Vandaag ben ik de Spider gaan ophalen bij Eric Stevens. Ik kwam er niet meer uit, ik kreeg hem gewoon niet aan de praat nadat ik onder kap alles had nagelopen en ook de krukassensoren had vervangen.
Lang verhaal kort: kortsluiting bij de kabelboom in de buurt van de computer (achter de passagiersstoel). Daar zaten een aantal oude reparaties uit de jaren '90 aan de bedrading. Resultaat was een kapot ECU-relais, een aantal doorgefikte zekeringen en de computer zelf die een tik had gekregen. Uiteindelijk de computer open moeten maken om het te fixen, nieuw relais er in (das helaas een dure) en wat nieuwe stukken bedrading.
Maargoed, werd dus wat duurder dan ik aanvankelijk had gedacht en gehoopt. Maar ik wilde al het werk aan het injectiesysteem van deze winter (gereviseerde injectoren, nieuwe inlaatrubbers, opgepimpte brandstofrail en nieuwe brandstofleidingen) niet teniet doen door de boel maar om te bouwen naar carburateurs. Dat komt nog wel een keer, vermoedelijk als me nogmaals zoiets als nu overkomt.
De eerste indruk is trouwens wel echt heel positief, de auto lijkt echt een stuk toerengretiger te zijn, vooral boven de 3000rpm. Ik meende altijd dat vooral kwam door de nokkenasversteller die ik nog steeds moet fixen, maar nu met de nieuwe injectoren schrik ik wel beetje van het verschil.
Uiteraard moet er altijd ook nog iets gebeuren:
- het gevoel in het gaspedaal is heel raar. Hij reageert pas na een slag van 2-3cm ofzo, het gevoel ik ook echt anders dan ik van de auto gewend ben. Ik denk dat ik even moet kijken of ik het gasstangmechanisme wellicht verkeerd heb gemonteerd. Hij loopt nu ook 1400rpm stationair, dat heeft hij nooit gedaan.
- het contactslot is, volgens de traditie van deze auto, helaas ook overleden. Ik had al langer dat gevoel, daarom had ik altijd een koperdraadje klaar liggen om hem te hot-wiren. Maar de laatste weken voor de winter leek het probleem verdwenen en wtartte hij gewoon probleemloos met de sleutel. Nu zit er een startknop op 't dash en dat werkt eigenlijk prima.
Ik weet niet of ik nu meteen weer 150 euro aan een nieuw contactslot wil uitgeven als dit ook werkt. Het is wél veilig, want de knop werkt alleen als de sleutel op contact staat.
- ik heb recent een dikkere stabi gekocht van 27mm. Die moet ik er ook maar eens onder hangen om de body roll wat tegen te gaan.