te doen? Zo niet, laat ik het lekker bij de grote beurt doen in augustus/september.

De 33 doet dus ondertussen ook weer, er waren wel een nieuwe accu en nieuwe brandstofpomp voor nodig. :(
Leuke en bekende 33, veel plezier ermee!.

Wat betreft de piep, een V-snaar is een zeer eenvoudig klusje, kwestie van de dynamo iets lossen, de snaar wisselen en weer spannen.
Let wel op, als jouw waterpomp piept, vervang deze dan zo snel mogelijk, de pompaandrijving zit op de distributie, slaat de pomp vast dan is de distributie links ook waarschijnlijk kapot, met grote kans op 16 kromme klepjes.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Menno445
Moderator
Moderator
Berichten: 257
Lid geworden op: di jun 01, 2010 14:42
Locatie: Assen

Re: RE: 33 1.7 I.E. 16V QV S

za jul 13, 2013 21:01

Afgelopen dinsdag samen met een vriend de uitlaat opnieuw eronder gezet, alle delen uit elkaar gehaald en weer op elkaar gezet.
Het lekke geluid is nu weg en de 33 klinkt weer zoals hij moet klinken.

Daarna bezig geweest met bestuurderstoel, de auto wou maandagmiddag niet meer starten, met enige frustratie ben ik te lomp ingestapt en door een ophangpunt van de stoel heengezakt.
Het punt linksvoor was compleet verdwenen, al het blik was omgebogen.
We hebben de vloerbedekking opgesneden en geprobeerd het blik terug te buigen, dit lukte gelukkig redelijk.

Omdat, met de vloerbedekking nog in de auto, lassen ons niet zo verstandig leek, hebben we een plaat alluminium met popnagels erop gezet.
Op de plaat is een stukje staal gezet met daarin het schroefgat voor inbus die de stoel vasthoudt.
Meteen ook de bussen onder de stoelen weggehaald, zo zit ik nog wat lager(kan mij niet laag genoeg) en kan ik m'n tellers ook weer wat beter aflezen.

Volgende week ga ik de skirts opnieuw monteren(sluiten niet mooi aan deuren) en de auto maar weer eens in de was zetten.

Ik heb erg veel last van een piepend geluid uit het vooronder, mij lijkt dit de v-snaar, maar mijn pa had het over de waterpomp. Hij maakt het geluid vooral bij een koude motor of vochtig weer.
Is de v-snaar vervangen een beetje goed zelf te doen? Zo niet, laat ik het lekker bij de grote beurt doen in augustus/september.

De 33 doet dus ondertussen ook weer, er waren wel een nieuwe accu en nieuwe brandstofpomp voor nodig. :(
Leuke en bekende 33, veel plezier ermee!.

Wat betreft de piep, een V-snaar is een zeer eenvoudig klusje, kwestie van de dynamo iets lossen, de snaar wisselen en weer spannen.
Let wel op, als jouw waterpomp piept, vervang deze dan zo snel mogelijk, de pompaandrijving zit op de distributie, slaat de pomp vast dan is de distributie links ook waarschijnlijk kapot, met grote kans op 16 kromme klepjes.
Ik ben eerlijk gezegt van mening dat de waterpomp gewoon op de v-snaar zit :wink:
Nu:
156 1.9 Jtd 150pk '03
33 Imola '93
33 1.7 16v QV '94
33 1.7 16v QV S '92
33 1.7 16v QV '94

Gebruikersavatar
scuderia roma
Member
Member
Berichten: 135
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 18:58
Locatie: venhorst
Contacteer: Website

RE: 33 1.7 I.E. 16V QV S

za jul 13, 2013 23:21

klopt, de waterpomp wordt door de v-snaar aangedreven. :thumbs:

Het advies is wel als je de distributie wisseld om dan ook de waterpomp preventief te vervangen. O:)

Groet,

Ronnie
Scuderia RoMa

Gebruikersavatar
Menno445
Moderator
Moderator
Berichten: 257
Lid geworden op: di jun 01, 2010 14:42
Locatie: Assen

Re: RE: 33 1.7 I.E. 16V QV S

za jul 13, 2013 23:25

klopt, de waterpomp wordt door de v-snaar aangedreven. :thumbs:

Het advies is wel als je de distributie wisseld om dan ook de waterpomp preventief te vervangen. O:)

Groet,

Ronnie
Scuderia RoMa
Dat zeker, want als je hem wilt vervangen moet de distributieriem er wel weer vanaf, en aangezien je officieel een distributieriem maar één keer mag monteren, zou die ook weer moeten :D

Groeten Menno
Nu:
156 1.9 Jtd 150pk '03
33 Imola '93
33 1.7 16v QV '94
33 1.7 16v QV S '92
33 1.7 16v QV '94

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: 33 1.7 I.E. 16V QV S

ma jul 15, 2013 00:12

Afgelopen dinsdag samen met een vriend de uitlaat opnieuw eronder gezet, alle delen uit elkaar gehaald en weer op elkaar gezet.
Het lekke geluid is nu weg en de 33 klinkt weer zoals hij moet klinken.

Daarna bezig geweest met bestuurderstoel, de auto wou maandagmiddag niet meer starten, met enige frustratie ben ik te lomp ingestapt en door een ophangpunt van de stoel heengezakt.
Het punt linksvoor was compleet verdwenen, al het blik was omgebogen.
We hebben de vloerbedekking opgesneden en geprobeerd het blik terug te buigen, dit lukte gelukkig redelijk.

Omdat, met de vloerbedekking nog in de auto, lassen ons niet zo verstandig leek, hebben we een plaat alluminium met popnagels erop gezet.
Op de plaat is een stukje staal gezet met daarin het schroefgat voor inbus die de stoel vasthoudt.
Meteen ook de bussen onder de stoelen weggehaald, zo zit ik nog wat lager(kan mij niet laag genoeg) en kan ik m'n tellers ook weer wat beter aflezen.

Volgende week ga ik de skirts opnieuw monteren(sluiten niet mooi aan deuren) en de auto maar weer eens in de was zetten.

Ik heb erg veel last van een piepend geluid uit het vooronder, mij lijkt dit de v-snaar, maar mijn pa had het over de waterpomp. Hij maakt het geluid vooral bij een koude motor of vochtig weer.
Is de v-snaar vervangen een beetje goed zelf te doen? Zo niet, laat ik het lekker bij de grote beurt doen in augustus/september.

De 33 doet dus ondertussen ook weer, er waren wel een nieuwe accu en nieuwe brandstofpomp voor nodig. :(
Leuke en bekende 33, veel plezier ermee!.

Wat betreft de piep, een V-snaar is een zeer eenvoudig klusje, kwestie van de dynamo iets lossen, de snaar wisselen en weer spannen.
Let wel op, als jouw waterpomp piept, vervang deze dan zo snel mogelijk, de pompaandrijving zit op de distributie, slaat de pomp vast dan is de distributie links ook waarschijnlijk kapot, met grote kans op 16 kromme klepjes.
Ik ben eerlijk gezegt van mening dat de waterpomp gewoon op de v-snaar zit :wink:

Eeeh, ik heb zeker een borreltje te veel op gehad.... geen idee hoe ik bij die onzin kwam....
Om de V-snaar te wisselen hoeft je distributie er niet af, de V-snaar zit ervoor, gewoon eerst de snaar wisselen en daarna, indien nodig, de pomp wisselen, ik zou niet het risico van een vastgelopen waterpomp nemen.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Tomolino
Full Member
Full Member
Berichten: 498
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:49
Locatie: Overijssel

RE: 33 1.7 I.E. 16V QV S

wo jul 31, 2013 10:43

Nog bedankt voor alle reacties, weer het eea duidelijk.

Deze week ben ik aan het klussen aan de 33, oa de motorruimte en het interieur zijn aangepakt.
Nu wil ik graag de spiegels demonteren, ze zijn beide niet meer van binnenuit verstelbaar.

De vraag is alleen, hoe demonteer ik ze?
Als ik het afdekkapje aan de binnenzijde eraf haal en het deurpaneel ietsje los klik, zie ik twee imbussen zitten, wanneer ik deze verwijder zit er nog geen beweging in de voet van de spiegel.
Ook zit er een grote ring om het "stokje", moet deze ook verwijderd worden? Zo ja, hoe?

Alvast bedankt. :)
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: 33 1.7 I.E. 16V QV S vraag mbt spiegel

wo jul 31, 2013 12:18

Naast de imbussen moet je inderdaad de ring losdraaien. tegen de klok in.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Terug naar “Projecten”